Show je aquarium!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mars

Re: Show je aquarium!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 14:28

Dat lijkt een cherrybarbeel of rode barbeel :j

loempia93

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 14:29

Dat rode visje is een sherry barbeel, een scholenvisje. Zie dat je er nog een hebt zitten, die zwemt rechtsvoor foto 1.
Leuk hoor je bakken!

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 14:33

De kongozalmen zijn ook erg mooi :j
Ik heb ze overgenomen van mijn vriend en dacht op dag 1 al dat ik er één verminkt had :+
Maar die bleek al heel lang aan één oog blind te zijn..

Zag gisteren nog blauwe kongo's, moest mezelf tegen houden om er niet een koppel van mee te nemen.

Sherrybarbeel is het! Dankjewel!
Ik heb er 3 in de kleine bak zitten.

Ja, ik heb in de kleine alleen flink gesnoeid want het begon allemaal door elkaar, in elkaar, op elkaar enzovoorts te groeien. Dus alles bijgewerkt, gestekt en nu wachten tot het weer dicht groeit.

In de grote bak heb ik wat algproblemen, maar ook dat gaat de goede kant op. En de slakkenplaag word aangepakt door de muisbotia's.

loempia93

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 15:26

Kongozalm vind ik inderdaad ook een erg mooi visje.

Ik heb vandaag weer zitten twijfelen over mijn eigen visbestand. Vanavond komt iemand de laatste vis ophalen en dan kunnen de aziatische visjes erin. Eerst wilde ik een harem knorgoerami met rasbora gelaxy en kuhli.. Evt nog wat garnaatljes. Nu zit ik te twijfelen om ipv de rasboras bengaals vuurtje te nemen. Wat zouden geschikte aantallen zijn?
Ik filter nu over actieve kool, niet zo slim want bedenk me net dat ik dus al mijn plantenvoeding eruit haal. Iemand tips ter vervanging ? Heb een simpel superfish pompje

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 15:28

ligt ook beetje aan hoe groot je bak is :P als je bak bv 60 cm is zou ik geen 20 van in doen :P

Ik zou gewoon kijken voor spons en of filterwatten

loempia93

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 15:34

Oeps vergeten te melden is een 55 cm bakje (70L). Mioux heb jij ervaring met purigen ?

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 15:37

heb er wel eens van gehoord en gezien, maar als je waardes stabiel zijn zou ik daar niet aan beginnen :)

Schijnt soms gebruikt te worden als je waardes niet goed willen lopen op langere tijd (maanden). En als ze stabiel zijn ze juist in de war te schoppen

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 11:48

Als ik ooit een zeewater aquarium heb, wil ik dit gave beest er wel in hebben.

Afbeelding

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 12:32

Wat een apart beest zeg! Wat is dat voor iets?

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 12:33

Ik heb geen idee.
Ze hebben hem hier in de buurt bij de viswinkel. Halve winkel is voor zoutwater.
Ik vind het een super fijne winkel, word altijd netjes geholpen, ze kennen alles wat ze hebben, ik haal er eigenlijk alles voor mn aquarium.

Edit: ik heb het even gevraagd welke vis het is, k zal het laten weten zodra ik antwoord heb.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 12:46

Het is een blauwe mandarijnpitvis!
Ook wel synchiropus splendidus

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 14:36

Lijkt wel wat op een kameleon.

_Eviee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 14:44

Haai,
Ik zou hier nog een keer een foto plaatsen van de betta's hier bij de aquariumwinkel.

Afbeelding

Zo zitten ze dus, wilde ze het liefst allemaal wel meenemen maar ik heb nu een mooie blauw met rode halfmoon :)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 14:49

Zo zitten de betta mannen bij veel aquariumwinkels hier in de buurt er helaas ook bij... Ik vind t echt heel sneu en dieronvriendelijk.

_Eviee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 14:55

Dat had ik gehoord ja, vind het ook echt heel sneu. Ik ben in ieder geval blij dat ik er nu eentje een goed thuis heb kunnen geven :)

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 18:12

Kan er echt niet bij met mn pet. Puppies, katten of zo mogen niet in een aquarium en dit mag wel. In en in triest.
Misschien domme vraag maar staan er geen richtlijnen voor?? Ga ik s mee aan de slag. Ben benieuwd. Kijk heb geen zin om een referendum te ontketenen, maar ben wel heel benieuwd of dit zomaar kan.

_Eviee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 18:13

Ik ben ook wel benieuwd of daar richtlijnen voor zijn, tegen mij is gezegd dat dit geen probleem is voor de vissen omdat ze niet heel lang zo gehuisvest worden omdat ze snel weer verkocht worden..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 18:43

Superveel betta's komen uit Thailand, hier worden ze zo gehouden en gekweekt. Dus door betta's te kopen uit dierenwinkels (het grootste gedeelte dan) wordt dit in stand gehouden :) Het beste is betta's te halen bij mensen die ze gewoon thuis fokken ;)

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 19:06

Jemig.. dat filmpje.. bizar zeg!! :oo

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 19:47

is idd niet zo leuk om naar te kijken. Maar daar in tegen kan ik ook wel onderscheid maken met buiteland en hier. Zelfde als met shetjes zeg maar.. Je kan vermeerderen en je kan fokken met een doel. Je kan importeren en je kan de leveranciers attenderen op hoe het anders kan en dus (na introductie) meer kan opleveren. Kost tijd, energie en vast aardig wat euro's, dollars ed.. maar als je scharrelvlees wil kopen, wil je vast geen visje uit een legbatterij.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 20:32

Ik vraag ook altijd even naar de importeur :) vissen die ik heb komen uit de vs, zag er zo uit zoals in dat programma tanked: gewoon veel bakken, maar wel goede filters, zuurstof etc. Ze kweekten daar ook zelf.
Dierenwinkel hier in de buurt had geen flauw idee waar hun vissen vandaan komen dus daar haal ik geen vissen meer weg iig.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 01:14

Betta zitten inderdaad vaak zo, ik ben er zelf tegen als hobby kweker. Maar voor hun is t vaak centen he, geen hobby meer maar verdienste. Ook t feit dat daar mannen bij elkaar in t zicht staan vind ik slecht, continue stress...

Over betta gesproken mijn kweek krijgt momenteel kleur !!

Prachtig groen achtig blauw en wat rood, kan nog van alles worden maar ben al heel blij !

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 01:18

die blauwe is mooi! <3

Weet dat veel dierenwinkels hun vissen bij www.ruinemans.com en vergelijkbare leveranciers bestellen maar waar die ze vandaan haalt durf ik niet te zeggen.
Zie wel dat Ruinemans ook deels wildvang heeft.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 11:50

Klopt maar hoor ik ook niet altijd veel goeds over...

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 12:21

Ik bedoel ook niet dat wildvang goed is ofzo. :)
Zelf zou ik nl niet voor wildvang kiezen.

Moet zeggen dat de winkels waarvan ik weet dat die bij een ruinemans bestellen soms echt ontzettend mooi spul hebben en dan weer zeer matig (fletsere kleuren, mindere vorm of gezondheid etc).