Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Gelukkig maar haha
De vermoedelijk zwangere?
. Toen het in die tijd raak was met dekkingen etc en de rommel , dan moest ik voedsters controleren met die kleur buik haar en dan op hoop van zegen het nest en moeders in een hok. En verbasend genoeg altijd goed gegaan
maralyn schreef:Ik las een aantal pagina's terug:
Ik verbaas me dat mensen weten wat ze hun konijn geven.
Euwm....Jah?
Ik niet.
Ik wil weten wat er in gaat qua vocht, qua suikers, vitaminen en voedingsstoffen.
Dus dan moet ik ook aanmeten hoeveel ik geef, dat hij op gezond gewicht zit, zijn afscheiding, zowel poep als plas, optimaal is, en dat hij voldoende vitaminen binnenkrijgt.
Met een andere reactie:
"Dat je daar tijd voor hebt! om dat allemaal te doen!"
Daar heb ik geen tijd voor, maar daar maak ik tijd voor.
Ik zoek op, wat hij nodig heeft, ik kijk naar hoe hij is, word hij dikker of dunner? Zit hij nu goed? En daar handel ik na.
Hij zit standaard tussen 2800 gram en 3000 gram. Zijn conditie is uitstekend, Maar ik wil dat hij vooral met dit weer voldoende reserves kan opbouwen die hij nodig heeft. Ik controleer hem met oogpunt elke dag.
Ik voer hem in de ochtend, tussen kwart voor 7 en 7 uur en in de avond tussen 6 en 7 uur.
Ik maar zijn poepbakje elke 2 dagen poepvrij en vaste 2 dagen in de week, vrijdag en maandag, schoon.
Hij mag zielig gevonden worden omdat hij geen maatje heeft, omdat mijn partner dat niet wil hebben. Maar de juiste voeding in de juiste mate krijgt hij absoluut.
Daar doe ik zelfs door de weeks nog research voor.
Hij krijgt af en toe ook een klein beetje mais, een bodem van een kinderbeker.
En ik wil zelfs bezig om groenten en fruitten te mixxen, zoals komkommer stukjes, met andijvie, beetje sla, kleine stukjes wortel, wat witlof. Zodat er in mate een soort fruit/groente mix ontstaat.