Bokkers met Katten.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Splash_

Re: Bokkers met Katten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 13:51

:wave: Hallo!

Mag ik hier even inbreken met een vraag.... voor jullie die Taste of the Wild voeren, hoeveel voeren jullie aan een kat van 4kg? Ik heb 2 kittens van 8,5 maand en ik heb vandaag totw voor ze besteld (zat eerst op RC maar blijven ze honger van houden). Hoeveel voeren jullie ervan?

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 15:06

Mooi Gaby12, zit al dik in het haar voor d'r leeftijd.

gaby12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 17:23

Miepie77 schreef:
Mooi Gaby12, zit al dik in het haar voor d'r leeftijd.

Dank je wel Miepie77 ze is ook nog eens erg lief :j

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 18:20

Splash ik voer TotW maar ik voer op gevoel en heb geen idee hoeveel gram het is :')
Billy wordt nu weer wat te dik dus die moet weer wat minder krijgen. Ze eten het graag en worden verder niet snel dik ervan, Bruno ziet er goed uit en is ook wat minder een schrokop dan Billy :)

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 09:10

Nou onze Jack heeft ons weer heel wat zorgen bezorgd gisteren.......

Ik had hem om half 6 naar buiten gedaan, maar omdat hij het buiten helemaal niet zo leuk vindt en hij niet van de kou houdt had ik verwacht dat hij er met 10 minuten er wel weer zou zijn.
Dat was hij echter niet :n Uren heb ik lopen zoeken, bij de buren aangebeld, met gevaar voor eigen leven de grote vijver hier af geweest of hij door het ijs was gezakt (leek me heel onwaarschijnlijk maar je weet het nooit). Hij was nergens en gaf geen kik........
Ik gaf de moed op en dikke tranen van verdriet, helemaal van het padje was ik. Even met mijn schoonzus gepraat (die ook bij de dierenambulance werkt). Zij ging rond 10 uur naar huis en gilde ineens: Hij zit hier, Hij zit hier!!!!
Dus ik er snel heen, maar hij kwam al op mij afrennen, hinkend met zijn achterpoot ;(
Hij wilde direct naar binnen, ging onder de tafel zitten en was boos, boos en boos. Opgepakt en pootje bekeken, terwijl ik al aan de telefoon hing met de DA omdat ik direct vermoedde dat zijn pootje gebroken zou zijn. Om half 11 konden we daar terecht!
Ze heeft hem onderzocht en vermoedt idd een breukje in 1 van de botjes die naar de teentjes lopen. Ze weet alleen niet hoeveel van die botjes er gebroken zijn (er lopen daar 5, naar elke teen 1, maar correct me if i'm wrong was niet heel helder meer :+ ) , dus heb ik Jack daar achter gelaten en zal er vanmorgen rond half 10 een foto gemaakt worden om te kijken wat de schade is.

Het vreemde aan het verhaal is dat hij meer dan 4 uur buiten is geweest en toen wij hem oppakten helemaal warm was, zelf zijn poten waren niet koud :n Hoe het kan, geen idee? Ik heb namelijk bij alle buren aangebeld en ik ga er vanuit dat als zij iets wisten dat wel gezegd zouden hebben. Maar ja hoe komt hij dan zo warm, als het buiten -10 is :?

Zielige Jack bij de DA
Afbeelding

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 10:28

Jeetje, Jack is dus op onderzoek uitgeweest. Kan ook zijn dat iemand net een deur heeft dichtgedaan of dat hij met lopen over een hek / schutting uitgegleden is en net verkeerd terecht gekomen.

Onze Zoe is ook weer thuis, als het allemaal mee zit dit keer, dan krijgen we over 9 weken kleine Bengaaltjes :D

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 10:36

Ja dat zou heel goed kunnen hoor en dat is ook wel een beetje waar we aan denken!
Maar het is wel gek dat hij zo warm was.......... Zelfs de DA vond dat echt heel gek......

Oeh Kittens... spannend!

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 11:11

Ojee, Sakkia, da's echt schrikken! Hopelijk valt de verwonding aan zijn poot mee!

Zag ook allerlei andere knappe poezenbeesten voorbij komen, ze hebben allemaal zo hun eigen charme :j .

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 11:24

voor de mensen die het leuk vinden, de 27e is er een wereld kattenshow in Houten

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 11:44

Oh gut ik zit zo in spanning dat ze gaan bellen! Ze zijn rond 10 uur :=
Zit op het werk maar er komt gewoon niks uit mijn handen :o

zwenneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 12:01

Wat spannend Sakkia! Hopelijk valt het allemaal mee. Mijn duimen draaien!

Caesar schreef:
Onze Zoe is ook weer thuis, als het allemaal mee zit dit keer, dan krijgen we over 9 weken kleine Bengaaltjes :D

Leuk!

Yom schreef:
voor de mensen die het leuk vinden, de 27e is er een wereld kattenshow in Houten

Ben er bij. Met Beeb en Mini :D *\o/*

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 12:30

Ik met Amy en 4 mini's :D

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 13:00

Nou ik heb zelf maar even gebeld en ze hadden idd een spoedgeval tussendoor gehad.....
Hij is op de foto geweest en hoefde gelukkig niet onder narcose....
De DA wil vanmiddag met een andere DA de foto verder beoordelen. Verder weet ik dus niks.
Alleen dat ie verder goed gezond is en dat ie heel erg boos is :') Ze willen het liefst zo snel mogelijk van hem af :+
Gister was hij ook al zo boos en kon ik hem wel wat kalmeren, ging lekker bij me liggen op de onderzoekstafel en wilde toen graag slapen.

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 14:06

Yom schreef:

En met hoeveel mini's denk je terug te gaan? }>

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 14:15

Wat een stress Sakkia. Hopelijk kan je hem snel weer halen.
Zal hij aangereden zijn?
Altijd zo sneu als er wat met ze aan de hand is. Ik heb het zelf met onze vorige katten een paar keer meegemaakt, die waren niet echt "streetwise". Waarvan eentje echt enorm in de kreukels. Gebroken achterpootje en een aantal gebroken ribben en een klaplong.

Sterkte met je beestje!

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 14:22

Nee waarschijnlijk niet! Zijn nageltjes waren namelijk gewoon mooi gaaf, die zijn meestal kapot door het schrap zetten.
Hij had inwendig ook niks want dat is gisteravond direct allemaal onderzocht, hij was (buiten dat hij heel boos was) heel alert en wakker. Behalve toen ikj hem in mijn armen nam, toen wilde hij het liefst gewoon lekker slapen :+:

Ik denk dat hij gevallen is, het had ook binnen kunnen gebeuren. Hij kan soms niet helemaal goed de hoogte of diepte van iets inschatten. 9 van de 10 keer gaat het goed, maar soms valt hij. Nu is het buiten natuurlijk over hard bevroren en hier en daar glad, een val is dus zo gebeurd.........

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 14:25

Inderdaad ook katten kunnen vallen. Als de nagels gewoon gaaf zijn, dan zal hij inderdaad niet aangereden zijn. Daar kijken ze altijd direct naar.

Blijft sneu!

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 16:36

Limoen schreef:
Yom schreef:

En met hoeveel mini's denk je terug te gaan? }>

6 :P

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 16:40

Update:

Ze gaan hem toch onder narcose brengen! Het pootje staat niet goed en ergens in de hak zit het fout, ook het scheenbeentje (noem het maar even zo geen idee of een kat die heeft) staat niet goed. Ze nu dus van binnenuit kijken wat het probleem is.

Verder is hij volgende de DA "grappig boos" :')

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 17:11

He vervelend.
Katten zijn volgens mij sowieso slechte patienten.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 17:13

Ohhh dat is zwaar K
Waren de berichten toch te vroeg gejuicht..

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 17:20

Zal ook wel een gepeperde rekening worden :o Maar goed daar denk ik nog maar even niet aan hoor :n Eerst maar eens zorgen dat hij weer gezond en fit wordt. Weet ik in elk geval waar ik het geld van mijn eindejaarsbonus aan uit kan geven, had er namelijk nog geen bestemming voor :')

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 17:27

Och wat naar sakkia, hopelijk kunen ze vinden waar hij precies last van heeft en word hij snel weer beter. sterkte ermee!

Wij zijn er ook bij in houten *\o/* met 3 Britjes in de klasse 6 tot 10 mnd 2 Bauwe heren en een Lilac Tortie dame

en wij verwachten over 4 weken kittens uit een Blauw Creme poes en een Lilac kater :)

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 20:46

Heel veel sterkte voor Jack! :*

_________

Ik heb een sneeuwfoto van mijn Savannah (ze heeft trouwens een hekel aan de kou buiten :P ).

<3 <3 <3

Afbeelding

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 21:04

Ooooooh.... *verliefd* <3