Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
kimmie261 schreef:het is lang geleden dat hier gereageerd werd maar:
Verblijf orka Morgan weer voor de rechter
De Orka Coalitie gaat opnieuw een poging doen om orka Morgan alsnog met haar familie voor de kust van Noorwegen te verenigen. Op 1 november dient de 2 jaar geleden aangespannen bodemprocedure tegen het overbrengen van Morgan naar een zeezoogdierenpark op Tenerife.
Morgan werd ernstig verzwakt opgevist uit de Waddenzee en ondergebracht bij het Dolfinarium in Harderwijk. Eind vorig jaar is het dier naar Tenerife gebracht omdat ze volgens de dierenartsen van het Dolfinarium niet meer geschikt zou zijn voor leven in het wild. Bovendien staat niet vast dat de orkagroep bij Noorwegen haar familie is.
http://www.rtlnieuws.nl
mag hopen dat er een rechter zit die zijn verstand laat spreken en de vrijheid voor dit arme dier gunt...
kimmie261 schreef:liever nog 2 weken vrij zijn en dan dood gaan ( wat de natuur tenslotte ook voorzien had met haar ) als de komende 20 a 25 jaar in een veel te klein badje moeten zwemmen,met soortgenoten waar je de taal niet van spreekt,25 jaar roepen om je familie die nooit zullen antwoorden,25 jaar kunstjes in keiharde muziek doen voor wat dooie vis ,volgestopt worden met AB en volgestopt worden omdat je fokkoe moet worden..
nah doe dan die 2 weken in volle vrijheid en natuur maar,is veel dierwaardiger
kimmie261 schreef:ja in laten slapen zou nog de mooiste oplossing zijn voor alle in gevangenschap levende orka's en dolfijnen...maar ja,waar halen ze dan die miljarden dollars vandaan he die ze met die dieren verdienen....
en ik vraag me af of bij zo'n wild dier als een orka het instinct niet groter is als dat we denken...dus dat ze heus wel gaat jagen en vissen gaat vangen omdat dat net als bij tijgers er niet uitgefokt kan worden.
er zijn ook filmpjes op internet waar orka's in gevangenschap vogels vangen...dus jachtinstinkt,ik denk dat ze er verder mee komen als wij mensen willen denken.
daarnaast moeten ze haar niet in zee dumpen,maar naar een baai brengen en daar leren jagen ...leren onafhankelijk te zijn van mensen..daar zijn projecten voor om haar dat weer te leren.
zover ik weet was het niet de bedoeling haar 'zomaar' in zee te gooien en te zeggen,zoek het maar uit....
Mindim schreef:Jahaa, in vergelijking hier mee zijn die orka baden maar klein hoor![]()
Het grootste zwembad in de wereld, je kunt er zelfs een zeilboot in varen.
http://www.dailymail.co.uk/news/article-2147443/Worlds-biggest-pool-holds-66-million-gallons-cost-1billion-build.html
Het is 1000 meter lang en 35.1 meter diep!!!!!
Mindim schreef:Ik denk dat we vele dieren als dom bestempelen of dommer, omdat wij ons als mens zo superieur vinden. Laten we wel wezen, we zijn de beste jagers van de planeet, anders waren we als ras niet zover gekomen. Helaas zijn we ook een ras wat nogal wat arrogantie kent en ons boven de rest van de wereld stellen en daardoor het meeste leven als inferieur aan de onze zien. Het instinct bij dit soort dieren is altijd een stuk groter dan bij de mens, ik vind dat het door het menselijk ras schromelijk onderschat wordt. Deze dieren leven bij de genade van hun instinct, dat doen wij mensen niet meer.
Ik ben niet per definitie voor inslapen. Ik denk dat heel veel dieren uit het dolfinarium het niet meer gaan redden buiten. Ik zou pleiten voor een algehele stop van het houden van grote zeezoogdieren. Ik zou pleiten om de bestaande dieren semi wild uit te zetten. Maar dat kost geld en dat wil men er niet voor betalen en ook zouden er verschillende landen bij betrokken zijn, wat weer voeten in de aarde heeft. Ik zou meerdere baaien afzetten, gewoon wel bijvoeren, maar dat de dieren wel een gevoel van vrijheid hebben en een stuk meer ruimte. Als men dan nog perse er geld aan wil verdienen, ga dan met toeristen kijken in bootjes de baai in als een soort van eco toerisme. De dieren zijn de aandacht al gewend en mensgericht. Ja, het kost moeite, tijd en geld en het levert minder op.
Berdien schreef:Oh dat zonder meer. Maar ik verwacht niet dat ze nog vrijgelaten wordt, mede door wat ik hierboven schrijf.
Aan de andere kant, een langzame dood sterven omdat je geen eten kunt vinden, niet weten waar je heen moet en bij god niet weten wat er gebeurd.. laat ze haar dan afspuiten.