Dierenleed (zeer schokkend 18+)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ThePast03

Re: Dierenleed (zeer schokkend 18+)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 00:58

griebels schreef:
in deze ben ik het dan niet met je eens [*olduser*]... Voor mij geldt wel degelijk dat het ene het andere niet uitsluit. Ik kom alleen in het asiel bij mij in de buurt en daar gaat het er goed aan toe. Geen op- of aanmerkingen. In sommige LASERasiels gaat het er slecht aan toe.

Hoezo? Zonder verboden honden geen zinloos afmaken en niet meer dit soort honden in de laserasiels, dat is uitsluiten voor mij hoor.

En als je niet persoonlijk in die "zogenaamde slechte" laserasiels bent geweest kun je daar ook niet over oordelen. Dan heb je het ook maar van horen zeggen.
Of van "zogenaamde bewijzen".

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 01:03

Ik kan hier verder niet op in gaan, daar ik ander het vertrouwen beschaam... Dat jij het niet wilt geloven kan ik inkomen maar ik heb het zelf gezien. Hoe ik het gezien heb is bijzaak...

En ik blijf erbij dat het ene het andere niet uitsluit.
Anders zou het betekenen dat je een staff zonder papieren ook zou mogen mishandelen omdat hij verboden is. Bullshit!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 01:06

griebels schreef:
Ik kan hier verder niet op in gaan, daar ik ander het vertrouwen beschaam... Dat jij het niet wilt geloven kan ik inkomen maar ik heb het zelf gezien. Hoe ik het gezien heb is bijzaak...

En ik blijf erbij dat het ene het andere niet uitsluit.
Anders zou het betekenen dat je een staff zonder papieren ook zou mogen mishandelen omdat hij verboden is. Bullshit!

Ik ook, met eigen ogen.

En nee jouw vergelijking slaat nergens op. Zo'n Amstaff zonder papieren moet gewoon niet gekocht worden, dan kan niemand hem meer mishandelen of zinloos inslapen.
Er had geen hond zinloos hoeven ingeslapen te worden en geen hond in een laserasiel terecht hoeven komen, het enige wat men daarvoor had hoeven doen is zich aan de wet te houden.

Maar voor sommige hondeneigenaren zijn hondenlevens blijkbaar niet waardevol genoeg....

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 01:09

Voor de rad ook niet...
Wij worden het toch nooit volledig eens met elkaar. Over sommige dingen wel, maar niet alles...
Ik houd er dan voor vandaag ook mee op...

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 01:11

griebels schreef:
Voor de rad ook niet.....

De RAD, of in dit geval de pitbullwet, treedt alleen in werking als mensen deze wet overtreden.

Nee we worden het niet eens, want ik zal nooit de pupkoper gelijk geven en de rad de schuld geven.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 01:14

En je zal ook nooit toegeven dat elk levend wezen dus ook de stamboomloze honden waardig behandeld dienen te worden.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 01:16

griebels schreef:
En je zal ook nooit toegeven dat elk levend wezen dus ook de stamboomloze honden waardig behandeld dienen te worden.

Ik doe niets anders.
Alleen voor mij is waardig behandelen van dit soort honden ze niet aanschaffen en als je ze toch al in handen hebt ze zo snel mogelijk over brengen naar een land waar ze wel veilig zijn.
Ik neem geen risico's met levende wezens en dus ook niet het risico dat ze in een laserasiel terecht komen of zinloos worden afgemaakt.

En dat doen de pupkopers van dit soort honden dus wel! Dat zijn degene die ze niet waardig behandelen!

_Winnetou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 10:52

Ik heb een am.bull dus ik ben nou slecht bezig omdat ik zo'n hond heb gekocht??btje vage redenering vind je ook nie?
am.bull's en evenals ander pitbullachtige zijn super lieve honden mits ze bij de goede eigenaar zitten en goed opgevoed worden en als je al wat hoort wordt er gelijk een pitbull van gemaakt!!kijk eerst eens na die jack frutsels die zijn vaak erger ma die hebben nie zoveel bijtkracht dus dan valt het wel mee het is dat pitbullachtige ALS ze al wat doen nou eenmaal vasthouden...

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 10:54

Winnetou kijk even hier op www.arfe.nl
Daar staat een heel stuk over de ambull en de RAD.

_Winnetou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 11:10

daar sta ik al geregistreerd met mijn hond

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 11:25

_Winnetou_ schreef:
Ik heb een am.bull dus ik ben nou slecht bezig omdat ik zo'n hond heb gekocht??btje vage redenering vind je ook nie?

Als het een verboden hond is dan ben je idd slecht bezig.

_Winnetou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 11:30

nou dan zijn met mij heel veel mensen slecht bezig en alleen omdat wij van dit soort honden houden en het goede erin waarderen en niet van die opgefokte chiblabla's en jack frutsels houden...er worden hele show's met am.bull's gehouden dus echt verboden zijn ze nie alleen nog niet erkend

_Winnetou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 12:19

en slimmerik ik heb ook ff dat filmpje van je bekeken dat die hond die andere aanvalt maar er zijn ook nie echt veel mensen die helpen om ze uit elkaar te houden...ieder normaal mens doet dat wel!!
en dat je voor de rad bent vind ik wel heel kort door de bocht ik denk dat je eerder naar het uiterlijk van de baasjes moet kijken of het karakter!!ben het er wel mee eens dat als je hond zomaar vanuit het niets iemand aanvalt dat ie afgemaakt moet worden maar dat ligt echt niet aan het soort hond maar gewoon aant karakter.
mensen nemen vaak am.bulls puur alleen omdat ze zo lief zijn voor kinderen.
http://www.pulsardogdesign.com/de_realiteit_american_pittbull.htm

kijk hier maar eens op aan wie ligt het mens of dier?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 12:25

Ik ga niet tussen twee aanvallende honden staan, jij mag hoor Lachen

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 13:04

Natuurlijk ga je niet tussen twee van zulke aanvallende honden instaan.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 13:05

Nee, dat deed ik ook niet toen de lab van m'n vorige stal een herder aanviel.

_Winnetou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 18:12

je hoeft er nie tussen te staan tuurlijk nie...ma je kunt de aanvaller bij de poot pakken of bij zijn strot en dan de luchtpijp afknellen en bij de ballen grijpen helpt ook

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 21:32

_Winnetou_ schreef:

Als die papierloos is, dan ben je hypocriet bezig, want ZO hou je dit allemaal in stand. Je bent er dan wel tegen maar je zorgt dat het doorgaat..

Maar goed, je hoeft ons niet te geloven hoor, over dit allemaal maar dan moet je niet gaan piepen als je hond in beslag genomen wordt..

En natuurlijk zijn er meerdere honden die niet goed opgevoed worden zoals Jack Russels en noem maar op maar die zijn nu eenmaal niet verboden. En als ze aanvallen, richten ze ook bij lange niet zo schade aan als een Pitt.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 22:31

slimmerik schreef:
_Winnetou_ schreef:

Als het een verboden hond is dan ben je idd slecht bezig.

bij de ambull tellen de rimpels.. hoe debiel ook

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 23:57

Verboden is verboden LimaGentle.....trouwens de koppeling in je onderschrift is buiten werking.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 00:07

slimmerik schreef:
Verboden is verboden LimaGentle.....trouwens de koppeling in je onderschrift is buiten werking.

dank... nu die van jou nog Tong uitsteken Knipoog

maar wat ik bedoel te zeggen is dat als je een ambull hebt van het bully type dat je minder kans hebt op een in beslagname dan dat je er 1 hebt met veel minder rimpels..

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 00:26

Minder kans? Je bedoelt gewoon een gokje wagen met je hond. Verkeerde instelling imo. Dát noem ik pas dierenleed.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 00:27

slimmerik schreef:
Minder kans? Je bedoelt gewoon een gokje wagen met je hond. Verkeerde instelling imo. Dát noem ik pas dierenleed.

beetje jammer weer ... want dat heb ik nergens gezegd
je moet me geen woorden in de mond leggen slimmerik

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 06:37

LimaGentle schreef:
maar wat ik bedoel te zeggen is dat als je een ambull hebt van het bully type dat je minder kans hebt op een in beslagname dan dat je er 1 hebt met veel minder rimpels..

LG bedoeld hier dat een ambull van het type Johnson wel onder de rad valt en het andere type veel op de boxer lijkt en dus vaak niet onder de rad valt...

Je hebt verschillende types ambulls Knipoog

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 07:36

LimaGentle schreef:
slimmerik schreef:

beetje jammer weer ... want dat heb ik nergens gezegd
je moet me geen woorden in de mond leggen slimmerik

Het staat er toch echt hoor: minder kans. Ik leg je geen woorden in de mond :

LimaGentle schreef:

Als de hond dus bij een bijtincident betrokken is en de politie komt er achter dat het een ambull is dan is dat einde verhaal van de hond. Gewoon omdat er geen FCI stamboom bij zit. Of heb ik het nu verkeerd? Moet eerlijk zeggen dat ik het ras niet ken, vandaar.