Heeft mijn vriend zijn camera weer meegenomen

Misschien dat ik ze vanavond even kan plaatsen om de vissen te laten zien

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Tat_jana schreef:Nee nachtlampje wat erg,, terug naar de winkel lijkt mij ?
Tat_jana schreef:Tat_jana schreef:Nee nachtlampje wat erg,, terug naar de winkel lijkt mij ?
Retivi,, de poelslakjes etc lijken mij prima te overleven hoor nutropische vissen ander verhaal maar slakjes overleven bijna alles ( je hebt er niet voor niets altijd een plaag van haha )
Ik heb mijn helena slak al 2 weken niet gezie en begin te denken dat ze het heeft op gegeven... Vandeweek is de bak toe aan grote onderhoud de planten groeien als gekken.. En dan maar kijken of ik hem kan vindenook zie ik nog maar 1 otocinclus voorbij komen terweil er 6 inzaten dus ben bang dat ook die ergens in de bak liggen
de rest van de vissen doe het prima
retivi schreef:Jeetje nachtlampje, wat een pech kan je hebben. Ik heb ook 1x de woonkamer moeten dweilen door een scheur in de bodem van een aquarium, je wordt er niet blij van...
Voor degenen met kogelvisjes ik heb echt VEEEEELSTEVEEL slakjes in mijn aquarium. Gratis op te halen en ik las ergens dat iemand ze verzonden had, kan dat gewoon? Ook met dit koude weer? En waar kan ik ze dan het beste in doen?
Nachtlampje schreef:AAAGHR?! Hoe is het mogelijk! Misschien herinneren sommigen van jullie mijn post nog dat mijn aquarium lekte en ik al mn vissen in een ochtendje snel moest overhevelen.
Nu, ik had toen een nieuw (zelfde) aquarium gekregen, alleen een ander kleurtje van de omranding. anderhalve dag in laten draaien want mn vissen begonnen 'm echt te knijpen in hun kleine tijdelijke bakje.
Helaas, schimmel bij de gourami's. Esha2000 (schrijf ik t correct?) erin. Sloeg niet aan, sloeg wel op mn guppen en Albert, mn appelslak, want die waren de volgende ochtend dood. Gourami's uiteindeijk ook dood door de schimmel..
Nu nog 8 vissen ipv 17.
Guess What?
Ja! Hiep-Hiep-Hoera! Een lekkende bak![]()
Guts wat zijn we weer innig vervuld van dankbaarheid dat we de bak weer leeg mogen scheppen, de vissen mogen overhevelen en de hele slaapkamer onder de zooi mogen hebben.![]()
* Deep sigh*
Eddy_Rocks schreef:Gisteren weer naar de intratuin geweest en flink planten gekocht voor mijn garnalen bak. En een mooi stuk hout. Het zag er prachtig uit:
[ Afbeelding ]
Hout helemaal uitgekookt. Maar toen ik na een uur terug kwam.. Heel mijn water rood.Heel fijn. Vandaag maar vast een deel ververst maar aangezien er garnalen wonen durf ik dat ook niet zo hard...
Ellende. Morgen maar actief kool halen
En ik heb nog drie Marmer Molly's gehaald. Twee zwangere, express uitgezocht![]()
[ Afbeelding ]
Binnenkort maar weer terug voor een lading planten. Vind mijn bak nu zo kaal...
Nachtlampje schreef:AAAGHR?! Hoe is het mogelijk! Misschien herinneren sommigen van jullie mijn post nog dat mijn aquarium lekte en ik al mn vissen in een ochtendje snel moest overhevelen.
Nu, ik had toen een nieuw (zelfde) aquarium gekregen, alleen een ander kleurtje van de omranding. anderhalve dag in laten draaien want mn vissen begonnen 'm echt te knijpen in hun kleine tijdelijke bakje.
Helaas, schimmel bij de gourami's. Esha2000 (schrijf ik t correct?) erin. Sloeg niet aan, sloeg wel op mn guppen en Albert, mn appelslak, want die waren de volgende ochtend dood. Gourami's uiteindeijk ook dood door de schimmel..
Nu nog 8 vissen ipv 17.
Guess What?
Ja! Hiep-Hiep-Hoera! Een lekkende bak![]()
Guts wat zijn we weer innig vervuld van dankbaarheid dat we de bak weer leeg mogen scheppen, de vissen mogen overhevelen en de hele slaapkamer onder de zooi mogen hebben.![]()
* Deep sigh*
takkie_muis schreef:Wow wat een gafe aquariums komen er voorbij, ooit als ik een eigen plekje heb wil ik ook blubbies
(naast de tropische slakken en giftige kikkers
, vast ook nog een stel slangen etc
). Guppies maar misschien nog wat anderen