Bokkers met vissen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lieszje

Re: Bokkers met vissen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 00:25

Leuke garnalen!

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 00:29

oeh die garnalen zijn leuk!

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 00:53

Aaahhhh garnaaltjes <3

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 08:13

Garnaaltjes zijn leuk zeg! :))

Gisteren het grote aqua vergeten en vandaag maar niet de weg op voor alleen het heen en weer rijden voor een aqua. Dat zal dan maandag worden....

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 09:43

die zijn leuk die garnaaltjes!!! vind ze altijd zo grappig als ze lopen haha

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 11:18

Toen ik mijn garnalen net had vond ik ze eigenlijk echt vies :x
Maar hoe langer ik ze had hoe leuker en schattiger ik ze vond :+
Nu ben ik ze altijd aan het zoeken in mijn aquarium, vind het jammer dat ik er nog niet zoveel heb :P

retivi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 17:55

Zo ff schoonmaak gehouden, planten erbij en water getest. Mijn PH waarde is 7,5. Morgen de guppen eruit en een paartje erin. Wie weet ook garnalen, die lekker de overgebleven algen op kunnen eten.

Oh ik heb trouwens gelogen, mijn aquarium is 100cm breed. alleen maar 40cm hoog, geen 50

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 18:03

Ik heb net medicijn gehaald voor de vissen, toch maar Esha2000 aangezien het niet helemaal duidelijk is wat de vis heeft, en een andere vis nog steeds schimmel heeft. Ik hoop dat het werkt en het niet te laat is!

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 18:29

Ik heb ook al veel goeds gehoord van Esha 2000, had eht zelf ook toegediend alleen heeft het niet mogen baten, maar geen enkel ander middel wat wel lijkt te werken hier.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 20:47

Het schijnt te werken voor heel veel problemen, maar ik dacht juist dat mijn vis een ziekte heeft die níet door Esha2000 bestreden wordt. Maar we zullen zien. Het helpt in ieder geval (als het goed is) tegen de schimmel van mijn vrouwtjes-ramirezi. De hele bak ziet groen nu door het medicijn, en mijn blauwe keizertetra's zitten allemaal heel stil bij elkaar, terwijl ze normaal door de hele bak vliegen. Die zijn niet blij met het medicijn. Hopelijk kan het voor hen geen kwaad.

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 21:15

Kan je niet zo'n amandelblad proberen? Lijkt me het risico voor de andere vissen minimale. Of werkt het alleen bij schimmel op eitjes?

Die blauwe garnalen zijn cool!

Ik zit een beetje naar CR/CB garnalen te kijken. Ik wil het haha. En dan een paar SSS, SS en S+ en wat A-tjes.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 21:19

Sappos: zit een goede kweker in scherpenzeel, is voor jou niet zo ver weg :) hij is ook fijn geprijsd.

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 21:24

Heeft die een website? Moet alleen dan nog even een ph verlagende bodem toevoegen aan de bak. Maar wil m toch nog om gaan gooien, sowieso even headcount van de vuurtjes doen. Wil de planaria nog bestrijden maar durf dat niet te doen als er jonge vuurtjes in zitten. Ben ook bang dat mijn Beaufortia en Sherry's dat niet leuk vinden.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 21:25

Nee, had hem via marktplaats. Hij heeft nu geen advertenties staan zie ik nu. Heb nog wel zijn emailadres ergens.
Planaria moet je zeker bestrijden, die eten garnalen dacht ik

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 21:33

Ja dat heb ik ook wel eens gelezen, zie ze altijd alleen op de bodem onder het grint, niet bij de garnalen zelf (en daar heb ik er best veel van dus eentje meer of minder is niet erg)

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 22:07

Zucht, ik ben weer aan t informeren over vissies die ik binnenkort erbij wil halen..
Ik zeg "Ookal zijn haaibarbelen misschien neit zo'n goed idee met 't aquariummetje dat ik heb"
hij; "Nou, nou.. Dat hoeft ook weer niet zo'n probleem te zijn"
ik met >;) hoofd "Die kunnen 20 cm worden staat erbij.."
hij; "Hmmeuhehhe ik ken iemand en die heeft een goudvis van 30 cm in een bak van 80 cm"
Ik heb een 60liter aquarium waar ik meerdere visjes in wil.. lijkt me niet zo leuk voor zo'n barbeel.

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 08:55

Sappos schreef:
Ja dat heb ik ook wel eens gelezen, zie ze altijd alleen op de bodem onder het grint, niet bij de garnalen zelf (en daar heb ik er best veel van dus eentje meer of minder is niet erg)

Ik heb hier gewoon een paar vissen in de garnalenbak gegooid om de planaria kwijt te raken. In een paar dagen hadden de danio's alle ongedierte weg, nu wonen er een paar kuhli's in de bak voor het geval dat. :)

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 10:59

Maar eigenlijk zit mn bak al heel vol. Op 54 liter heb ik 2 Beaufortia Leveretti, 9 Barbus Titteya (die niets met de wormpjes doen) ong 50 vuurtjes en 1 appelslak( en x poel- en posthoorntjes)

Stoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 11:54

Ik ben gisteren tot de ontdekking gekomen dat al mijn Botia's dood zijn (ik had er 5). Ik baal er echt ontzettend van, het waren zulke leuke visjes. Ze zijn waarschijnlijk door een ziekte aangetast, maar doordat ik in de week op kamers zit heb ik het niet in de gaten kunnen houden. :(

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 23:44

Tosca das balen! Heb je nog andere vissen in de bak? Hopelijk blijft het bij deze 5 dan.

Tot nu toe geen doden of zieken meer in mijn bakje, hopelijk blijft dat zo ook!

Stoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 00:26

Ja ik heb nog 5 danio's en een ancistrus die niets lijken te mankeren, wat ik best wel vreemd vind.

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 00:32

Ja dat is vreemd. Ik heb hier ook een soortgelijke situatie. Ga je nieuwe Botia's halen?

Stoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 01:20

Ik denk het niet, mijn bak was eigenlijk overbevolkt (ik had ze opgevangen nadat ze weg moesten bij een vriendin) dus ik laat het voorlopig hierbij. Maar in de toekomst wil ik ze wel weer, maar dan wordt het meteen een meter aquarium met aziatische biotoop. Maar dat zijn nu nog toekomstplannen. :)

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 02:42

Wat rot Tosca!

Ik heb vandaag nog wat guppen gekocht via marktplaats.
Was al een tijdje opzoek naar leuke 'tijger' guppen en zag toen dat iemand ze in hetzelfde dorp te koop aanbood.
Heb 3 mannetjes en 3 vrouwtjes, waaronder 2 mega grote vrouwtjes :+
Keek vanavond in het aquarium en zag gelijk vier pasgeboren guppy's zitten..
Heb ze even apart gedaan omdat ze als voer werden aangezien :o
Van de week maak ik even wat foto's :)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 15:59

Pff, ik heb op het moment echt de balen van mijn bak.
Overal draadalg. Ze zeggen dat het een goed teken is, maar ben er niet blij mee. Verder lijkt een van mijn kardinalen ziek te zijn. Heel mager, weinig kleur en constant bekkie open en dicht. Had al een paar dagen het idee, maar nu dus zeker. Waterwaardes zijn goed, daar ligt het niet aan. Morgen maar even langs de winkel om water te laten testen en eventueel medicijnen mee te nemen. Een van mijn otocinclussen heb ik ook al een paar dagen niet gezien, snap er geen bal van...