Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
assie schreef:En Mindim; ik ga zeker wel uit van het welzijn van het dier. Alleen zolang een orka niet kan praten en kan vertellen dat hij iets super poedersuiker of super leuk vind, blijft het interpretatie. En in deze ga ik dan meer af op de mensen die ik ken en waarvan ik weet hoe ze interpreteren, dan dat ik af ga op een bericht op een website van een organisatie die sowieso tegen dolfijnen/walvissen in gevangenschap is en dus alles veel zwarter zal kleuren dan het werkelijk is.
Urko schreef:mooi filmpje over orkas in het wild, kun je goed op zien dat er tussen zitten met huidproblemen en littekens http://www.aol.com/video/cameraman-gets ... e_facebook
Mindim schreef:Dat zijn nog aanzienlijk meer kilometers dan in een betonnen bak. Het gaat niet alleen om het voedsel vangen, sommige orka's migreren wel degelijk. Bekijk het onderzoek van J. Durban en R.Pitman uit 2010/ 11 maar eens, vanuit antartica naar de caribean. Om dit trouwens aan te voeren als argument dat het niet erg is dat ze in een betonnen bak zitten vind ik van den zotte. De orka's zitten soms zo ondiep dat ze met de staart tegen de bodem zitten, zich zo vervelen dat zo 'dood' in hun bassin hangen, hun rug verbrand omdat het bad niet diep genoeg is.
Verder is er nog te weinig bekend over de migratie van orka's, dat je daarover niet kunt zeggen, ze doen dat nooit, alleen omdat een paar dieren in dat gebied het niet doen. Hoe lang zijn die dieren gevolgd, hoeveel dieren zijn er gevolgd, misschien heb je wat meer data.
Mindim schreef:Deze artikelen geven totaal niet aan dat de rugvin door agressie is afgebeten. Opvallend is dat beide vinnen van jonge orka's zijn, die tijdens het omcirkelen van prooi gebeten zijn. Verkeerde plaats, verkeerde tijd. Zegt totaal niets eigenlijk.
GamblersCup schreef:Ik ga liever niet op de mening van een hobbyist af, maar op de mening van mensen die daar écht verstand van hebben.
Mindim schreef:Iemand die zegt dat ze in dit bad het prima doen, omdat ze in het wild ook niet zo ver zwemmen (terwijl sommige orka's wel degelijk migreren), die moet ik serieus nemen? Nee, die bekijkt de zaak van orka's in gevangenschap met een vrij optimistische bril.
kimmie261 schreef:al dan niet dodelijk,zoals al eerder gebleken is bij orka's die de aanvallen in zo'n klein badje niet overleefden.
Annemieke schreef:GamblersCup schreef:Ik ga liever niet op de mening van een hobbyist af, maar op de mening van mensen die daar écht verstand van hebben.
Haha als je het hier over mij hebt als enkel hobbyist mis je toch wat info![]()
GamblersCup schreef:Annemieke schreef:Haha als je het hier over mij hebt als enkel hobbyist mis je toch wat info
Lekker vol van jezelf! En nee, ik mis geen info. Je hebt je nog lang niet bewezen als een profi met écht veel ervaring, studies en de rest. Zolang blijf je een hobbyist.
Urko schreef:GamblersCup schreef:
Lekker vol van jezelf! En nee, ik mis geen info. Je hebt je nog lang niet bewezen als een profi met écht veel ervaring, studies en de rest. Zolang blijf je een hobbyist.
Ik zou me als ik jou was toch maar eens meer in Annemieke verdiepen voordat je zulke uitspraken doet Gambler... Maar aan de andere kant.. we weten zelf wel wat we waard zijn...Annemieke ... we hobbyen wel weer verder
![]()
Citaat:Ja en in die studie lijken de orka’s ook niet enkel ‘voor de lol’ zulke afstanden te zwemmen, maar wordt vermoed dat ze die afstand naar warmer water wel moeten zwemmen voor vernieuwing van de bovenste huidlaag omdat het daar in Antarctica te koud voor is. Zie Andrews et al 2008 voor meer info over de studie die ik noemde.
In het geval van Morgan gaat het over de bassins in Loro Parque, die 8 tot 12 meter diep zijn (uitgezonderd de med-pool). Hier zullen de orka’s dus niet met hun staart tegen de bodem zitten als ze bijvoorbeeld gevoerd worden. Ik ben ook absoluut tegen de erg ondiepe orka bassins van sommige andere parken.
Citaat:Ja of misschien wel agressie of duidelijk maken van dominantie. Het kan inderdaad gewoon pech zijn zoals jij zegt. Maar in het geval van Morgan, is het terecht om aan de hand van een foto van een paar kraasen wel de conclusie trekken dat Morgan wordt aangevallen in LP?
Citaat:Met die iemand bedoel je mij? In dat geval verdraai je mijn woorden. Ik zegt dit namelijk nergens.
Indy29 schreef:http://www.orca-ocean.nl/web/index.php
Hier is een blog bijgehouden over hoe het met Morgan gaat en hoe haar dagen er zo'n beetje uit zien.
Urko schreef:Indy29 schreef:http://www.orca-ocean.nl/web/index.php
Hier is een blog bijgehouden over hoe het met Morgan gaat en hoe haar dagen er zo'n beetje uit zien.
Goed gehobbyt van die blogger!
assie schreef:orka-ocean=Annemieke=de hobby'er volgens sommigen van jullie
_San87_ schreef:Ach ja, je kan je toch wel indenken dat de meeste mensen hier geneigd zijn de 'pro-orka uitbuiten'-personen hier niet geloofwaardig te achten?
Mindim schreef:Ten eerste Annemieke, misschien het een en ander over jezelf vertellen, voordat van ons allemaal wel verwacht wordt wie jij bent? Ik heb geen benul, dus licht toe zou ik zeggen.