soloro schreef:Evi84 schreef:
Niet als de eigenaar bekend is.
Jawel! Als de kat binnen 14 dagen niet opgehaald wordt, dan wordt het asiel de eigenaar
Stomme vraag wellicht, maarre: wat als ik op vakantie ben?
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Evi84 schreef:soloro schreef:Als TS binnen de 14 dagen de kat niet ophaalt, heeft het asiel wel het recht om de kat te herplaatsen
Cowboy55 schreef:soloro schreef:
Jawel! Als de kat binnen 14 dagen niet opgehaald wordt, dan wordt het asiel de eigenaar
Evi84 schreef:FlyAway schreef:En volgens het asiel is TS de eigenaar niet.
Maar volgens de wet is TS de eigenaar wel - gezien er een overeenkomst was tussen TS en de vorige eigenaar, die ze beiden bevestigen.
Cowboy55 schreef:soloro schreef:Jawel! Als de kat binnen 14 dagen niet opgehaald wordt, dan wordt het asiel de eigenaar
Jildau schreef:Zal wel moeten toch? Anders moet het asiel de kat tot zijn dood houden omdat hij niet herplaatst mag worden maar de eigenaar haalt hem ook niet.. Lijkt me wel logisch dat hij na een bepaalde termijn van het asiel wordt.
FlyAway schreef:Evi84 schreef:Maar volgens de wet is TS de eigenaar wel - gezien er een overeenkomst was tussen TS en de vorige eigenaar, die ze beiden bevestigen.
Maar daar heeft het asiel blijkbaar lak aan. Dus ook al betaalt TS aan het asiel, de kat krijgt ze niet mee volgens mij.
soloro schreef:Evi84 schreef:
Jildau schreef:Cowboy55 schreef:Stomme vraag wellicht, maarre: wat als ik op vakantie ben?
Dan bel je het asiel op dat je dolgraag je kat terug wilt maar dat je op vakantie bent. Of je legt het uit en laat een familielid/vriend hem ophalen.
Dorine92 schreef:Haha das een mooie. De eigenaar krijgt de kat 14 dagen niet mee, en dan is de het asiel de eigenaar? Dus als ik iets van jou jat en 14 dagen niet teruggeef is het van mij? Je vergeet even dat ik de kat gewoon wil ophalen maar hem niet mee krijg omdat ze dat weigeren
FlyAway schreef:Marjoow schreef:En wettelijk gezien is TS verplicht om tot het redelijke de onkosten te vergoeden.
De wet over een loslopende kat is gewoon ontzettend onduidelijk en vaag.
Nee, niet TS, de eigenaar! En volgens het asiel is TS de eigenaar niet.
Dorine92 schreef:soloro schreef:
Haha das een mooie. De eigenaar krijgt de kat 14 dagen niet mee, en dan is de het asiel de eigenaar? Dus als ik iets van jou jat en 14 dagen niet teruggeef is het van mij? Je vergeet even dat ik de kat gewoon wil ophalen maar hem niet mee krijg omdat ze dat weigeren
Marjoow schreef:Dorine92 schreef:Haha das een mooie. De eigenaar krijgt de kat 14 dagen niet mee, en dan is de het asiel de eigenaar? Dus als ik iets van jou jat en 14 dagen niet teruggeef is het van mij? Je vergeet even dat ik de kat gewoon wil ophalen maar hem niet mee krijg omdat ze dat weigeren
Waarom ga je niet naar het asiel? Waarom ga je daar het gesprek niet aan?
Ik moet zeggen dat ik echt niets begrijp van jouw passieve houding. Als je die kat echt terug wilt, dan ga je er toch wat harder voor vechten?
Ik heb er weer genoeg woorden aan vuilgemaakt..
Mondy schreef:Ts laat je nu de vorige eigenaar alles oplossen terwijl het wel jouw kat is zoals je zegt ? Gegeven of gekocht. Jij bent nu de eigenaar.
Als de vorige eigenaar vorige week heeft gezegd dat jij de kat hebt overgenomen dan is de volgende stap van het asiel dat ze jou dus bellen.
Als ik als vorige eigenaar dan hoor dat a je hem niet hebt overgeschreven met chip/Niet gecheckt hebt...b je de kat dus daar laat zitten zonder er heen te gaan om eea te bespreken/regelen... dan snap ik dat diegene denkt laat maar.
Dorine92 schreef:
Dorine92 schreef:FlyAway schreef:
En wettelijk gezien is TS verplicht om tot het redelijke de onkosten te vergoeden.
De wet over een loslopende kat is gewoon ontzettend onduidelijk en vaag.
Nee, niet TS, de eigenaar! En volgens het asiel is TS de eigenaar niet.
Dorine92 schreef:FlyAway schreef:Nee, niet TS, de eigenaar! En volgens het asiel is TS de eigenaar niet.
Maar waarom wilden ze dan woensdagochtend de kat tegen betaling meegeven aan iemand die niet de eigenaar is? Dat is toch op zijn minst vreemd?
Evi84 schreef:FlyAway schreef:En volgens het asiel is TS de eigenaar niet.
Maar volgens de wet is TS de eigenaar wel - gezien er een overeenkomst was tussen TS en de vorige eigenaar, die ze beiden bevestigen.
Dorine92 schreef:Marjoow schreef:Waarom ga je niet naar het asiel? Waarom ga je daar het gesprek niet aan?
Ik moet zeggen dat ik echt niets begrijp van jouw passieve houding. Als je die kat echt terug wilt, dan ga je er toch wat harder voor vechten?
Ik heb er weer genoeg woorden aan vuilgemaakt..
Ik wil het zwart op wit hebben. Wel zo handig want ik kan van alles verzinnen wat het asiel over de telefoon zou zeggen. Andersom kunnen zij ook dingen die zij gezegd hebben aan de telefoon ineens ontkennen. Nu kan dat niet via mail