Show je aquarium!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 14:46

Wat leuk. Hier twijfels!
We hebben 2 60 L bakken staan. 1 gaat hoe dan ook vervangen worden . Maar ja door wat? Weer 2 x 60 L ? Of 1 groot aquarium. En wat willen we erin? Ik wil hoe dan ook mijn beta's houden. Maar verder? We weten het nog niet.

Casarell

Re: Show je aquarium!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 17:23

Zo.. en ineens was ik het zat en heb ik alle zwaarddrager mannen aan mijn buurvrouwtje gegeven.. :o
Nu zit er dus alleen de jonge ancistrus in de kleine bak.. dus maar eens gaan bedenken wat ik erbij zal kopen.. :+

_Eviee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 17:25

Haha ben benieuwd wat je gaat kiezen :D

Heeft een van jullie ervaring met de combinatie neon tetra's met een betta? Gaat dit over het algemeen goed? Ik lees er heel verschillende dingen over..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 17:26

Xoranlover, Je hebt nu de 4 Betta dames (even je oudere posts terug gelezen :P) in 1 aquarium zitten of verdeeld over beide aquaria? Desnoods kun je een grotere bak (80 cm?) halen en daar de vier vrouwen indoen, waarna je het bestand in een 80cm bakje bijvuld en voor de 60cm een nieuw bestand maakt? :) Wat vind je leuke vissen? Heb je ook een voorkeur voor een gezelschapsbakje of een biotoop? Wensen voor hout/planten? Temperatuur?

Eviee, zoals ik kan zien op een paar sites kun je ze in elk geval bij elkaar houden wat waterwaarden betreft. Daarnaast is een neon tetra niet heel erg druk en heeft het niet van die uitgesproken vinnen waar een betta zich over op zou kunnen winden :) (context is hier heel belangrijk :') )

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 17:31

Ik zit te denken om mijn schildpadjes weg te doen.
Ze zijn zo vervuilend en maken al mijn planten steeds stuk.
Ik kan geen leuke planten in mn aquarium doen, want ze vreten alles kapot.
En graag zou ik een paar mooie waaierhand garnalen erbij hebben, en dat gaat niet als ik dezen heb.
Maar ik vind ze wel heel leuk..

_Eviee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 17:33

Oké, ja dat dacht ik dus ook. Bedankt in ieder geval spruitjee :)

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 17:45

fleurtjeuh schreef:
Ik zit te denken om mijn schildpadjes weg te doen.
Ze zijn zo vervuilend en maken al mijn planten steeds stuk.
Ik kan geen leuke planten in mn aquarium doen, want ze vreten alles kapot.
En graag zou ik een paar mooie waaierhand garnalen erbij hebben, en dat gaat niet als ik dezen heb.
Maar ik vind ze wel heel leuk..

Als je schildpadden wilt houden, dan zul je echt een heel goede (vaak dure) pomp moeten aanschaffen. De standaard modellen kunnen al die vervuiling niet goed aan en hoe groter de schildpadden worden, hoe vaker je het filter van de pomp moet schoonmaken. Wij moesten vroeger op een gegeven moment dagelijks het filter schoonmaken en het water verversen. Een hels karwei werd het, ondanks het vrij grote aquarium. En stinken...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 18:34

Ik heb de verlichting 9-10 uur aan geloof ik :)

Leuke garnalen komen voorbij :D

Marisje76

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 21:54

zo....LED is geïnstalleerd viel alleszins mee. ben nog een beetje aan het bekijken of 1x wit wel genoeg is. maar das even afwachten. Verder erg mooi smorgens met rood licht wakker worden en s'avonds met maanlicht ( blauw) gaan slapen. Ben er blij mee
mn hele bak op zn kop gezet. een hoop nieuwe stekjes gekocht, ben nog niet helemaal tevredenen het moet nog wat uitgroeien. eerst maar eens kijken hoe alles gaat aanslaan voordat ik nog een keer aan de gang ga.
Nieuw stuk spiderwood vandaar dat er nog een steen op ligt die moet er straks nog af.
bestand op het moment:
koppel diamantgoerami's
school kardinaaltetra ( die kleuren met de LED verlichting echt fantastisch!!!)
5 albino corydora's en 2 julii
5 gestreepte kuhli's en 5 zwarte....ze zijn echt enorm actief zie ze regelmatig rondhangen letterlijk :) vooral de gestreepte.
5 cherrybarbelen 3 vrouw 2 man (1 man overleden)
en nog een verdwaalde kegelvlekbarbeel
2 anatome Helena's
1albino anstricus en een hele aparte zwart/groene.deze is alleen nog heel schuw en heb hem nog niet op de foto kunnen zetten
totaalplaatje
Afbeelding

_Eviee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 21:56

Ziet er gaaf uit! Vind die led verlichtingen ook altijd zo mooi.. Misschien een ideetje voor later <3

Marisje76

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 22:01

ja..het is mooi maar kost ook wat...ik heb 1 RBG en 1 helder wit met controller was 150 euro kwijt geloof ik.
idd dure hobby....

_Eviee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 22:02

Jaa inderdaad, voorlopig houd ik het bij m'n gewone verlichting :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 22:13

Duur! Maar ja aan de andere kant: led gaat lang mee, verbruikt minder stroom en voor dat bedrag hebben een aantal nog niet eens stalling voor een paard voor een maand :P

T is wel erg mooi :)

_Eviee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 10:23

Ik kwam er net achter dat er (waarschijnlijk) gister een slakje mee is gekomen met een nieuw plantje.

Kan ik deze laten zitten omdat hij het aquarium een beetje schoon houd? Of kunnen ze ook in hun eentje voortplanten en kan ik hem er dan beter uithalen voordat ik een slakkenplaag heb?

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 10:39

Meestal zijn ze niet alleen.. :n

Hier vorige week de nieuwe cabomba erin gezet en echt stengel voor stengel schoongemaakt en nagekeken.. en toch eergisteren 2 flinke slakken.
Dus deze vriendelijk geplet tegen de ruit en op laten eten door de vissen.
Tja..

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 10:43

Spruitjee schreef:
Xoranlover, Je hebt nu de 4 Betta dames (even je oudere posts terug gelezen :P) in 1 aquarium zitten of verdeeld over beide aquaria? Desnoods kun je een grotere bak (80 cm?) halen en daar de vier vrouwen indoen, waarna je het bestand in een 80cm bakje bijvuld en voor de 60cm een nieuw bestand maakt? :) Wat vind je leuke vissen? Heb je ook een voorkeur voor een gezelschapsbakje of een biotoop? Wensen voor hout/planten? Temperatuur?

Ja nou ja dat is het probleem de aquara staan naast elkaar. En nu hebben we 2 x 60 l maar andere formaat bak. En dat vind ik niet zo uit zien.

Vriendlief heeft ook nog wat te zeggen :P

Ik heb 7 beta vrouwen 3 zagen er niet jofel uit en ze moeste die kwijt dus zijn ze hier terecht gekomen. Nu zijn ze echt wel opgebloeid en die wil ik ook niet kwijt. Maar verder ik moet nog eens goed zoeken en overleggen wat we doen :P

Hout erin vind ik mooi en flink wat planten ook. Voorkeur voor Biotoop heb ik niet echt wil gewoon mooie kleurtjes en leuke vissen maar er is zoveel keuze :P

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 11:05

_Eviee schreef:
Ik kwam er net achter dat er (waarschijnlijk) gister een slakje mee is gekomen met een nieuw plantje.

Kan ik deze laten zitten omdat hij het aquarium een beetje schoon houd? Of kunnen ze ook in hun eentje voortplanten en kan ik hem er dan beter uithalen voordat ik een slakkenplaag heb?

Ik heb ze ook,maar haal er gewoon af en toe wat uit.
Meer dan een stuk of vier zie ik bij mij niet

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 11:32

1 slak.. 300 slakjes.. gaat heel hard. Ik plet ze ook. :o Zit eraan te denken om een slaketende slak te kopen. Maar die dingen moeten ook niet alleen gehouden worden. Zit je strakjes daar weer mee. Ik knip ook de eitjes uit t aquarium, maar t fokt gewoon door.

_Eviee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 12:32

misschien dat ik ze er dan ook maar gewoon uit ga halen... ik hoef geen honderden slakken in mijn bak :')

Stel dat ik ze plet (klinkt zo zielig :(:) ) eten neontetra's deze dan ook op?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 12:42

Kogelvisjes eten ook slakken,maar als de slakken op zijn.....
ik haal er af en toe 1 of 2 uit en die gaat gewoon het riool in }>

Mij is verteld dat slakken dood materiaal eten en alg, ververs je het water op tijd en haal je dood blad er uit dan vermenigvuldigen ze zich niet snel.
Is denk ik bij mij zo, zie er niet veel , en misschien eten de kuhli wel hun eitjes op?

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 12:53

Ik heb ook kuhli's maar die eten de eitjes niet op hoor.
Eitjes zitten op de meest onmogelijke plaatsen. In mn mos, tegen het glas..
Eenmaal doodgedrukte slakjes worden gegeten door mn garnalen en de rest.
Maar levende eten ze niet. In mijn ene bak groeien ze ook niet zo hard, alleen in de garnalenbak in de woonkamer zeg maar. Ook guppen laten de eitjes van de slakken met rust.

_Eviee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 13:39

Ik kan het slakje nu met geen mogelijkheid meer vinden :+ misschien heeft hij gehoord dat ik hem weg wilde halen _O-

Als ik hem weer zie zal ik hem er wel uithalen

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 13:43

dikke kans dat als je door de bodem gaat woelen dat je genoeg slakken tegenkomt. :Y)
Meestal zijn ze niet alleen nl, pasgeboren slakjes zijn zo klein dat je ze zo over het hoofd ziet. :+

_Eviee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 13:47

oh :+

Opzich vind ik wat slakjes in m'n aquarium niet zo'n probleem zolang ze niet mega groot worden of het er honderden zijn.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 14:42

gewoon eens in de zoveel tijd een stuk komkommer oid in de bak doen en 's morgens eruit vissen voordat je aquariumverlichting aan gaat.
Dan vang je er als het goed is een hoop. :)