Dorine92 schreef:Marjoow schreef:Waarschijnlijk mogen ze de kat wettelijk gezien niet aan je meegeven omdat jij niet de geregistreerde eigenaar bent. Dit is heel vervelend maar bewijst wel dat je echt moet zorgen dat de chipgegevens kloppen (en daar ben jij verantwoordelijk voor).
Waarom kon het dan als ik geld zou geven wel?
Weet ik niet? Ander persoon, snel gedaan, ze zouden verwachten dat je niet moeilijk doet om een paar euro, dus geven ze je het voordeel van de twijfel? Ze verwachten iemand die om het dier geeft, niet die het dier bijna een week laat zitten vanwege principes.
Dat is een vraag die je aan het asiel moet stellen, niet aan ons. Wij kennen 1 kant van het verhaal en het is dan al veel lastiger om een goede beoordeling van de situatie te maken.
Zoals ik al eerder zei: wellicht hebben zij helemaal niet het idee dat jij om het diertje geeft en er goed voor zorgt. Dan handelen zij in het belang van het dier en zullen ze het plaatsen bij iemand die er wél goed voor zorgt en er om geeft.
Maarre: ga naar dat asiel!! Ga in gesprek met die mensen, face to face! Daar bereik je veel meer mee dan mailtjes heen en weer sturen en erover discussieren op een forum.