Dierenasiel lokt kat, vangt hem en wil dan geld

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 14:24

soloro schreef:
Evi84 schreef:

Niet als de eigenaar bekend is.

Jawel! Als de kat binnen 14 dagen niet opgehaald wordt, dan wordt het asiel de eigenaar :)

Stomme vraag wellicht, maarre: wat als ik op vakantie ben?

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 14:25

Evi84 schreef:
soloro schreef:
Als TS binnen de 14 dagen de kat niet ophaalt, heeft het asiel wel het recht om de kat te herplaatsen :)

Zal wel moeten toch? Anders moet het asiel de kat tot zijn dood houden omdat hij niet herplaatst mag worden maar de eigenaar haalt hem ook niet.. Lijkt me wel logisch dat hij na een bepaalde termijn van het asiel wordt.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 14:25

Cowboy55 schreef:
soloro schreef:

Jawel! Als de kat binnen 14 dagen niet opgehaald wordt, dan wordt het asiel de eigenaar :)

Volgens mij is het ook niet zo zwart wit als dat soloro stelt.

Maar als jij in gesprek gaat met het asiel kun je vast wat regelen. Je zal een verzorger voor de kat hebben dus die kan hem dan ophalen bv...

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 14:26

Evi84 schreef:
FlyAway schreef:
En volgens het asiel is TS de eigenaar niet.

Maar volgens de wet is TS de eigenaar wel - gezien er een overeenkomst was tussen TS en de vorige eigenaar, die ze beiden bevestigen.

Maar daar heeft het asiel blijkbaar lak aan. Dus ook al betaalt TS aan het asiel, de kat krijgt ze niet mee volgens mij.

Jildau

Cowboy55 schreef:
soloro schreef:

Dan bel je het asiel op dat je dolgraag je kat terug wilt maar dat je op vakantie bent. Of je legt het uit en laat een familielid/vriend hem ophalen.

Evi84

Jildau schreef:
Zal wel moeten toch? Anders moet het asiel de kat tot zijn dood houden omdat hij niet herplaatst mag worden maar de eigenaar haalt hem ook niet.. Lijkt me wel logisch dat hij na een bepaalde termijn van het asiel wordt.

Als ik me niet vergis zag ik ergens een artikel langskomen waar men spreekt over een maand als de eigenaar bekend was en 14 dagen als die niet bekend was - eenvoudig gezegd.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 14:27

FlyAway schreef:
Evi84 schreef:
Maar volgens de wet is TS de eigenaar wel - gezien er een overeenkomst was tussen TS en de vorige eigenaar, die ze beiden bevestigen.

Maar daar heeft het asiel blijkbaar lak aan. Dus ook al betaalt TS aan het asiel, de kat krijgt ze niet mee volgens mij.

Ja ik kan me daar dus echt niets bij voorstellen. Volgens mij missen wij gewoon een deel van het verhaal

soloro

Re: Dierenasiel lokt kat, vangt hem en wil dan geld

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 14:28

Marjoow dat klopt ook, we missen heel het verhaal vanuit het asiel bekeken :)

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-18 14:30

soloro schreef:
Evi84 schreef:

Haha das een mooie. De eigenaar krijgt de kat 14 dagen niet mee, en dan is de het asiel de eigenaar? Dus als ik iets van jou jat en 14 dagen niet teruggeef is het van mij? Je vergeet even dat ik de kat gewoon wil ophalen maar hem niet mee krijg omdat ze dat weigeren

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 14:31

Jildau schreef:
Cowboy55 schreef:

Dan bel je het asiel op dat je dolgraag je kat terug wilt maar dat je op vakantie bent. Of je legt het uit en laat een familielid/vriend hem ophalen.

En anders komt het dier vrij voor adoptie na 14 dagen. Als hij er nog zit, dan zou je hem kunnen adopteren. Als hij al naar een nieuw baasje is, dan heb je gewoon pech.

soloro

Re: Dierenasiel lokt kat, vangt hem en wil dan geld

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 14:31

Zoals al vaker is gezegd, ga naar dat asiel toe en praat face to face!!

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 14:32

Dorine92 schreef:
Haha das een mooie. De eigenaar krijgt de kat 14 dagen niet mee, en dan is de het asiel de eigenaar? Dus als ik iets van jou jat en 14 dagen niet teruggeef is het van mij? Je vergeet even dat ik de kat gewoon wil ophalen maar hem niet mee krijg omdat ze dat weigeren

Je wilde hem vorige week pas ophalen als het gratis was zoals ik begreep. Je wilde de gemaakte kosten niet betalen dus je wilt hem niet 'gewoon' ophalen. Je wilt hem gratis ophalen.
Laatst bijgewerkt door Jildau op 15-01-18 14:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-18 14:32

FlyAway schreef:
Marjoow schreef:
En wettelijk gezien is TS verplicht om tot het redelijke de onkosten te vergoeden.

De wet over een loslopende kat is gewoon ontzettend onduidelijk en vaag.

Nee, niet TS, de eigenaar! En volgens het asiel is TS de eigenaar niet.

Maar waarom wilden ze dan woensdagochtend de kat tegen betaling meegeven aan iemand die niet de eigenaar is? Dat is toch op zijn minst vreemd?

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 14:33

Dorine92 schreef:
soloro schreef:

Waarom ga je niet naar het asiel? Waarom ga je daar het gesprek niet aan?

Ik moet zeggen dat ik echt niets begrijp van jouw passieve houding. Als je die kat echt terug wilt, dan ga je er toch wat harder voor vechten?

Ik heb er weer genoeg woorden aan vuilgemaakt..

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 14:34

Ts laat je nu de vorige eigenaar alles oplossen terwijl het wel jouw kat is zoals je zegt ? Gegeven of gekocht. Jij bent nu de eigenaar.

Als de vorige eigenaar vorige week heeft gezegd dat jij de kat hebt overgenomen dan is de volgende stap van het asiel dat ze jou dus bellen.

Als ik als vorige eigenaar dan hoor dat a je hem niet hebt overgeschreven met chip/Niet gecheckt hebt...b je de kat dus daar laat zitten zonder er heen te gaan om eea te bespreken/regelen... dan snap ik dat diegene denkt laat maar.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-18 14:37

Marjoow schreef:
Dorine92 schreef:

Ik moet zeggen dat ik echt niets begrijp van jouw passieve houding. Als je die kat echt terug wilt, dan ga je er toch wat harder voor vechten?

Ik wil het zwart op wit hebben. Wel zo handig want ik kan van alles verzinnen wat het asiel over de telefoon zou zeggen. Andersom kunnen zij ook dingen die zij gezegd hebben aan de telefoon ineens ontkennen. Nu kan dat niet via mail

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-18 14:38

Mondy schreef:
Ts laat je nu de vorige eigenaar alles oplossen terwijl het wel jouw kat is zoals je zegt ? Gegeven of gekocht. Jij bent nu de eigenaar.

Als de vorige eigenaar vorige week heeft gezegd dat jij de kat hebt overgenomen dan is de volgende stap van het asiel dat ze jou dus bellen.

Als ik als vorige eigenaar dan hoor dat a je hem niet hebt overgeschreven met chip/Niet gecheckt hebt...b je de kat dus daar laat zitten zonder er heen te gaan om eea te bespreken/regelen... dan snap ik dat diegene denkt laat maar.

Neehoor de vorige eigenaar staat achter me

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 14:38

Dorine92 schreef:

Haha das een mooie. De eigenaar krijgt de kat 14 dagen niet mee, en dan is de het asiel de eigenaar? Dus als ik iets van jou jat en 14 dagen niet teruggeef is het van mij? Je vergeet even dat ik de kat gewoon wil ophalen maar hem niet mee krijg omdat ze dat weigeren[/quote]

En dat jij weigert te betalen uit principe. En nogmaals nu zie je wat je principes opgebracht hebben. Jij weigerde mijn aanbod omdat je vond dat het asiel een lesje moest leren. De enige die nu een lesje krijgt is de kat. Voor jou maakt het eigenlijk geen verschil zie hoe je je gevoelens omschreven hebt voor de kat.
En dat is wat ik al die tijd al zeg, de kat is de dupe in dit verhaal.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 14:38

Dorine92 schreef:
Maar waarom wilden ze dan woensdagochtend de kat tegen betaling meegeven aan iemand die niet de eigenaar is? Dat is toch op zijn minst vreemd?

Bel ze en vraag het :)

Evi84

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 14:40

Eerlijk gezegd denk ik dat de inspectie wel eens bij dat asiel langs mag gaan - eens zien welke wanpraktijken nog allemaal aan het licht komen.

Anoniem

Dorine92 schreef:
FlyAway schreef:

En wettelijk gezien is TS verplicht om tot het redelijke de onkosten te vergoeden.

De wet over een loslopende kat is gewoon ontzettend onduidelijk en vaag.

Maar waarom wilden ze dan woensdagochtend de kat tegen betaling meegeven aan iemand die niet de eigenaar is? Dat is toch op zijn minst vreemd?[/quote]

Dat heb ik net uitgelegd. Ze hebben tijd gehad het dier en de chip te onderzoeken en zijn nu waarschijnlijk een bepaalde mening toegedaan.
Daarnaast heb je mijn vraag niet beantwoord of je toentertijd dierenarts hebt ingeschakeld. Dit omdat dat een reden kan zijn

FlyAway

Dorine92 schreef:
FlyAway schreef:

Ik denk dat Shadow wat dat betreft de spijker op z'n kop slaat; fout gemaakt in de organisatie, die fout gaan ze niet toegeven, dus wordt er gezocht naar argumenten. En als jij de eigenaar van de kat niet bent, dan hoeven ze verder met jou niets, en dus al helemaal niet toe te geven dat ze een fout hebben gemaakt.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-18 14:41

Evi84 schreef:
FlyAway schreef:
En volgens het asiel is TS de eigenaar niet.

Hihi dus dan zou ik volgens de wet moeten betalen maar volgens het asiel de kat niet terugkrijgen? Dus dan kan ik én betalen én mijn kat kwijt zijn? Dat kan natuurlijk niet. Het is of het één of het ander

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 14:41

Dorine92 schreef:
Marjoow schreef:

Ik wil het zwart op wit hebben. Wel zo handig want ik kan van alles verzinnen wat het asiel over de telefoon zou zeggen. Andersom kunnen zij ook dingen die zij gezegd hebben aan de telefoon ineens ontkennen. Nu kan dat niet via mail

Dus de mogelijkheid dat je er gewoon mondeling uit kan komen met een goed compromis voor alle partijen schuif je aan de kant omdat je "het" zwart op wit wilt hebben :?

That's it. I'm out.

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 14:42

wowww, sorry mensen ik heb niet alles gelezen, ik volg het topic, maar af en toe sla ik even een paar pagina's over, want het gaat hier turbo.

Ik heb middels pagina 69 gelezen dat TS dus nu een mail had gehad dat de kat niet terug krijgt, omdat de chip op de huidige eigenaar staat.

Maar....is het niet zo dat een chip geen eigendomsverklaring is? Of te wel dat asiel kan hoog en laag springen, maar het is niet de juiste reden!
en is het niet zo dat als je een dier (hond, paard, kat) een X aantal maanden/jaren aantoonbaar hebt verzorgd en financieel hebt onderhouden je het eigendomsrecht kan claimen of automatisch eigenaar word?

Ik heb mijn grote vraagtekens bij dit asiel, eerste bellen ze middels de oude eigenaar en wordt je wel gezien als rechtmatige eigenaar. En nu TS voet bij stuk houdt is ze het ineens niet. Het verhaal stinkt. Het asiel kan zich hier niet verdedigen en hun kant van het verhaal laten weten, maar zoals ik TS haar bevindingen lees, is het asiel een vies spelletje aan het spelen.

Ik was zelf langs de politie gegaan met mijn entingspaspoortje (evt. chipbewijs), oude dierenarts rekeningen, waarmee ik zou aantonen dat het mijn kat is. Ik had aangifte gedaan van verduistering, en denk dat ik een belletje had gedaan naar de krant. Maar ja dat ben ik hé. Het is TS haar kat en haar keuze wat ze wil en gaat doen.
Laatst bijgewerkt door bridgetF op 15-01-18 14:43, in het totaal 1 keer bewerkt