Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cowboy55 schreef:cyrus schreef:
Alleen vinden ze nu pas dat de kat medische zorg nodig heeft. Niet toen ik de kat mocht ophalen toen ik wers gebeld (kat zat toen al twee dagen in het asiel)
Evi84 schreef:Anoniem schreef:Eerlijk gezegd begin ik het idee te krijgen dat dit een reltopic is of dat de waarheid niet verteld wordt.
Dat idee is er niet nu pas, je insinueert daar al bijna heel het topic op anders.
Anoniem schreef:Evi84 schreef:
Dat idee is er niet nu pas, je insinueert daar al bijna heel het topic op anders.
Nogmaals geen insinuaties. Ik probeer het verhaal te begrijpen. Niemand snapt er vanaf het begin niets van. Ik en anderen hebben en uiten een mening.
Maar ik probeer oprecht te begrijpen
Karl66 schreef:Marjoow schreef:Je wordt een beetje moe van mensen die een andere mening hebben dan jij?
Ik vind namelijk dat het asiel in zijn volste recht staat om deze vergoeding te vragen.
Hoe kom jij erbij dat ze niet zorgvuldig te werk zijn gegaan?
Natuurlijk mag jij vinden dat ze in hun volste recht staan. Ik ben alleen wel nieuwsgierig naar de wetgeving waar je dat op baseert.
minikatje schreef:Anoniem schreef:Wat me wel zorgen baart is dat de kat dus blijkbaar met iets liep wat behandeld moest worden en niet behandeld is.
Wat is de reden van manke poot en waarom heb jij dat niet behandeld. Je zegt wel dat dat niet nodig was, maar heb je er ooit een dierenarts bij gehaald. Lijkt me namelijk moeilijk voor jou om een dierenartsbezoek af te leggen met een niet vangbare verwilderde kat.
Of heb je alles gewoon op zijn beloop gelaten met alle goedheid in je hopende dat het wel goed zou komen.
Jouw baart wel heel veel zorgen zonder dat je de kat ooit hebt gezien
Edit: 2posts verhaspelt, mijn excuses.
Winged schreef:Cowboy55 schreef:Die zin biedt oneindig veel mogelijkheden voor creativiteit van de kant van TS.....Ik zeg, TS: Go for it
(met vermoedelijk onherkenbare kat op foto. Vergeet het criminaliteitsvakje niet)
Cowboy55 schreef:Normaal gesproken sturen ze je eerst een foto van de kat met de krant van vandaag zodat je weet dat ie nog leeft.
soloro schreef:Maar het asiel weet ook niet dat de kat blijvend mank is. Als die een kat binnenkrijgen die mank loopt, dan moet hij daarvoor naar de dierenarts jaDus staat hij onder medische zorg, vanwege dat pootje waarschijnlijk.
Marjoow schreef:Karl66 schreef:
Natuurlijk mag jij vinden dat ze in hun volste recht staan. Ik ben alleen wel nieuwsgierig naar de wetgeving waar je dat op baseert.
Er is geen duidelijke wetgeving hierover. Dat is in dit topic al wel duidelijk geworden.
Evi84 schreef:TS, ik zou zo snel mogelijk bij de politie een klacht indienen tegen het asiel. Misschien doet de politie er zelf niet direct iets aan, maar het is denk ik wel een belangrijke stap tegen het asiel die genomen moet worden.
Een gesproken overeenkomst is ook een overeenkomst. Zowel TS als "de eigenaar volgens het asiel", geven aan dat TS de eigenaar is - dus is zij dat ook op basis van een overeenkomst tussen die twee partijen. Het asiel heeft dus helemaal geen recht om die kat achter te houden, noch te herplaatsen en het lijkt er gewoon op dat dit een wraakactie van het asiel is ten koste van TS.
Karl66 schreef:Eén van die plichten is dat ze zorgvuldig te werk gaan en dat hebben ze hier niet gedaan.
Karl66 schreef:Marjoow schreef:
Er is geen duidelijke wetgeving hierover. Dat is in dit topic al wel duidelijk geworden.
Volgens mij is de wetgeving wel duidelijk, maar was het onduidelijk of de kat van TS een zwerfdier was. Achteraf blijkt het geen zwerfdier te zijn en daardoor wordt de wettelijke basis van het asiel flinterdun.
FlyAway schreef:Marjoow schreef:En wettelijk gezien is TS verplicht om tot het redelijke de onkosten te vergoeden.
De wet over een loslopende kat is gewoon ontzettend onduidelijk en vaag.
Nee, niet TS, de eigenaar! En volgens het asiel is TS de eigenaar niet.