Adoptie hondjes uit het buitenland - Topic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 13:48

Hallo,

Ik kom even binnen vallen :D

Heb een tijdje geleden geprobeerd hier mee te praten, maar jullie gaan zo snel!

Ik heb een website gemaakt, om mensen mee te helpen zoeken naar een hond die bij hun past.

Dit is de website:
http://dogforyou.webs.com/

Wij hebben zelf onze hond van de stichting dierenhulp zonder grenzen. Weten jullie meer stichtingen (goede!!) waar ik bij op de site kan zoeken naar de honden?

Silver_Bolly

Re: Adoptie hondjes uit het buitenland - Topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 17:14

wij hebben onze hond van arca noah. ben erg tevreden over hoe het gegaan is met deze stichting

lotte002

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 15:35

Wij hebben onze walter van opvang De spaanse viervoeter hier zijn wij er erg tevreden over

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 16:03

Achter een kleine maand hebben wij onze tweede greyhound erbij :D
Wij hebben ze beiden gehaald bij GINB zijn er heel erg tevreden over, zeker als je van greyhounds houdt

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 17:56

Rustig hier de laatste tijd, ik heb ook niet zoveel te melden eigenlijk!

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 21:05

Ik wel, Gismo en ik hebben morgenavond onze eerste training/ intake voor 1 op 1 begeleiding voor zijn gedragsproblemen. Ik heb er in ieder geval veel zin in hihi!

Op zich gaat het goed met Gismo maar het omgaan met vreemden blijft een probleem en heeft dus een aantal keer tot wat (kleine) problemen geleid. Vandaar dus nu toch de keuze om er een prof bij te halen.

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 22:00

Ik heb mijn hond bij stichting paws patas vandaan alleen diegene die hier in nederland alles regelde is gestopt.En nu moet je het rechtstreeks via spanje doen.Maar die zijn ook super en kijken ook goed naar de hond.Zij hebben toendertijd ook voor mij mijn hond meegenomen naar een ranch om te zien hoe hij op paarden reageerde.

mv hoop dat de training gaat werken voor gizmo, ben benieuwd :)

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 04:47

Hopeojk gaat de training werken voor Gizmo!

Silver_Bolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 10:29

veel plezier met de training vanavond! hopelijk werkt het voor hem!

ik had sinds donderdag mijn paardje weer op internet staan. gisteren kwamen er mensen kijken en morgen of zaterdag Word ze al opgehaald. nooit gedacht dat het zo snel zou gaan maar voor hun voelde het goed en voor mij gelukkig ook! ze waren aan het rijden en wilden er niet meer vanaf. het is wel dubbel, heb haar toch 3 jaar gehad maar ik.denk dat ze wel op haar plek gaat zijn bij deze mensen.
met Jonas gaat het verder hartstikke goed.

Karmandi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 17:40

Succes met Gismo vanavond!

Silver_bolly: oei, blijft toch altijd moeilijk, afscheid nemen. Fijn dat je er wel een goed gevoel bij hebt, dan krijgt ze vast een fijn nieuw huisje!
Booooo: (genoeg o's?) Stichting SOS Strays is een hele goede. Misschien kan je daar ook eens kijken.

Pffft. Trisco doet het echt super, maar lijkt wel lichtelijk autistisch haha. Hij kan er slecht tegen als zijn dagelijkse routine niet klopt.
Een heel vervelend probleem vind ik dat hoe hij reageert als de bel gaat. Als ik dan open wil doen laat ik hem in de woonkamer, en doe ik de deur tussen de woonkamer en de gang dicht. Hij gaat dan heel erg blaffen en springt tegen de deur op, en soms krijgt hij hem zelfs open. Ik kan hem niet meenemen naar de voordeur, want hij reageert vaak een beetje boos tegen vreemde mannen. Als ze dan eenmaal binnen zijn is het niet meer erg, maar ik kan moeilijk aan iedere postbode vragen of ze even binnen een kopje thee komen drinken voor de hond :') . Het is ook lastig om dit af te leren, omdat hij pas zo reageert wanneer ik zelf de woonkamer uit ga, en dan kan ik hem dus niet meer corrigeren...

gerban

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 18:35

Hahaha Karmandi, stel je voor, zo wordt het wel heel druk bij jullie!

merrieveulen, succes vanavond!

Silver_Bolly :(:) ben eventjes gaan spieken in je profiel, mooi paard.
Hou je nog contact met de nieuwe eigenaar?

mazzeltje, hoe gaat het met jullie hondje?

mazzeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 19:40

Met Lola gaat het heel goed..behalve dan datvze doodsbang bljft voor mijn man.
Ik vind het vreselojk voor hun allebei..

gerban

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 19:45

Oh, nog altijd geen of weinig verbetering?
Dat is inderdaad triest voor beide!

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 20:03

Mazzeltje, hoe lang hebben jullie Lola nu? Mijn moeder had dit ook met een pleeghondje, die was doodsbang voor mijn vader en broertje (is zwaar mishandeld geweest door een groep mannen met open botbreuken als gevolg). Dit heeft ruim anderhalf jaar geduurd maar nu weet ze dat hun niets doen. Voor vreemde mannen blijft ze wel bang, maar dat vind ik ergens ook wel logisch.

mazzeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 20:06

We hebben haar nu een half jaar.
Het is zooo jammer want voor mij is het een wereldhondje en is ze echt zo vrolijk en ze luistert ook echt goed.
Ik kan haar overal los mee naar toe nemen, maar zodra mijn man thuis komt zit ze ineengedoken op de bank..
Ze wil ook niet eten of drinken als hij thuis is, ze zit dan alleen maar op de bank hem aan te staren.
Zodra hij een beweging maakt, bv zijn koffie pakken, springt ze weg.

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 20:09

Heel herkenbaar, dat had het hondje van mijn moeder ook. Die was echt het vertrouwen in mannen volledig kwijt. Mijn vader is uiteindelijk de voerbeurten gaan doen en in combinatie met een erg vriendelijke en goede gedragstherapeut ging het langzaam maar zeker steeds beter.

mazzeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 20:12

Wij hebben de pech dat Johan heel veel werkt en ook nog eens ploegendiensten heeft.
Maar als hij thuis is geeft hij iig het eten, niet dat ze het opeet, maar goed.
We hebben hier al 2 gedragstherapeuten gehad, van de eerste werd het erger en de tweede zei dat we het goed aanpakten maar een hele lange adem moesten hebben.
Wat voor tips had die gedragstherapeute van je ouders?

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 20:17

Dat zou ik even moeten gaan navragen, dat weet ik niet meer zo uit mijn hoofd. Ik zal ze van de week eens bellen om te vragen wat ze er ook alweer aan gedaan hadden.

Silver_Bolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 22:17

bedankt allemaal!

Gerban:Ik houd contact met hun. Mag ook op bezoek komen dus dat vind ik wel echt heel fijn!

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 22:30

Wat ontzettend lastig, zeg. Kan je man niet eens een periode vrij nemen zodat hij 24/7 thuis is? Een dier kan niet eeuwig bang blijven, vroeg of laat gaan ze toch eten/drinken/plassen/slapen. Misschien dat hij nu steeds net niet lang genoeg aanwezig is voor haar om door die 'angstbarrière' heen te breken?

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 00:23

angst voor mannen duurt gewoon veel langer als een half jaartje
ik merk dat de meesten veel te snel teveel willen
de hond moet zelf de stap nemen en durven te vertrouwen, dat kun je niet forseren
hier was javier ruim een jaar heel bang en het heeft jaren geduurd eer hij bij ons bleef liggen en nu ploft hij bovenop je <3 maar we hebben hem ook inmiddels 6 jaar

mazzeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 07:42

Ze krijgt heus alle tijd, maar wat vooral gek is dat ze júist voor mijn man het allerbangst is!

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 10:10

Balen mazzeltje, duimen dat ze toch bijtrekt.Heeft ze niet iets waar ze helemaal idolaat van is?
Kwa eten, bepaald soort worst oid?

Silver_bolly sterkte met het verkopen van je paard, wel super dat je er nog langs mag.

Tussen mijn hond en de jr va mijn vriend gaat het niet goed.Clyde heeft hem gegrepen. Ik was niet this en mijn vriend (zegt) dat hij niet weet wat er gebeurde.
Sam de jr, gromt altijd naar clyde en als clydde langs hem loopt gaat hij ook happen.Ik denk dat clyde het nu na 2,5 jaar zat was.
Baal ervan had mijn vriend al gewaarschuwd, hier was ik al bang voor.Clyde is een schat maar hij heeft wel een grens. Tja en daan vind ik nog dat hij zich lang beheersd heeft.
Weet ook niet wat ik er mee aan moet.Mijn vriend geeft mijn hond de schuld, terwijl sam niks fout kan doen.
Zelfs toen hij mij gegrepen had was het mijn schuld vond ie.
Baal ervan dat weet ik wel

gerban

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 10:08

Lastige situatie testebeest :(:)

Silver_Bolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 10:27

Lastig zeg testebeest.
Zazoe is gisteren opgehaald. Stonden ze op de terugweg in een gigantische file. Op een of andere manier kwam de marechausee langs en heeft ze uit de file gehaald. Ze mochten achter hun auto aanrijden over de vluchtstrook. Ze stond in haar nieuwe stalletje alsof ze er al jaren was. Heb al foto's doorgestuurd gekregen van vanochtend toen ze op de wei stond.