Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
ioontje schreef:Een nobel iets om honden te redden en het zijn stuk voor stuk ook leuke honden om te zien, maar ik heb er zelf geen goed gevoel bij. Waarom honden uit het buitenland een tweede ( of derde of vierde of....) kans geven, terwijl er hier in Nederland nog zoveel honden in het asiel zitten en wachten op een lieve baas.................
Naar mijn idee blijft het probleem van zwerfhonden in het buitenland sowieso (hoort er daar ook een beetje bij denk ik), maar houden we dat nog meer in stand door de honden naar Nederland te halen.............het lijkt mij beter om eventueel de opvanghuizen/asiels in het buitenland financieel te steunen, zodat ze de honden kunnen onderhouden, steriliseren, castreren....... en als je graag een hond wilt er hier in Nederland eentje uit het asiel te halen.
Mira283 schreef:ioontje schreef:Een nobel iets om honden te redden en het zijn stuk voor stuk ook leuke honden om te zien, maar ik heb er zelf geen goed gevoel bij. Waarom honden uit het buitenland een tweede ( of derde of vierde of....) kans geven, terwijl er hier in Nederland nog zoveel honden in het asiel zitten en wachten op een lieve baas.................
Naar mijn idee blijft het probleem van zwerfhonden in het buitenland sowieso (hoort er daar ook een beetje bij denk ik), maar houden we dat nog meer in stand door de honden naar Nederland te halen.............het lijkt mij beter om eventueel de opvanghuizen/asiels in het buitenland financieel te steunen, zodat ze de honden kunnen onderhouden, steriliseren, castreren....... en als je graag een hond wilt er hier in Nederland eentje uit het asiel te halen.
Ik ben het hier helemaal mee eens. Ik snap jullie punt wel maar ik vind dat je eerst hier in de asielen moet kijken voor je naar het buitenland gaat. Er worden zoveel honden afgemaakt in asiels hier. Waarom dan eentje uit het buitenland halen?
anneliesdj schreef:Ik vind het altijd zo jammer als mensen dit soort uitspraken doen, het is gewoon napraten van anderen, als je jezelf erin verdiept zou hebben zou je dit niet zeggen.
Maar volgens mij is dat al vaak genoeg aangekaart en het heeft ook weinig zin om eindeloos te blijven herhalen, mensen komen toch alleen even hun zegje doen en willen zich er blijkbaar niet in verdiepen.
Mira283 schreef:anneliesdj schreef:Ik vind het altijd zo jammer als mensen dit soort uitspraken doen, het is gewoon napraten van anderen, als je jezelf erin verdiept zou hebben zou je dit niet zeggen.
Maar volgens mij is dat al vaak genoeg aangekaart en het heeft ook weinig zin om eindeloos te blijven herhalen, mensen komen toch alleen even hun zegje doen en willen zich er blijkbaar niet in verdiepen.
Ik heb mijn zegje gedaan wens jullie veel plezier met jullie hondjes. Net als ik van mijn hondje plezier heb
![]()
*Ik wens geen pbs meer te ontvangen van anneliesdj*