Als je een aquarium hebt van 60x30, kan daar alleen maar een russische dwerghamster in en zelfs daarvoor vind ik het persoonlijk al erg klein... Ben je van plan om er van gaas een 'deksel' op te maken? Want anders ben je nog beperkter aangezien je hamster dan via het loopwiel bv al zou kunnen ontsnappen.
Een looprad is zeker noodzakelijk en voor een rusje zul je er dan een moeten kopen met een doorsnede van zo'n 20 cm.
Een huisje kan ook gewoon een leeg doosje zijn, wc-rolletjes vinden ze ook erg leuk!
Wol moet je absoluut niet kopen! Dat is levensgevaarlijk. Daar kunnen ze met hun pootjes in blijven haken waardoor ze stikken in de wol of hun pootje afgekneld wordt bijvoorbeeld.
Zaagsel gebruik ik zelf van het merk Chipsi, dat kun je bij Zooplus bestellen en vind ik zelf fijn zaagsel.
Een bakje voor voer gebruik ik zelf niet. Ik strooi het voer altijd gewoon door heel het hok heen, hebben ze wat te doen

Voor water zou ik je zeker een flesje aanraden. Een bakje kom je 2 keer per dag schoon te maken omdat daar zaagsel, keuteltjes en allerlei andere troep in terecht komt.
En dan wil ik je nog 2 dingen op 't hart drukken (als je dit niet al doet natuurlijk). Haal je hamster bij een hamsterfokster, deze kun je ook via forum.dehamster.nl vinden en anders willen mensen hier uit 't topic ook vast helpen (ik iig wel) om een fokster voor je bij jou in de buurt te vinden. En ten tweede, vertrouw alsjeblieft niet op het advies van de dierenwinkel. Die zullen je waarschijnlijk een te klein loopwiel, een knaagsteen en wol enz aan willen smeren.
Heel verhaal geworden maar ik hoop dat je er wat aan hebt!