Jij gaat werken en de hond dan?????

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

KiWiKo

Re: Jij gaat werken en de hond dan?????

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 19:25

Quellian schreef:
Ik ben vooral van de voedselvoorziening en de uitlaatservice.

hier nog een Lachen Lachen

knapmannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 19:25

Onze honden gaan ook 2 dagen per week naar mijn schoonouders. Ik vind het ook echt niets om ze de hele dag alleen te laten. Mijn moeder bracht haar honden altijd naar het pension.Vonden ze geweldig.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 19:26

Nikka schreef:
Quellian schreef:
Sja, niemand anders wilde een mishandelde (en dus timide) hond die levenslang kreupel loopt, wekelijks naar de fysio moest, 18 kogels in der donder heeft en vol littekens zit. Mensen hebben graaf een gave hond, graag zelf uitgekozen en vers uit het nest. Dát is egoistisch, ik daarintegen neem wél genoegen met een afdankertje die nergens terecht kan.

Dat geldt voor lang niet alle mensen en zeker niet voor echte hondenliefhebbers.

Ik ben meer een kattenmens dan een hondenmens, maar Mum was van harte welkom bij mij. En ik kon haar adopteren omdat ik paarden heb en ze per dag 2 a 3 uur lekker haar eigen gang kan gaan buiten. Zullen genoeg honden zijn die jaloers zijn op de mijne, want hoeveel honden komen 3x een kwartier buiten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 19:26

KiWiKo schreef:
dat bedoelde ik inderdaad......... waarom zouden ratten zich wel alleen kunnen redden in het hok en honden niet in huis? Lachen

Ik denk dat je me verkeerd begrijpt. Ik denk wel dat zowel honden als ratten zich prima kunnen redden alleen voor een bepaalde tijd, maar ideaal is het niet. En dat ze zich wel zullen redden wil niet zeggen dat ik voor de zekerheid niet ook een oppas inschakel. Gewoon, even checken hoe het met mijn dieren gaat en eventueel water en voer aanvullen. In het ideale geval ze er ook even uithalen, want ik wil niet dat mijn ratten langer dan 24 uur in een kooi zitten. Het kan wel, maar liever niet Knipoog

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 19:27

latnahc2 schreef:
zou best kunnen wat je zegt kiwiko maar ik zou het graag zelf lezen en ik zie het nergens staan op internet.
heb je misschien een link?

zou het zo niet kunnen geven Lachen sorrie

Nikka

KiWiKo schreef:
Jij betrekt dit meteen op jezelf, ik reageer alleen op je uitspraak.

als jij reageert op mijn uitspraak is het niet echt heel erg wereldvreemd dat ik dan dit op mezelf betrek, of vind je van wel Lachen[/quote]

Het ging niet over jou maar over een stelling, maar goed.
Wat me trouwens wel opviel, dat je een stuk zorg van je beesten zo maar overlaat aan een aannemer. Maar ja misschien is het wel een goede vriend, dat zou kunnen.

Miska

@ KiWiKo
Ik heb je hyves eens bekeken en je foto's van je huisdieren, maar zo dramatisch met andere mensen zijn ze niet!
Als je er mee langs het strand kunt gaan lopen, dan kunnen er ook mensen bij je thuis komen en je dieren verzorgen op de momenten dat je er niet bent!
Wat ik al dacht 1 grote ego tripperij ten voordele van jezelf, zodat je het goed kunt praten wat je eigenlijk fout doet!
Jammer!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 19:28

knapmannetje schreef:
Onze honden gaan ook 2 dagen per week naar mijn schoonouders. Ik vind het ook echt niets om ze de hele dag alleen te laten. Mijn moeder bracht haar honden altijd naar het pension.Vonden ze geweldig.

Zou inderdaad een optie zijn, net als een hondenuitlaatservice, alleen is het zo jammer dat mijn hond de bibbers krijgt van vreemde mensen Lachen

De hond van mijn moeder daarintegen vindt het heerlijk om naar het pension te gaan als ze op vakantie is. Ik heb liever dat er iemand in ons huis komt zodat ze allemaal lekker op hun eigen plek kunnen blijven. Denk namelijk dat stress voor een dier ook niet al te fijn is, zeker niet voor een dier dat al timide is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 19:28

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 19:31

RedPassion schreef:
KiWiKo schreef:
dat bedoelde ik inderdaad......... waarom zouden ratten zich wel alleen kunnen redden in het hok en honden niet in huis? Lachen

Ik denk dat je me verkeerd begrijpt. Ik denk wel dat zowel honden als ratten zich prima kunnen redden alleen voor een bepaalde tijd, maar ideaal is het niet. En dat ze zich wel zullen redden wil niet zeggen dat ik voor de zekerheid niet ook een oppas inschakel. Gewoon, even checken hoe het met mijn dieren gaat en eventueel water en voer aanvullen. In het ideale geval ze er ook even uithalen, want ik wil niet dat mijn ratten langer dan 24 uur in een kooi zitten. Het kan wel, maar liever niet Knipoog

kan ik me helemaal in vinden......... ideaal absoluut niet..... en als het even kan dan natuurlijk niet. maar helaas, soms is het gewoon zo..... maar als je het kan oplossen dan doe je dat natuurlijk Lachen

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 19:32

Goede link RedPassion; dat een hond op die manier zijn gifstoffen kwijt kan. De hond van mijn moeder last eens in de zoveel tijd zelf een vast-dag in, dan ligt hij de hele dag in z'n mand, wil hij niet eten (pakt niet eens een koekje aan), hoor je z'n maag knorren, maar drinken doet hij wel. De natuur regelt zichzelf dus ook wel Ja

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 19:32

Nikka schreef:
KiWiKo schreef:
Jij betrekt dit meteen op jezelf, ik reageer alleen op je uitspraak.

als jij reageert op mijn uitspraak is het niet echt heel erg wereldvreemd dat ik dan dit op mezelf betrek, of vind je van wel Lachen

Het ging niet over jou maar over een stelling, maar goed.
Wat me trouwens wel opviel, dat je een stuk zorg van je beesten zo maar overlaat aan een aannemer. Maar ja misschien is het wel een goede vriend, dat zou kunnen.[/quote]
ja de aannemer is een goede vriend van me Lachen Lachen (anders had ik deze verbouwing nooit kunnen betalen Haha! )

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 19:36

Miska schreef:
@ KiWiKo
Ik heb je hyves eens bekeken en je foto's van je huisdieren, maar zo dramatisch met andere mensen zijn ze niet!
Als je er mee langs het strand kunt gaan lopen, dan kunnen er ook mensen bij je thuis komen en je dieren verzorgen op de momenten dat je er niet bent!
Wat ik al dacht 1 grote ego tripperij ten voordele van jezelf, zodat je het goed kunt praten wat je eigenlijk fout doet!
Jammer!

helaas hoort het strand ed niet tot hun territorium Lachen hun "huis" is hun kerk Lachen

Mijn honden zijn gruwelijk sociaal gelukkig wel......... alleen de grote neemt zijn taakje heel, heel serieus...... en zijn taak is waken........ hij blaft niet, hij gromt niet........ hij pakt. en daarom moet ik thuis opletten. Als ik gewoon thuis ben dan laat hij het waken aan mij over, hij waarschuwd mij wel als er iemand aankomt en hij het idee heeft dat ik het niet in de gaten heb.......

Mijn huis is ook niet op slot. ga vooral je goddelijke gang als je naar binnen wil joh Haha! Haha!

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 19:37

KiWiKo schreef:
kan ik me helemaal in vinden......... ideaal absoluut niet..... en als het even kan dan natuurlijk niet. maar helaas, soms is het gewoon zo..... maar als je het kan oplossen dan doe je dat natuurlijk Lachen

Dus voor jouw is Horse Event iets wat even niet anders kan. Weet je, dat 8.30-15.00 uur verhaal val ik nog niet eens zo over. Zeker niet als ze de rest van de dag buiten kunnen komen, maar gewoon weg gaan voor een pleziertje en de boel de boel laten? Ik kan dat werkelijk niet snappen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 19:40

Miska schreef:
@ KiWiKo
Jammer!

In mijn profiel staan trouwens foto's van hun volwassen Lachen

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 19:41

Tja, trip maar lekker verder, want jij weet het toch beter en mij interesseert het niet meer.
Maar je komt op mij over dat je duidelijk aandacht tekort komt!
Door de boel zo op te rakelen en zo laconiek te doen alsof je erg gevoelloos en bot bent.
Onder die façade schuilt er degelijk wel een heel ander persoon!
Duidelijk iemand met 2 gezichten!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 19:43

Nikka schreef:
KiWiKo schreef:

Dus voor jouw is Horse Event iets wat even niet anders kan. Weet je, dat 8.30-15.00 uur verhaal val ik nog niet eens zo over. Zeker niet als ze de rest van de dag buiten kunnen komen, maar gewoon weg gaan voor een pleziertje en de boel de boel laten? Ik kan dat werkelijk niet snappen.

ja Haha! ook ik wil wel eens iets voor mezelf doen, even ontspannen......... Ik ga nooit weg Lachen en nu dit weekeinde wel........... had ik niet weggegaan naar HE dan had ik zoals elk weekeinde gewoon lekker thuis aan het werk geweest, en nu ga ik eindelijk na een hele lange tijd gewoon eens 2 dagen naar iets leuks Lachen Lachen en JA dat is ook best belangrijk voor een mens........ mijn honden hebben het alle andere weekeinden leuk........ nu IK even, als het mag ........ wel wetend dat mijn honden het niks minder leuk hebben als ik er niet ben......... alleen gaan ze dan niet naar buiten Lachen maar moeten ze genoegen nemen met de bank, de matras en de overige 200 vierkante meter.......

en naast de honden heb ik ook nog een kind die wil ook echt wel eens iets leuks gaan doen zo af en toe
Laatst bijgewerkt door KiWiKo op 12-09-08 19:51, in het totaal 1 keer bewerkt

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 19:45

Miska schreef:
Tja, trip maar lekker verder, want jij weet het toch beter en mij interesseert het niet meer.
Maar je komt op mij over dat je duidelijk aandacht tekort komt!
Door de boel zo op te rakelen en zo laconiek te doen alsof je erg gevoelloos en bot bent.
Onder die façade schuilt er degelijk wel een heel ander persoon!
Duidelijk iemand met 2 gezichten!

Gut gaan we persoonlijk worden????

en tja ik ben met sommige dingen meer dierlijk dan menselijk........ zo heb ik de kop van mijn emoe zelf afgehakt....... was beter voor het beest, heb er geen traan om gelaten

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 19:46

Precies!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 19:47

wat precies???????

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 19:51

Ik val hier weer even binnen.. Haha!

Begrijp ik goed, Kiwoko dat jij je honden een heel weekend alleen laat?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 19:53

zaterdag middag tot zondag middag.......... en dat is geen, absoluut geen gewoonte ...... maar soms gebeurt dat wel eens Knipoog

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 19:58

En wie laat ze uit dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 19:59

Rhodos schreef:
En wie laat ze uit dan?

Als je dat nu eens gewoon zelf gaat lezen..... Koe

latnahc2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 20:03

[/quote]

Ik ben meer een kattenmens dan een hondenmens, maar Mum was van harte welkom bij mij. En ik kon haar adopteren omdat ik paarden heb en ze per dag 2 a 3 uur lekker haar eigen gang kan gaan buiten. Zullen genoeg honden zijn die jaloers zijn op de mijne, want hoeveel honden komen 3x een kwartier buiten?[/quote]

3x een kwartier??
de mijne gaat wel 4 keer eruit 3 keer 30 a 45 min en 1 x een uur.