griebels schreef:Beweren?? Het is toch echt zo...
Als een schouwer zegt dat er geen pitbull in zit dan kan de hond vrijgesproken worden.
Basje, de hond die ik tijdelijk in opvang had, is onofficieel geschouwd geweest en is geschouwd als staff x franse bulldog. Nog steeds een RADhond maar zal wel vrijgesproken worden...
Er worden nog best wat honden vrijgesproken omdat er geen pitbull in zit, maar helaas worden er nog steeds teveel honden vanwege het uiterlijk afgemaakt!
Ik ben op de hundentag in dusseldorf geweest vorig weekend en heb daar een echte red nose gezien (100% pitbull dus). Deze lijken bij lange na niet op een stafford
Ook heb ik een old english pitbull gezien. Deze had wel iets weg van een engelse staff, maar de kop leek er als je goed keek niet op, ook de huid etc niet.
Er zit dus echt wel degelijk duidelijk verschil in een staff of een pit
Het komt sporadisch voor ja, maar het is officieel verboden om een kruising Amstaff te fokken, verhandelen en in je bezit te hebben.
Het is niet in het belang van de honden zelf om te gaan roepen dat het niet altijd verboden is want daarmee geeft je mensen weer een excuus om toch zo'n hond aan te schaffen.
En het doel was toch het voorkomen van zinloos inslapen?
Verder is de pitbullwet niet alleen voor de pitbull, nogmaals de pitbulls is geen FCI erkend ras en dus in feite gewoon een bastaard.
Het is voor alle honden zonder stamboom die voldoen aan de uiterlijke kenmerken van de Wet, voor het gemak worden die pitbullachtigen genoemd omdat mensen toch graag ergens een naam aanhangen.
Je doet meer voor de honden door iedereen erop te wijzen dat deze Wet bestaat en wat voor een enorme risico's ze nemen met hondenlevens door toch dit type hond aan te schaffen dan door te zeggen dat er een hele kleine kans is dat de hond wordt geschouwd als "niet pitbullachtigen".
Fijn Russische roulette met hondenlevens, niet mij idee van hondenliefhebbers.