Adoptie hondjes uit het buitenland - Topic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Luna2006

Re: Adoptie hondjes uit het buitenland - Topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 18:59

hij heeft inderdaad zijn plekje wel gevonden
ook echt een zalig beest, geen enkel probleem.
Wel heel erg gericht op eten, mogen niets op tafel laten staan, hebben jullie dit ook?

Silver_Bolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 19:18

Als wij erbij zijn zal hij niets proberen te pakken, maar als we weg zijn en er staat iets op tafel is het zeker weg :D Jonas is met voeren ook helemaal door het dolle heen, daar moet ik echt nog een keer een filmpje van maken :')

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 19:28

Onze eerste adoptante heeft in de eerste weken echt van alles gestolen. Ze sprong het liefst tussen de borden op tafel in.
Heeft een hele pan gloeiend hete gehaktballen uit de pan gejat die stonden af te koelen na het eten op de kookplaat, dat moet toch niet echt fijn zijn geweest. En nog springt ze regelmatig op het aanrecht.... :o

EllenB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 20:11

Het jatten valt hier wel mee (al moet ik niet iets laten staan op de tafel of het aanrecht, want dan is het wel weg als ik terug kom...). Noel wil vooral altijd 'helpen'. Hij pakt de boodschappen voor me uit, haalt de doos met bevroren hondenvlees alvast leeg, trekt het plakband van de plinten als ik aan het schilderen ben... Dat soort dingen. Heel gezellig :-).

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 20:29

Ik heb hier een papier versnipperaar in huis.
Die spanjaard hier doet het liefst alles versnipperen.
Ze doet het vooral als ze een 2de keer thuis moet blijven!

EllenB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 21:13

Same here! Noel wordt echt pissig als ik teveel weg ga. Als ik dan even snel naar boven moet, dan kan het maar zo zijn dat de brief op de tafel in 1000 stukjes op de grond ligt. Gelukkig ken ik hem een beetje, dus ruim ik het op of ik stop Noel in de bench. Zo lang hij niet aan mijn bank begint, kan ik er wel mee leven.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 22:13

Dat heeft Simba nooit gedaan gelukkig. Hij is eigenlijk altijd heel braaf geweest in huis, heeft o vanaf dag 1 in zijn mandje geslapen zonder ook maar te piepen of te janken :)

Enigste waar hij aan zit zijn katten, die moeten uit de buurt blijven want hij gaat er achteraan, om dan als hij ze in een hoek heeft mij aan te kijken van kijk dan baasje hij zit in een hoekje :+

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 23:20

gerban thanks, hij is zo voorzichtig.Caithlynn vind het allemaal prima

luna mooie hond.
Tja mijn hond vind de vuilnisbak altijd erg aantrekkelijk :+
En de poepluiers van de baby :=

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 01:26

Haha ik zou nog foto's plaatsen :o

Hier zijn ze dan:
Theodor is 1,5 jaar.
Afbeelding
Afbeelding

Bipa van 7 maanden:
Afbeelding
Afbeelding

Hannah is 6 maanden:
Afbeelding
Afbeelding

Inmiddels is Hannah ook al gereserveerd want ze krijgt zondag bezoek.

gerban

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 04:40

@Luna2006, ziet er een schatje uit!
@annelies, eindelijk foto's :D, leuke honden, Hannah lijkt mij een echte knuffel, zou ook mijn keuze zijn...

Nina is niet echt een vernieler, ze heeft wel altijd honger en eet de meest vieze dingen.
Haar favoriete snack haalt ze uit de kattenbak als ik niet oplet!

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 08:30

Gatver.... ja die kattenbak hier ook. Ik draai de ingang altijd een beetje maar natuurlijk lukt het ze altijd. En paardenmest... meehelpen uitmesten zeg maar. Hoeven uitkrabben zelfde verhaal.... En daarna proberen je een lebber te geven met een kliko-lucht!!! 8)7

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 08:38

Lola steelt niet.
Maar ik laat ook nooit wat staan als ik weg ga, ingebakken gewoonte.
Ze heeft echt maar 1 "nadeel" endat is dat ze bang voor mijn man is.

Silver_Bolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 08:50

wat een knappe honden annelies!
Jonas helpt ook graag met uitmesten en als de hoefsmid is geweest dan is het helemaal feest

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 18:23

ioontje schreef:
Een nobel iets om honden te redden en het zijn stuk voor stuk ook leuke honden om te zien, maar ik heb er zelf geen goed gevoel bij. Waarom honden uit het buitenland een tweede ( of derde of vierde of....) kans geven, terwijl er hier in Nederland nog zoveel honden in het asiel zitten en wachten op een lieve baas.................

Naar mijn idee blijft het probleem van zwerfhonden in het buitenland sowieso (hoort er daar ook een beetje bij denk ik), maar houden we dat nog meer in stand door de honden naar Nederland te halen.............het lijkt mij beter om eventueel de opvanghuizen/asiels in het buitenland financieel te steunen, zodat ze de honden kunnen onderhouden, steriliseren, castreren....... en als je graag een hond wilt er hier in Nederland eentje uit het asiel te halen.

Ik ben het hier helemaal mee eens. Ik snap jullie punt wel maar ik vind dat je eerst hier in de asielen moet kijken voor je naar het buitenland gaat. Er worden zoveel honden afgemaakt in asiels hier. Waarom dan eentje uit het buitenland halen?

Het zijn leuke hondjes die mixjes die ik heb gezien in het topic

Silver_Bolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 18:57

Wij kwamen toevallig bij Arca noah uit, waarom zou een hond uit Nederland het meer 'verdienen' dan een uit spanje?

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 19:01

Als jullie nu als ideaal alle NL honden helpen dan mogen wij toch best die buitenlandse honden helpen.
Die hebben het vele malen slechter dan de honden hier in NL asiels hoor.
Vindt het trouwens best vervelend als mensen dat hier in het topic komen melden.
Als je je er aan irriteert lees dit dan niet. De titel verteld je toch duidelijk dat het hier om buitenlandse honden gaat.

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 19:04

Worden honden in het asiel in Nederland afgemaakt??? Nee toch???

Bovendien is een asiel in Spanje niet te vergelijken met eentje in Nederland. Heb je de foto's wel eens gezien? Zet er dan maar een emmertje naast.

En ze financieel steunen is niet altijd hetzelfde, of nog minder nuttig soms. Ik vraag me af in wiens zakken dat verdwijnt, de juiste stichtingen nagelaten.

Silver_Bolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 19:07

Inderdaad honden in Spanje hebben het veel slechter in de asiels dan hier in Nederland.
Ik heb al zo vaak de vraag gehad waarom we een hond uit Spanje hebben gehaald, als je de mensen dan vraagt 'waarom niet?' dan staan ze meteen met de mond vol tanden :')

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 19:10

Ieder heeft zijn mening en gedachtes over een hond uit een Nederlands asiel.

Al vind ik niet dat ik mezelf mort verdedigen maar toch, wij hebben in Nederland alle asiels in brabant bekeken en hebben helaas niet een hond kunnen vinden die aan onze eisen voldeed, een hond moet immers wel in de leefsituatie van zijn baasje passen. Simba paste wel in dat plaatje en was op het moment dat wij hem op internet tegen kwamen al in Nederland en uiteindelijk hadden we geen betere hond kunnen wensen!

Hopelijk volgen na bovenstaande reactie niet nog meer van zulke aangezien ze meestal niet bijdrage aan de sfeer van het topic. Zoals ik het topic heb gelezen meemaak is dit ook echt niet de insteek van het topic.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 20:35

Mira283 schreef:
ioontje schreef:
Een nobel iets om honden te redden en het zijn stuk voor stuk ook leuke honden om te zien, maar ik heb er zelf geen goed gevoel bij. Waarom honden uit het buitenland een tweede ( of derde of vierde of....) kans geven, terwijl er hier in Nederland nog zoveel honden in het asiel zitten en wachten op een lieve baas.................

Naar mijn idee blijft het probleem van zwerfhonden in het buitenland sowieso (hoort er daar ook een beetje bij denk ik), maar houden we dat nog meer in stand door de honden naar Nederland te halen.............het lijkt mij beter om eventueel de opvanghuizen/asiels in het buitenland financieel te steunen, zodat ze de honden kunnen onderhouden, steriliseren, castreren....... en als je graag een hond wilt er hier in Nederland eentje uit het asiel te halen.

Ik ben het hier helemaal mee eens. Ik snap jullie punt wel maar ik vind dat je eerst hier in de asielen moet kijken voor je naar het buitenland gaat. Er worden zoveel honden afgemaakt in asiels hier. Waarom dan eentje uit het buitenland halen?

Ik vind het altijd zo jammer als mensen dit soort uitspraken doen, het is gewoon napraten van anderen, als je jezelf erin verdiept zou hebben zou je dit niet zeggen.
Maar volgens mij is dat al vaak genoeg aangekaart en het heeft ook weinig zin om eindeloos te blijven herhalen, mensen komen toch alleen even hun zegje doen en willen zich er blijkbaar niet in verdiepen.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 20:44

Terug naar het topic!

Onze spaanse schone wordt oud.
En soms lijkt het wel een puppy.
Ze schommelt momenteel zo met haar doen en laten.
Moet veel plassen. Gaat wel 8-10x per dag naar buiten.

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 21:04

anneliesdj schreef:
Ik vind het altijd zo jammer als mensen dit soort uitspraken doen, het is gewoon napraten van anderen, als je jezelf erin verdiept zou hebben zou je dit niet zeggen.
Maar volgens mij is dat al vaak genoeg aangekaart en het heeft ook weinig zin om eindeloos te blijven herhalen, mensen komen toch alleen even hun zegje doen en willen zich er blijkbaar niet in verdiepen.

Ik heb mijn zegje gedaan wens jullie veel plezier met jullie hondjes ;). Net als ik van mijn hondje plezier heb ;)
*Ik wens geen pbs meer te ontvangen van anneliesdj ;)*

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 22:48

Mira283 schreef:
anneliesdj schreef:

Ik heb mijn zegje gedaan wens jullie veel plezier met jullie hondjes ;). Net als ik van mijn hondje plezier heb ;)
*Ik wens geen pbs meer te ontvangen van anneliesdj ;)*

:')
Sorry hoor, maar ik vind dit wel heel sneu.
Als je er niet op aangesproken wenst te worden, houd je ongefundeerde mening dan voor jezelf.
Ik heb je enkel een pb'tje gestuurd om je erop te wijzen dat je verkeerd bent voorgelicht, dat lijkt me eerder een bedankje waard ;)
Voor alle anderen die denken dat het echt zo is als Mira en anderen zeggen: [BB] Waarom honden uit buitenl als in NL honden worden afgemaakt?

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 08:35

Ik heb zelf een jaar of 25 in nederlandse asiels gewerkt, verschillende in verschillende delen van het land en er worden zelden dieren ingeslapen.
En dan alleen als er echt iets ernstigs aan de hand is.
B.v ernstig ziek zonder dat het dier beter worden kan of echt niet plaatsbaar ivm bijvoorbeeld ernstige agressie.
En dan nog niet nadat andere mogelijkheden bekeken zijn.
Geen dier zou in een asiel horen tebleven ook niet in een nederlands asiel.
Maar geloof mij, een nederlands asiel is een paradijs in vergelijking met een buitenlands asiel.
En een hond is een hond, waar maakt het dannuutbwaar die hond vandaan komt.
Het lijkt de PVV wel, vol is vol.
Ik heb werkelijk al mijn dieren die ik ooit gehad heb ennog heb uit het asiel, en dat zijn inmiddels 14 katten
En 6 honden.
En toevallig komen die uit nederlandse asiels.
Nu kwam ik toevallig via een nederlandse stichting in Spanje uit en we hebben er goed over nagedacht enbesloten nu voor een buitenlandertje te gaan.
En we hebben geen spijt.

Verder werd ik laatst door iemand aangesproken over mijn keus een buitenlandertje op te nemen. Betreffende persoon neemt zelf altijd pups en adopteerd nooit een hond uit een asiel.
En die vond dat IK de plicht had een nederlandse hond te adopteren, ik heb haar gevraagd waar ze het lef vandaan had om mij daarop aan te spreken.
Laat ze zelf het goede voorbeeld geven.
Ik heb mijn steentje wel bijgedragen aan de nederlandse asiels, met vele jaren vrijwilligers werk en het adopteren van vele dieren en het plaatsen bij anderen.
En ik discrimineer geen dieren, ze zijn het allemaal waard een goed tehuis te krijgen waar ze dan ook vandaan komen.

mazzeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 08:36

Anneliesdj, ik zie dat jij iets met stichting Idemo hebt?
Mijn oude instructrice vangt honden op voor deze stichting!