Orka Morgan gaat naar adoptiefamilie op Tenerife

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 14:14

Ilsje87 schreef:
vind ik niet, dan hadden ze haar bij voorbaat al niet uit de noordzee moeten halen en daar de natuur zijn gang moeten laten gaan.

om haar nu weer terug te zetten, ergens omdat ze niet precies weten waar haar familie is vind ik ook zeer dier-onvriendelijk

Nee, gewoon terug plonzen in zee ergens, dat gaat niet nee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 14:15

Ilsje87 schreef:
ik vind het circus ook niet helemaal je-van-het. Dierentuin vind ik leuk/goed mits de dieren goed gehouden worden en niet 'gevangen' worden om in gevangenschap verder te leven.

Dat verhaal van Morgan vind ik doodzonde, dat beest zit nu in een bak water terwijl ze daar niet hoort. Aan de andere kant denk ik ook niet dat je zo een beest nog kan terug zetten in het wild, dus ja wat doe je dan? Anders dan het beest gewoon afmaken.

Afmaken ben ik niet voor, ze zouden dan een uitzettingstraject voor haar moeten bedenken. Ze hadden haar destijds in moeten laten slapen. Ze had niet langer dan 24 uur nog geleefd. Maar joh, dat kost geld en dat is niet de bedoelen van orka's en dolfijnen, die moeten geld opbrengen niet kosten. Zodra ze veel te gaan kosten en weinig opbrengen, zal een dolfinarium de eerste zijn die ze zonder traject in zee pleurt. Want af laten maken om financiele redenen valt die goed bij het publiek, die zien liever een free willy, al dan niet goed uitgezet of uitkomst.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 12-09-12 14:19, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 14:17

Ilsje87 schreef:
ik vind het circus ook niet helemaal je-van-het. Dierentuin vind ik leuk/goed mits de dieren goed gehouden worden en niet 'gevangen' worden om in gevangenschap verder te leven.

Ik ben anti-dierentuin en het houden van wilde dieren in parken. Ik ben er 1 maal met mijn zoon geweest. Ik heb nog nooit zo'n poedersuiker gehad, wat een triestheid.

Ilsje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 14:30

Mindim schreef:
Ilsje87 schreef:

Ik ben anti-dierentuin en het houden van wilde dieren in parken. Ik ben er 1 maal met mijn zoon geweest. Ik heb nog nooit zo'n poedersuiker gehad, wat een triestheid.

Ik heb het ook niet over jouw, maar over kinderen die worden geinformeerd over de dieren. En niet alleen uit een boekje. Ik vind het belangrijk dat de kinderen van nu weten wat ze kunnen doen om dieren in het wild te helpen.

Mindim schreef:
Ilsje87 schreef:

Dat verhaal van Morgan vind ik doodzonde, dat beest zit nu in een bak water terwijl ze daar niet hoort. Aan de andere kant denk ik ook niet dat je zo een beest nog kan terug zetten in het wild, dus ja wat doe je dan? Anders dan het beest gewoon afmaken.

Afmaken ben ik niet voor, ze zouden dan een uitzettingstraject voor haar moeten bedenken. Ze hadden haar destijds in moeten laten slapen. Ze had niet langer dan 24 uur nog geleefd. Maar joh, dat kost geld en dat is niet de bedoelen van orka's en dolfijnen, die moeten geld opbrengen niet kosten. Zodra ze veel te gaan kosten en weinig opbrengen, zal een dolfinarium de eerste zijn die ze zonder traject in zee pleurt. Want af laten maken om financiele redenen valt die goed bij het publiek, die zien liever een free willy, al dan niet goed uitgezet of uitkomst.

Als ik mij herinner hebben ze voor Keiko toen der tijd ook een heel uitzet programma opgestart, deze is helaas ook overleden.
Ik denk dat de risico's te groot zijn om zo een dier terug te zetten in het wild. Dit beest is gevoerd door de mens, heeft al jaren niet meer hoeven jagen en is geleerd om naar mensen toe te komen..

Anoniem

Re: Orka Morgan gaat naar adoptiefamilie op Tenerife

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 14:38

Keiko en Morgan is wat dat betreft geen vergelijk.

Kinderen zijn weinig met educatie bezig hoor in de dierentuin, het is vooral aapjes kijken en de speeltuin. Educatie blijft telkens op de proppen komen als vergoeilijking om dieren in dusdanige leefomgevingen te houden. Ik laat mijn kind liever een BBC natuurfilm zien, om te laten zien hoe een dier in het wild leeft. Een dierentuin heeft weinig meer met wild te maken.

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 12:38

hele diepe zucht...
Wederom dodelijk ongeluk met Tilikum... En wederom zit hij in zn eentje opgesloten in een pierebadje...

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 12:40

Airborn schreef:
hele diepe zucht...
Wederom dodelijk ongeluk met Tilikum... En wederom zit hij in zn eentje opgesloten in een pierebadje...

When will they ever learn...

Heb je een link?

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 12:47

Werkelijk?

Wat enorm sneu, dat dier moet wel zó gefrustreerd en wanhopig zijn....laat ze alsjeblieft dat dier afspuiten..

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 14:04

Airborn schreef:
hele diepe zucht...

Ik vind hierover nergens wat terug, enkel dat de beelden van 2006 door de rechter zijn vrijgegeven.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 14:50

Mindim schreef:
Keiko en Morgan is wat dat betreft geen vergelijk.

Kinderen zijn weinig met educatie bezig hoor in de dierentuin, het is vooral aapjes kijken en de speeltuin. Educatie blijft telkens op de proppen komen als vergoeilijking om dieren in dusdanige leefomgevingen te houden. Ik laat mijn kind liever een BBC natuurfilm zien, om te laten zien hoe een dier in het wild leeft. Een dierentuin heeft weinig meer met wild te maken.

Ben ik het niet mee eens. De ouders hebben hier een belangrijke rol in. Als jij naar de dierentuin gaat met de insteek ' zo gaan wij eens even lekker niks doen en die kinderen kijken wel naar de dieren en dan hoef ik een dagje niet de entertainer uit te hangen', nee dan is het inderdaad een commerciele speeltuin :+
Echter als je de dierentuin benadert als een plek waar je kan leren over mooie dieren, dan kijkt zo'n kind daar heel anders tegenaan. Met (hopelijk) als gevolg dat hij/zij respect krijgt voor de dieren in de natuur en zich misschien later ervoor in wil zetten.

Ik pik ze er zo uit. Aan de ene kant het kind dat staat te brullen omdat de wolven nu even liggen te rusten, aan de andere kant het kind dat zegt ' Fijn he, dat ze nu lekker aan het slapen zijn! '

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 18:55

Douraque schreef:
Airborn schreef:
hele diepe zucht...

Ik vind hierover nergens wat terug, enkel dat de beelden van 2006 door de rechter zijn vrijgegeven.

hmz, ik kan het nu ook niet meer terug vinden... Misschien idd verkeert gelezen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 19:16

Magrathea schreef:
Ben ik het niet mee eens. De ouders hebben hier een belangrijke rol in. Als jij naar de dierentuin gaat met de insteek ' zo gaan wij eens even lekker niks doen en die kinderen kijken wel naar de dieren en dan hoef ik een dagje niet de entertainer uit te hangen', nee dan is het inderdaad een commerciele speeltuin :+
Echter als je de dierentuin benadert als een plek waar je kan leren over mooie dieren, dan kijkt zo'n kind daar heel anders tegenaan. Met (hopelijk) als gevolg dat hij/zij respect krijgt voor de dieren in de natuur en zich misschien later ervoor in wil zetten.

Ik pik ze er zo uit. Aan de ene kant het kind dat staat te brullen omdat de wolven nu even liggen te rusten, aan de andere kant het kind dat zegt ' Fijn he, dat ze nu lekker aan het slapen zijn! '

Ja hoor :')
Kinderen vinden de dieren vaak maar eventjes interessant en dan lokt de grote speeltuin veel meer.
Ik heb thuis veel dieren en leer mijn kind over dieren en ga daarom ook al niet naar een dierentuin. Eenmaal zijn we geweest en ik ben niet iemand die het als een speeltuin benaderd, maar ook mijn kind wordt aangetrokken door de speeltuin, waarom denk je dat ze die dingen in de dierentuin neerzetten, om de mensen langer binnen te houden. Kinderen kunnen over het algemeen nog niet overal hun aandacht lang bij houden en de aandacht voor de dieren en bijbehorende educatie verslapt dan al gauw hoor.

Respect voor de natuur en voor dieren, leer je kinderen niet in een dierentuin waar alles zo ver van de natuur af staat.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 10:05

Dan zullen ik en alle kinderen waarmee ik op kamp in de dierentuin ben geweest wel heel apart zijn geweest ofzo. Ik en die kinderen wilden namelijk éérst dieren kijken en als er nog tijd over was eventjes spelen. We waren makkelijk van 10 tot 3 bezig met de dieren, en nooit gezeur gehad over de speeltuin hoor :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 13:07

Magrathea schreef:
Dan zullen ik en alle kinderen waarmee ik op kamp in de dierentuin ben geweest wel heel apart zijn geweest ofzo. Ik en die kinderen wilden namelijk éérst dieren kijken en als er nog tijd over was eventjes spelen. We waren makkelijk van 10 tot 3 bezig met de dieren, en nooit gezeur gehad over de speeltuin hoor :)

Kinderen op kamp, schoolreis, school zijn in een groep vaak al heel anders dan gewoon met papa en mama mee naar de dierentuin. Dan lopen ze met de groep en doen wat juf zegt, omdat alle kinderen dat doen.
Is niet te vergelijken met je eigen kind iets leren over de natuur in een dierentuin.

Ik leer mijn zoon heel veel over de natuur, juist omdat ik zelf een erg natuurmens ben. We trekken er vaak op uit en ik vind het leuk om te laten zien he iets in het wild leeft. Of dat nu om een eekhoorn gaat of om een buizerd. Hij vind dat ook allemaal heel erg interessant en leurt dan ook zijn buitenboek overal mee naar toe, kijken welk insect wat is en noem het maar. Hij vind het ronduit saai in de dierentuin, dieren in een hok bekijken, vind hij gewoon niet leuk. Hij speelt daarom het liefst daar in de speeltuin en vele kinderen met hem. Gaan ze er met school naar toe, wordt hij gedwongen bij de groep te blijven en te luisteren naar wat de leiding te vertellen heeft. Dat doen ze ook, want de rest staat er ook. Dat is een compleet andere situatie dan wanneer ze met pa en ma naar de dierentuin gaan voor een dagje plezier. En dat heeft niets te maken met of ik als ouder niet de entertainer uit wil hangen en even lekker niets wil doen of met welke insteek je daar met je kinderen heen gaat. Dat slaat werkelijk nergens op. Er zijn genoeg ouders die hun kinderen wat van de dieren willen laten zien en hen wat willen leren, veel kinderen zijn echter gewoon meer geinteresseerd in de speeltuin.
Respect voor de natuur leer je trouwens ook niet 'later' daar begin je direct mee. Verder is een keer met kinderen op kamp gaan of als ouder zijnde met een kind omgaan ook wel iets anders.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 13:40

BerdienJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 13:41

Die wond is echt erg -O-

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 13:46

Jeutje :\ En bij een orka ga je dat ook niet even makkelijk hechten ofzo :\

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 14:04

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 14:07

Wat is dat voor een wond dan?

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 14:29

nou ja beestje heeft gelukkig nog wel zijn shows mogen geven...ze zagen deze verwonding pas achteraf ( >;) :roll: )

publiek is gelukkig niet voor niets gekomen...hoop dat ze genoten hebben...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 16:04

AaronYve schreef:
Wat is dat voor een wond dan?

Seaworld zegt dat hij tegen de zijkant is geslagen, maar een andere partijd zegt het dier dit in het gevecht met een andere orka heeft opgelopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 16:05

Ik heb als reclame onder dit topic: Dagje Harderwijk? :')

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 16:09

Oh een bijtwond, wist de andere partij hun mening niet. Maar beide opties zijn niet goed.
En als die al op de rand is geslagen is het wel een vreemde wond idd.

Die reclame heb ik ook :)

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 16:14

Mindim schreef:
Ik heb als reclame onder dit topic: Dagje Harderwijk? :')

Haha ik ook, niet echt mijn soort uitje :+

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 22:09

kimmie261 schreef:
nou ja beestje heeft gelukkig nog wel zijn shows mogen geven...ze zagen deze verwonding pas achteraf ( >;) :roll: )

publiek is gelukkig niet voor niets gekomen...hoop dat ze genoten hebben...

Nakai is zelf weg gezwommen. (naar een achter bassin) Ze hebben de show door gezet met de andere 2 orka's. Alleen nadat de show klaar was kwamen ze pas achter dat Nakai verwond was.