Dierenasiel lokt kat, vangt hem en wil dan geld

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 13:08

Dorine92 schreef:
Marjoow schreef:
Waarschijnlijk mogen ze de kat wettelijk gezien niet aan je meegeven omdat jij niet de geregistreerde eigenaar bent. Dit is heel vervelend maar bewijst wel dat
je echt moet zorgen dat de chipgegevens kloppen (en daar ben jij verantwoordelijk voor).

Waarom kon het dan als ik geld zou geven wel?

Weet ik niet? Ander persoon, snel gedaan, ze zouden verwachten dat je niet moeilijk doet om een paar euro, dus geven ze je het voordeel van de twijfel? Ze verwachten iemand die om het dier geeft, niet die het dier bijna een week laat zitten vanwege principes.
Dat is een vraag die je aan het asiel moet stellen, niet aan ons. Wij kennen 1 kant van het verhaal en het is dan al veel lastiger om een goede beoordeling van de situatie te maken.

Zoals ik al eerder zei: wellicht hebben zij helemaal niet het idee dat jij om het diertje geeft en er goed voor zorgt. Dan handelen zij in het belang van het dier en zullen ze het plaatsen bij iemand die er wél goed voor zorgt en er om geeft.

Maarre: ga naar dat asiel!! Ga in gesprek met die mensen, face to face! Daar bereik je veel meer mee dan mailtjes heen en weer sturen en erover discussieren op een forum.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-18 13:10

Anoniem schreef:
Dorine92 schreef:

Jawel want het is een oude blessure en in eerste instantie was er niks aan de hand, mocht de kat gewoon mee als ik maar betaalde. No problem. En nu ik dus pertinent niet betaal heeft de kat ineens medische zorg nodig en ben ik ineens niet meer de eigenaar

Zou het kunnen zijn, een vraag geen aanval, dat jouw verteld is dat de kat zorg nodig had en dat je naar de dierenarts moest. Dat je door het weigeren van opvangkosten het asiel hebt laten denken dat jij dan ook geen dierenarts in zou schakelen

Edit jammer quoten ging zo goed maar deze heb ik verpest sorry[/quote]
Nee welnee toen was er helemaal geen medische zorg nodig. Nu ook niet trouwens

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-18 13:12

Anoniem schreef:
Sorry maar dit zou toch heel gemakkelijk op te lossen zijn.
Oude eigenaar is dus officiële eigenaar.
Oude eigenaar heeft dus recht de kat op te halen.
Waarom gebeurt dit niet ? Neem aan dat oude eigenaar ook het beste met jou en de kat voorheeft.

Oude eigenaar pakt het nu op inderdaad

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 13:12

Dorine92 schreef:
Nee welnee toen was er helemaal geen medische zorg nodig. Nu ook niet trouwens

Dat weet je natuurlijk niet ;) Het kan best zijn dat er ergens in de tijd tussen wanneer jij hem het laatst gezien hebt en nu iets gebeurd is waardoor het wel nodig is.

En wellicht dat zij het manke pootje toch willen onderzoeken.

Alles kan. Je komt er pas achter als je in gesprek gaat met die mensen. Face to face.

paardje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 13:13

Mijn handen beginnen enorm te kriebelen om mij hier beroepsmatig over te uiten maar ik wil geen fouten maken dus kan het pas doen wanneer ik alle feiten heb en bonus is de verhalen van beide kanten. Maar voor hoe ik het nu begin te zien wordt het verhaal steeds vager. Niet perse van TS haar kant maar ook niet van het dierenasiel. Maar waar ik wel naar wil neigen is dat het bij het dierenasiel niet helemaal rolt zoals het wettelijk hoort te rollen. Of anders gezegd, dat ze niet 100% volgens de wet handelen. Maar daar kan ik mij nogmaals niet op vast pinnen omdat ik beide kanten niet 100% weet. :')

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 13:13

Dorine92 schreef:
Inderdaad dus ze wilden de kosten verhalen op iemand die geen eigenaar is en de kat teruggeven aan iemand die geen eigenaar is?
En als ze geen geld geld krijgen is het ineens mijn kat niet meer

Het stinkt daar behoorlijk bij dat asiel. Dat is duidelijk.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-18 13:15

Marjoow schreef:
Dorine92 schreef:
Waarom kon het dan als ik geld zou geven wel?

Weet ik niet? Ander persoon, snel gedaan, ze zouden verwachten dat je niet moeilijk doet om een paar euro, dus geven ze je het voordeel van de twijfel? Ze verwachten iemand die om het dier geeft, niet die het dier bijna een week laat zitten vanwege principes.
Dat is een vraag die je aan het asiel moet stellen, niet aan ons. Wij kennen 1 kant van het verhaal en het is dan al veel lastiger om een goede beoordeling van de situatie te maken.

Zoals ik al eerder zei: wellicht hebben zij helemaal niet het idee dat jij om het diertje geeft en er goed voor zorgt. Dan handelen zij in het belang van het dier en zullen ze het plaatsen bij iemand die er wél goed voor zorgt en er om geeft.

Maarre: ga naar dat asiel!! Ga in gesprek met die mensen, face to face! Daar bereik je veel meer mee dan mailtjes heen en weer sturen en erover discussieren op een forum.

Maar het wel of niet moeten teruggeven van een kat hangt toch niet af van hoe hard de eigenaar jankt of ben ik nou gek?

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 13:15

paardje87 schreef:
Mijn handen beginnen enorm te kriebelen om mij hier beroepsmatig over te uiten maar ik wil geen fouten maken dus kan het pas doen wanneer ik alle feiten heb en bonus is de verhalen van beide kanten. Maar voor hoe ik het nu begin te zien wordt het verhaal steeds vager. Niet perse van TS haar kant maar ook niet van het dierenasiel. Maar waar ik wel naar wil neigen is dat het bij het dierenasiel niet helemaal rolt zoals het wettelijk hoort te rollen. Of anders gezegd, dat ze niet 100% volgens de wet handelen. Maar daar kan ik mij nogmaals niet op vast pinnen omdat ik beide kanten niet 100% weet. :')

Maar wat is precies de wet? Daar zijn ze hier ook nog niet over uit en volgens mij is dit een gevalletje vage wet, die vrij interpreteerbaar is...

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 13:16

Palmera schreef:
Dit had voorkomen kunnen worden als je direct was gegaan en had betaald, denk ik.
Harde les, TS. Sterkte. :(:)

Ja en als je gelijk had betaald, dan had de maffia je bedrijf niet laten afbranden.

TS, ik zou echt even bij het juridisch loket langsgaan en kijken wat die ervan zeggen.

paardje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 13:17

Marjoow schreef:
paardje87 schreef:

Maar wat is precies de wet? Daar zijn ze hier ook nog niet over uit en volgens mij is dit een gevalletje vage wet, die vrij interpreteerbaar is...

Ja dat klopt , laten we het zo zeggen, alles is te vaag( de verhalen ) om ook maar een echt goede onerbouwde conclusie te kunnen trekken van buitenaf..

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 13:19

Karl66 schreef:
Palmera schreef:
Dit had voorkomen kunnen worden als je direct was gegaan en had betaald, denk ik.
Harde les, TS. Sterkte. :(:)

Ja en als je gelijk had betaald, dan had de maffia je bedrijf niet laten afbranden.

TS, ik zou echt even bij het juridisch loket langsgaan en kijken wat die ervan zeggen.

Asiel is toch geen maffia _O-

Buiten dat: denk ik dat de TS uiteindelijk het beste wel direct had kunnen betalen (onder protest) om daarna verdere stappen te ondernemen als ze het er niet mee eens zou zijn.
Waarschijnlijk dat je dan ook gelijk in contact komt met verantwoordelijken van het asiel en niet met vrijwilligers/stagiaires. Dat scheelt ook een hoop :)
Bijkomend voordeel: je toont goodwill, je geeft aan om het dier te geven en het snel weer thuis te willen hebben.

paardje87 schreef:
Marjoow schreef:

Ja dat klopt , laten we het zo zeggen, alles is te vaag( de verhalen ) om ook maar een conclusie te kunnen trekken van buitenaf..

Eens :j

IMJ

Re: Dierenasiel lokt kat, vangt hem en wil dan geld

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 13:25

Ga mee met Marjoow

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-18 13:33

Sweetgirl1 schreef:
Omdat het overzetten van de chip niet goed is verlopen. Daarom sta je niet geregistreerd als eigenaar en de oude dus wel. Maar als hun hem ook uit een asiel hebben mogen ze hem volgens mij niet eens door verkopen.

Ze heeft hem niet doorverkocht. Ik heb de kat gekregen. Dit in overleg met datzelfde asiel. Ze heeft zelfs de vangkooi toendertijd bij dat asiel opgehaald. Dus het is toen gewoon doorgegeven dat de kat een andere eigenaar kreeg omdat de stal waar ze toen stalkat waren, ermee ophield

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 13:36

Dorine92 schreef:
Sweetgirl1 schreef:
Omdat het overzetten van de chip niet goed is verlopen. Daarom sta je niet geregistreerd als eigenaar en de oude dus wel. Maar als hun hem ook uit een asiel hebben mogen ze hem volgens mij niet eens door verkopen.

Ze heeft hem niet doorverkocht. Ik heb de kat gekregen. Dit in overleg met datzelfde asiel. Ze heeft zelfs de vangkooi toendertijd bij dat asiel opgehaald. Dus het is toen gewoon doorgegeven dat de kat een andere eigenaar kreeg omdat de stal waar ze toen stalkat waren, ermee ophield

Is dat overleg met het asiel zwart op wit gezet ? Want zo niet dan lijkt het me voor asiel onmogelijk alles te onthouden. En heb je geen poot om op te staan.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 13:37

Hoezo is het geen maffia? Ze ontvoeren je kat en geven hem alleen terug als je zonder zeuren het losgeld betaald. En gezien de andere verhalen die hier ondertussen ook al voorbij zijn gekomen doen ze dat structureel.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 13:38

maar het is toch niet 1 landelijke organisatie?
Het is toch een verzameling van allemaal losse, al dan niet professionele asiels en opvanghuizen..

Ik heb trouwens ook een stuk tekst voorbij zien komen van iemand die de moeite had genomen wat zaken uit te zoeken, waaruit bleek dat dit asiel niet eens zo verkeerd gehandeld had, maar ik geloof niet dat veel mensen dat gelezen hebben :')

Anoniem

Wat me wel zorgen baart is dat de kat dus blijkbaar met iets liep wat behandeld moest worden en niet behandeld is.

Wat is de reden van manke poot en waarom heb jij dat niet behandeld. Je zegt wel dat dat niet nodig was, maar heb je er ooit een dierenarts bij gehaald. Lijkt me namelijk moeilijk voor jou om een dierenartsbezoek af te leggen met een niet vangbare verwilderde kat.
Of heb je alles gewoon op zijn beloop gelaten met alle goedheid in je hopende dat het wel goed zou komen.

minikatje

Wauw, ts je maakt wat los.
Ben benieuwd wat de oude eigenaar te horen krijgt.

Mensen trekken graag conclusies, maar of het de juiste zijn.
Het asiel is geen maffia, maar het is momenteel niet fris bezig.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-18 13:39

Anoniem schreef:
Dorine92 schreef:

Is dat overleg met het asiel zwart op wit gezet ? Want zo niet dan lijkt het me voor asiel onmogelijk alles te onthouden. En heb je geen poot om op te staan.

Geen idee of dat zwart op wit is gegaan. Ik deel hier ook maar steeds als ik nieuwe info krijg van de vorige eigenaar, de buren, of het asiel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 13:40

minikatje schreef:
Wauw, ts je maakt wat los.
Ben benieuwd wat de oude eigenaar te horen krijgt.

Mensen trekken graag conclusies, maar of het de juiste zijn.
Het asiel is geen maffia, maar het is momenteel niet fris bezig.

Gezien vanaf de kant van TS natuurlijk. Want het asiel is hier niet om te beamen of ontkennen

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 13:41

Anoniem schreef:
Wat me wel zorgen baart is dat de kat dus blijkbaar met iets liep wat behandeld moest worden en niet behandeld is.

Wat is de reden van manke poot en waarom heb jij dat niet behandeld. Je zegt wel dat dat niet nodig was, maar heb je er ooit een dierenarts bij gehaald. Lijkt me namelijk moeilijk voor jou om een dierenartsbezoek af te leggen met een niet vangbare verwilderde kat.
Of heb je alles gewoon op zijn beloop gelaten met alle goedheid in je hopende dat het wel goed zou komen.

Jouw baart wel heel veel zorgen zonder dat je de kat ooit hebt gezien :)

Edit: 2posts verhaspelt, mijn excuses.
Laatst bijgewerkt door minikatje op 15-01-18 13:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 13:42

TS gaf aan dat het mank lopen kwam door een oude blessure waarna blijvende mankheid is ontstaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 13:43

minikatje schreef:
Anoniem schreef:

Jouw baart wel heel veel zorgen zonder dat je de kat ooit hebt gezien :)

Ik niet alleen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 13:44

Jans schreef:
TS gaf aan dat het mank lopen kwam door een oude blessure waarna blijvende mankheid is ontstaan.

Maar is daar medische hulp voor verleend was mijn vraag. Want dat zou mee kunnen spelen in het besluit.
Ik kan me namelijk voorstellen dat eerst gewoon gebeld wordt dat de kat gevonden is. Doordat de kat langer in het asiel verbleven is is er tijd geweest de kat te onderzoeken, waar misschien zaken aan het licht gekomen zijn.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 15-01-18 13:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 13:48

Karl66 schreef:
Hoezo is het geen maffia? Ze ontvoeren je kat en geven hem alleen terug als je zonder zeuren het losgeld betaald. En gezien de andere verhalen die hier ondertussen ook al voorbij zijn gekomen doen ze dat structureel.

Nee het is geen ontvoering.
Ze hebben een ogenschijnlijk verwilderde kat gevangen (dat is iets wat de DB doet, wilde katten van de straat halen). Zij hebben dit dier opgevangen en voor de opvang vragen ze een vergoeding.