Bokkers met vissen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lieszje

Re: Bokkers met vissen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 11:41

*zucht* gisteren een aantal foto's gemaakt om het even op bokt te laten zien.
Heeft mijn vriend zijn camera weer meegenomen :')
Misschien dat ik ze vanavond even kan plaatsen om de vissen te laten zien :)

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 13:48

Hihi ja leuk fotos :D ik vindt de mosbolletjes ook wel leuk vooral als de garnalen er in zitten te friemelen haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 13:57

Wow wat een gafe aquariums komen er voorbij *\o/* , ooit als ik een eigen plekje heb wil ik ook blubbies *\o/* (naast de tropische slakken en giftige kikkers :') , vast ook nog een stel slangen etc :') ). Guppies maar misschien nog wat anderen <3

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 14:23

AAAGHR?! Hoe is het mogelijk! Misschien herinneren sommigen van jullie mijn post nog dat mijn aquarium lekte en ik al mn vissen in een ochtendje snel moest overhevelen.
Nu, ik had toen een nieuw (zelfde) aquarium gekregen, alleen een ander kleurtje van de omranding. anderhalve dag in laten draaien want mn vissen begonnen 'm echt te knijpen in hun kleine tijdelijke bakje.

Helaas, schimmel bij de gourami's. Esha2000 (schrijf ik t correct?) erin. Sloeg niet aan, sloeg wel op mn guppen en Albert, mn appelslak, want die waren de volgende ochtend dood. Gourami's uiteindeijk ook dood door de schimmel..
Nu nog 8 vissen ipv 17.

Guess What?
Ja! Hiep-Hiep-Hoera! Een lekkende bak *\o/*
Guts wat zijn we weer innig vervuld van dankbaarheid dat we de bak weer leeg mogen scheppen, de vissen mogen overhevelen en de hele slaapkamer onder de zooi mogen hebben. :#

* Deep sigh*

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 14:27

Oh, wat ontzettend balen Nachtlampje! Dan valt het hier nog mee met mijn zieke ramirezi (hier slaat Esha2000 ook niet aan, heel jammer). Heel veel sterkte, ik hoop dat je gauw een nieuwe bak hebt die níet lekt of gaat lekken, en dat de rest van je vissen het redden!

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 14:28

Wat naar Nachtlampje!
Jammer dat je niet in de buurt woont..
Anders had je wel wat guppen van mij mogen hebben.

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 14:43

Das lief van je lieszje :3
Ookal denk ik dat ik kijk of ik mn geld terug kan krijgen en voor een ander merk ga, aquafish is dus blijkbaar toch niet helemaal de match met mij :P
En dan mogen de visjes van nu nog wel even in de noodbak blijven, die is groot genoeg momenteel om ze niet tot waanzin te drijven omdat ze nog maar met z'n 8en zijn, waarvan maar 1 grotere vis (clown pleco).
Wss ga ik binnen 2 a 3 weken naar de zolder verhuizen, dus ik ga overleggen of ik alvast een aquarium boven kan laten indraaien.. En dan hopelijk is het gewoon goed. *zucht*

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 14:46

Nachtlampje :(:) Baaaaalen! Dan maar over op een ander merk want 2 is wel heeel toevallig

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 14:49

Als je hem nieuw in de winkel hebt gekocht zou ik zeker gaan kijken of je, je geld kunt terug krijgen!

retivi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 15:00

Jeetje nachtlampje, wat een pech kan je hebben. Ik heb ook 1x de woonkamer moeten dweilen door een scheur in de bodem van een aquarium, je wordt er niet blij van...

Voor degenen met kogelvisjes ik heb echt VEEEEELSTEVEEL slakjes in mijn aquarium. Gratis op te halen en ik las ergens dat iemand ze verzonden had, kan dat gewoon? Ook met dit koude weer? En waar kan ik ze dan het beste in doen?

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 15:03

Nee nachtlampje wat erg,, terug naar de winkel lijkt mij ?

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 15:08

Tat_jana schreef:

Retivi,, de poelslakjes etc lijken mij prima te overleven hoor nu :) tropische vissen ander verhaal maar slakjes overleven bijna alles ( je hebt er niet voor niets altijd een plaag van haha )

Ik heb mijn helena slak al 2 weken niet gezie en begin te denken dat ze het heeft op gegeven... Vandeweek is de bak toe aan grote onderhoud de planten groeien als gekken.. En dan maar kijken of ik hem kan vinden :( ook zie ik nog maar 1 otocinclus voorbij komen terweil er 6 inzaten dus ben bang dat ook die ergens in de bak liggen :( de rest van de vissen doe het prima :)

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 15:08

Ik heb slakjes toegestuurd gekregen in een soort buisje met natte watjes. Alles deed het gewoon nog :D

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 15:10

Heb net FlipKluin gebeld en krijg weer een nieuw aquarium wss, komt donderdag binnen.
*extra* Nog even erachteraan gebeld dat mijn voorkeur uit gaat van een nieuw aquarium komen uitzoeken, ander model/ander merk :Y)
Meneer moet overleggen met de leverancier-dinges die er morgen is, dus ik wordt morgen teruggebeld.
En anders verkoop ik t nieuwe aquarium want zit al tijdje te azen op een grotere van 80-100-120 liter (als wij waterschadeverzekering hebben)

Locanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 15:32

Tellen goudvissen ook mee? Die houden de drinkbakken (lees: badkuipen) hier insectvrij.
In de zomer eten ze insecten, lente en herfst paardenvoer (verzorgd door onze trouwe vierhoevers) en in de winter gewoon visvoer (dan wonen ze in huis omdat ik niet wil dat ze stikken of ingevroren worden).

De DA vond het een goed idee, mocht er iets met het water zijn, zie je dat aan je vissen voordat je paarden ziek worden.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 15:34

Tat_jana schreef:
Tat_jana schreef:

Retivi,, de poelslakjes etc lijken mij prima te overleven hoor nu :) tropische vissen ander verhaal maar slakjes overleven bijna alles ( je hebt er niet voor niets altijd een plaag van haha )

Ik heb mijn helena slak al 2 weken niet gezie en begin te denken dat ze het heeft op gegeven... Vandeweek is de bak toe aan grote onderhoud de planten groeien als gekken.. En dan maar kijken of ik hem kan vinden :( ook zie ik nog maar 1 otocinclus voorbij komen terweil er 6 inzaten dus ben bang dat ook die ergens in de bak liggen :( de rest van de vissen doe het prima :)

Otocinclussen hoeven niet meteen dood te zijn, ze zijn heel goed in verstoppen. :)

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 16:17

Balen zeg nachtlampje! Zoveel pech. Beter een ander merk proberen dan.

Slakjes kun je verzenden in Tic Tac doosjes. Klein beetje water erin en wat filterwat. Goed dichttapen en in een bubble-envelop.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 16:29

retivi schreef:
Jeetje nachtlampje, wat een pech kan je hebben. Ik heb ook 1x de woonkamer moeten dweilen door een scheur in de bodem van een aquarium, je wordt er niet blij van...

Voor degenen met kogelvisjes ik heb echt VEEEEELSTEVEEL slakjes in mijn aquarium. Gratis op te halen en ik las ergens dat iemand ze verzonden had, kan dat gewoon? Ook met dit koude weer? En waar kan ik ze dan het beste in doen?

Stuur maar op. Cupcake lust ze graag.

Nachtlampje schreef:
AAAGHR?! Hoe is het mogelijk! Misschien herinneren sommigen van jullie mijn post nog dat mijn aquarium lekte en ik al mn vissen in een ochtendje snel moest overhevelen.
Nu, ik had toen een nieuw (zelfde) aquarium gekregen, alleen een ander kleurtje van de omranding. anderhalve dag in laten draaien want mn vissen begonnen 'm echt te knijpen in hun kleine tijdelijke bakje.

Helaas, schimmel bij de gourami's. Esha2000 (schrijf ik t correct?) erin. Sloeg niet aan, sloeg wel op mn guppen en Albert, mn appelslak, want die waren de volgende ochtend dood. Gourami's uiteindeijk ook dood door de schimmel..
Nu nog 8 vissen ipv 17.

Guess What?
Guts wat zijn we weer innig vervuld van dankbaarheid dat we de bak weer leeg mogen scheppen, de vissen mogen overhevelen en de hele slaapkamer onder de zooi mogen hebben. :#

* Deep sigh*

Jeetje -O-. Hoeveel pech kan je hebben.

Ik hoop dat je het met de verzekering/leveranciers geregeld krijgt, dit is niet normaal.

retivi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 16:33

San87 pb je adres maar. blij dat ik iemand er blij mee kan maken...
Dan ga ik tictacdoosjes verzamelen!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 16:34

retivi schreef:
San87 pb je adres maar. blij dat ik iemand er blij mee kan maken...
Dan ga ik tictacdoosjes verzamelen!

Tof :D. Cupcake is je vast dankbaar :9.

Wispeltuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 17:29

Eddy_Rocks schreef:
Gisteren weer naar de intratuin geweest en flink planten gekocht voor mijn garnalen bak. En een mooi stuk hout. Het zag er prachtig uit:

[ Afbeelding ]

Hout helemaal uitgekookt. Maar toen ik na een uur terug kwam.. Heel mijn water rood. :+ Heel fijn. Vandaag maar vast een deel ververst maar aangezien er garnalen wonen durf ik dat ook niet zo hard... :o Ellende. Morgen maar actief kool halen :)

En ik heb nog drie Marmer Molly's gehaald. Twee zwangere, express uitgezocht :+

[ Afbeelding ]

Binnenkort maar weer terug voor een lading planten. Vind mijn bak nu zo kaal...

Mooi stuk hout heb je daar uitgezocht zeg! Inderdaad wat extra plantjes zou het plaatje helemaal afmaken :)

Wispeltuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 17:32

Nachtlampje schreef:

Nu nog 8 vissen ipv 17.

Guess What?

* Deep sigh*

Wat vervelend zeg.. Ik zou toch zeggen dat ik mijn geld terug wil en een ander merk bak kopen, dit moet toch niet kunnen? Maarja... jammer genoeg heb je er niets aan als je 2 keer heel je bak leeg moet halen, 2 keer moet vullen en op die manier natuurlijk al je vissen verliest.. pff.

Wispeltuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 17:42

Ik had even een vraagje, ben namelijk benieuwd hoe jullie er over denken.
Men zegt dat je garnalen niet mee hoeft te rekenen in de 1cm vis per liter, het is niet dat ik mijn aquarium vol prop tot de max maar ik vind het fijn een richtlijn te hebben. Maar nu vroeg ik me af, hoe zit dit met waaierhanden en slakken? Moet je die wel mee tellen, een waaierhand word toch wel een flink stuk groter dan een mini garnaaltje en idem met een slak.

Enne, zijn er toevallig meer mensen met blauwe waaierhandjes?

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 18:29

Wow wat klote weer van die bak :oo

Straks actieve kool in mijn filter gedaan, hopen dat mijn bakje weer normaal wordt. En levende muggelarven gekocht. Getsie! Maar de visjes zijn blij. :P

monnikenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 18:44

takkie_muis schreef:
Wow wat een gafe aquariums komen er voorbij *\o/* , ooit als ik een eigen plekje heb wil ik ook blubbies *\o/* (naast de tropische slakken en giftige kikkers :') , vast ook nog een stel slangen etc :') ). Guppies maar misschien nog wat anderen <3

Ik heb visetende slangen, zo gaaf hihi
Wat voor gifkikkers heb je. ikke E. Tricolor.