Het Konijnentopic

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

dierenfan

Re: Het Konijnentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 18:55

hier een appel per dag met 2 vlamen. Peer moet ik niet geven of zomaar eens een stukje. Gaan ze aan de diaree.

Mijn nijnen zitten nu ook buiten in de sneeuw. Ze hebben gewoon een goed nachthok en half overdekte ren. Dus ze hebben ook echt de mogelijkheid om lekker in de sneeuw te gaan liggen en dat zullen ze ook zeker doen. Het is altijd weer genieten voor ze!

Tianbelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 18:56

Lekker fris, gaan ze lekker in de sneeuw rollen hier :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 18:57

*\o/* Die van mij wachten op de 11 steden tocht , heb 21 schaatsjes laten slijpen :')

Tianbelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 18:59

Hoe kom je aan 21? :')
21 schaatsjes, elk konijn 4 pootjes,
ofwel 20 ofwel 24 schaatsjes :')
Als ik jou erby reken kom ik er ook niet? :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 19:03

Tianbelli schreef:
Hoe kom je aan 21? :')
21 schaatsjes, elk konijn 4 pootjes,
ofwel 20 ofwel 24 schaatsjes :')
Als ik jou erby reken kom ik er ook niet? :')

Uhm....

Dobby En Nynke samen 8 Utopia en Kerst samen 8 En Bob 4... Shoot mijn hoofd wordt aangetast _O-

Tianbelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 19:05

Eentje reserve dan :')
Of ga je zelf op 1 schaats schaatsen? :')

Marleenloveu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 19:22

Tianbelli schreef:
Misschien doet het andere konijn het wel (perongeluk) tijdens het wassen?
Dettol op een dier, zou er toch mee oppassen, dat prikt verschrikkelijk in de ogen :)

Speciale Dettol :)

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 19:26

Nou de mijne zit nog prima buiten :D

Elke nacht ontdooi ik de fles, geef ik overdag. En hang ik een nieuwe ontdooide fles er aan. In de ochtend krijgt meneer op dit moment 2 a 3 cm aan gewone wortel, geen dikke dus. Kwart appel 1 blaadje sla 1 blaadje witlof en 45 gram brokjes.
Elke avond haal ik het bevroren flesje weg. Krijgt hij nog 3 blaadjes witlof, kwart appel en 2 a 3 cm aan wortel en weer 45 gram aan bix.
Binnenkort ga ik appel ruilen voor komkommer, omdat daar minder suikers in zitten maar meer vocht.
Al het fruit word gedoopt met een beetje water.

Dit is allemaal wel opgebouwd hoor :D

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 20:00

Zondag krijgen we er 4 Franse hangoor dames bij :)
En waarschijnlijk krijgen we nog 2 vlaamse reuzen dames (kruisingen waarschijnlijk, aangezien ze getekend zijn en niet effen) van de dierenambulance. Weten alleen niet of alles gaat passen haha, maar dierenpark waar ik werk waren ook nog opzoek naar franse hangoren of vlaamse reuzen dames. Dus komt wel goed :). Mensen rijden trouwens 175 km om de franse dames naar ons te brengen :D. Maar krijgen wel een prachtig thuis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 20:02

Tianbelli schreef:
Eentje reserve dan :')
Of ga je zelf op 1 schaats schaatsen? :')

Pirouettjes *\o/* als Bob op mij klimt want zijn botten zijn nog jong dan heb ik 4 mini schaatsjes over dat maakt samen met maat 42 en ene half :P

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 20:19

hier hebben ze niet eens bodembedekking in het hok want dat wordt er toch uit gehaald en weg gesmeten. Ze liggen ook nooit in het hok daar doen ze alleen hun behoefte in. Ze liggen altijd in de tunnel waar een plank in ligt die niet op de grond ligt en waar nog een buis overheen gezet is. Ze hebben elkaar en dat is gewoon genoeg. Vorig jaar ook de hele winter buiten geweest zonder bodembedekking (1x geprobeerd toen op het moment dat ze -15 af gaven maar werd onder gezeken en gepoept en weg gesmeten). Ze zullen nu wel lekker in de sneeuw liggen.

Water krijgen ze hier in een grote bak die beschut staat. Nu lag er nog steeds geen ijs in. Ligt dat er morgen wel in dan krijgen ze een andere bak met water en laat ik deze ontdooien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 21:40

S'nachts zijn ze in het hok , rennen naar buiten poepen in de bak of er net naast en rennen weer terug. Vindt nooit poep in het hok en altijd de konijnen in hun hok :P

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 21:43

Ben ik de enige die het zielig vind dat ze met deze temperatuur buiten zitten -O-

Tianbelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 22:04

Als ze zelf kunnen kiezen tussen buiten zitten met hun dikke vacht, of binnen in hun hokje,.. dan hebben ze toch zelf de beslissing :)

Mijne zitten meestal tot -15° nog buiten, met hok open in de ren, vanaf het kouder is snachts, of het waait hard, gaan ze snacht vast in hun hokje. Overdag zaten ze normaal nooit vast. Denk dat ze zo'n 3-5 nachten per jaar maar vastzaten toen. Spreek nu wel over m'n rasloze konijnen die nooit iets anders gewend zijn dan buiten te zitten.

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 08:44

Ligt er maar net aan wat ze gewend zijn. De mijne zitten ook gewoon buiten, al kunnen ze ook droog onder het hok of in het hok zitten als ze dat willen. Ze hebben ook echt een mooie dikke vacht, verder zorg ik dat er altijd hooi ligt zodat ze kunnen eten en ze kunnen ook tegen elkaar aan zitten.

Moonfight

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 08:53

Wilde konijnen zitten ook altijd buiten, zijn ze helemaal gewent:) Maar met sommige rassen zoals mijn belgische hazen neem ik altijd wel een paar maatregelen omdat ze nooit een hele dikke vacht krijgen.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 09:01

Nou opzich vind ik het wel sneu, maar dan meer omdat ik er aan denk dat ik buiten zit met dit weet het echt niet leuk vnid haha

De konijnen hebben elkaar en stro in het hok, het hok is afgeschermd met een stuk plastic dus ik denk dat het wel goed komt...
Sneeuw ligt hier niet, maar tis wel koud....
Straks ook maar even een appel oid brengen, het flesje bevriest steeds...

We gaan misschien vandaag naar de opvang om Daniel op te halen...

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 09:09

Mijn konijntjes zitten ook gewoon in hun hok buiten. Ze hebben wel een mooi geïsoleerd nachthok en ze kunnen lekker tegen elkaar aan kruipen. Met zo'n mooi bont vachtje hebben ze het niet koud.
Het bevriezen van het waterflesje is wel vervelend... dus dat regelmatig omruilen. Daarnaast nog lekker blaadje witlof.

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 09:28

Vanacht wordt het -12, het dekbed gaat maar over het hok heen

Tianbelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 10:47

Seffens proberen wat sneeuwplaatjes te schieten :Y)
Ligt eindelijk een lekker dik pakje sneeuw!

@Winsel, leuk joh, wat voor iets in Daniel dan? Groot, dwergje, kleurtje? :)

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 10:50

Paar paginas terug staat foto :)
Wit dwergje :)

elize2310

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 11:00

mijn konijntjes genieten van de sneeuw! Toetet is bijna helemaal wit ipv zwart !!

als ik een appel heb gegeten dan gooi ik het klokhuis gwn in het hok, net als bij het meeste andere fruit enook groentes.. ze zijn dol op de blaadjes van spruitjes, soms gooien we in 1 keer heel veel en doen ze er 3 dagen over en soms krijgen ze een paar weken niets (extra)

bijna onbeperkt hooi voer en drinken..

jaja, voer ook en die van ons kunnen heel goed bepalen wanneer ze honger hebben en gaan eten en wanneer niet. We scheppen hun bak vol ron 3 uur en dat dan elke dag..

elize2310

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 11:03

Tianbelli schreef:
Als ze zelf kunnen kiezen tussen buiten zitten met hun dikke vacht, of binnen in hun hokje,.. dan hebben ze toch zelf de beslissing :)

Mijne zitten meestal tot -15° nog buiten, met hok open in de ren, vanaf het kouder is snachts, of het waait hard, gaan ze snacht vast in hun hokje. Overdag zaten ze normaal nooit vast. Denk dat ze zo'n 3-5 nachten per jaar maar vastzaten toen. Spreek nu wel over m'n rasloze konijnen die nooit iets anders gewend zijn dan buiten te zitten.

Bij ons zitten ze altijd gewoon los, ook snachts, ook met - 20...
en vooral omdat we niet weten hoe ze reageren als ze met zn 2en in een klein hokje zitten... straks maken ze ruzie en vinden we ze de volgende dag vol wonden....
ja, ze zijn nog steeds een beetje agressief ;)

Nimfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 11:10

Ik heb echt nooit wat bij mijn konijnen gemerkt met koud weer, vorig jaar met -22 zelfs niets! Ze krijgen wel een lading hooi en stro (stro dus alleen met echt heel koud weer), en verder genieten ze van de sneeuw. Zo leuk om te zien! heel de tijd rondjes racen door de sneeuw.

Tianbelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 11:15

Jep,
in ons vorig huis, grensde mijn raam aan het terras, dus de hokken stonden vlak naast mijn raam.
Dan bleef ik steeds wat langer op, zette ik de konijnen pas tegen 24u in hun hok, en om 5u werd ik wakker
van al het gestamp in hun hokken. Niet van vechten, maar van ongeduld zeker, omdat ze opgesloten zitten niet kennen. Kon ik opstaan, hokjes opendoen, vlogen ze eruit, liepen ze ieders door de tuin naar hun eigen ren, moestik deze dichtdoen en kon ik verder gaan slapen :+

Hier zitten ze nu op een weide, dus open vlakte, tot enkele km ver alleen weiden te zien.
Ik heb wat schrik dat als het waait, en -15° is,
dat het erg koud kan worden. En de wind kan van overal komen hé.
Dus vanaf ik op het weerbericht hoor dat het onder de -15° wordt,
gaan ze een nachtje in hun hok. Slaap helaas niet op m'n wei, dus geen last van wakkergestamp te worden :Y)

Mijn konijnen zitten niet op stro, dus dat scheelt ook weer een hoop isolatie tegen de koude.
Ze krijgen wel hooi, maar diegene die buiten zitten zijn echte vetvarkens die alles onderwoelen en het hooi vooral
gebruiken om op te mesten, dus ze maken er geen nestje van. Heb geen hooiruifjes in die hokken,
ga ze er ook niet hangen, dan hebben ze weer minder ruimte om te lopen in hun hok, en het is al zo klein.