Dierenasiel lokt kat, vangt hem en wil dan geld

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 13:48

Anoniem schreef:
Wat me wel zorgen baart is dat de kat dus blijkbaar met iets liep wat behandeld moest worden en niet behandeld is.

Wat is de reden van manke poot en waarom heb jij dat niet behandeld. Je zegt wel dat dat niet nodig was, maar heb je er ooit een dierenarts bij gehaald. Lijkt me namelijk moeilijk voor jou om een dierenartsbezoek af te leggen met een niet vangbare verwilderde kat.
Of heb je alles gewoon op zijn beloop gelaten met alle goedheid in je hopende dat het wel goed zou komen.

My goodness, jij reageert wel erg suggestief zeg. Relax en volg je eigen onderschrift.

Zullen we hier gewoon normaal blijven reageren met dingen die wel relevant zijn. Ik zou graag willen weten hoe het afloopt en dat kan niet als het topic straks op slot zit.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 13:49

Maar "ontvoering" klinkt zoveel meer opruiend.. :j geheel in het teken van deze tijd +:)+

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 13:49

Een belangrijke aanvulling op het verhaal dus: er is juist gehandeld door de instantie.
Melding over rondlopende kat door buurtbewoners, kat is mank en ziet er “slecht uit” (mede door leeftijd, helaas hebben ze een bordje om hun nek met hun leeftijd en had deze kat ook geen bandje om). Chip geeft onjuiste/onduidelijk informatie, geeft in iedere geval niet aan dat de kat vlakbij woont. Kat was mank en is daarom meegenomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 13:50

verootjoo schreef:
Anoniem schreef:
Wat me wel zorgen baart is dat de kat dus blijkbaar met iets liep wat behandeld moest worden en niet behandeld is.

Wat is de reden van manke poot en waarom heb jij dat niet behandeld. Je zegt wel dat dat niet nodig was, maar heb je er ooit een dierenarts bij gehaald. Lijkt me namelijk moeilijk voor jou om een dierenartsbezoek af te leggen met een niet vangbare verwilderde kat.
Of heb je alles gewoon op zijn beloop gelaten met alle goedheid in je hopende dat het wel goed zou komen.

My goodness, jij reageert wel erg suggestief zeg. Relax en volg je eigen onderschrift.

Zullen we hier gewoon normaal blijven reageren met dingen die wel relevant zijn. Ik zou graag willen weten hoe het afloopt en dat kan niet als het topic straks op slot zit.

Nee is verre van suggestief. Ik probeer te begrijpen

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 13:50

Cer schreef:
Maar "ontvoering" klinkt zoveel meer opruiend.. :j geheel in het teken van deze tijd +:)+

True, true... :')

Normaal gesproken val ik niet zo over termen, maar ontvoering gaat wel erg ver _O-

soloro

Re: Dierenasiel lokt kat, vangt hem en wil dan geld

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 13:51

Maar het asiel weet ook niet dat de kat blijvend mank is. Als die een kat binnenkrijgen die mank loopt, dan moet hij daarvoor naar de dierenarts ja :) Dus staat hij onder medische zorg, vanwege dat pootje waarschijnlijk.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-18 13:51

Cer schreef:

Ik vind het zelf meer een vergissing. Echter het verloop van dit hele gebeuren gaat wel heel raar. Vanaf het betalen / nee ik betaal niet / je bent ineens niet meer de eigenaar en de kat heeft ineens medische zorg nodig... klopt er gewoon niks meer van

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-18 13:53

soloro schreef:
Maar het asiel weet ook niet dat de kat blijvend mank is. Als die een kat binnenkrijgen die mank loopt, dan moet hij daarvoor naar de dierenarts ja :) Dus staat hij onder medische zorg, vanwege dat pootje waarschijnlijk.

Alleen vinden ze nu pas dat de kat medische zorg nodig heeft. Niet toen ik de kat mocht ophalen toen ik wers gebeld (kat zat toen al twee dagen in het asiel)

Evi84

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 13:55

Anoniem schreef:
Eerlijk gezegd begin ik het idee te krijgen dat dit een reltopic is of dat de waarheid niet verteld wordt.

Dat idee is er niet nu pas, je insinueert daar al bijna heel het topic op anders.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 13:55

Marjoow schreef:
Cer schreef:

Normaal gesproken val ik niet zo over termen, maar ontvoering gaat wel erg ver _O-

Nou ik denk dat je op moet gaan letten als er een afgehakt muizenhoofd in je bed ligt ineens :oo

:')

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 13:56

Dorine92 schreef:
soloro schreef:

Alleen vinden ze nu pas dat de kat medische zorg nodig heeft. Niet toen ik de kat mocht ophalen toen ik wers gebeld (kat zat toen al twee dagen in het asiel)

En ik weet uit ervaring dat het soms dagen kan duren voordat mank lopen opvalt. Juist vanwege het feit dat jij zegt dat die kat heel schuw is, die zitten vaak dagenlang opgepropt in een hoekje van de kooi en lopen niet als er iemand in het verblijf is :) En vaak hebben asielen 1x per week een DA die langskomt om katten te bekijken die nieuw zijn, tenzij er dringend wat is dan worden ze naar de DA gebracht. Weet niet hoe het in dat asiel werkt, maar dat zijn mijn ervaringen :)

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 13:56

Marjoow schreef:
Karl66 schreef:
Hoezo is het geen maffia? Ze ontvoeren je kat en geven hem alleen terug als je zonder zeuren het losgeld betaald. En gezien de andere verhalen die hier ondertussen ook al voorbij zijn gekomen doen ze dat structureel.

Nee het is geen ontvoering.
Ze hebben een ogenschijnlijk verwilderde kat gevangen (dat is iets wat de DB doet, wilde katten van de straat halen). Zij hebben dit dier opgevangen en voor de opvang vragen ze een vergoeding.

Natuurlijk chargeer ik, maar ik word een beetje moe van al die mensen die vinden dat het asiel goed bezig is, want ze doen nou eenmaal wat hun taak is. Want het recht dat ze hebben, namelijk dieren opvangen en daar dan geld voor vragen, komt ook met plichten. Eén van die plichten is dat ze zorgvuldig te werk gaan en dat hebben ze hier niet gedaan. En als je de vergelijkbare verhalen van andere mensen in dit topic leest, dan is het geen uitzondering maar eerder de regel. En ik krijg ondertussen sterk de indruk dat die ongelukjes door het asiel als een gemakkelijk verdienmodel gezien worden als het voorkomt. Want de meeste eigenaren betalen toch wel (onder protest) omdat ze hun lieve kat zo snel mogelijk terug willen hebben.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 13:57

Cer schreef:
Marjoow schreef:

Nou ik denk dat je op moet gaan letten als er een afgehakt muizenhoofd in je bed ligt ineens :oo

Normaal gesproken sturen ze je eerst een foto van de kat met de krant van vandaag zodat je weet dat ie nog leeft.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 13:59

*leest nog steeds bij

Iedereen hier zegt steeds ga naar de politie.
Die doen dus helemaal niks. Aantal jaar geleden had ik een soortgelijke situatie, staleigenaar had mijn sulky ontvreemd, ik had dat zwart op wit (sms), tevens dat ik de eigenaar van die sulky was (bon) en het enige wat de politie zei was; kunnen wij niks mee, is een civiele zaak.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 13:59

Dorine92 schreef:
soloro schreef:

Het kan zijn dat de procedure zegt dat ze er de eerste paar dagen niets aan doen, maar als de kat er langer dan een x aantal dagen zit er een medische check-up volgt.

Dit weet je pas, als je langsgaat en in gesprek gaat met het asiel.

Karl66 schreef:
Marjoow schreef:
Nee het is geen ontvoering.
Ze hebben een ogenschijnlijk verwilderde kat gevangen (dat is iets wat de DB doet, wilde katten van de straat halen). Zij hebben dit dier opgevangen en voor de opvang vragen ze een vergoeding.

Natuurlijk chargeer ik, maar ik word een beetje moe van al die mensen die vinden dat het asiel goed bezig is, want ze doen nou eenmaal wat hun taak is. Want het recht dat ze hebben, namelijk dieren opvangen en daar dan geld voor vragen, komt ook met plichten. Eén van die plichten is dat ze zorgvuldig te werk gaan en dat hebben ze hier niet gedaan. En als je de vergelijkbare verhalen van andere mensen in dit topic leest, dan is het geen uitzondering maar eerder de regel. En ik krijg ondertussen sterk de indruk dat die ongelukjes door het asiel als een gemakkelijk verdienmodel gezien worden als het voorkomt. Want de meeste eigenaren betalen toch wel (onder protest) omdat ze hun lieve kat zo snel mogelijk terug willen hebben.

Je wordt een beetje moe van mensen die een andere mening hebben dan jij?
Ik vind namelijk dat het asiel in zijn volste recht staat om deze vergoeding te vragen.

Hoe kom jij erbij dat ze niet zorgvuldig te werk zijn gegaan?

cyrus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 14:00

[/quote]
Alleen vinden ze nu pas dat de kat medische zorg nodig heeft. Niet toen ik de kat mocht ophalen toen ik wers gebeld (kat zat toen al twee dagen in het asiel)[/quote]

Het lijkt er toch echt wel op dat ambulance en asiel gelijk hebben. Sowieso moeten ze linksom of rechtsom toch financiën hebben om te blijven bestaan..

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 14:01

Afgehakt muizenhoofd in je bed hoe kom je erop _O- ik stond net op het punt om thee te drinken, ben blij dat ik nog niks in mijn mond had anders had mijn tablet het niet na kunnen vertellen.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 14:02

cyrus schreef:

Alleen vinden ze nu pas dat de kat medische zorg nodig heeft. Niet toen ik de kat mocht ophalen toen ik wers gebeld (kat zat toen al twee dagen in het asiel)[/quote]

Het lijkt er toch echt wel op dat ambulance en asiel gelijk hebben. Sowieso moeten ze linksom of rechtsom toch financiën hebben om te blijven bestaan..[/quote]

Als dat een valide excuus is kunnen ze beter in de coke- of wapenhandel gaan.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 14:03

Cowboy55 schreef:
Cer schreef:

Normaal gesproken sturen ze je eerst een foto van de kat met de krant van vandaag zodat je weet dat ie nog leeft.

Ik gok zo dat de TS hier een foto van kat moet plaatsen als ze hem terug heeft. Als bewijs voor iedereen hier :+

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-18 14:04

soloro schreef:
Dorine92 schreef:

En ik weet uit ervaring dat het soms dagen kan duren voordat mank lopen opvalt. Juist vanwege het feit dat jij zegt dat die kat heel schuw is, die zitten vaak dagenlang opgepropt in een hoekje van de kooi en lopen niet als er iemand in het verblijf is :) En vaak hebben asielen 1x per week een DA die langskomt om katten te bekijken die nieuw zijn, tenzij er dringend wat is dan worden ze naar de DA gebracht. Weet niet hoe het in dat asiel werkt, maar dat zijn mijn ervaringen :)

We hebben het er over de telefoon over gehad. Zo van ja klopt die manke. Niks aan t handje toen. Dus die vlieger gaat niet op

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 14:04

Winged schreef:
Cowboy55 schreef:

Ik gok zo dat de TS hier een foto van kat moet plaatsen als ze hem terug heeft. Als bewijs voor iedereen hier :+

Die zin biedt oneindig veel mogelijkheden voor creativiteit van de kant van TS..... _O-

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-18 14:05

Winged schreef:
Cowboy55 schreef:

Dat wordt dan de eerste herkenbare foto van de kat want ze is niet makkelijk te fotograferen

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 14:07

Dorine92 schreef:
Dat wordt dan de eerste herkenbare foto van de kat want ze is niet makkelijk te fotograferen

Misschien is ze inmiddels wel hartstikke tam. :D

Karl66

Marjoow schreef:
Je wordt een beetje moe van mensen die een andere mening hebben dan jij?
Ik vind namelijk dat het asiel in zijn volste recht staat om deze vergoeding te vragen.

Hoe kom jij erbij dat ze niet zorgvuldig te werk zijn gegaan?

Natuurlijk mag jij vinden dat ze in hun volste recht staan. Ik ben alleen wel nieuwsgierig naar de wetgeving waar je dat op baseert.

Winged

Cowboy55 schreef:
Die zin biedt oneindig veel mogelijkheden voor creativiteit van de kant van TS..... _O-

O:) Ik zeg, TS: Go for it :D

(met vermoedelijk onherkenbare kat op foto. Vergeet het criminaliteitsvakje niet)