Wanneer is de enge grote spinnentijd voorbij???

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LiNdA1986

Re: Wanneer is de enge grote spinnentijd voorbij???

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 20:36

Citaat:
Als u buiten bent er binnen een straal van 1 meter er wel een spin in u nabijheid is

Ga ik nu nog naar buiten durven!
Brrr...

Rowtjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 20:37

IEEEEUW !!!
ik zou echt niet meer in mn bed durven te slapen.
getsieee wat een enge beesten.

Laar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 20:38

Oke, na dit alles gelezen te hebben. denk ik dat ik me de komende maand maar ziek meld van al mijn verplichtingen en mijn kamer elk kwartier ga stofzuigen, mijn raam gedurende die maand niet meer opendoe, en altijd door mijn neus adem voortaan Huilen van het lachen

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 20:47

Maar Laar... een slang om je nek ging wel prima... dan kan een spinnetje van 30 cm toch ook geen kwaad? Clown

Laar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 20:50

Zeg, wie was ookalweer die dame die naast mij zat en die spin ook niet op haar hand wilde hebben? Schijnheilig

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 21:00

Ik moet zeggen dat ik een beetje ben doorgeslagen in mijn spinnengekte, ik bekijk ze en maak er foto's van. Toch apart als je bedenkt dat ik vroeger al aan het plafond hing als er een ienieminie spinnetje in een hoekje zat. Tegenwoordig vind ik het prachtig en red ik ze zelfs van al te vraatzuchtige katten...

Maar wat ik laatst meemaakte was zelfs mij iets te gortig (en is nu in mijn spinnenfobische familie het griezelverhaal van het jaar). Ik wilde 's avonds naar bed en deed de lamp in de slaapkamer aan. Daar trof ik precies boven het hoofdkussen aan de muur dit schatje aan:
- waarschuwing, deze foto kan als schokkend ervaren worden, alhoewel sommige spinnen in dit topic wel iets groter zijn -
http://www.mijnalbum.nl/Foto-ICELY3YD.jpg

Ik helemaal lyrisch, ren naar beneden voor mijn fototoestel om er een foto van te maken, enfin, het resultaat is bekend (penlight batterij ernaast om de grootte te laten zien). Blijkt het een spin met cameraangst te zijn. Beest rent het plafond op, verliest zijn grip of zoiets, en valt...

Terwijl ik me afvraag waar ie heen is voel ik iets kriebelen in mijn (hoe schrijf je dat?) decollettee...Juist, daar wassie gebleven...voor even...
Na een korte gil heb ik hem een zwieperd gegeven waardoor hij op mijn hand terecht kwam en van daaruit heel hard wegrende. Ik heb het diertje niet weer gezien, al zie ik af en toe vanuit mijn ooghoeken wel iets groots langs rennen zo nu en dan...

En ja, ik heb heerlijk geslapen die nacht...op de bank voor de zekerheid (daarna heb ik mijn bed gewoon weer opgezocht, zo'n angsthaas was ik toch weer niet).

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 21:02

Pluizebolpum schreef:
Ik moet zeggen dat ik een beetje ben doorgeslagen in mijn spinnengekte, ik bekijk ze en maak er foto's van. Toch apart als je bedenkt dat ik vroeger al aan het plafond hing als er een ienieminie spinnetje in een hoekje zat. Tegenwoordig vind ik het prachtig en red ik ze zelfs van al te vraatzuchtige katten...

Maar wat ik laatst meemaakte was zelfs mij iets te gortig (en is nu in mijn spinnenfobische familie het griezelverhaal van het jaar). Ik wilde 's avonds naar bed en deed de lamp in de slaapkamer aan. Daar trof ik precies boven het hoofdkussen aan de muur dit schatje aan:
- waarschuwing, deze foto kan als schokkend ervaren worden, alhoewel sommige spinnen in dit topic wel iets groter zijn -

Ik helemaal lyrisch, ren naar beneden voor mijn fototoestel om er een foto van te maken, enfin, het resultaat is bekend (penlight batterij ernaast om de grootte te laten zien). Blijkt het een spin met cameraangst te zijn. Beest rent het plafond op, verliest zijn grip of zoiets, en valt...

Terwijl ik me afvraag waar ie heen is voel ik iets kriebelen in mijn (hoe schrijf je dat?) decollettee...Juist, daar wassie gebleven...voor even...
Na een korte gil heb ik hem een zwieperd gegeven waardoor hij op mijn hand terecht kwam en van daaruit heel hard wegrende. Ik heb het diertje niet weer gezien, al zie ik af en toe vanuit mijn ooghoeken wel iets groots langs rennen zo nu en dan...

En ja, ik heb heerlijk geslapen die nacht...op de bank voor de zekerheid (daarna heb ik mijn bed gewoon weer opgezocht, zo'n angsthaas was ik toch weer niet).

ROFL ROFL ROFL Whaha, ik kom niet meer bij!!
Dan schrik je pas zeg!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 21:04

Haha! Haha! Haha! geweldig!!

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 21:05

Laar schreef:
Zeg, wie was ookalweer die dame die naast mij zat en die spin ook niet op haar hand wilde hebben? Schijnheilig

Uuuhhh.... Haha!

Solaria_Liz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 21:09

Pluizebolpum schreef:

Die spin is wel schattig.. daar ben ik niet bang voor. tot ik heb tegenkom in huis Tong uitsteken

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 21:23

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 21:25

Whaha wat een schatje!
Clown

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 21:29

Shorks

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 21:30

Citaat:
Wist u dat...
<> De mens in zijn leven gemiddeld 8 spinnen eet. Lichaamsdelen in voedingsmiddelen terecht gekomen in de fabrieken ( zoals in koekjes).

ooooooh gatver. Ik hoef voorlopig dus GEEN koekjes meer. Lekker topic is dit, ik zit hier rillingen te hebben en steeds de muren te bekijken of er al van die beesten zitten Clown Ik heb er zelf nog geen gezien gelukkig!

eknein

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 21:39

Echt ik blader dit topic een beetje door. Tijdens deze 8 bladzijde heb ik 3 extra lichten aan gedaan, 3 keer mn kamer gecontroleerd, m'n bed verschoven en m'n benen zitten ongeveer in mn nek.

Gosh ik heb zo'n hekel aan spinnen...

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 21:40

Zo heb je ook van die verhalen die zeggen dat je ongeveer 1500 spinnen in huis zou hebben en dat je er gemiddeld 500 van binnen krijgt...
Die 8 spinnen wil ik nog wel geloven, maar 1500 en 500...nee, lijkt me echt stug (of die 1500 hebben een fantastische schutkleur).

Solaria_Liz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 21:54

dat heb ik ook gehoord, van die 1500 spinnen. Ik geloof het wel. We hebben zoveel kiertjes, gleufjes en gaatjes in huis waar ze in zitten
Laatst bijgewerkt door Solaria_Liz op 05-09-08 21:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Solaria_Liz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 21:56

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 22:09

Happy_Liz schreef:
dat heb ik ook gehoord, van die 1500 spinnen. Ik geloof het wel. We hebben zoveel kiertjes, gleufjes en gaatjes in huis waar ze in zitten

Ik heb het zelf gezien, zie mijn eerdere post. Maar dan zichtbaar, op mijn gordijnen. Dacht eerst dat het raam openstond, mar de gordijnen bewogen door die krioelende baby spinnen... Nagelbijten / Gniffelen

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 22:21

Happy_Liz schreef:
maar moet je nagaan.. je hebt lekker geslapen. je wordt wakker en dan zie je dit Tong uitsteken

http://www.bezinningscentrum.nl/teksten/wim/spin.jpg

Aan de ene kant schrik je je kapot, maar aan de andere kant ook wel lief

Die ooggies... ROFL wat een schatje...

Oja, babyspinnen...Was bij mams aan het bbqen en had telkens zo'n babietje aan mijn arm hangen. Begon al bijna te denken dat dat kleine wezentje dacht dat ik zijn mamsie was (I know, spinnen doen niet aan moederliefde, maar toch)...Toevallig viel er wat op de grond, dus raap ik het op en keek schuin onder de stoel...
Hing er een heel nest van babyspinnetjes aan de armleuning...
Niks geen verliefd babietje, had telkens een ander naar een plant verderop verhuist. En tja...met weet-ik-hoeveel van die dingegies blijf je sjouwen...
Ik heb maar een andere stoel gepakt, had iedereen rust...

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 22:45

ROFL ROFL Hoe herkenbaar!
De baby's gaan prima, maar als ze groot geworden zijn, ga ik er niet meer mee rondlopen hoor! Haha!

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 22:55

O, ikke wel...Had er laatst een op mijn hoofd. Ik wil de post pakken, glijdt er zo'n achtpoter naar beneden, precies tussen mijn ogen.
Aan het draadje opgepakt, deur opengedaan en vaarwel gezegt...

Maar voor diegenen die bang zijn voor spinnen...Rijden jullie weleens buiten in de spinnentijd? Heb je dan ook niet voortdurend van die spinraggen tegen je hoofd? Ik vind het geen ramp (ben wel blij dat paardje neckreining kan - één hand om te sturen, andere om raggen weg te vegen, zie ik ook nog wat), maar als je echt bang bent lijkt het me een nachtmerrie.

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 23:23

Dan vinden jullie 8 legged fraks zeker een mooie film?

Offuh hoe heet die film ook al weer.
Arachnaiden oid

Met die spinnen in de wijnkelder??

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 23:46

Pluizebolpum schreef:
O, ikke wel...Had er laatst een op mijn hoofd. Ik wil de post pakken, glijdt er zo'n achtpoter naar beneden, precies tussen mijn ogen.
Aan het draadje opgepakt, deur opengedaan en vaarwel gezegt...

Maar voor diegenen die bang zijn voor spinnen...Rijden jullie weleens buiten in de spinnentijd? Heb je dan ook niet voortdurend van die spinraggen tegen je hoofd? Ik vind het geen ramp (ben wel blij dat paardje neckreining kan - één hand om te sturen, andere om raggen weg te vegen, zie ik ook nog wat), maar als je echt bang bent lijkt het me een nachtmerrie.

Gelukkig hebben we hier niet zulke dichte begroeiing maar ik lig altijd op de hals van pony/paard. Moet zeggen dat zowel mijn eigen pony als mijn verzorgpaard daar rustig genoeg voor zijn.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 23:59

LiNdA1986 schreef:
Afbeelding

dit kwam ik op google tegen Nagelbijten / Gniffelen

Heel leuk, maar dit zijn dus geen spinnen.
Het zijn Rolspinnen of Solifugae, maar ze behoren wel tot de spinachtigen, net als o.a. schorpioenen, mijten en hooiwagens.