Werkhonden & Training

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Seven

Re: Werkhonden & Training

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 16:31

Wij lopen ook niet een vast programma wij doen het net als bij jullie trainen voor ons zelf en iemand kijkt mee en helpt waar nodig.

Wel bij de nieuwe mensen die nooit iets met IPO of africhting hebben gedaan word er zeker richting examens wel vaker het hele programma meegenomen soort examen zeg maar. Dan kunnen we ook zien waar punten liggen als all eyes on you zijn gericht ;)
dat heeft bij mij bijv heel goed gewerkt ook in een examen idee los te laten en gewoon te ontspannen.

Kwa pakwerk word er inderdaad bij ons bij de minder ervaren maar ook ervaren geleiders meer begeleiding gegeven rustig etc. Dat kan soms heel fijn zijn.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 16:37

Ah ja, richting examens komt er idd meer programma. Het klinkt hetzelfde ;)

Zo kijk ik ook wel eens mee bij bokker Zil. Hond met IPO 3, maar ook ik kan wel zien of hij netjes zit. En ik heb hem ooit eens gejat om stukje te volgen, was hond het alleen niet helemaal mee eens. :')

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 16:39

Ik loop ook altijd mee met speuren en training welk niveau ook hulp kan iedereen wel gebruiken.

Ik laat een jonge meid op de club ook wel eens met assad volgen als ik maar in de buurt blijf is hij braaf. Maar dan kunnen ze inderdaad eens proeven aan een ander type hond

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 16:42

Ik speur samen met Zil in een groepje van 3 of 4 mensen met 5 honden en zij begeleidt ons met manwerk. Dus ik leer meteen ook waar ik op moet letten als je met iemand mee kijkt. Andere trainer kijk ik ook altijd mee en ga kijken als zij obedienceles heeft. Ik pik gewoon stiekem meteen dingen. :')

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 16:46

Dat is het ook hoor, juist door meelopen leer je veel. Ik ben niet zo van het speuren dus loop bij iedereen met de trainer mee leer je zo veel van

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 20:32

Nope heeft club nog nooit met mij over gehad. Dus bedankt voor de info.

Vandaag bij de club geweest van de fokker van [***]. En besloten om het daar nu eerst paar weken te proberen.

10 minuten op veld bezig geweest. En herkende mijn eigen hond niet weer. Totaal niet meer gefocust op andere honden. Waar ik juist tegen aanliep.

En ook de ouders gezien van [***]. Toendertijd niet gezien omdat ik op vakantie was. Echt lieve honden. Qua gedrag precies zijn moeder en qua werk zijn vader. Broertje ook gezien. Erg pittig is die. Want konden toendertijd kiezen tussen [***] en hem. Maar fokker raadde onze djang aan. Maad goed ook! En er traint ook nog iemand met een zus van hem en half zusje.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 20:47

Leuk is dat he? Wij trainen ook op dezelfde club als de fokker en daar lopen heel wat fokproducten rond of mensen die ook een hond daarvandaan gehad hebben. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 21:30

MyWishMax schreef:
Leuk is dat he? Wij trainen ook op dezelfde club als de fokker en daar lopen heel wat fokproducten rond of mensen die ook een hond daarvandaan gehad hebben. :D

Ja erg leuk :)

Maar ook dat ik gewoon mijn hond binnen 10 minuten zag veranderen. Aan het eind kwam zelfs uit zichzelf de bijtrol naar mij toe brengen. Is mij nog nooit eerder gebeurd.

Terwijl ze op de club in Hoogeveen de buitdrift eruit willen hebben. Maken ze er hier juist gebruik van. Maar wel leren om de hond te laten samenwerken met mij. Dat alles wat hij pakt naar mij komt brengen.

En als hij normaal naar andere honden keek dan moest ik hem afleiden met de bijtrol. Maar kreeg vandaag te horen dat je hem juist beloont. Heel logisch achteraf. Dus nu moest ik achteruit lopen. En als hij naar mij keek. Dan de bijtrol te voorschijn halen.

En belangrijkste hij had weer fun op het veld :D inclusief mijzelf.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 21:38

Dat is super inderdaad!

Buitdrift er uit???? Waarom?
Afleiden met bijtrol/belonen weet ik niet of ik het daarmee eens ben. Ligt eraan hoe en wanneer je wat doet. Smeken om aandacht met een beloning, nee dat vind ik inderdaad niet handig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 21:46

MyWishMax schreef:
Dat is super inderdaad!

Buitdrift er uit???? Waarom?
Afleiden met bijtrol/belonen weet ik niet of ik het daarmee eens ben. Ligt eraan hoe en wanneer je wat doet. Smeken om aandacht met een beloning, nee dat vind ik inderdaad niet handig.

We leiden hem ook niet af met buitrol. Moet achteruit lopen tot hij weer aandacht op mij heeft. En dan pas weer spelen met de bijtrol. Zodat hij leert dat hij alleen de bijtrol krijgt als hij naar mij kijkt.

Maar op de club waar ik zat moest ik idd afleiden/smeken. En geen idee waarom buitdrift eruit moest.

Maar was vandaag erg blij met het resultaat. Gewoon in 10 minuten een hond die niet gefocust is op andere honden en de bijtrol bracht.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 21:50

Ik bedoelde meer dat ik het niet perse eens ben met dat afleiden belonen is. ;) Hangt van nogal wat dingen af.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 21:56

MyWishMax schreef:
Ik bedoelde meer dat ik het niet perse eens ben met dat afleiden belonen is. ;) Hangt van nogal wat dingen af.

Oh zo. Snap hem nu.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 00:49

Super dat het goed ging nu door zetten

En ip er club met de fokker trainen is zeer leuk. Vrijwel alles op onze club kwa boxer is familie of verre familie :j

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 18:18

Wat is stil hier :)

Morgen weer trainen, ben benieuwd hoe het speuren gaat als er nog sneeuw ligt

En ik heb een nieuwtje :o
bijna 8 weken geleden heb ik samen met de fokker dit kleintje op de wereld gezet en hij liet me maar niet los. Zo bijzonder hoe het ging, er waren al 3 gele pups geboren maar er was op de foto nog een 4de pup gezien en de teef leek ook nog niet leeg. De fokker en ik hebben uren gewacht en ik grapte nog zul je zien dat er een gestroomde reu met hoge witte benen en bles word geboren precies zoals ik mooi vind. Nou eindelijk drong de pup zich aan, de laatste wad ook gelijk de moeilijkste naar heel veel moeite kwam hij volledig blauw ter wereld, een gestroomde reu met wit <3. We hebben hem omstebeurt beademd en flink gewreven. Eindelijk begon hij goed te ademen en dat was zo bijzonder hij ging gelijk drinken alsof er niets was gebeurd.

Nu ben ik er vaker geweest, foto's maken kletsen knuffelen. Niet denkend aan nog een hond.

Tot gisteren, 7 weken oud en ik was weer op bezoek. Een blik en ik was weer verliefd, zegt de fokker hij geeft nog geen baasje. De stoute schoenen aangetrokken en thuis werd er gelijk ja gezegd dus deze kleine vent komt onze roedel versterken

Pas geboren
Afbeelding

5 weken
Afbeelding

7 weken
Afbeelding

Afbeelding

Hij is familie van fayet, zijn moeder is fayet haar oma

Fayet is ook alweer flink gegroeid en werkt zeer goed zeer harde werken hopelijk word haar ''broertje'' net zo

Afbeelding

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 18:20

Gaaf zeg!

Hier liggen we ff stil. Hond met zwaar gekneusde poot :+ Minimaal 2 weken rust, maar zullen er wel 3 of meer worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 18:22

Wat een leukerd <3

Ik zou vandaag eigenlijk training hebben. Maar ben niet gegaan wegens dat snelwegen vanochtend zo slecht waren. Wou geen onnodig risico lopen. Is toch even 70 km heen en terug.

Maar [***] is nu echt weer positief aan het veranderen. Dus ben blij dat ik van club ben veranderd.

Maar hebben vanochtend een heerlijke sneeuw wandeling gemaakt.

Afbeelding

Afbeelding

Zil

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 18:22

Ik ben hier niet zo actief maar lees wel mee. Ook mijn hond ligt stil door blessure, lijkt wel hip bij ons op de club hè, MWM....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 18:23

MyWishMax schreef:
Gaaf zeg!

Hier liggen we ff stil. Hond met zwaar gekneusde poot :+ Minimaal 2 weken rust, maar zullen er wel 3 of meer worden.

Oehh bah. Sterkte ermee!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 18:36

Zil schreef:
Ik ben hier niet zo actief maar lees wel mee. Ook mijn hond ligt stil door blessure, lijkt wel hip bij ons op de club hè, MWM....

Houdt op, schei uit...

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 19:17

Wat jammer van de blessures niet op de club opgelopen hoop ik

Scheetje he, wou er eigenlijk geen hond bij maar voor dit ventje is er zeker plek

fijn dat het beter gaat op de club hij ziet er al volwassen uit :j

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 19:31

Hij ziet er goed uit LW!

Geen idee Seven, hij gleed vorige week wel banketstaaf uit, maar geen last daarna. Paar dagen later na het appel wel mank van het veld terwijl hij aan de lijn gelopen had en geen bal gegooid, werd dagen daarna erger ipv beter dus naar de DA. Dus hoe het precies komt geen idee.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 20:40

Geen groei pijn dan dat geeft fayet zo nu en dan maar die groeit volop op het moment.

Hij was al Röntgen goed toch merel, dat scheelt wel weer zorgen

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 20:59

Hij was helemaal goed idd, kwam nu echt uit pols en tenen van voorpoot. Groeien doet hij al een tijd niet meer, is al maanden rond de 63/64 cm. Nu nog wachten op het uitzwaren hihi

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 21:04

Ah dat klinkt inderdaad eerder als verstapt, dat kunnen ze zo snel. Dat heeft assad ook wel eens gehad toen hij jonger was.

Laatst besefte ik me hoe snel de tijd gaat assad word in maart alweer 5 jaar

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 21:06

Gaat hard he? Tay wordt in april alweer 2.