Dierenleed (zeer schokkend 18+)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Limanade

Re: Dierenleed (zeer schokkend 18+)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 17:28

slimmerik schreef:
LimaGentle schreef:
ik vraag om een eerlijk onbevooroordeeld onderzoek uit NL
als je zo stellig achter je mening staat kan je mij die link oid naar dat onderzoek zo geven lijkt me...??

Daar is geen link van daar zijn kamerstukken van. In 1993 werd nog niet zo uitgebreid gebruik gemaakt van het internet. Maar je gelooft toch niet dat de kamerleden zomaar de RAD in het leven geroepen hebben?

*gaat eten*

en toen der tijd dat de RAD in het leven werd geroepen waren de meningen daar ook sterk over verdeeld..

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 17:28

LimaGentle schreef:
ik vraag om een eerlijk onbevooroordeeld onderzoek uit NL
als je zo stellig achter je mening staat kan je mij die link oid naar dat onderzoek zo geven lijkt me...??

De Nederlandse regering is toendertijd gewoon afgegaan op onderzoeken uit het buitenland, waarom het wiel opnieuw uitvinden als het al uitgevonden is?

En voor de honderste keer: De Pitbullwet is niet tot stand gekomen door bijtgevallen of agressief gedrag.

En voor de duizenste keer: Er had geen hond ingeslapen hoeven worden toen deze Wet er in 1993, er was een zeer soepele overgangsregeling.
Het zijn de kopers van dit soort honden die ervoor zorgen dat er honden zinloos blijven worden ingeslapen, zonder deze kopers was deze Wet gewoon een slapende Wet geweest.

Maar ja als jij in andere topics gaat beweren dat een kruising Amstaff best toegestaan is als hij maar geschouwd is en niet in het Pitbulltype staat moet je natuurlijk niet verwachten dat mensen stoppen met dit soort pups kopen.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 17:30

slimmerik schreef:
Nee, hoor als LG hier het topic gewoon doorleest dan krijgt ze haar antwoorden en is de discussie wat mij betreft tot zo ver over. Haha!

is en blijft een feit (andere topic deels gelezen) dat jij geen concrete antwoorden geeft op vragen en de boel probeert te omzeilen

zoals katiavl heel goed uitlegt : jullie zien alleen jullie visie en zetten daar een muur voor en schreeuwen daar flink overheen
niet dat ik zeg dat je elkaars mening moet aannemen, maar die van elkaar zo te laten rusten of gewoonweg stoppen met elkaar in de haren te vliegen zou ook een goede zijn Knipoog

Limanade

Citaat:
Maar ja als jij in andere topics gaat beweren dat een kruising Amstaff best toegestaan is als hij maar geschouwd is en niet in het Pitbulltype staat moet je natuurlijk niet verwachten dat mensen stoppen met dit soort pups kopen.

waar heb jij het nou weer over??!! Koe

lesilla

Inderdaad, net zoals act of agressive dogs.

Alleen waarom is de rotweiler er niet in opgenomen?
Die stond ook bij dezelfde groep.

Vroeg ik me dus al heel lang af

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 17:31

katiavl schreef:

ja en de sharpei..? ook een vechthond..
bullterriers werden/worden ook voor gevechten gebruikt..

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 17:32

LimaGentle schreef:
en toen der tijd dat de RAD in het leven werd geroepen waren de meningen daar ook sterk over verdeeld..

In ieder geval niet bij de Nederlandse bevolking en al helemaal niet bij de hondeneigenaren toen.
Slechts een handjevol hondeneigenaren kwamen protesteren tegen deze Wet toendertijd, gek genoeg waren dat ook nog heel veel mensen die niet eens een pitbullachtige hadden....
Je kunt dus wel zeggen dat het een democratische beslissing is geweest. Knipoog

Wat werkelijk speelde is dat de hondeneigenaren dachten dat het allemaal niet zo'n vaart zou lopen en ze gewoon doorgingen met dit soort kruisingen aan te schaffen.
En dan achteraf janken dat de hond in beslag genomen wordt terwijl ze zelf een groot risico met een honden. Dat zijn de mensen die dit in stand houden en dat is niet de schuld van de RAD.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 17:32

nou zet de "enge hedder" er dan ook maar bij!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 17:35

Had de lijst eens geleden chow chow, sharpei weet ik niet of der bij stond (maar daar lopen ze in engeland ook met een boogje rond) rotweiler, duitse herder? staat ook zowiezo bij de bijtrassen maar weer niet op de lijst.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 17:35

LimaGentle schreef:
waar heb jij het nou weer over??!! Koe

Over deze post van jou in het andere topic:

LimaGentle schreef:
Jobbeltje schreef:
Kruising Stafford x Bulldog mag toch ook helemaal niet? Of ben ik nu mis?

ligt er maar net aan hoe de kruising uit valt.. dus is niet per defenitie verboden Knipoog

Dat is geen eerlijke voorlichting en hiermee bereik je alleen dat er nog meer honden zinloos worden ingeslapen.
Een kruising Stafford mag gewoon niet in Nederland. Dat je een heeeel kleine kans hebt dat de pup niet in het pitbulltype staat is nutteloos om te vermelden.
Jij weet heel goed dat mensen alle exucses aangrijpen om toch zo'n hond te kopen en jij geeft ze hiermee een excuus.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 17:37

Citaat:
Dat is geen eerlijke voorlichting en hiermee bereik je alleen dat er nog meer honden zinloos worden ingeslapen.
Een kruising Stafford mag gewoon niet in Nederland. Dat je een heeeel kleine kans hebt dat de pup niet in het pitbulltype staat is nutteloos om te vermelden.
Jij weet heel goed dat mensen alle exucses aangrijpen om toch zo'n hond te kopen en jij geeft ze hiermee een excuus

het is gewoon een feit..
als je een pitbullachtige kruist met een herder, en de pups lijken in de verste verte niet op een pitbullacchtige dan zijn de honden ook niet illegaal.. pure feiten
daarom slaat die wet ook kant noch wal.. je kan dus in principe overal pitbullbloed infokken.. als de hond alleen maar niet op een pitbull lijkt
want de wet kijkt alleen maar naar uiterlijk.. niet naar gedrag

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 17:39

katiavl schreef:

In 1993 is de Pitbullwet er gekomen, in 2000 werd deze uitgebreid met de RAD waardoor de Rottweiler bijna op de lijst werd opgenomen (samen met nog een aantal andere rassen).
De Rottweiler kreeg toendertijd het eerste "oranje licht" omdat de rasvereniging met een goed fokbeleid kwam waarin oa een gedragstest voor toekomstige fokdieren.

De andere rasverenigingen hebben dit beleid overgenomen waarna uiteindelijk de lijst weer verdwenen is.
De pitbullwet is er echter nog steeds en die zal ook echt zomaar niet verdwijnen. Zeker ook omdat het hier om kruisingen gaat (De American Pitbull is geen FCI erkend ras en wordt dus gewoon gezien als kruising c.q. bastaard) en er dus ook geen verantwoord fokbeleid opgezet kan worden.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 17:43

Ow ok, interessant. Wist ik echt niet!

Volgens mij staat in engeland ook de kruisingen erbij maar das zo vaag natuurlijk

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 17:44

LimaGentle schreef:
het is gewoon een feit..
als je een pitbullachtige kruist met een herder, en de pups lijken in de verste verte niet op een pitbullacchtige dan zijn de honden ook niet illegaal.. pure feiten
daarom slaat die wet ook kant noch wal.. je kan dus in principe overal pitbullbloed infokken.. als de hond alleen maar niet op een pitbull lijkt

Als, als, als....

Het gaat hier om hondenlevens en dan is het van belang dat je goede voorlichting geeft naar buiten toe. Het is verboden om te kruisen met Amstaffs en het is helemaal verboden om te kruisen met Pitbullachtigen.

Je kan het met de Wet niet eens zijn, dat is een ander verhaal.
Maar ik heb het vooral te doen met de honden die zinloos ingeslapen worden en dat komt niet door de wet dat komt door de mensen die ze blijven aanschaffen ondanks dat het verboden is.

De voorlichting die jij geeft is niet eerlijk naar de mensen toe, het komt maar zelden voor dat je een Amstaff of een pitbullachtige niet meer herkent in een kruising.
En dan nog ga je toch geen risico nemen in de hoop dat de pups meer op het andere ras lijken?

Het mag niet dus gewoon niet doen. Je neemt verdorie toch geen risico's met hondenlevens?

En dan kan het nog zo'n realiteit zijn, het enige wat je doet is mensen toch weer aan het twijfelen brengen dat er toch weer een kans is dat het wel mag. En de mensen zijn op zoek naar dit soort excuses, als je maar een beetje in het wereldje zit weet je dat donders goed.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 17:46

ThePast03 schreef:
LimaGentle schreef:
het is gewoon een feit..

Als, als, als....

Het gaat hier om hondenlevens en dan is het van belang dat je goede voorlichting geeft naar buiten toe. Het is verboden om te kruisen met Amstaffs en het is helemaal verboden om te kruisen met Pitbullachtigen.

Je kan het met de Wet niet eens zijn, dat is een ander verhaal.
Maar ik heb het vooral te doen met de honden die zinloos ingeslapen worden en dat komt niet door de wet dat komt door de mensen die ze blijven aanschaffen ondanks dat het verboden is.

De voorlichting die jij geeft is niet eerlijk naar de mensen toe, het komt maar zelden voor dat je een Amstaff of een pitbullachtige niet meer herkent in een kruising.
En dan nog ga je toch geen risico nemen in de hoop dat de pups meer op het andere ras lijken?

Het mag niet dus gewoon niet doen. Je neemt verdorie toch geen risico's met hondenlevens?

En dan kan het nog zo'n realiteit zijn, het enige wat je doet is mensen toch weer aan het twijfelen brengen dat er toch weer een kans is dat het wel mag. En de mensen zijn op zoek naar dit soort excuses, als je maar een beetje in het wereldje zit weet je dat donders goed.

je kan zeggen wat je wil pluck maar het zijn gewoon ware feiten
ik ben ook niet voor kruisingen en dat hoor je me ook nergens zeggen
de hond van het stukje van dat andere topic was al geboren.. dus ja ik geef even aan hoe het in elkaar steekt.. al is het nog zo krom

het zijn PURE feiten en de enige die hier met onschuldige honden levens speelt is de RAD

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 17:48

de mensen die die kruisingen fokken zijn ook degenen die spelen met hondenlevens,niet alléén de rad

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 17:51

Snoevie schreef:
de mensen die die kruisingen fokken zijn ook degenen die spelen met hondenlevens,niet alléén de rad

de RAD is het begin geweest van alle ellende die het met zich mee brengt Knipoog

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 17:53

LimaGentle schreef:
het zijn PURE feiten en de enige die hier met onschuldige honden levens speelt is de RAD

Grote onzin en dat weet jij ook.
Als de mensen na deze wet geen pups meer hadden aangeschaft was er geen enkele hond zinloos ingeslapen. De overgangsregeling was zo soepel dat zelfs de ongeboren pups in de baarmoeder gewoon oud mochten worden.

Het zijn de kopers die met hondenlevens spelen!

En de fokkers verdwijnen vanzelf als ze de pups niet meer kwijt kunnen. Zonder pupkopers geen fokkers meer, dus ook die houden de pupkopers zelf in stand.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 17:54

LimaGentle schreef:
Snoevie schreef:

de RAD is het begin geweest van alle ellende die het met zich mee brengt Knipoog

jawel,maar de mensen die zulke kruisingen maken zetten het voort.
ik ben het ook niet met de rad eens,maar hij bestaat nu eenmaal

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 17:55

Ik zou zeggen alleen de mensen die met die kruisingen fokken, rad is er nou éénmaal. Als iedereen zich aan hield zouden er al helemaal geen onschuldige dieren moeten sterven.
Dus snap eigelijk niet de zinlose woede tegen de rad. Had het zelf ook anders willen zien. Maar ze is er nu eenmaal, en eenmaal niet de schuld dat er honden sterven. Dat zijn de mensen Lachen

Eigelijk zou ook een idee zijn, mischien een stom en absurt idee, maar sinds dat er in forensische onderzoeken bepaald is dat de zware bijtincidenten vaak van niet gecastreerde honden zijn plus dat die honden ook meer gepredisposeerd naar bijten toe zijn.
Dan verplicht steriliseren van reeun die op de lijst staan van gevaarlijke honden. Fokken speelt dan absoluut geen rol behalve al je fokker bent. Dan kunnen de mensen die ik liever niet zie fokken ook geen schade aanrichten

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 17:55

de mensen die de kruisingen fokken die zijn al blij dat ze hun geld hebben gevangen en daar blijft het bij . de RAD had er nooit moeten komen , het is een gammele wet

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 17:56

dat klopt.. ik neem het ook niet op voor de kopers en fokkers.. maar als de rad er niet was geweest dan was dit leed allemaal bespaard gebleven

en dan nog moeten ze de mensen aanpakken die ECHT verkeerde bedoelingen hebben met deze honden.. en niet de honden pakken die gewoon als gezinshond thuis zitten en nog nooit een vlieg hebben kwaad gedaan...

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 18:00

meissielief schreef:
de mensen die de kruisingen fokken die zijn al blij dat ze hun geld hebben gevangen en daar blijft het bij . de RAD had er nooit moeten komen , het is een gammele wet

Dat vind ik niet, er zit wel degelijk waarheid in. De uitvoering is gewoon niet optimaal.
En had voor meer honden moeten zijn, niet direct verbod maar wel fokbeperking en dan bedoel ik gecontroleerde fok.
Hadden er nu ook niet zoveel problemen gekomen met agressiviteit bij veel rassen Lachen

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 18:01

Zoals die nieuwste ontwikkelde pathologische agressiviteit, had er niet geweest als dat er zou zijn Lachen

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 18:14

naadje24 schreef:
slimmerik schreef:
Nee, hoor als LG hier het topic gewoon doorleest dan krijgt ze haar antwoorden en is de discussie wat mij betreft tot zo ver over. Haha!

is en blijft een feit (andere topic deels gelezen) dat jij geen concrete antwoorden geeft op vragen en de boel probeert te omzeilen

zoals katiavl heel goed uitlegt : jullie zien alleen jullie visie en zetten daar een muur voor en schreeuwen daar flink overheen
niet dat ik zeg dat je elkaars mening moet aannemen, maar die van elkaar zo te laten rusten of gewoonweg stoppen met elkaar in de haren te vliegen zou ook een goede zijn Knipoog

De wet is de wet en ruim de meerderheid van de kamer heeft voor de RAD gekozen. Ik hoef hier de wet niet te verdedigen. Er zijn tal van bijtincidenten geweest en er is terdege onderzoek naar gedaan. Nu het verboden is zit België met de ellende. Katiavl heeft hier al diverse keren op gewezen.

De hond is verboden basta. Het is verboden 240 km/u te rijden op de openbare weg...net zo iets. Een pitbullachtige heeft zo'n enorme bijtkracht dat ie met een kleine inspanning iemand kan doden of enorm zwaar kan verwonden. Bovendien hebben ze geen enkele aanleiding nodig om agressief te worden.

Er zijn tal van honden die wss geen vlieg kwaad doen. Maar het zijn allemaal tikkende bommen. En daarom is de RAD er. En ook ik hoop dat er voor de American Staffordshire Terrier, Dogo Argentino, Fila Brasileiro en Mastino Napoletano, én voor de Rottweiler idd ook een RAD regeling komt.....

Helaas zal dan de geschiedenis zich weer herhalen en worden die honden aantrekkelijk voor de crimineel. Weer iets om voor buiten de wet te gaan leven.