Dat rode visje is een sherry barbeel, een scholenvisje. Zie dat je er nog een hebt zitten, die zwemt rechtsvoor foto 1. Leuk hoor je bakken!
Nanne
Geplaatst: 16-10-15 14:33
De kongozalmen zijn ook erg mooi Ik heb ze overgenomen van mijn vriend en dacht op dag 1 al dat ik er één verminkt had Maar die bleek al heel lang aan één oog blind te zijn..
Zag gisteren nog blauwe kongo's, moest mezelf tegen houden om er niet een koppel van mee te nemen.
Sherrybarbeel is het! Dankjewel! Ik heb er 3 in de kleine bak zitten.
Ja, ik heb in de kleine alleen flink gesnoeid want het begon allemaal door elkaar, in elkaar, op elkaar enzovoorts te groeien. Dus alles bijgewerkt, gestekt en nu wachten tot het weer dicht groeit.
In de grote bak heb ik wat algproblemen, maar ook dat gaat de goede kant op. En de slakkenplaag word aangepakt door de muisbotia's.
Kongozalm vind ik inderdaad ook een erg mooi visje.
Ik heb vandaag weer zitten twijfelen over mijn eigen visbestand. Vanavond komt iemand de laatste vis ophalen en dan kunnen de aziatische visjes erin. Eerst wilde ik een harem knorgoerami met rasbora gelaxy en kuhli.. Evt nog wat garnaatljes. Nu zit ik te twijfelen om ipv de rasboras bengaals vuurtje te nemen. Wat zouden geschikte aantallen zijn? Ik filter nu over actieve kool, niet zo slim want bedenk me net dat ik dus al mijn plantenvoeding eruit haal. Iemand tips ter vervanging ? Heb een simpel superfish pompje
Geplaatst: 17-10-15 12:33
Ik heb geen idee. Ze hebben hem hier in de buurt bij de viswinkel. Halve winkel is voor zoutwater. Ik vind het een super fijne winkel, word altijd netjes geholpen, ze kennen alles wat ze hebben, ik haal er eigenlijk alles voor mn aquarium.
Edit: ik heb het even gevraagd welke vis het is, k zal het laten weten zodra ik antwoord heb.
fleurtjeuh
Kan er echt niet bij met mn pet. Puppies, katten of zo mogen niet in een aquarium en dit mag wel. In en in triest. Misschien domme vraag maar staan er geen richtlijnen voor?? Ga ik s mee aan de slag. Ben benieuwd. Kijk heb geen zin om een referendum te ontketenen, maar ben wel heel benieuwd of dit zomaar kan.
Ik ben ook wel benieuwd of daar richtlijnen voor zijn, tegen mij is gezegd dat dit geen probleem is voor de vissen omdat ze niet heel lang zo gehuisvest worden omdat ze snel weer verkocht worden..
Superveel betta's komen uit Thailand, hier worden ze zo gehouden en gekweekt. Dus door betta's te kopen uit dierenwinkels (het grootste gedeelte dan) wordt dit in stand gehouden Het beste is betta's te halen bij mensen die ze gewoon thuis fokken
is idd niet zo leuk om naar te kijken. Maar daar in tegen kan ik ook wel onderscheid maken met buiteland en hier. Zelfde als met shetjes zeg maar.. Je kan vermeerderen en je kan fokken met een doel. Je kan importeren en je kan de leveranciers attenderen op hoe het anders kan en dus (na introductie) meer kan opleveren. Kost tijd, energie en vast aardig wat euro's, dollars ed.. maar als je scharrelvlees wil kopen, wil je vast geen visje uit een legbatterij.
vuurneon
Geplaatst: 17-10-15 20:32
Ik vraag ook altijd even naar de importeur vissen die ik heb komen uit de vs, zag er zo uit zoals in dat programma tanked: gewoon veel bakken, maar wel goede filters, zuurstof etc. Ze kweekten daar ook zelf. Dierenwinkel hier in de buurt had geen flauw idee waar hun vissen vandaan komen dus daar haal ik geen vissen meer weg iig.
Betta zitten inderdaad vaak zo, ik ben er zelf tegen als hobby kweker. Maar voor hun is t vaak centen he, geen hobby meer maar verdienste. Ook t feit dat daar mannen bij elkaar in t zicht staan vind ik slecht, continue stress...
Over betta gesproken mijn kweek krijgt momenteel kleur !!
Prachtig groen achtig blauw en wat rood, kan nog van alles worden maar ben al heel blij !
Weet dat veel dierenwinkels hun vissen bij www.ruinemans.com en vergelijkbare leveranciers bestellen maar waar die ze vandaan haalt durf ik niet te zeggen. Zie wel dat Ruinemans ook deels wildvang heeft.
Ik bedoel ook niet dat wildvang goed is ofzo. Zelf zou ik nl niet voor wildvang kiezen.
Moet zeggen dat de winkels waarvan ik weet dat die bij een ruinemans bestellen soms echt ontzettend mooi spul hebben en dan weer zeer matig (fletsere kleuren, mindere vorm of gezondheid etc).