Bokkers met Katten.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MamaMiesje

Re: Bokkers met Katten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 18:26

Ooh die zijn erg mooi :j

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 21:54

Die zijn zeker mooi :j .

Hoe is het met Koshka, MM?

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 21:55

Een beetje bijgetrokken, maar nog steeds niet briljant...
We houden hem scherp in de gaten.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 00:53

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 01:34

Chaos, geweldige kat! Mooie foto ook! Hoe hoog is die van jou?

Blijf ze geweldig vinden, die wildebrassen..

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 01:34

En sterkte MM natuurlijk, duimen dat het snel weer wat beter gaat met je oudje!

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 01:38

Ehm. Niet zo hoog.....

Kun je dat meten? Waar meet je dat?

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 03:15

filmpje van witch de smijt graage poes

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 11:03

Mooi chaos!! :D

Wordt ze ook zo groot? Of blijft dit een wat 'handzamer schootformaat' ?

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 12:24

Sterkte MM, hopelijk trekt hij snel weer goed bij :(:)

Ik zit hier een beetje met een dilemma. Begin december las ik dat iemand hier op bokt een Sphynx in het asiel had gevonden (Joolien als ik het me goed herinner?). Ik maakte de grote fout door even op de site van het asiel hier in de buurt te kijken om te zien of er toevallig ook raskatten zaten. Gewoon puur uit interesse om te zien wat het verhaal erachter was. Geen raskatten (en vond dat er gelukkig maar weinig zat). In het verleden wel eens eerder gekeken, maar dan kan ik op een of andere manier toch makkelijk wegklikken. Nu dus niet...
Maar dan ga je denken, ik heb al 2 katten, die maak ik er echt niet blij mee. Maar een maand later spookte het nog steeds door mijn hoofd en ik ging nog eens kijken in de hoop dat ze een goed mandje had gevonden. Nee dus, oudere katten (ze is 11) vinden toch wat moeilijker een huis... Maar vriendlief wou er eigenlijk niet aan beginnen.
Gister weer een keer gekeken (bij mijn schoonouders) en toen zei mijn vriend ineens: als jij haar graag wil hebben vind ik het goed (hij wou het eerder stiekem toch al, maar zat met hetzelfde dilemma als ik). Daarmee maakte hij het nog moeilijker voor mij. Ik had me er eigenlijk al een beetje bij neergelegd dat het toch niet zou gebeuren, maar nu moet ik er toch meer over nadenken.
Waar we mee zitten: we hebben de ruimte etc. voor een 3e kat, de 2 die we hebben zijn ook nog niet zo oud; 1,5 jaar. Maar hoe zouden ze er op reageren en hoe past de nieuwe in de 'groep'? De 2 van nu vinden elkaar wel aardig, soms word even een beetje de kop gewassen (niet te lang, dan hebben ze er genoeg van :P ). Ze spelen met elkaar, maken af en toe eens ruzie (of spelen met elkaar tot er 1 genoeg van heeft) maar slapen eigenlijk nooit meer bij elkaar in een mandje ofzo (deden ze als kitten nog wel).
Die in het asiel is dus 11 jaar, komt van een ouder persoon die is overleden en heeft daar iig voor een langere tijd alleen gezeten (asiel zegt over "kan bij andere katten": onbekend). Qua omgang met die 2 van hier kan dat onderling voor het duo in het voordeel zijn als de oudere kat de 2 andere een beetje negeert, maar je weet van te voren natuurlijk niet hoe ze reageren op elkaar. Verder is het een binnenkat wat wel mooi uitkomt hier. En ik zou het ook prachtig vinden om een mooie oudere dame een blijvend warm mandje te kunnen bieden.
Misschien nog even wachten, of een keer gaan kijken of de klik er misschien alleen op de foto was? Prakten met het asiel of te horen wat zij ervan denken... Het blijft echt in mijn hoofd hangen. Wat is wijsheid?

Quinette

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 13:02

Ik zou idd even met het asiel bellen of even langsgaan om te kijken wat zei ervan zeggen. Misschien zit ze daar al in n groepsverblijf en gaat dat prima met de andere katten.
Mijn eigen katten zijn ook niet zo close met elkaar, ook af en toe eens n likje maar daar blijft het bij. Naar katten die hier vanuit de opvang komen zijn ze heel rustig. Eerst wat afwachtend elkaar opnemen en daarna is het goed.
Heb je misschien n link naar de pagina van de dame in kwestie? Gewoon uit nieuwschierigheid ;)

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 13:08

Quinette schreef:
Ik zou idd even met het asiel bellen of even langsgaan om te kijken wat zei ervan zeggen. Misschien zit ze daar al in n groepsverblijf en gaat dat prima met de andere katten.
Mijn eigen katten zijn ook niet zo close met elkaar, ook af en toe eens n likje maar daar blijft het bij. Naar katten die hier vanuit de opvang komen zijn ze heel rustig. Eerst wat afwachtend elkaar opnemen en daarna is het goed.
Heb je misschien n link naar de pagina van de dame in kwestie? Gewoon uit nieuwschierigheid ;)

:j http://www.smakterheide.nl/aanbod-detai ... 3276&cat=4
Qua uiterlijk lijkt ze wel wat op een van de 2 die ik nu heb (kleur), maar ik heb geen idee of dat hetgene is wat me aan haar aantrekt. Ik denk dat als we gaan kijken ik er wel achter kom...

Charique

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 13:35

Ah die Moortje wat een schatje, ik heb al teveel katten (ook opgevangen) maar als het kan zal ik er zeker een keer een uit het asiel halen en een goed thuis willen geven, ik hoop of jij dat nu voor Moortje kan doen!

Quinette

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 15:10

Wat n leuk toetje heeft ze:)
Gaan kijken en wat info vragen kan nooit kwaad toch. Ben benieuwd of ze bij jullie past

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 15:48

Wat een schatje zeg!! Logisch dat je voor haar bent gevallen ;) Ik zou het gewoon met het asiel overleggen, je krijgt een maand proeftijd dus je poedersuiker gewoon kijken hoe het gaat :)

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 16:11

Dat is waar, lijkt me alleen moeilijk haar terug te doen als het niet zou gaan...
Volgend weekend gaan we iig kijken :) (vrijdag als vriendlief eerder weg kan van zijn werk, anders zaterdag)

Mar_Nimbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 22:53

ja is echt lastig hoor terugbrengen als het niet gaat
ik heb dat ook gehad
ging bij mij totaal niet met de andere kat, toen bij mijn dochter geprobeerd die had ook drie katten
daar terroriseerde ze de hele boel en durfden haar eigen katten niet eens de slaapkamer meer uit
toen besloten haar terug te brengen
en wat denk je.... wij pijn in ons buik en zij ging terug dat verblijf in, klom in de krabpaal en ging er triomfantelijk liggen hahaha
dus misschien had zij het ook wel niet naar haar zin gehad

veel sterkte met de beslissingen en ik ga voor je duimen dat als alles goed gaat het helemaal goed gaat

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 23:13

Terug brengen is denk ik idd erg moeilijk. Hoewel het bij jou achteraf een erg goede keuze was geweest aangezien de kat er zelf ook vrede mee had :P
Mocht Moortje komen dan zorgen we zoizo voor een lange introductietijd (van een aantal weken). Denk niet dat ze erg blij zijn als ik haar zo maar even los laat in de woonkamer...
Maargoed, eerst maar eens zien wat voor soort karaktertje ze is. Je ziet niet veel in het asiel, maar wel iets is mijn ervaring.

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 23:17

Ligt eraan hoe lang ze zitten..

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 23:20

Klopt ook ja. Maar het verschilt ook per kat hoe lang het duurt eer ze zich een beetje op hun gemak voelen.

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 23:24

I know :)

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 23:56

Ik had poezel vanmiddag nog even buiten gezet, ze was op z,n zachts gezegd not amused

Afbeelding

Afbeelding

Mar_Nimbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 23:58

hahaha

ja wij denken dat we ze er een plezier mee doen om ze uit het asiel te halen
maar ze zitten er soms al zo lang dat dat hun thuis is geworden
en daar haal jij ze dan weg
dus het is zo dubbel allemaal

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 00:02

Oh oliebol! Ik heb net puur uit automatisme Jack zijn eetlepel vlees gegeven en hij moet morgen onder narcose........ Dom dom dom! Maar even aangeven als ik hem breng? Ze pakken hem ergens tussendoor dus dan maar wat later ofzo?? Gut ik voel me zo'n kluns!

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 12:55

Hahaha mossel :') dat hoofd!!

K had een lekker hapje voor de vogels buiten gemaakt, en onze kat zat de hele tijd voor het raam. Toen ik naar buiten ging om de sneeuw even wat weg te vegen moest meneer perse mee.. Hij stond nog niet met 2 pootjes buiten en bij begon al te bleren :+ hij was ook not amused, grapjas..

En Sakkia? Heeft het nog voor problemen gezorgd?