De natuur in eigen omgeving

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-25 13:48

xYaartje schreef:
Geweldige klok heb je gevonden ikke! Ben je nu in Engeland op vakantie?

Ja, nog net.

Maar deze hing dus gewoon bij de Morrisons, de lokale supermarkt :D

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-25 17:49

Leuke klok zeg!

Hier vanochtend een dode das op het spoor gespot, zo'n 50 meter vanaf een overgang.
In eerste instantie dacht ik dat het om een mens of ree ging. Na even realistisch denken (een mens was uiteraard meteen gemeld en dan had er een trein bij gestaan), ging ik er vanuit dat het een ree was. Ik had mijn spiegelreflex bij me en had dus wat foto's gemaakt zodat ik die kon inzoomen om te kijken wat er lag.
Verder gemeld bij de politie en Prorail en naar huis gegaan.
Eenmaal thuis de foto's uitvergroot en blijkt het om een das te gaan :\ Dus ook nog de Dassenwerkgroep gecontacteerd. Het afgelopen jaar heb ik wel steeds meer dassenactiviteit gespot in de omgeving en vorig jaar ook zelf levende dassen gespot. Ik hoop dus maar dat dit geen lacterend vrouwtje was en dat er nu ergens hongerige dasjes op hun moeder wachten -O-

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-25 18:10

Oh nee, wat rot, een das. Hoop het ook niet!

Wij hebben weer een lekker rondje gedaan door het Beekbergerwoud. Zijn jullie ook zulke slenteraars? Of stappen jullie wel door? :D als ik met m'n moeder loop staan we elke 5 m stil want we horen weer wat fluiten, zien weer iets in de verte vliegen etc :)) beide met camera, verrekijker en Merlin app aan haha. We hebben over 2,5 km (Beekbergerwoud heeft één vaste ronde die je loopt), ruim 2 uur gedaan _O- maar het was heerlijk.

Ik zal straks foto's op m'n laptop zetten. We denken dat we een roerdomp hebben gehoord.

prompter

Re: De natuur in eigen omgeving

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-25 18:32

Ik loop het liefst alleen, want bij elk piepje sta ik stil :D. Mijn vriendin is gelukkig ook zo, maar mijn man is meer van het doorlopen, dus dat pakt anders uit. Mooi rondje daar Karlijn, ben benieuwd naar je foto's :) !

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-25 19:18

De Dassenwerkgroep gaat kijken of het om een lacterende das gaat. Ik hoop van niet.

Ik was een doorloper maar probeer mezelf nu het slenteren aan te leren!
Echt heel lastig! _O- Ik ben wel ontzettend hyperalert dus ik zie en hoor ook alle dieren.

Kennen jullie het begrip Bosbaden? https://forestbathingnederland.nl/wat-is-bosbaden/

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-25 20:36

prompter schreef:
Ik loop het liefst alleen, want bij elk piepje sta ik stil :D. Mijn vriendin is gelukkig ook zo, maar mijn man is meer van het doorlopen, dus dat pakt anders uit. Mooi rondje daar Karlijn, ben benieuwd naar je foto's :) !

Mijn moeder is ook van het slenteren gelukkig, en wij wandelen altijd samen idd :D met iemand anders zou het toch anders zijn.

@ Cayenne: Ben wel benieuwd waar de Dassenwerkgroep achter komt, laten ze het jou nog weten? Ik hoop met je mee van niet. 'Bosbaden' kende ik niet, maar het klinkt aardig zoals ik al wandel, al heb ik de gezondheidsvoordelen nog niet echt ondervonden :') brak lijf en brein hier.

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:18

De Houtsnip

Houtsnippen kunnen niet goed afstanden inschatten. Maar ze hebben speciale ogen, waarmee ze als een van de weinige vogels 360 graden rondom kunnen kijken.
Helaas is deze Houtsnip tegen een raam van een kantoorgebouw aangevlogen in Hoofddorp.
Zo zonde. Opgezet gaat hij mij helpen om het verhaal te vertellen van de dieren in Haarlemmermeer.

De houtsnip is een unieke steltloper omdat hij in het bos leeft. Zijn camouflage is perfect. Ze zijn dan ook moeilijk te tellen en mysterieus..
Ze broeden wel in ons land.
Ze trekken naar het zuiden in de winter

Hij is prachtig opgezet.
Afbeelding

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:23

Hij is inderdaad erg mooi opgezet! Wauw :D
Ik heb zijn familielid in de kast staan. Het zijn zulke prachtige vogels!

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:35

Hij lijkt wel levend Janouk, heel mooi!