Show je aquarium!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 12:50

lor1_1984 schreef:
Hihi, merk dat ik al een hoop voorpret heb. :):)

De inrichting wil ik vrij 'simpel' houden: natuurlijke kleuren, geen rare ornamenten oid of neon grind. :+
Zat te denken aan filterzand of fijn afgerond grind/kaviaargrind (zwart of lichtgrijs/wit, evt gemengd), veel planten (evt in het begin wat neppers om op te vullen) en dan iig mos (gras/mosmatje, bollen, opbinden op hout?), valisneria en vnl in het begin wat waterpest/cabomba etc, verder iets van hout en steen (leisteen?) en van die buisjes oid voor de garnalen (maar die wel een beetje verstoppen om het natuurlijke effect te behouden :) ).

Zag polkadotjes (Botia Kubotai) maar die worden denk ik wat te groot en om nou binnen een jaar ofzo over te schakelen op 150cm of groter is ook weer zo wat. :+
info opgezocht:
Ze worden max 14-16cm lang en minimale bakmaat is 100cm, zou dus net kunnen maar ruimer is natuurlijk altijd beter.
Ze bevinden zich in alle lagen van het aquarium en moeten in scholen van minimaal 5-6 gehouden worden.
5-6 polkadotjes en dan nog diverse vissen erbij wordt een beetje boel vis voor de bak denk ik. :)

En zat nog te denken over de Chinese algeneter (Beaufortia leveretti, die vlindertjes zegmaar, ze zijn zo schattig <3) maar lees net dat die stroming/rivierachtig nodig hebben en minimaal 120cm?
Heb er voorheen een paar gehad en die leken het prima naar hun zin te hebben in een simpel gezelschapsbakje van 60cm, maar als ze niet gaan passen dan houdt het natuurlijk op. :)

Wil iig:
corydoras pygmaeus 10-15x
pauwooggrondel 2x?
blue fairy garnalen 15-25x
endler/japanese blue/blue glass/flamingo rood guppen harem/mannen (wsl endler of flamingo rood)

optioneel, gewoon wat ik mooi vind en waarvan ik nog (verder) moet uitzoeken of het past:
polkadot botia 5-6x
Chinese algeneter 3-5x
kardinaal tetra 15?x
appelslak roze 3?x
waaierhand garnalen 2-3x
crystal red garnalen 15-20x
kempvis koppel/harem
gourami koppel/harem

Wil het liefst veel kleur in het bestand, geen biotoop maar een gezelschapsbak en de vissen moeten uiteraard wel matchen qua eisen en temperament.
Begreep al dat bijv guppen niet goed gaan met kempvissen dus die combi zal het iig niet worden. :)

Mijn tip, pauwoog gondel en betta zou ik absoluut niet samen houden :) en zou er wel rekening mee houden als je garnalen wilt overhouden, de visjes ook garnalen lusten ;) Ook jonge, maar ook tijdens vervellen en dus zwakte

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 12:51

gaat goed je bakje ! Ik denk dat bij jouw bak de rode tijgerlotus ook heel mooi zal staan zo op de achtergrond !

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 13:02

Mioux schreef:
gaat goed je bakje ! Ik denk dat bij jouw bak de rode tijgerlotus ook heel mooi zal staan zo op de achtergrond !

Daar heb ik het toevallig gisteren nog over gehad met de verkoopster in de speciaalzaak!
Het was iig een lotus.. en heel.. héél mooi om te zien.. maar blijkt niet zo heel handig met zo'n sloper.. :+
Ze hadden alleen de bollen, en die bollen zou mijn pleco geheid uit de grond woelen.
Maar.. als er een manier is om deze te 'verankeren', is het zeker wel een optie.. _/-\o_

Voor nu eerst maar eens wat meer groen (anubias dus) in de bak zetten, en die cabomba eruit werken.. :o

Mioux

Re: Show je aquarium!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 13:03

Nou ik heb ze ook hoor haha en ze kwamen niet los ;) vanaf bol tot nu circa 30-35 cm hoogte gok ik ? Je hebt ze ook in t groen overigens, heel leuk plantje en o.a. mijn betta "slaapt" erop heel leuk om te zien ook :D

Ik heb ze als bol in de hoek geplant (scheelt ook pleco komt er niet bij) en toen ze groeide steeds verplaatst naar stevig plekje :D

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 13:06

Dat is natuurlijk ook een idee..! Thanx!

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 13:15

hier rechts zie je hoe ze waren (waren bol maar heb ik geen fotos meer van haha)

Afbeelding

en op grote foto zie je hoe ze in vergelijking waren bij t huisje (goed kijken haha)
Afbeelding

En nu:
Afbeelding

Achterin naast groene plant staan ze, lastig te zien was met nieuwe led bezig :P

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 13:17

Huh.. ze staan er bekend om om niet zo hard te groeien.. maar als ik jouw foto's zo bekijk... :=

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 13:24

nou... ehm weet niet maar gaat als n speer hahaha. denk dat dit in tijd is van minder als 4 maanden hoor :P dus gaat hard zat !! En groeien nog steeds, heb inmiddels 3 losse stekjes dus ervan want heb ze "gesplitst".

loempia93

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 13:39

Een tip die ik heb meegekregen uit het aquaforum i.v.m. het boven komen drijven van mijn lotus...
2 spelden met van die kopjes in de knol steken, dus een links en een rechts, en hij zou er niet meer uit kunnen komen.
Of deze manier echt pleco bestendig is weet ik niet xD

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 13:43

Lijkt me niet verstandig loempia? Die dingen kunnen toch roesten op ten duur ? Plus wat als een vis denkt leuk ! hapje ! en t kopje schiet eraf, nee ik zou het niet aan durven hoor..

loempia93

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 13:49

Daar geef ik je gelijk in Mioux. Hij gaf wel aan ze gewoon in de grind te stoppen, uit meerdere ervaringen van forumleden bleek dit gewoon te gaan?

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 13:52

Ik zou het toch niet doen... er zijn zat andere middelen. Ik zelf stopt gewoon in t zand,en gaat prima. Heb er niks omheen of iets gedaan gewoon hop int zand en daar kwam die :)

loempia93

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 13:56

Heb jij het knolletje er nog aan? Wilde hem vanmorgen opnieuw in de grind zetten, nadat hij weer was komen bovendrijven, en toen braken de stengels af -O-
Er leken wel worteltjes aan te zitten dus hooop dat het nog goed gaat komen.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 13:59

nee hoor, mijne zijn inmiddels allemaal worteltjes :)

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 14:05

Na heel lang meelezen word het nu misschien tijd om ook mee te praten.

Ik ben nu ongeveer anderhalf jaar bezig met aquaria doordat het vriendje mij aangestoken heeft.

Ben begonnen met een Juwel van 80 cm en heb daar ongeveer driekwart jaar geleden een Juwel van 100 cm aan toegevoegd.

In de 100 cm heb ik 5 zoenvissen, waarvan 3 baby's, 3 muisbotia's, 2 kersenbuiken, 3 corydoras sterbai, 3 kongozalmen, 1 kuhli, 1 barbeel en 2 siamese algenetertjes.
In de 80 cm heb ik 3 groene sumatraantjes, 2 zalmachtigen, 3 siamese algeneters en 3 rooie visjes waarvan ik geen idee heb wat het zijn. :+

Mijn vriend heeft een chichlidenbak en ik ga binnenkort waarschijnlijk een derde aqua erbij nemen, ter overname van de buurman, en daar dan ook een chiclidenbak van maken.

Het loopt een beetje uit de hand, maar ik vind het erg leuk en geloof dat de Nuon er ook blij mee is :')

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 14:06

misschien kan je eens een foto plaatsen? altijd leuk bakken te delen !! En misschien herkent iemand de rode visjes ?

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 14:08

Dat is een goed idee, Mioux! Zal straks of vanavond een foto van ze maken. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 14:10

Ik ben ook erg benieuwd naar foto's! :)

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 14:15

Hier ook benieuwd.. :D

loempia93

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 14:15

3 bakken jeeeeetje :P
Ik ga binnenkort samenwonen en ben toch bang dat ik afstand moet doen van m'n bakkie, heb je geen tips hoe ik m'n vriend kan infecteren met het aquariumvirus :=

Benieuwd naar je foto's!

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 14:17

Afbeelding

Afbeelding

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 14:18

Nou hier kan men alles doen :P maar mijn hobby in de aquaria ga ik niet weg doen hihi.

En er zijn zulke leuke dingen voor in t aquarium ! Ik heb nu ook 3 bakken :P

1 met jonge betta kweek van 1 september, 1 bakje met garnalen meer van me zoontje maar goed haha, en dan de 2 meter :D

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 14:19

Ik zal zo even wat recentere foto's maken.. Dit zijn oude, maar geeft een idee.
Maak ik gelijk een foto van de rode visjes.

En je vriend infecteren.. Tja.. Hier is het andersom geweest.. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 14:25

Loempia, kun je je bak niet houden omdat er geen plek is in de woning of omdat je vriend het echt niet wil?

Nanna, die congozalmen zijn mooi! Blijf in de winkel altijd even naar ze kijken, helaas dat ze niet in mijn 60cm bakje passen :+
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 16-10-15 14:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 14:26

De kleine bak
Afbeelding

Het rode visjes
Afbeelding

De grote bak
Afbeelding