Bokkers met vissen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 14:07

Tat_jana schreef:
Daarom zei ik inderdaad dat ze even moest uitzoeken welke alg ze heeft draad alg zal je anders aan moeten pakken al vindt ik het zelf altijd wel leuk staan :) ik heb zelf idd ook een ploegje otos vindt het leuke visjes :)

Ik vindt de bak ook vrij vol maar vooral oorzaak guppies.. Deze dollen de boel altijd op.. Je kunt overwegen deze er uit te halen dan is er meer mogelijk :)

Century,, ik doelde ook op de kweek van de vuurtjes staat er misschien een beetje vreemd :)

Dan praten we een beetje langs elkaar maar bedoelden we precies hetzelfde, haha :)

Tat_jana

Re: Bokkers met vissen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 14:11

Haha dat denk ik inderdaad ook, vaak worden dingen anders beschreven dan ze uiteindelijk bedoelt zijn daarom ben ik nooit zo een fan van info via internet,, het hoeft er maar net anders te staan en je bent gelijk verkeerd voorgelicht haha.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 14:22

Mioux schreef:
geen idee daarom vraag ik t :P

Ach zo. Ik zou me daar eerst maar eens in verdiepen, er zijn ontzettend veel kreeftsoorten. Maar over het algemeen zijn het geen visvriendelijke dieren, dus als je vissen hebt die op de bodem slapen, zou ik geen kreeften nemen. Dan kun je beter garnalen houden. De jongen zullen alleen wel gepakt worden door je maanvis.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 14:25

Tat_jana schreef:
Quellian schreef:
Zeg dat je je sluierstaarten in een kom hebt en je krijgt reactie :D

Dus dat was je reden te vertellen dat je 2 sluierstaarten in een 20 liter bakje hebt gewoon wat aandacht nodig ? :Y)

2? 8! In een vaas van de Action :j

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 14:45

Arme vissen hihi!
Ik heb nog wel een 60 liter aqua over hoor :)) zitten dan wel guppen bij!

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 15:14

Wilde gewoon even een fototje delen van hoe mijn aqua er nu uitziet;

Afbeelding

Denk dat ik binnenkort de vissen er uit ga halen, dan schep ik de meeste steentjes van de bodem en wil ik veel fijner zand/steentjes erin doen.
Alleen word dat niet opgezogen als je de bodem schoon gaat maken?
En ben aan het twijfelen tussen wit/licht zand en donker.
Vind dat donker wel altijd mooi staan, maar denk dat dat té donker gaat worden voor mijn aqua en ook voor de kamer..

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 15:16

Zand zuig je meestal wel een deel van op bij het schoonmaken, maar je kan dat ook weer terug in de bak doen nadat je het hebt uitgespoeld (als je via een slang weer je aquarium aanvult, kan je gewoon het zand opzuigen met de slang en weer terug in je aquarium leggen).

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 15:35

Sappos schreef:
Aaah :(:) Ik had laatst ook vet veel dode garnalen, lag er elke dag wel eentje dood naast de bak. Zo vreemd..Heb je vuurtjes?

Japonica's... en crystal reds maat die zijn nu dus de pijp uit :p die japonica's hadden ook allemaal een rooie vlek achter hun kop...

retivi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 16:01

Goh, ik had een heel antwoord, floept internet er hier uit! grrrr...
In ieder geval heel erg bedankt voor alle tips!

Ik ben van plan om toch de guppies uit ons 'hoofdaquarium' (staat in woonkamer) te halen.
Heb nog een 60x40x40 aquarium staan, maar heb ergens geen zin om 2 aquaria te onderhouden..
Ik wil een mooi gebalanceerd aquarium met mooie planten en mooie vissen. Vooral een goede beplanting en vissen in elke waterlaag vind ik er belangrijk.
De guppen zijn inderdaad erg druk en aanwezig. Op zich wel grappig, maar als ik daardoor geen paartje kan nemen vind ik dit jammer en ze gaan er dan toch uit. Welke soorten zouden dan geschikt zijn?

Overigens ben ik behoorlijk zeker dat de alg die ik heb draadalg is.
Daarnaast heb zit er ook puntalg op het glas, HEEL moeilijk te verwijderen. Iemand daar ook nog tips voor? :)

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 17:01

Afhankelijk van je waterwaardes en inrichting kan je met deze maat best veel, als je de guppen weg doet. Je kan je tetra's dan aanvullen tot een mooie groep en dan nog een koppel nemen. :)

Puntalg is wel naar spul, ik verwijder het altijd met filterwatten.

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 17:12

ik meld me ook!
wij hebben ook een aquarium, 80 cm en 100 liter geloof ik.
Met:
4 maanvissen
2 x synodontis
2x dwerg synodontis
2x kersenbuik, man+ vrouw
2x albino klauwkikker
2x garnalen met die waaiertjes
2x gele dwerggoerami
en nog 4 van die kleine bruine visjes met een rood en wit puntje op de vinnen, geen idee hoe die heten.

Lijkt vol maar de garnalen zie je nooit, de kikkers zitten voornamelijk op de grond en de meeste vissen zijn klein, behalve de maanvissen, die groeien goed.

Ooit ook blauwe kreeftjes gehad maar was geen succes met andere vissen.

Vind de synodontis erg leuk maar die zitten bijna alleen maar verstopt.

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 17:16

Vind t inderdaad vol en niet de mooiste combi aan vissen

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 17:17

Toch is hij erg in balans vindt ik, veel rust. We hebben wel eens andere erbij gehad en toen was het een en al gejaag.

retivi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 17:20

Ik dacht dat je voor maanvissen altijd een minimale baklengte van 120cm en hoogte 60cm moet aanhouden?
Het zijn hele mooie vissen, maar om deze reden heb ik ze niet aangeschaft.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 17:22

Maanvissen horen eigenlijk een grotere bak te hebben, inderdaad, die kunnen nogal groot worden. Waterhoogte moet minstens 50-60 cm zijn en baklengte inderdaad iets van 120 cm als het niet langer is. Ik heb ze ook niet omdat mijn bak te klein is (ook 80 cm), maar ik hoop later een grote bak te nemen en dan worden maanvissen mijn hoofdvissen.
Als ze nog erg klein zijn kan het voorlopig wel, maar een grotere bak is wel aan te raden. Ben wel met Sappos eens dat de bak vol is en de combi beter zou kunnen. Heb je een foto? Ben wel benieuwd :)

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 17:23

Zou denken dat de Manen, Gourami's en Kersenbuikjes botsen.
Denk dat als je een aantal waaierhanden erbij koopt je ze en stuk meer ziet. Zijn wel echt groepsdieren

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 17:29

retivi schreef:
Ik dacht dat je voor maanvissen altijd een minimale baklengte van 120cm en hoogte 60cm moet aanhouden?
Het zijn hele mooie vissen, maar om deze reden heb ik ze niet aangeschaft.

Een meter, ja. Vooral de hoogte is heel belangrijk. Maar voor kleine maanvisjes is een kleinere bak niet erg, als ze volgroeid maar in een groter aquarium kunnen.

En volgens mij ben ik de enige persoon op de wereld die maanvissen echt lelijk vindt :=.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 17:30

Wj hebben in een vergelijkbare bak maanvissen gehad, deze heel snel naar een andere bak verhuist. 100l is echt te weinig, ze vergroeien compleet, ook als ze jong zijn... Ik zou echt een andere bak voor ze zoeken.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 17:34

_San87_ schreef:
En volgens mij ben ik de enige persoon op de wereld die maanvissen echt lelijk vindt :=.

Haha, ik vind ze wel mooi, maar ik kan me best voorstellen dat er mensen zijn die ze lelijk vinden hoor :P

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 17:43

Century schreef:
_San87_ schreef:

Haha, ik vind ze wel mooi, maar ik kan me best voorstellen dat er mensen zijn die ze lelijk vinden hoor :P

Ik vind ze zo ongelooflijk saai... Maar goed, ik ben levendige vissen gewend die contact zoeken met mensen :P. Ik ben zelf, naast kogelvissen, enorm fan van discussen :).

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 17:48

Discussen zijn ook heel mooi! Lastiger te combineren met andere vissen en ook moeilijke vissen, dat wel.

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 17:49

Is er hier toevallig nog iemand opzoek naar een aquarium standaard (zwart).
Hij is voor een klein aquarium, maat is iets van 38,5 cm bij 25 cm.
Mijn oude aquarium paste er ook niet precies op (die kwam er aan de voor en achterkant wat overheen) maar dat ging prima.
Heb hem nog geen twee maanden gebruikt, hij staat nu op marktplaats.
Maar mocht een bokker hem willen mag ie gratis opgehaald worden in alphen a/d rijn..

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 17:50

Ja, klopt :). Maar toch... Ooit eens op een discus wedstrijd geweest in Duitsland, wat een vissen :+:. Echt fantastisch mooi, die kleuren.

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 17:56

foto lukt helaas nu niet.
Geprobeerd met mijn mobiel, zie je niet alles maar wel een indruk, maar krijg hem weer niet in mijn album vanwege de pixels.

De gourami's zijn echt heel klein en zitten alleen maar hoog. De kersenbuikjes laag en willen voortplanten en zijn dan teritoriaal maar meer dan wegjagen gebeurd er niet die zouden er beter wel uitkunnen.De waaiegarnalen zitten onder de houtdingen ( van die stammetjs achtige dingen,) die zie je niet.
De maanvissen, tsja we hebben ze al een hele tijd en ken verder niemand met een aquarium.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 17:58

Jammer, waaierhandgarnalen zijn juist hele levendige en actieve garnalen die je normaal gesproken veel ziet. Waaierhanden zitten ook graag in de uitstroom van het filter.