Show je aquarium!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 13:44

Ja.. maar juist dat opnieuw planten is met mijn pleco een ramp.. want dan hebben ze nog geen wortels :+

Zal toch eens gaan snuffelen op die Anubias.. kijken of er ook in de buurt eea te koop is in verschillende maten.
Dan maar even een fikse uitgave, maar als mijn bak daarmee groen blijft zonder dat ik óf planten moet verwijderen/stekken of terug zetten, is het me dat wel waard.. :o

Ga trouwens donderdagmiddag naar een speciaalzaak in de buurt waar ik nog nooit geweest ben.. ben benieuwd.. <<)

loempia93

Re: Show je aquarium!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 13:46

Ik weet niet of bij jou een intratuin in de buurt is en of deze aanbieding overal geldt, maar daar hebben ze altijd een actie 3 plantjes voor €7,50.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 14:04

Daar kom ik regelmatig in de buurt.. dus daar zal ik (misschien donderdag) eens langs gaan.. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 15:39

bij Ranzijn hebben ze nu de 50% actie op vijverplanten. Een aantal planten houden ze emers maar kunnen ook goed submers gehouden worden. Zo heb ik rotala en hydrocotyle, twee flinke bossen, voor maar 3 euro op de kop getikt :)

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 15:58

de rotala vond ik hier minder, weet niet waarom maar vond ik niet zo :)

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 17:30

Ik heb vandaag 15 cm lange (zonder zwaard meegerekend) zwaarddragers gezien. Zo groot ben ik ze nog nooit tegen gekomen! Vooral de dikke vrouwtjes waren imposant. In dezelfde bak zaten ook "normale" maat zwaarddragers waardoor de XL versie nog meer opviel.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 17:37

Bij de intratuin in Halsteren hebben zo'n grote gevlekte molly.. echt bizar!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 17:46

Zonder staart? Wauw! Heb je toevallig ook foto's gemaakt? :D

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 20:21

Mijn betta man is vandaag opgehaald. Hij mag verder gaan kweken in...thailand ! Ik ben best wel trots :)

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 20:23

Stoer!!!

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 20:27

ja dat is toch wel heel wat voor dat visje :D Mag meneer naar permanente vakantie oord thailand :D

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 20:40

En het enige dat ie daar hoeft te doen is zorgen voor nakomelingen :D

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 20:41

Wauw,die betta man gaat een reis maken! :D

Uhm,ik was net op google aan het kijken naar dat camomba waar jullie het over hebben.
Maar ik kom dan uit op waterpest??
En dan wel verschillende soorten,maar klopt dat?

Maar die stop je toch gewoon in de grond, misschien helpt het als je van die voedingskogels in de grond stopt?
Die gebruik ik ook,tot nog toe groeit alles daar goed op :)

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 20:44

Ja maar is een grote reis :D Normaal zie je dat nl veel uit thailand haalt en indonesië en nu andersom is toch wel gaaf !!

Waterpest is wat anders :D Maar word vaak als gemengd bosje gemaakt met camomba :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 21:00

De Cabomba waar mensen het hier over hebben is Cabomba caroliniana. Waterpest is Egeria Densa :)

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 21:13

Oh, ja ik zie het nu ja, even gekeken op google

Ik zou dan zelf gaan voor de piauhyensis of furcata, die zijn meer rood,dat zou ik mooier vinden.

Geen idee of dat hier te koop is, zit wel een dierenwinkel hier die heel veel waterplanten verkopen,maar geen idee of dat er bij zit.
Maar net als mos, in de kleine bak gaat dat dood,te weinig licht, en in de grote groeit dat bij mij prima

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 21:24

Als je wil weten hoe moeilijk/makkelijk een plant is, zou je kunnen kijken op www.tropica.com . Als je dan op ''Plants'' klikt en vervolgens op ''Easy'' kom je uit bij makkelijk te verzorgen planten :)

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 16:43

Meelezer hier! Ik vind jullie aquaria zo gaaf dat ik zojuist heb geboden op een 60 liter bak. Ik heb nu 4 guppies in 20 liter, maar zoals jullie waarschijnlijk zullen beamen is dat hem gewoon niet helemaal.

Wat ik me nog wel af vroeg, zijn er nog vissen die samen kunnen met guppen in die bak? Mijn moeder moet er wel voor kunnen zorgen als ik weg ben (en die is redelijk lomp), dus het liefst een niet te gevoelig ras.

Als er alleen guppen in kunnen ook prima, vind ze heel mooi en tot nu toe makkelijk (heb ze nu een jaar).

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 16:48

Guppy's kunnen zeker bij Platy's, neon/kardinaal tetra's, zwaarddragers, molly's etc. :)

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 16:49

als je guppen hebt (man en vrouw) zou ik er niks bij doen ;) sterker nog heb je meer ruimte nodig, die kweken nog meer als konijnen fokken ;) Als je levendbarend erbij doet heb je mogelijk dit zelfde probleem na een tijdje... en dan word je bak snel te klein.

En anders zou ik kijken voor klein blijvend iets, die niet veel ruimten nodig hebben, 60 cm is leuk maar kan niet veel vis in...

Neon tetra, kardinaal tetra, houd rekening met deze 2 dat het groepsdiertjes zijn en aangeraden word minimaal 6 te nemen. Corydoras is handig voor bodem, mits je zand gaat gebruiken want met grint kunnen de snorretjes beschadigen van de cory's.

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 16:53

Ik heb alleen mannen guppen. Er heerst rust in de 'groep' van nu, maar ik denk dat heel veel mannen tegelijk wel een probleem kan zijn. En inderdaad, 60 cm is nog geen mega bak daarom wil ik me goed voorbereiden.

Bedankt voor de suggesties in ieder geval, ik ga me inlezen!

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 16:55

welke ik ga zoeken is de hommel meerval :) Wil een kleinere bak erbij nemen voor op de kast naast de bank en dan ook die erin doen. Ze worden max 6 cm, en zijn heel leuk om te zien :)

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 17:27

Douce schreef:
Ik heb alleen mannen guppen. Er heerst rust in de 'groep' van nu, maar ik denk dat heel veel mannen tegelijk wel een probleem kan zijn. En inderdaad, 60 cm is nog geen mega bak daarom wil ik me goed voorbereiden.

Bedankt voor de suggesties in ieder geval, ik ga me inlezen!

Rasbora espei er bij doen?
ik heb ze ook en zijn echt hele actieve leuke visjes :j

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 18:18

Zijn er hier ook mensen die hun Molly's/Hoogvinkarpers op brak hebben zitten? Ze schijnen in de natuur in brakwater voor te komen en zelfs in zee. Ik heb me wat verdiept en hele mooie foto's gezien van wilde hoogvinnen die zwemmen bij koralen, wit zand, etc. Ook kwam ik wat eigenaren op het internet tegen die Molly's zonder problemen op vol zeewater hebben zitten in het zee-aquarium (zag er erg grappig uit!)

Ik heb de laatste weken het water van mijn molly's en hoogvinkarpers licht brak gemaakt en nu zijn ze over op een brakwater aquarium. Ze doen het er erg goed op moet ik zeggen!

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 10:08

nee ik niet :) ook niet iemand die ik ken.

Vergeet niet dat de molly's en hoogvinnetjes in de winkel op leidingwater gewkeekt zijn, en je dikke kans heb dat die het niet goed doen juist op brak op hele lange termijn. Dan zul je echt moeten zoeken naar wildvang, maar omdat ze makkelijk kweken denk ik niet dat je die snel vind...