Werkhonden & Training

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sonja_vR

Re: Werkhonden & Training

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 18:51

Thanks, kan serieus wel janken, beessie :(:)

BertinaBvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 08:37

Oei dat is rot zeg :(

Sterkte

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 09:36

Sterkte met dit rot nieuws

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 10:57

Jeetje wat een ellende. Heel veel sterkte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 11:39

MyWishMax schreef:
Als je al niet tegen een mening van een ander kunt, dan krijg je het wel moeilijk in de hondensport. Ik zeg het alleen vanuit eigen ervaring en bedoel er niks kwaads mee.

Maar goed, succes met de pup.

EDIT: Ik snap ook niet zo goed dat je meteen zo reageert, er zijn twee mensen geweest die er een opmerking over maakte. Hier was Tay al een stuk ouder, omdat ze uitgewisseld moesten zijn al enige tijd, zodat alles goed vast zit en het liefst voorgerontgend zodat ze gezond genoeg waren. Dat is het enige wat ik ermee bedoelde, je zit met een pup die flink gaat wisselen en dus last van zijn mond krijgt/heeft af en toe.

Excuses voor mijn reactie.

[***] is druk aan het wisselen. Dus nu doen we alleen appél en speuren. Omdat we zeker niet willen dat hij ‘pakwerk’ met pijn gaan associeren. Maar wat we deden was eigenlijk gewoon puur spelen met de bijtworst. Zodat hij leert dat het leuk is.

Wilawander schreef:
Hier bijten we een paar keer op de lap en zo gauw ze ook maar aanstalten maken te wisselen dan word er gelijk gestopt.
Dan bijten ze vaak voor een half jaar a driekwart jaar ook niet weer. Eerst appél en speuren.

Commentaar en verschillende meningen moet je inderdaad wel tegen kunnen anders kom je niet ver in de hondensport. 1000 meningen.

Dat doen we nu ook. En we gaan komende maanden sowieso er niet mee verder omdat het bijten er al overduidelijk inzit.

En ik ben er inmiddels achter dat er verschillende meningen zijn. En hoop ver te komen met Djang :)

MyWishMax schreef:
Ik vroeg vorige keer ook of ze het vaker wilde doen, maar daar heb ik geen antwoord op gekregen. Ik wil ook graag leren, dus waarom een club ineens een pup met bijten laat beginnen, terwijl ze dat blijkbaar normaal niet doen, lijkt mij heel interessant. Vooral omdat je zit met het wisselen en de meeste dan toch niet doorgaan met bijten.

Ik had over jou reactie heengelezen. Maar het is puur spelen wat ze deden. En als hij de bijtworst had dan was het belonen en weer het veld af. Ipv met het balletje nu met een bijtworst. De andere pup heeft het later ook een paar keer mogen doen.

Wilawander schreef:
Vaak is het even kijken wat ze doen en verder niks. Wij beginnen pas met ca. 10 maanden afhankelijk van hoe ver ze zijn in het appél. Onze trainer wil graag dat in elk geval het volgen, de zit en de af erin zitten zodat je die in het werk erbij kunt pakken als de beet en dergelijke goed is. Anders zit je weer met een stop. En dat werkt erg goed. Furby heeft nu 1 x een bijtkussen vast gehad en nu niks meer. Ze is begonnen met wisselen en ik stop dan altijd al ruim ervoor. Zou erg zonde zijn als ze gelijk een slechte ervaring hebben. Vind dat een trainer daar ook erg goed op moet letten.

Wij zijn tot afgelopen woensdag veel bezig geweest met oefeningen voor en voet. En dat hij mij blijft aankijken (ook als ik neutraal sta) De oefening is nu goed bevestigd (doormiddel van clicker)dus we gaan er nu de commando’s aan vast koppelen. Omdat deze oefeningen er al goed inzitten gaat hij nu ook al strak voor mij zitten met de hier oefening. En we doen wat zit en af oefeningen. Maar deze beheerst hij al goed. Als de commando’s voet en voor er goed inzitten dan gaan we beginnen met volgen.

Trainen 2 x 5 a 10 minuutjes op het veld. We stoppen al voor het moment dat hij zijn concentratie kwijt raakt. En hij heeft er duidelijk plezier in, raakt niet snel afgeleid. We willen hem absoluut niet overvragen. Dus we trainen als eerste op het veld. En als pakwerk is geweest (voor de andere honden). Dan pakken we hem nog een paar minuutjes op het veld. Zodat hij tussendoor goed kan uitrusten.

Hopelijk leg ik het goed uit :) Misschien heb ik de vorige keer een beetje verkeerd uitgelegd allemaal. En als jullie vragen hebben, dan zal ik mijn best doen om het goed uit te leggen.

Sonja_vR schreef:
Crapperdecrap -O- Niks verrekt, gewoon dwarsaf
aankomende woensdag onder het mes voor een TTA operatie...zwaar klote dit, beestje was gister helemaal dolgelukkig dat ie weer op het veld was, Nu zijn we er weer minstens vier maanden klaar mee.. Arm beest

Wat een rotnieuws zeg! Heel veel sterkte!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 11:52

*\o/* :j Duidelijk. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 11:58

MyWishMax schreef:
*\o/* :j Duidelijk. ;)

Blij om dat te horen :)

Het is voor mij ook allemaal nieuw. Dus ik moet echt vertrouwen hebben op mijn trainers. Ik word begeleid door 2 mensen van de club. De een heeft [***] vast aan de lange lijn. En de andere kijkt voor mij als [***] recht zit en mij aankijkt. Aangezien ik neutraal moet staan en recht voor mij moet uitkijken. En als [***] het goed doet, klikt zij en beloon ik hem.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 11:59

Dories... nu al drie keer een reply getikt en kwint voor ik hem kon plaatsen.... straks met de laptop nog een poging

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 12:10

Duidelijk uitgelegd inderdaad, he doet wat ik ook doen nu dan met bal door het wisselen.

Ze werkt al goed dus 5 a 10 min is genoeg

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 12:18

Seven schreef:
Duidelijk uitgelegd inderdaad, he doet wat ik ook doen nu dan met bal door het wisselen.

Ze werkt al goed dus 5 a 10 min is genoeg

Dankje :)

pss het is een echte hij :')

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 12:29

Maar mijn pup is een ze ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 12:38

Seven schreef:
Maar mijn pup is een ze ;)

Oh ja ik snap het :)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 17:21

zo hehe, een laptop, dat gaat een stuk makkelijker ;)

maar komt aardig overeen met zoals het hier gaat Love Western
hoewel ik even geen idee heb wanneer die rol er bij gehaald word, ik heb de afgelopen anderhalve maand niks meegekregen van de huidige lichting jonkies door het verhuizen en klussen en nu dan weer die blessure..
maar we gaan wel regelmatig naar de club toe nu , want om nou nog 4 maanden niet te gaan , alleen nu voorlopig dan om te kijken zonder Eyck er bij ipv meetrainen.

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 18:24

meld me hier ook, eigenaar van 4 honden waarvan ik nu met de jongste (XBeauceron v 15 weken) aan t kijken ben wat te doen na de puppycursus, speuren doet onze vereniging niet meer en dat vind ik nou best leuk om met ze te doen, IPO klinkt leuk maar dat pakwerk trekt me niet, met de andere honden GG gedaan maar dat heb ik nu wel even gehad, ik lees even mee...

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 18:30

Je kan via de IPO ook voor speurhond gaan

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 18:33

oh kan je kiezen ik dacht dat je alles moest doen, dat geeft mogelijkheden :)

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 18:35

Nee je mag ook deelcertificaten halen dus enkel appèl en speuren
Maar naast IPO speuren heb je ook speurhond

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 19:17

En speurhond is leuk! Zijn echt mega grote sporen, maar prachtig om te zien hoe ze uitgewerkt worden. Toen mijn trainster examen ging doen zijn wij meegeweest en waren er ook 3 speurhonden die examen deden, waaronder een Rottweiler en dat was echt heel mooi om te zien.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 19:27

Ja speurhond is erg leuk. Heb ik destijds met Max gedaan. Vergt een hoop training maar erg leuk.

Kreeg net telefoon dat Draco maandag geholpen gaat worden aan zijn tand. Ben blij.

Afbeelding
Onze Furby begint goed te groeien. :j

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 20:33

Furby is al een hele dame mooi zeg

BertinaBvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 22:36

Gelukkig ! succes maandag !

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 21:26

Ja de IPO1 is binnen *\o/* 98/87/92 punten. En erg blij en ook nog de beste IPO1 en daarmee stadmeister IPO1. Helemaal happy en in twee weken op voor IPO2

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 21:29

Gefeliciteerd *\o/*

Hier gaat appèl en speuren goed. En hebben ook al beginnetje gemaakt apporteren. Dus alleen blok vast houden.

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 21:34

gefeliciteerd Wilawander

hier de pupcursus doorlopen en nu de jonge hond om straks de vzh te gaan doen, meneer is nu 5 maanden dus rustig aan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 21:38

Ja wij doen het ook rustig aan. Vooral bezig met appèl. En speuren doet hij ook erg leuk.

Train nu 3 x in de week op de club.

Nadat hij tanden heeft gewisseld nog 2 x op de bijttas geweest. Maar heeft een mooie vaste beet. Dus het bijten weer paar maand stil gelegd.