Bokkers met vissen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MMIDV

Re: Bokkers met vissen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 18:43

Ik vind maanvissen ook niets, saai en niet mooi....

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 20:41

Sommige maanvissen vind ik best mooi, maar zou ze zelf niet nemen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 22:18

Ik had een hele mooie vaas gevonden bij de blokker, en 2 tamme visjes gekocht en aan een vriendin voor haar verjaardag gegeven. Natuurlijk met wat grind en een nepplantje :)
Die hebben we netjes schoongemaakt, ze zijn zo tam dat je ze zelfs vast kan houden!
En ze vinden snoep wel lekker, al mogen ze dit natuurlijk niet teveel hebben!

http://sphotos-b.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 5012_n.jpg

Ik ben nog bezig met het lezen van dit topic, erg interessant :)! Heb al veel geleerd, vooral hoe het niet moet :P

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 22:22

Hahahaha :')

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 22:48

wauw dat is een mooie soort :P

Denk dat we allemaal wel kunnen zeggen fouten gemaakt te hebben. Vooral omdat de dierenwinkels zeer slecht ingelicht zijn en ons weer verkeerd inlichten. Gelukkig hebben we internet en kunnen wij met mede aquariumfans praten

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 23:18

Sappos schreef:
wauw dat is een mooie soort :P

Denk dat we allemaal wel kunnen zeggen fouten gemaakt te hebben. Vooral omdat de dierenwinkels zeer slecht ingelicht zijn en ons weer verkeerd inlichten. Gelukkig hebben we internet en kunnen wij met mede aquariumfans praten

Inderdaad, hoeveel verkeerde info er gegeven wordt 8)7

Heb weer een ziek vrouwtje |( Nu inmiddels zijn het al maar 3 vissen meer :(
Vanmorgen at ze nog voer (sera flora) gegeven en allemaal goed aan het eten, nu is er eentje die niet meer eet en zo'n beetje zit rond te drijven. Morgen gaat ze dan hoogst waarschijnlijk zwaar beginnen ademen en op de bodem hangen en over een dag of 3-4 is ze dood. |( Ik ben nochtans gisteren avond nog gestart met dat product tegen de stip, dat was echt een beetje mijn laatste hoop, maar blijkbaar slaat het niet aan. -O-
Ik hoop dat ze er nog bovenop komt, maar als ze morgen avond niet beter is verlos ik haar, arm ding hoeft echt niet zo af te zien als de andere voor haar :n

Ik heb nog een vraag over het voeren:
Ik geef op maandag geen voer.
de andere dagen geef ik 's avonds meestal versvoer, soms diepvries en soms gedroogde rode muggenlarven.
1x in de week krijgen ze 's morgens wat flora van sera bij (vlokjes groenvoer) en 1-2x in de week 's morgens vlokjes betta voer.

Ik geef nooit veel, altijd kleine porties omdat ik niet wil dat ze te veel eten, maar ik wil wel dat ze een gevarieerd dieet krijgen.
Ook versvoer geef ik nooit veel, ik deel meestal een zakje versvoer met mijn metekindje en dan doe ik met de helft een 3-4 tal dagen voor een 5-6 tal vissen.

Geef ik te veel of verkeerd voer, ligt het daaraan? Ik dacht dat vlokkenvoer misschien niet gezond is, maar tot enkele maanden terug gaf ik niets anders en dan ging het ook goed.

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 00:02

Ik voer volgens mij veel te veel. Ze krijgen zo'n dubbelblokje diepvries, elke dag afgewisseld Tubifex (geen favoriet), Artemia (zeker wel favoriet) of rode muggenlarven. 's Avonds krijgen ze daar 1 - 1,5 blokje van en dan gaat de rest naar de garnalen/sherry's of goudvissen. 's Ochtends voer ik dan nog granulaat vlokvoer bij voor de tetra's. Na een uur is alles weg, de Cory's eten heel goed.

Kan je je vraag niet stellen op t aquaforum? Miss weten zij iets. Ik heb pas een paar weken een Betta dus kan je niet helpen :(:) Hoop dat ze beter wordt. Heb je het aquarium ververst?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 00:09

Na een uur pas alles weg :=?

Als ik rode muggenlarven voer is alles binnen 2 á 3 minuten weg :P. Je moet zoveel geven dat het binnen 5 á 15 minuten (afhankelijk van het voer en de vis) weg is. Dus ja, je voert inderdaad te veel. Ik voer om de dag, soms zelfs om de twee dagen.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 00:12

Ik voer mijn vissen elke avond vlokvoer+tablet

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 00:16

Nouja ik zit geen uur voor de bak als ze gevoerd zijn haha, geen idee hoe lang het daadwerkelijk duurt. De Cory's eten als beesten :')

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 00:17

Ik voer mijn vissen elke avond wat vlokkenvoer.
Soms krijgen ze nog wat extra's zoals een algentablet (die vinden de guppen en garnalen ook heerlijk).
Voor de garnalen heb ik van die nano sticks die ze af en toe een beetje krijgen.
En voor de ancitrussen kook ik weleens kort een stukje komkommer die de guppen dus ook heerlijk vinden :+
Levend voer hebben ze hier niet in de buurt, mijn ouders hebben weleens diepvriesvoer gehad weet iemand daar wat over? :P

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 00:18

Ik voer diepvries. Wat wil je weten?

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 00:19

Voor welke vissen dat geschikt is en een merk ofso? :P
Ben het nog nergens tegengekomen..

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 00:21

Je kan in principe iedere vis diepvries bijvoeren. Ik weet zo niet welk merk ik heb, maar ik heb verschillende soorten voer, rode en witte muggenlarven, mosselstukjes, tubifex en artemia. Tevens voer ik ook levend, watervlooien en artemia. Soms garnalen.

Ik koop het gewoon bij mijn aquariumzaak. De meeste hebben dat wel, je moet er even naar vragen.

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 00:24

Voor mij geen vissen meer, haha. Ik ben niet goed met die beesten.
Ik heb eerst 2 goudvissen gehad, die hebben ongeveer 2 jaar geleefd, toen gingen ze dood. Ik maakte het aquarium een beetje te grondig schoon en daar konden ze blijkbaar niet tegen, want vlak nadat ik de bak had schoon gemaakt begonnen ze ondersteboven te drijven en was het einde verhaal.
Vervolgens 3 guppies genomen. Ook een drama. Een mannetje en twee vrouwtjes. Na een half jaar begon de eerste kleintjes te krijgen, die vrat ze vrijwel allemaal op. Ik kon er nog net 3 redden. Ik ging bij de dierenwinkel speciaal om voer voor babyguppen. Hmm.. konden ze niet echt tegen. De eerste 2 gingen al snel dood en eentje bleef er nog leven. Toen ik die ook dat voer gaf, ging hij ook de pijp uit.
Op een gegeven moment had ik mijn mannetjesgup al een paar dagen niet meer gezien. Vond het wel vreemd, maarja.. je zag wel vaker iets over het hoofd in een aquarium. Totdat ik het aquariumpje schoon ging maken en er een steen uit haalde. Daar lag hij dus onder, geplet.
Naja... toen nog 2 vrouwtjesguppen. Op een gegeven moment waren die ook spoorloos. Eentje vond ik er al snel terug, bah bah, eruit gevist en toen op zoek naar die ander. De volgende dag vond ik die ook. Dood. Die was helemaal opgeblazen en al half ontbonden :r Was bang dat hij uit elkaar zou ploffen toen ik haar eruit ging "vissen", dus heb het met mijn ogen dicht gedaan en een kreet haha.
Toen wist ik het zeker: geeeeen vissen meer voor mij! Die beesten verdienen niet iemand als ik haha. Mijn andere beesten hebben het overigens wel heel goed bij mij hoor en die gaan al jaaaaaren mee haha.

Ohh.. en ik heb nog wel een verhaal over een suïcidale goudvis, maar dat verhaal bespaar ik jullie nog even :P
Laatst bijgewerkt door Ingrid_92 op 06-12-12 00:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 00:24

Oke dankje :)
Ga binnenkort gelijk even kijken!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 00:27

Lieszje schreef:
Oke dankje :)
Ga binnenkort gelijk even kijken!

Je kan daar ook om advies vragen :). Ik weet niet precies welke vissen je hebt, maar voor veel vissen is het niet goed om alleen maar diepvries te voeren, je zal dus moeten combineren met vlokvoer.

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 00:28

xJurdyWonanx ik stem donker altijd erg mooi !!
Retivi je kunt hiervoor een oud bankpasje gebruiken schraap je het er zo af :)
_San87_ ik vindt ze ook lelijk haha
Spruitjee,, je had me prezies daar waar je ons wilde hebben al steigerend.. Tot ik je foto opende hahahahaha

Heb dus even bij gelezen haha,, ik voer overigens vlokken en diepvries,, ik wil wel levend gaan voeren maar heb nog niet echt goed spul kunnen vinden in de winkel ( veel dood en beschimmeld ) dus voorlopig diepvries..

Ik geen bloodworm, artemia, cyclops, tubifex..
Blokje in een klein laagje warm water snel laten smelten ivm verloren voeding stoffen en afhankelijk van je vissen steeds een beetje in de bak gieten,, zodra ze het langzaam beginnen te eten of stoppen met eten niet de rest er toch in gooien is alleen maar extra vervuiling voor je bak :)
Blokje nooit zo in de bak gooien,, dan kunnen de vissen hun lippen "verbranden"

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 00:29

Ik heb guppen, black molly's en wat platy's (en algeneters en garnalen dan).
Wil het meer voor de afwisseling, blijf ze wel gewoon vlokvoer geven :)

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 00:30

Lieszje ze zullen je dankbaar zijn :)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 00:32

Lieszje schreef:
Ik heb guppen, black molly's en wat platy's (en algeneters en garnalen dan).
Wil het meer voor de afwisseling, blijf ze wel gewoon vlokvoer geven :)

Dan kun je het beste rode muggenlarven of artemia kopen voor erbij. Zelf zou ik voor rode muggenlarven gaan, ik heb nog niet meegemaakt dat vissen dat niet wilden eten.

@ Tat_jana, ik voer zelf met een pincet, mijn kogelvis eet daar vanaf en alles wat hij laat vallen (rommelkont) wordt opgegeten door de pareldanio's die aanvullend vlokvoer krijgen. Ideaal. Zo voer ik nooit teveel en blijft m'n bak ook mooi schoon :). Dat wat overblijft gooi ik weg, diepvries kost de wereld niet :P.

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 00:35

Haha dat is ook een slim idee inderdaad.. Denk dat ik dat ook maar ga proberen :) de kegelvlekje zullen daar wel intrappen dat zijn net piranhas met voeren haha.. De goeramis zullen denk ik wel een beetje bang zijn maar die draaien wel bij als ze weten dat ik heel lief voor ze ben hahaha.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 00:41

De pareldanio's hebben ook al eens van het pincet gesnoept :oo. Dat was wel even apart, daarna hebben ze het ook nooit weer gedaan :').

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 00:48

Okay binnen 10 minuten is t wel weg haha! Goudvissen waren ook weer happy met de Artemia! Heb ook nog 10 slakken rondkruipen voor al het andere afval dus vies wordt mn bak niet.

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 01:02

Iemand nog vuurtjes nodig :')

Afbeelding
Heb er ong 50 nu uit 2 nesten en heb er weer 2 zwanger :oo wil er wel een stel bij mijn Betta kiepen als ze wat groter zijn