Het Konijnentopic

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dess

Re: Het Konijnentopic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-13 19:19

Ooh oeps grapje, sorry haha!

Tianbelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 19:23

Een vriendin van me contacteerde me vandaag nog dat als ik een van de konijntjes
wou wegdoen, zij graag een tweede heeft, om bij haar blauwe Vlaamse Reus rammelaar te zetten.
Beestje zal nu een dik half jaar oud zijn, ze heeftem gekocht na de examens in juli, toen wassie
6weken-8weken.

Heb beleefd gevraagd offie dan wel gecastreerd is, en zoniet wanneer ie dan wordt gecastreerd.
Pas als het vriendje er is :+
Heb gezegd dat ze, zowel als er een vrouwtje komt ze al zeker enkele weken niet bij elkaar kunnen zitten
nadat hij is gecastreerd, en ik het konijn niet kom brengen vooralleer haar ram is gecastreerd.
Heeft ze zonder iets te zeggen opgelegd..is ze nou boos? :+

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 19:24

Sommige mensen begrijpen het gewoon niet.... pfff

Maar je hebt groot gelijk hoor !!!

Tianbelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 19:27

Ik wil gerust eentje bijhouden voor haar, ik kom het zelf brengen, ze hoeft me er niets voor te geven,
en dan nog opleggen :Y)
Nouja, weer een konijn gespaard van keer op keer nestje te hebben :Y)

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 19:29

Haha ja idd :P Gelukkig maar haha

Moonfight

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 19:38

Tianbelli schreef:
Ik wil gerust eentje bijhouden voor haar, ik kom het zelf brengen, ze hoeft me er niets voor te geven,
en dan nog opleggen :Y)
Nouja, weer een konijn gespaard van keer op keer nestje te hebben :Y)

*\o/*

Tianbelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 20:09

Even een oproepje plaatsen voor een vriend,
hij heeft 2 Franse Hangoor rammen zitten die wegmogen.
Zijn getatoeerd, en de blauwe is kampioen geweest van 2012.
Mogen gratis weg, ik weet niet welke kleur de tweede heeft,
heb alleen de blauwe al gezien.
De blauwe wordt weggedaan omdat hij nietmeer vruchtbaar is,
hij heeft verscheidenen keren gedekt verleden maanden,
geen enkel nestje is eruit gekomen, geloof dat hij 4 jaar was.

Over de tweede heb ik geen info, enkel dat het een ram is.

Dieren zijn uiterst goed verzorgd, zitten wel te België-Antwerpen natuurlijk.
Je weet nooit, dat er toch geinteresseerden zouden zijn :)

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 20:38

Ik las een aantal pagina's terug:

Ik verbaas me dat mensen weten wat ze hun konijn geven.

Euwm....Jah?
Ik niet.
Ik wil weten wat er in gaat qua vocht, qua suikers, vitaminen en voedingsstoffen.
Dus dan moet ik ook aanmeten hoeveel ik geef, dat hij op gezond gewicht zit, zijn afscheiding, zowel poep als plas, optimaal is, en dat hij voldoende vitaminen binnenkrijgt.

Met een andere reactie:

"Dat je daar tijd voor hebt! om dat allemaal te doen!"

Daar heb ik geen tijd voor, maar daar maak ik tijd voor.
Ik zoek op, wat hij nodig heeft, ik kijk naar hoe hij is, word hij dikker of dunner? Zit hij nu goed? En daar handel ik na.
Hij zit standaard tussen 2800 gram en 3000 gram. Zijn conditie is uitstekend, Maar ik wil dat hij vooral met dit weer voldoende reserves kan opbouwen die hij nodig heeft. Ik controleer hem met oogpunt elke dag.
Ik voer hem in de ochtend, tussen kwart voor 7 en 7 uur en in de avond tussen 6 en 7 uur.
Ik maar zijn poepbakje elke 2 dagen poepvrij en vaste 2 dagen in de week, vrijdag en maandag, schoon.

Hij mag zielig gevonden worden omdat hij geen maatje heeft, omdat mijn partner dat niet wil hebben. Maar de juiste voeding in de juiste mate krijgt hij absoluut.
Daar doe ik zelfs door de weeks nog research voor.

Hij krijgt af en toe ook een klein beetje mais, een bodem van een kinderbeker.

En ik wil zelfs bezig om groenten en fruitten te mixxen, zoals komkommer stukjes, met andijvie, beetje sla, kleine stukjes wortel, wat witlof. Zodat er in mate een soort fruit/groente mix ontstaat.

Dess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-13 21:12

Mijn kleine meid is weer druk bezig met het maken van dr nestje. Zo leuk om te zien he hihi!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 21:15

<3 De vermoedelijk zwangere?

Op de zorgboerdrij in het hormoon seizoen vindt ik ze ook geregeld , sneu om ze weg te halen maar anders denken ze dat het echt is :') . Toen het in die tijd raak was met dekkingen etc en de rommel , dan moest ik voedsters controleren met die kleur buik haar en dan op hoop van zegen het nest en moeders in een hok. En verbasend genoeg altijd goed gegaan :oo

elize2310

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 21:15

maralyn schreef:
Ik las een aantal pagina's terug:

Ik verbaas me dat mensen weten wat ze hun konijn geven.

Euwm....Jah?
Ik niet.
Ik wil weten wat er in gaat qua vocht, qua suikers, vitaminen en voedingsstoffen.
Dus dan moet ik ook aanmeten hoeveel ik geef, dat hij op gezond gewicht zit, zijn afscheiding, zowel poep als plas, optimaal is, en dat hij voldoende vitaminen binnenkrijgt.

Met een andere reactie:

"Dat je daar tijd voor hebt! om dat allemaal te doen!"

Daar heb ik geen tijd voor, maar daar maak ik tijd voor.
Ik zoek op, wat hij nodig heeft, ik kijk naar hoe hij is, word hij dikker of dunner? Zit hij nu goed? En daar handel ik na.
Hij zit standaard tussen 2800 gram en 3000 gram. Zijn conditie is uitstekend, Maar ik wil dat hij vooral met dit weer voldoende reserves kan opbouwen die hij nodig heeft. Ik controleer hem met oogpunt elke dag.
Ik voer hem in de ochtend, tussen kwart voor 7 en 7 uur en in de avond tussen 6 en 7 uur.
Ik maar zijn poepbakje elke 2 dagen poepvrij en vaste 2 dagen in de week, vrijdag en maandag, schoon.

Hij mag zielig gevonden worden omdat hij geen maatje heeft, omdat mijn partner dat niet wil hebben. Maar de juiste voeding in de juiste mate krijgt hij absoluut.
Daar doe ik zelfs door de weeks nog research voor.

Hij krijgt af en toe ook een klein beetje mais, een bodem van een kinderbeker.

En ik wil zelfs bezig om groenten en fruitten te mixxen, zoals komkommer stukjes, met andijvie, beetje sla, kleine stukjes wortel, wat witlof. Zodat er in mate een soort fruit/groente mix ontstaat.

je quote nu wat ik zei, ik vind het belangrijker dat ze genoeg uitloop hebben, zich niet gaan vervelen en dat ze een vriendje hebben om mee te spelen... Jij zou het toch ook niet leuk vinden om in een (ziekenhuis)kamer in je eentje opgesloten te zitten, en precies moet eten wat iedereen zegt, 2x per dag iemand ziet en de rest van de dag je maar moet vermaken met wat er in de kamer ligt...

in het wild kunnen ze zelf bepalen hoeveel ze eten, hoeveel ze bewegen en kunnen ze spelen met allemaal vriendjes!

ikzelf ga nooit naar de dierenarts, totdat er iets is met ze wat ik niet vertrouw... ze zijn beide wel ingeent bij de geboorte enz... Zo kunnen we ze gewoon met rust laten... we aaien ze maar pakken ze bijna nooit op. Ze kunnen bij ons zelf bepalen hoeveel ze eten..

ze zijn beide niet te dik omdat ze genoeg beweging krijgen. we wegen ze nooit maar dat kan je wel voelen.

Denise1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 21:26

We kunnen natuurlijk ook gewoon alle konijnen loslaten in het bos en kunnen ze zelf hun wilde leven leven.
Als iedereen maar plezier heeft met zijn konijntje dat staat voorop. Ik zie liever dat een konijn alleen gehouden wordt dan dat mensen een hele kudde konijnen heeft lopen die niet verzorgd worden. En die tianbelli weer kan redden.

Tianbelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 21:32

:?

Hier een fotootje van een van de hokken die buiten staan,
km wei voor zich, achter zich en zijdelings van zich,
misschien eens een mdf-plaat snijden en deze ervoor plaatsen?
Kan m'n jong rammetje er misschien permanent in, zo'n duracelletje dat het is..

Afbeelding
Afbeelding

elize2310

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 21:33

nee joh, dat bedoel ik er niet mee, maar je hoeft niet zo precies op je voer enzo te letten, of andere mensen te laten letten...

en je hoeeft geen uitersten te hebben, je kan ook een plekje ertussen in zoeken.
gewoon 2 konijntjes die voer krijgen is al goed... zolang ze maar een vriendje hebben. op het profiel van tianbelli staat een goed plaatje over wat konijnen nodig hebben, dat bedoel ik ermee

Tianbelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 21:35

Staat er op mijn profiel een goed plaatje? :Y)
Snap totaal niet waarover je 't hebt eigenlijk :=

Edit: bedoel je niet WinSel? :)

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 21:37

Nou ik zal heel eerlijk vertellen dat ik ook niet zo precies ben hoor
Ze krijgen hier onbeperkt hooi, liever te veel dan te weinig, ze krijgen biks, soms ook iets te veel, maar dat gaat er in het voorjaar wel weer af...
Ze krijgen groenvoer, witlof, andijvie, af en toe wortel of appel.
Verder zitten ze met zn 2en, hebben ze voldoende ruimte, een schoonhok en speeltjes
Volgens mij hebben mijn konijnen het prima :)

Aandacht krijgen ze niet heel veel, maar daar houden ze ook niet van, het zijn 2 middelmaat konijnen en die zijn gewoon lekker konijn, af en toe een aai over de bol of mij pesten tijdens het schoonmaken en thats it, verder hebben ze genoeg aan elkaar :)

elize2310

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 21:43

Woeps, bedoelde idd winsel :S

En wat jij zegt, winsel, doen wij ook bij ons krijgen ze alleen gemend voer met biksjes ipv alleen biksjes anders gaan ze ruzie maken om wie de meeste snoepjes krijgt... En sinds we zijn overgestapt naar gemengdvoer zijn ze een stuk vrolijker (:

En ze rennen het er nu al vanaf, Dana is echt een ADHDer onder de konijnen xD

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 21:45

Hier krijgen ze wel gewoon korrel, maar Maya is wel wat te dik omdat mevrouw de baas is
Dus van t voorjaar even wat op dieet haha

elize2310

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 21:48

Maar tianbelli, heb jij echt en kilometer ruimte of is dat een typfout? Als het wel zo is is dat echt gaaf man!! Als wij een km ruimte zouden hebben zou het alsnog niet kunnen ivm vossen... :(

Ik begrijp wel dat ze gewoon biksjes moeten maar bij ons was er zoo een groot verschil in gedrag na een week gemengd dat we het maar hielden op gemengd

Moonfight

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 21:49

Ik voer alleen brok nauwkeurig 25gram per kilo. Hooi onbeperkd en groenvoer als ik het heb.

Tianbelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 21:52

Mijn weide is geen kilometer joh! :P
Maar zover je kan zien zijn het allemaal weiden en velden,
geen bomen in de buurt waar ik de hokken kan zetten voor wat beschutting,
zodat het niet zohard binnensneeuwt.
En kan moeilijk wat verder in straat vragen of ik mijn hok in iemand z'n achtertuin mag zetten he :Y)

Vanaf de zomer komt er normaal een klein stalletje bij, dan kan ik in de winter de hokken daar in de buurt zetten.

elize2310

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 21:53

Ik vraag me af hoe mensen dat doen als je 2 konijnen hebt en ze allebei precies 30 gram krijgen... Dan vreet de 1 toch gewoon 50 gram en de ander maar 10 gram of zet je ze dan apart totdat ze hun eten ophebben? ;)

Ooww!! Hahaha vandaar! Ik vond een km al een beeetje veel!

Tianbelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 21:55

ik bedoelde eigenlijk kilometerS,
tot zover je kan zien, en waar ik gebruik van mag maken, is er niets id buurt dat kan dienen :)

Denise1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 21:56

ik heb idd 2 bakjes met voer voor mijn zusjes... ze eten dus apart. iig wel als ik het geef. :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 21:57

m'n konijnen zijn echt.... lesbo's !