Baal alleen dat er weer een vis ziek is en dood lijkt te gaan, heb al even gegoogled, maar kan niet evht ontdekken wat het is. Geen tetraziekte gelukkig, als ik het zo zie...
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
secricible schreef:De vissen zijn inderdaad niet moeilijk, iig niet moeilijker dan zoetwater. Het gaat om je koralen, maar ookomje evenwicht. Je kan bij zoutwater veel minder middeltjes toevoegen dan bij zoet. Dus veel geduld, en het onderhoud kost veel meer enegie, meer apparatuur enz. Enz.
secricible schreef:Ja, alhoewel dat wel van je aquarium afhangt. Mijn sump is vrij klein, 10liter. Past ook niet zoveel in, er zitten wat filterzakjes in, eiwitafschuimer, en verwarming.
Als je echt hele uitgebreide aquariums hebt zit de sump vaak in een bak onder het aquarium en dan kan er echt heel veel apparatuur inzitten. Ik ken mensen die hun gehele aquarium volautomatisch hebben, waardoor water automatisch word bijgevuld. Daarnaast kalkmachines, extra filters enz. Enz. Mensen kunnen echt heel ver gaan, maar filter, verwarming en eiwitafschuimer is wel het minimale.
Marley, hoe is je water in die bak? Als alles goed gezond is zou ik dat zeker doen, dan heb je al je bacterien e.d. Al, rest bijvullen met bewerkt kraanwater en dan heb je meteen mooi ingedraaid water!