Bokkers met Katten.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

EeCee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 09:36

Ik heb mijn bloterikken gisteravond voor het eerst rauw vlees gegeven (worstje van Barf). De jongste schoof het binnen no-time naar binnen maar de twee oudere jongens moesten er even aan wennen. Yoda (de oudste) is normaal als eerste klaar met eten. Nu als laatste, hij heeft echt elk stukje gekauwd (grappig geluid als hij een stukje bot had), voor het eerst!
Daar was ik wel blij mee want hij heeft een aardig gevoelige spijsvertering.

Ook wel bijzonder; ze vielen daarna alledrie in een diepe slaap! Zelfs de jongste heb ik niet meer gehoord (nachtelijke escapades)..

Elke week maar een worstje dus ipv sheba!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 10:57

EeCee schreef:
Ik heb mijn bloterikken gisteravond voor het eerst rauw vlees gegeven (worstje van Barf). De jongste schoof het binnen no-time naar binnen maar de twee oudere jongens moesten er even aan wennen. Yoda (de oudste) is normaal als eerste klaar met eten. Nu als laatste, hij heeft echt elk stukje gekauwd (grappig geluid als hij een stukje bot had), voor het eerst!
Daar was ik wel blij mee want hij heeft een aardig gevoelige spijsvertering.

Ook wel bijzonder; ze vielen daarna alledrie in een diepe slaap! Zelfs de jongste heb ik niet meer gehoord (nachtelijke escapades)..

Elke week maar een worstje dus ipv sheba!

Ha dat is een goede tip, die van ons was vannacht weer tenenkrommend aanwezig :')

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 11:47

@MamaMiesje, ik kan ze niet uploaden via mijn mobiel en op werk zijn die upload pagina's geblokt. Kan ze wel mailen als je ze wilt zien? Evt. kun je ze dan nog uploaden hier :D

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 12:26

Nou dan zal ik ook maar binnenvallen.
Ik zal niet altijd de tijd hebben om te reageren maar ik lees eigenlijk al stilletjes van het begin mee :o

Dan zal in onze 2 eppo's voorstellen

Als eerst smeckel, htk(Is een duits scheld woord voor klein banketstaaf) aka hond in katten pakkie
Is een paar jaar terug aan komen lopen op het werk, is een paar keer terug gegaan naar zijn eigenaren maar na de 3e keer wilden ze hem naar het asiel brengen dus was ie er spontaan niet meer :+
Die zelfde avond hebben we hem mee genomen afspraak gemaakt bij de da om hem te castreren en zo is ie bij ons gekomen.
Maar na 3 jaar is het ook de meest toffe kat ooit (en ik had niks met rooie katers :+ )
Loopt mee met wandelen is gek op de hond echt de geweldigste kat ooit.

Afbeelding

Op de loer met cerberus

Afbeelding

En dan Laverda, noor(naam heb ik niet gekozen) aka pluizebol

Laverda was gekocht door de buren bij een fokker en het was bij hun de bedoeling er zo nu en dan een nestje mee te fokken.
Dit liep anders wand de omgang met de andere katten ging niet zoals het hoort en na 4 maanden gaven ze het op en zochten een nieuw tehuis voor dr.
Dus kom maar op met dat dier, ik wilde altijd al een noor een echte trotse, speelse, brutale, nieuwsgierige, wildkleur of sneeuw.
Dus beest hier heen en toen begonnen eigenlijk verschillende dingen boven te komen.
Ze was idd anti sociaal had een hoop gezondheidsproblemen en was eigenlijk niet zoals ik een noor me voorstelde (niet vreemd gezien we eigenaar nummer 5 of 6 zijn).
Maar goed ik ben een van wie a zegt moet ook b zeggen dus op hoop van zege.
En na 2 jaar moet ik eerlijk zeggen dat afgezien van haar krolse nachten ze best een leuke schijthaas is :+

Afbeelding

Wakend boven de hond waar ze zeker de eerste jaar helemaal niets van moest hebben.
http://i1114.photobucket.com/albums/k53 ... 233414.jpg

Lui_

Re: Bokkers met Katten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 18:05

Oh wat een leuke katten rommelus! Ik hou van rode katers dus de 1e valt zeker in de smaak hihi ;) en die 2e mag er ook wezen, mooie kleur heeft ze!

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 20:28

Ik ga zo met de kitten naar de dierenarts... Denk dat ze een oorontsteking heeft. Ze krapt de hele tijd aan haar oor en zit met haar kopje te schudden. Ook houdt ze haar koppie schreef en haar linker oortje plat. Ze is verder gewoon normaal en speelt wel maar steeds met krabben en schudden tussendoor. Wil even laten kijken, tis nog zo'n klein humpie...

EeCee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 20:51

"Kun je me nu horen?!"

Afbeelding

'Oor uitslobberen' scheelt mij weer gedoe :D

Quinette

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 21:57

Whehe... bah :')

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 22:14

Haha dat ken ik ook, dan hou je zo'n vies, nat, doorweekt flapje over :P Dat deden de oude katten van mijn ouders ook bij elkaar. Er werd dan ook nog op de oortjes geknaagd :')

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 09:51

_AAASCHAAA_ schreef:
Ik ga zo met de kitten naar de dierenarts... Denk dat ze een oorontsteking heeft. Ze krapt de hele tijd aan haar oor en zit met haar kopje te schudden. Ook houdt ze haar koppie schreef en haar linker oortje plat. Ze is verder gewoon normaal en speelt wel maar steeds met krabben en schudden tussendoor. Wil even laten kijken, tis nog zo'n klein humpie...

Verstandig. Kan ook mijt zijn. En ze hebben het zo te pakken. Had het laatst ineens met de hond, die keek ineens wel heel lief de hele tijd met zijn koppie schuin :D

Ook een beginnende oorontsteking, hij was er gelukkig zo vanaf.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 09:59

@Lui_ dank je

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 11:30

Trouwens, bij gebrek aan een zonnebank, zont Jack gewoon onder het schemerlampje in de keuken :+

Afbeelding

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 11:53

Trouwens wat voor speelgoed hebben jullie voor de katten? Jack heeft heel veel en speelt ook heel veel.Maar ik heb nu nieuwe kussentjes met sliertjes en elke dag kan ik ongeveer 20 van die sliertjes in de prullenbak doen want hij trekt ze er allemaal uit.
Overdag zijn wij natuurlijk aan het werk en buiten zijn wil hij niet.
Dus ik zoek een beetje bezigheidstraining voor hem. Ik ga in geen geval brokjes door de kamer gooien :o

Ik heb nu bij Zooplus ook zo'n ritseltunnel in het winkelmandje liggen.......
Ze eten nu beide hetzelfde voer dus ik ga de voertoren ook maar weer tevoorschijn halen. Hij zat er eerder steeds bovenop en at dna gewoon uit de bovenkant :') Daar is hij nu een beetje te groot voor geworden hoop ik en voor mijn oudere kat zou het ook beter zijn als de voertoren er weer staat :j

Quinette

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 12:11

Mss is zo'n balletje met gaatjes iets? Waar je dan voer in kan doen. Heb er zelf geen ervaring mee, maar mss is het wat.

Hier hebben we ook n hoop balletjes, muisjes, stokjes met veren en noem maar op...word niet naar omgekeken.
N simpel haar-elastiekje, make-up staafje of n pen daarin tegen, daar hebben ze de grootste lol mee :')

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 12:14

De stok hebben we afgepakt en mag hij alleen nog mee spelen als ik er bij ben :o
Hij wordt er een beetje agressief van en dat wil ik niet. Nadat ie met de stok (met draad en veren dus) gespeeld heeft mag je niet eens meer bij hem in de buurt komen als hij aan het eten was.
Het ding ligt nu echt uit beeld want anders was ie gewoon niet zo lang bezig tot dat hij hem weer te pakken had :+

Verder heeft ie heel veel balletjes, muisjes e.d. met een duidelijke voorkeur voor 1 muis (zonder staart ondertussen) en die vind ie ook niet zo leuk meer, zo zonder staart..........
Was gewoon een goedkoop ding van de Ikea :+

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 12:15

Vraagje, houden jullie katten ook van hondensnacks? :P Ik koop regelmatig voor mijn kat kauwsticks en nu bijvoorbeeld van die kipfilet reepjes. Ze word er helemaal gek van :')

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 12:17

Geen idee nog nooit geprobeerd maar ik denk het wel :j Is ook wel wat om aan die kleine te geven.....
Met van dat witte er om heen? En waar koop je die dan?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 12:18

nee gewoon 100% pure kipfilet. Ik heb het net gekocht bij de AH, hebben ze sinds kort :P

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 12:19

Oh ga ik morgen ook even kijken :j En als zij ze niet willen dan krijgt de hond van mijn ouders ze wel.
Of mijn broer, diei heeft net een pup, dus kwijt raak ik ze ook wel weer.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 12:21

Denk dat dat wel goedkomt haha. Puk blijft nu de hele tijd jammeren dat ze meer wilt :') Krijgt ze niet :')

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 12:26

@ SAKKIA niet teveel neer leggen voor ze dan raken ze het overzicht ook kwijt.
Hier is een lazerlampje helemaal het einde.
en idd de voertoren weer tevoorschijn halen is een idee (heb de tip ook al gezien de bovenkant af te sluiten)

Verder gewoon kijken wat je kat het leukste vind en dat laten liggen.

@ lifaya hier eten ze honden brokken :+
Als ik met cerberus (de hond) en smeckel aan het wandelen ben geweest krijgen ze voer.
Cerberus krijgt altijd eerst dus krijgen de katten ook een brokje mee (zelfs laverda met haar bijna tandloze bekkie vind ze geweldig).
En als ik in voer nood zit krijgen ze gewoon de honden brokken van me :D
Kauw staafjes ed heb ik nog niet ge probeert.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 12:55

Wil idd niet te veel neerleggen, maar meestal verstopt hij het als hij uitgespeeld is. Ik kan dus niet altijd alles weer vinden :')

Quinette

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 13:26

Vanavond komen er mensen kijken voor ons laatste opvangertje. Helemaal top natuurlijk als ze mee mogen naar een nieuw thuis, maar stiekem toch ook wel weer jammer...
Mensen hadden al eerder katten van Katimo in huis gehaald, dus hij komt zeker goed terecht, dat scheelt :)

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 13:28

Hier komt ook regelmatig wat onder kasten en banken vandaan :+
Zelfs onder het bed heeft onze noor haar plekje :+

@ Quinette toch fijn dat je ze kan mee geven aan vertrouwde mensen :D

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 16:47

Nou ik heb een ritseltunnel en een voerbal voor hem gekocht. Eens kijken of hij dat snapt kan hij mooi een beetje daar mee bezig zijn