Citaat:Als u buiten bent er binnen een straal van 1 meter er wel een spin in u nabijheid is
Ga ik nu nog naar buiten durven!
Brrr...
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Citaat:Als u buiten bent er binnen een straal van 1 meter er wel een spin in u nabijheid is
Pluizebolpum schreef:Ik moet zeggen dat ik een beetje ben doorgeslagen in mijn spinnengekte, ik bekijk ze en maak er foto's van. Toch apart als je bedenkt dat ik vroeger al aan het plafond hing als er een ienieminie spinnetje in een hoekje zat. Tegenwoordig vind ik het prachtig en red ik ze zelfs van al te vraatzuchtige katten...
Maar wat ik laatst meemaakte was zelfs mij iets te gortig (en is nu in mijn spinnenfobische familie het griezelverhaal van het jaar). Ik wilde 's avonds naar bed en deed de lamp in de slaapkamer aan. Daar trof ik precies boven het hoofdkussen aan de muur dit schatje aan:
- waarschuwing, deze foto kan als schokkend ervaren worden, alhoewel sommige spinnen in dit topic wel iets groter zijn -
http://www.mijnalbum.nl/Foto-ICELY3YD.jpg
Ik helemaal lyrisch, ren naar beneden voor mijn fototoestel om er een foto van te maken, enfin, het resultaat is bekend (penlight batterij ernaast om de grootte te laten zien). Blijkt het een spin met cameraangst te zijn. Beest rent het plafond op, verliest zijn grip of zoiets, en valt...
Terwijl ik me afvraag waar ie heen is voel ik iets kriebelen in mijn (hoe schrijf je dat?) decollettee...Juist, daar wassie gebleven...voor even...
Na een korte gil heb ik hem een zwieperd gegeven waardoor hij op mijn hand terecht kwam en van daaruit heel hard wegrende. Ik heb het diertje niet weer gezien, al zie ik af en toe vanuit mijn ooghoeken wel iets groots langs rennen zo nu en dan...
En ja, ik heb heerlijk geslapen die nacht...op de bank voor de zekerheid (daarna heb ik mijn bed gewoon weer opgezocht, zo'n angsthaas was ik toch weer niet).
Laar schreef:Zeg, wie was ookalweer die dame die naast mij zat en die spin ook niet op haar hand wilde hebben?
Pluizebolpum schreef:Ik moet zeggen dat ik een beetje ben doorgeslagen in mijn spinnengekte, ik bekijk ze en maak er foto's van. Toch apart als je bedenkt dat ik vroeger al aan het plafond hing als er een ienieminie spinnetje in een hoekje zat. Tegenwoordig vind ik het prachtig en red ik ze zelfs van al te vraatzuchtige katten...
Maar wat ik laatst meemaakte was zelfs mij iets te gortig (en is nu in mijn spinnenfobische familie het griezelverhaal van het jaar). Ik wilde 's avonds naar bed en deed de lamp in de slaapkamer aan. Daar trof ik precies boven het hoofdkussen aan de muur dit schatje aan:
- waarschuwing, deze foto kan als schokkend ervaren worden, alhoewel sommige spinnen in dit topic wel iets groter zijn -
http://www.mijnalbum.nl/Foto-ICELY3YD.jpg
Ik helemaal lyrisch, ren naar beneden voor mijn fototoestel om er een foto van te maken, enfin, het resultaat is bekend (penlight batterij ernaast om de grootte te laten zien). Blijkt het een spin met cameraangst te zijn. Beest rent het plafond op, verliest zijn grip of zoiets, en valt...
Terwijl ik me afvraag waar ie heen is voel ik iets kriebelen in mijn (hoe schrijf je dat?) decollettee...Juist, daar wassie gebleven...voor even...
Na een korte gil heb ik hem een zwieperd gegeven waardoor hij op mijn hand terecht kwam en van daaruit heel hard wegrende. Ik heb het diertje niet weer gezien, al zie ik af en toe vanuit mijn ooghoeken wel iets groots langs rennen zo nu en dan...
En ja, ik heb heerlijk geslapen die nacht...op de bank voor de zekerheid (daarna heb ik mijn bed gewoon weer opgezocht, zo'n angsthaas was ik toch weer niet).
Blue_Eyes schreef:En wat vinden jullie van dit schatje dan? Poppetje is doodgebleven van de schrik![]()
http://i377.photobucket.com/albums/oo21 ... n_ieks.jpg
Citaat:Wist u dat...
<> De mens in zijn leven gemiddeld 8 spinnen eet. Lichaamsdelen in voedingsmiddelen terecht gekomen in de fabrieken ( zoals in koekjes).
Happy_Liz schreef:dat heb ik ook gehoord, van die 1500 spinnen. Ik geloof het wel. We hebben zoveel kiertjes, gleufjes en gaatjes in huis waar ze in zitten
Happy_Liz schreef:maar moet je nagaan.. je hebt lekker geslapen. je wordt wakker en dan zie je dit![]()
http://www.bezinningscentrum.nl/teksten/wim/spin.jpg
Aan de ene kant schrik je je kapot, maar aan de andere kant ook wel lief
Pluizebolpum schreef:O, ikke wel...Had er laatst een op mijn hoofd. Ik wil de post pakken, glijdt er zo'n achtpoter naar beneden, precies tussen mijn ogen.
Aan het draadje opgepakt, deur opengedaan en vaarwel gezegt...
Maar voor diegenen die bang zijn voor spinnen...Rijden jullie weleens buiten in de spinnentijd? Heb je dan ook niet voortdurend van die spinraggen tegen je hoofd? Ik vind het geen ramp (ben wel blij dat paardje neckreining kan - één hand om te sturen, andere om raggen weg te vegen, zie ik ook nog wat), maar als je echt bang bent lijkt het me een nachtmerrie.
LiNdA1986 schreef:
dit kwam ik op google tegen