Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
ThePast03 schreef:LimaGentle schreef:en toen der tijd dat de RAD in het leven werd geroepen waren de meningen daar ook sterk over verdeeld..
In ieder geval niet bij de Nederlandse bevolking en al helemaal niet bij de hondeneigenaren toen.
*Pardon???? er waren ruim 70000 handtekeningen tegen,in ontvangst genomen door Blaauw van de VVD,en vervolgens verdwenen...*
Slechts een handjevol hondeneigenaren kwamen protesteren tegen deze Wet toendertijd, gek genoeg waren dat ook nog heel veel mensen die niet eens een pitbullachtige hadden....
*Er stonden bijna 1500 man op het Binnenhof te demonstreren,ik heb de beelden nog op video. Mijn toenmalige honden zijn zelfs nog met Martin Gaus op tv geweest samen met een man van 80 en zijn Ree-pinschertje.*
Je kunt dus wel zeggen dat het een democratische beslissing is geweest.
*Het is een Bananen republiek beslissing geweest,we kregen gelijk van de rechter,maar het werd teruggedraaid door de tweede kamer.
Hoezo druk op de rechtspraak door de politiek.....*
Wat werkelijk speelde is dat de hondeneigenaren dachten dat het allemaal niet zo'n vaart zou lopen en ze gewoon doorgingen met dit soort kruisingen aan te schaffen.
*Yep,das waar, zelfs hedentendage zijn er nog
dorpsgekken die nog nooit van de RAD gehoord hebben*.
En dan achteraf janken dat de hond in beslag genomen wordt terwijl ze zelf een groot risico met een honden. Dat zijn de mensen die dit in stand houden en dat is niet de schuld van de RAD.
ThePast03 schreef:LimaGentle schreef:en toen der tijd dat de RAD in het leven werd geroepen waren de meningen daar ook sterk over verdeeld..
In ieder geval niet bij de Nederlandse bevolking en al helemaal niet bij de hondeneigenaren toen.
slimmerik schreef:De wet is de wet en ruim de meerderheid van de kamer heeft voor de RAD gekozen. Ik hoef hier de wet niet te verdedigen. Er zijn tal van bijtincidenten geweest en er is terdege onderzoek naar gedaan. Nu het verboden is zit België met de ellende. Katiavl heeft hier al diverse keren op gewezen.
De hond is verboden basta. Het is verboden 240 km/u te rijden op de openbare weg...net zo iets. Een pitbullachtige heeft zo'n enorme bijtkracht dat ie met een kleine inspanning iemand kan doden of enorm zwaar kan verwonden. Bovendien hebben ze geen enkele aanleiding nodig om agressief te worden.
Er zijn tal van honden die wss geen vlieg kwaad doen. Maar het zijn allemaal tikkende bommen. En daarom is de RAD er. En ook ik hoop dat er voor de American Staffordshire Terrier, Dogo Argentino, Fila Brasileiro en Mastino Napoletano, én voor de Rottweiler idd ook een RAD regeling komt.....
Helaas zal dan de geschiedenis zich weer herhalen en worden die honden aantrekkelijk voor de crimineel. Weer iets om voor buiten de wet te gaan leven.
naadje24 schreef:ja want daar heb ik een afkeer tegen..maar het zijne en blijven honden! en ook daar heb je de goede lieve herders er tussen zitten!
ThePast03 schreef:naadje24 schreef:ja want daar heb ik een afkeer tegen..maar het zijne en blijven honden! en ook daar heb je de goede lieve herders er tussen zitten!
Juist door maar andere rassen aan te blijven halen kweek je meer tegenstanders dan voorstanders.
.
naadje24 schreef:daar heb ik nou momenteel even helemaal maling aan aangezien ze ook afgeven op rassen die er buiten staan die ze wel willen gaan benoemen
enkeld maar vanwege een uiterlijk en bepaalde voorkeur
maar als ik mijn voorkeur aandraag dan mag ik geen andere rassen aanhalen? BS!
ThePast03 schreef:Ook al willen sommigen hier zo graag de hand boven dit soort mensen houden en de pitbullwetgeving de schuld geven.
ThePast03 schreef:naadje24 schreef:daar heb ik nou momenteel even helemaal maling aan aangezien ze ook afgeven op rassen die er buiten staan die ze wel willen gaan benoemen
enkeld maar vanwege een uiterlijk en bepaalde voorkeur
maar als ik mijn voorkeur aandraag dan mag ik geen andere rassen aanhalen? BS!
Er is geen rashond verboden in Nederland.
Nooit geweest ook. Het is in 2000 even spannend geweest maar het is nooit zover gekomen.
Elke hond met een FCI stamboom is gewoon legaal in Nederland.
meissielief schreef:Het feit blijft bij de RAD wet , dat eigenaren en fokkers en altijd makkelijk vanaf komen en de honden de hoogste straf hebben die ze met de dood bekopen
naadje24 schreef:er werden honden opgenoemd als hopende verboden waarvan de meeste allemaal een stamboom hebben en waarvan kruisingen zelfs amper te krijgen zijn...daar doel ik op
meissielief schreef:dus als je een dierenvriend bent pak je de eigenaren en fokkers hard aan
ThePast03 schreef:naadje24 schreef:er werden honden opgenoemd als hopende verboden waarvan de meeste allemaal een stamboom hebben en waarvan kruisingen zelfs amper te krijgen zijn...daar doel ik op
Kijk eens op marktplaats zou ik zeggen.
Van de Rottweiler lopen er zeker meer rond zonder stamboom dan met en dat zijn wel de exemplaren die het ras een slechte naam geven.
Maar mensen willen niet op een wachtlijst voor een pup en willen al helemaal niet dat een fokker kijkt of jij wel een geschikte baas bent voor zo'n type hond.
Mensen willen vanavond nog een pup ophalen en dan ook nog bij mensen die ze precies vertellen wat ze willen horen. En de handel/broodfok ligt helemaal dubbel, die verkoopt tegenwoordig de pups vanuit woonkamers en doen zich voor als particulieren die toevallig eens een keer een nestje heeft.
En zo worden ook die pitbullachtigen verkocht. En mensen trappen er met open ogen in, omdat het allemaal veel eenvoudiger is dan jezelf eerst informeren en de beerput die "hondenwereld" heet open te trekken.
En de honden zijn en blijven de dupe.
naadje24 schreef:ja ik heb marktplaats al meer dan genoeg afgespeurd...hoeveel kruisingen mastino vind jij?
ThePast03 schreef:naadje24 schreef:ja ik heb marktplaats al meer dan genoeg afgespeurd...hoeveel kruisingen mastino vind jij?
Het ging hier over rashonden en rashonden hebben een FCI stamboom.
Als ik wil vind ik meer kruisingen Mastino en ook meer kruisingen Amstaff(soort) dan me lief is, je moet alleen even weten hoe en waar te zoeken. De meeste zijn slim genoeg om bepaalde kruisingen niet meer als kruising Staff te adverteren omdat marktplaats ze dan van de server afhaalt.
Het is namelijk ook niet toegestaan om advertenties van pitbullachtigen op je site te hebben, daar kan je zelfs als site aansprakelijk voor worden gesteld.
Alles staat en valt met een goede voorbereiding, maar mensen steken meer tijd in de voorbereiding voor de aanschaf van een nieuwe koelkast als van een levend wezen.
En in dit geval is het dan ook nog eens zo dat dit weer een hond het leven kan kosten.
Maar het is en blijft voor een hele grote groep mensen makkelijker om naar iemand te gaan die je naar de mond praat, je geen vragen stel en je zomaar een pup meegeeft.
En natuurlijk verteld die je dat de rasverenigingen doen aan "doorfok" en "overfok", niet bestaande termen waarvan niemand weet wat er mee bedoelt wordt maar het klinkt wel interessant.
En natuurlijk verteld die handelaar je dat de pup die je mee wilt nemen absoluut niet verboden is.
Het is zo makkelijk om je kop in het zand te steken en de mensen te vinden in de hondenwereld die je daarbij ook nog helpen.
Maar geef dan niet de wetgeving de schuld en besef dat dit soort mensen zelf verantwoordeijk zijn voor al dat zinloze inslapen. Zij zijn degene die dit in stand houden, niemand anders.
naadje24 schreef:dat ik weer inhaakte doelde ik meer op wat anders...overigens geen reactie op jou en slaat hier volledig de plank mis...
ThePast03 schreef:naadje24 schreef:dat ik weer inhaakte doelde ik meer op wat anders...overigens geen reactie op jou en slaat hier volledig de plank mis...
Dan moet je mij niet quoten
Maar wat ik aanhaal is wel de reden waarom dit soort pups nog steeds verkocht wordt en dit soort honden dus zinloos ingeslapen blijft worden.
En dat is en blijft het belangrijkste in deze discussie want we willen allemaal dat dit inslapen stopt en het kan alleen maar stoppen als je de pupkoper stopt.
Die Wet verander je zeker niet op korte termijn en in de tussentijd blijft de pupverkoop maar doorgaan en ook het zinloos inslapen.
meissielief schreef:je hebt gelijk maar het is waarschijnlijk niet te realiseren, laten we er even van uitgaan dat er in Nederland geen fokkers meer zitten van pitbullachtige(in mijn oren gewoon kruising stafford of iets in die richting). dan zal iedereen naar Belgie gaan en daar een hond kopen . dit kan je niet stoppen want we hebben open grensen , lang leven nederland
naadje24 schreef:ik reageerde op slimmerik, jij reageert op mij en ik reageer op jou...
Maar goed...laat t, onzin om daar over verder te discussieren
ThePast03 schreef:naadje24 schreef:ik reageerde op slimmerik, jij reageert op mij en ik reageer op jou...
Maar goed...laat t, onzin om daar over verder te discussieren
En dan ook nog twee discussies door elkaar heen, want het gaat hier niet over een kruising Mastino maar over de pitbullwet.
Zeer verwarrend.
ThePast03 schreef:Maar ja als jij in andere topics gaat beweren dat een kruising Amstaff best toegestaan is als hij maar geschouwd is en niet in het Pitbulltype staat moet je natuurlijk niet verwachten dat mensen stoppen met dit soort pups kopen.