Werkhonden & Training

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nadina

Re: Werkhonden & Training

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 21:39

Wauw! Goed bezig zeg! Gefeliciteerd!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 22:33

Gefeliciteerd mooie punten

Hier trainen we rustig door appèl (incl apport over de grond) en speuren
revieren doet onze dame ook al wat, bijten doen we nog niet. Thuis wel spelen met rolletje etc maar verder niet wel werken we aan luid gaan voor spel. Dat vinden boxers moeilijk dus maken we extra leuk :j

Assad word klaar gemaakt voor IPO III zodat we straks in een keer door kunnen, hij pakt alles goed op helaas hebben we geen pakwerker meer dus ligt het echte pakwerk stil :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 22:41

Balen zeg.

Wij hebben sindskort 3 pakwerkers. 1 van de dames doet nu cursus ervoor.

[***] moet ook leren blaffen op commando. Als we wachten blafde hij wel. Maar zodra we het veld op gingen, bleef hij stil. Is zeer relaxed.

Maar goed misschien blaft hij over een paar maand wel uit zichzelf.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 22:47

Gewoon op commando leren dan kan je er om vragen, dat ze het op het veld niet doen is veelal toch wat onzekerheid daarom is een commando zo handig weten ze wanneer ze wel mogen blaffen en wanneer niet ;)

Nu hebben we wel een pakwerker die eens in de maand komt maar ik zou wel vaker wat willen, onze reu is een zeer harde steller dus dat kan je niet op een onervaren pakwerker doen of een pakwerker die dit niet kent. Zowel voor de hond als de mens

nadina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 23:03

love_western schreef:
Balen zeg.

Wij hebben sindskort 3 pakwerkers. 1 van de dames doet nu cursus ervoor.

Django moet ook leren blaffen op commando. Als we wachten blafde hij wel. Maar zodra we het veld op gingen, bleef hij stil. Is zeer relaxed.

Maar goed misschien blaft hij over een paar maand wel uit zichzelf.

Wij leren dat 'thuis' op commando aan met een balletje, of bij het voeren (eerst 'luid', dan voer) of bij waar ze dan ook maar enthousiast van worden. Vrijwel altijd succes gegarandeerd ;p Wel ook direct werken aan het commando 'zwijg' ;p

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 23:47

Seven schreef:
Gewoon op commando leren dan kan je er om vragen, dat ze het op het veld niet doen is veelal toch wat onzekerheid daarom is een commando zo handig weten ze wanneer ze wel mogen blaffen en wanneer niet ;)

Nu hebben we wel een pakwerker die eens in de maand komt maar ik zou wel vaker wat willen, onze reu is een zeer harde steller dus dat kan je niet op een onervaren pakwerker doen of een pakwerker die dit niet kent. Zowel voor de hond als de mens

Hij is totaal niet onzeker op veld. Maar is gewoon te gefocust op dat moment. Loopt alleen maar te timen.Maar we zien over een paar maand wel weer hoe het gaat. Is goed appél er nu opzetten.

En daar zijn we ook mee bezig Nadina. En gebruik zelf commando stil haha.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 00:12

Onzekerheid betekend niet gelijk gedrukt of onzeker in gedrag maar bijna geen pup gaat buiten het ''vertrouwde'' terrein flink waken daar zijn ze nog niet klaar voor dat is ook onzekerheid. Betekend niet gelijk een gedrukte pup.
heb slechts 1 X een pup gezien die zo zelf verzekerd was dat hij gelijk ging waken over alles en niets, was een lastige dame toen ze ouder werd dat soort zekerheid gaat vaak tegen werken ;)

Ik gebruik klaar als commando is mmakkelijker te roepen of kracht op te zetten moet het moeten :D

Ben benieuwd hoe fayet zich op de meeting gaat gedragen, ze is op afstand fijn te sturen dus voor de fotos heel fijn. Is wel erg op zich zelf niet zo'n puppy gek dus kijken wat ze van deze kleintjes vind de meeste zijn jonger dan zij zelf

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 00:44

Seven schreef:
Onzekerheid betekend niet gelijk gedrukt of onzeker in gedrag maar bijna geen pup gaat buiten het ''vertrouwde'' terrein flink waken daar zijn ze nog niet klaar voor dat is ook onzekerheid. Betekend niet gelijk een gedrukte pup.
heb slechts 1 X een pup gezien die zo zelf verzekerd was dat hij gelijk ging waken over alles en niets, was een lastige dame toen ze ouder werd dat soort zekerheid gaat vaak tegen werken ;)

Ik gebruik klaar als commando is mmakkelijker te roepen of kracht op te zetten moet het moeten :D

Ben benieuwd hoe fayet zich op de meeting gaat gedragen, ze is op afstand fijn te sturen dus voor de fotos heel fijn. Is wel erg op zich zelf niet zo'n puppy gek dus kijken wat ze van deze kleintjes vind de meeste zijn jonger dan zij zelf

Snap ik. Maar hij kan wel degelijk blaffen op de club. Als hij moest wachten aan de kant, ging hij flink te keer. Maar zodra we voor de pakwerker stonden, dan focust hij zich alleen op de kussen.

Ik ben ook benieuwd hoe die van mij gaat gedragen. Zijn alleen echt met de basis bezig. En dat is voet en dan kijken. En paar keer de hier. En zit en af. Voegen nu langzaam meer dingen toe.

Maar is gek op andere honden.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 00:58

Wij zijn meer met apport en appèl bezig ze kan dus zit af sta blijf etc van een afstand en bij me. Daarnaast dus luid en apporteert ze vrijwel alles dat vind ze super.
Verder begint ze echt te volgen tis wel een spring in het veld maar dat mag nog.

Omdat ik zelf ook veel foto's maak en dan alleen leer ik alle pups gelijk ook de commando's over een afstand, wel zo handig :j

Fayet is niet zo geïnteresseerd in honden en mensen maar ik wil ook niet dat ze uit zich zelf op vreemden afrennen zowel mensen als honden. Op de club wil ze enkel met dr grote zus (boxer van een jaar van de fokker) spelen maar ze is nog te klein dus dat doen we nog niet. De andere pups interesseren haar niet ergens ook handig kan gewoon trainen tussen alle honden ze kijkt vrijwel nergens naar

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 10:50

Gefeliciteerd WW!

Hier pas examen in het voorjaar, ik vind hem nog niet goed genoeg om nu al examen te doen. Gelukkig maar, want ik ben half gehandicapt, omdat hij woensdag bij het wisselen van de mouw voor een bijtrol vol in mijn hand greep. :+

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 11:11

Au sterkte merel, heb ook wel eens in het werk een hap ik mn hand gehad dat gebeurd soms

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 11:51

En dan heb ik ook nog een 2 uur durend tentamen vanavond. :+ Maargoed, over 2 weken UV examen en dan nog een CM lopen. Kunnen we dat alvast afstrepen.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 12:28

Lekker dan komt altijd te gelijk ;)

Uv zeg ik al jaren moet ik doen maar nog niet gedaan komt wel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 12:57

Ik heb al een jaar niet gefietst. Word nog wat als ik ooit uv examen wil doen met Djang.

Zoals de planning nu lijkt komt er misschien volgend jaar een volle broer van Djang.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 13:09

Ik hoef niks te doen aan de CM of het UV examen. :') Ja, bij de CM aanroepen en bij het UV alleen mee.

Leuk LW! Hier komt er een teefje bij volgend jaar! Ik ben wel blij dat Tay tegen die tijd alweer ruim 2 jaar is. :')

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 13:27

Een jonge hond is hier niet in de planning, we hebben de mechelaar teef momenteel hier weer dus 5 honden dat is wel genoeg :)

Maar wie weet wil ik over 1.5 jaar wel een pup houden als Fayet geheel goed is en een pup van dr interessant is :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 13:29

Ja mijn lab is tegen die tijd ook ruim 2 jaar.

[***] woont bij mijn moeder.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 13:33

Seven schreef:
Een jonge hond is hier niet in de planning, we hebben de mechelaar teef momenteel hier weer dus 5 honden dat is wel genoeg :)

Maar wie weet wil ik over 1.5 jaar wel een pup houden als Fayet geheel goed is en een pup van dr interessant is :D

Is ze weer terug? Waarom? -O-

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 13:48

Ze hebben haar 4 weken geleden op stel en sprong terug gebracht naar een bijtgeval die middag.
Ze had een indringer gebeten die het terrein probeerde te betreden wij vonden het braaf deze mensen niet ;)

Ze gaat naar een goede kennis van ons in dec, daar zit al een mechelaar die ik jaren geleden voor een fokker heb getraind en deze mensen wouden wel graag een goed waakse tweede hond.

BertinaBvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 19:15

Hier staat volgende week de aankeuring op het programma.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 02:27

Hier is momenteel de plezier met trainen ver te zoeken.

De hond doet het goed. Daar ligt het niet aan. Wel aan iets anders. Maar zet ik liever niet openbaar.

Dus ga het een paar weken rustiger aan doen. En hopelijk gaat het over paar weken beter.

Gaan binnenkort wel kijken bij de club van de fokker van onze mechel. Helaas ligt dat 70 km van ons vandaan.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 09:11

Wat is er gebeurd dan, LW?

Komende zaterdag hebben we UV examen, nog een hele onderneming. :') We hebben geen fietsendrager, dus fokker komt eerst naar ons de fiets ophalen en dan rijden we naar de vereniging waar we gaan fietsen haha.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 10:16

Wij zoeken al weken voor een UV examen maar helaas word alles afgezegd door te weinig deelnemers.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 10:21

Hier zijn er geloof ik 8, maar ik gok dat dat wel enorm ver rijden is voor jou.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 10:29

Ben wel benieuwd waar het aanligt
is onze club niet dichterbij voor jullie ? Nw buinen