Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
HBVisser schreef:Het enige wat ik jammer vind en wat je voornamelijk in de trainingen van IPO en dergelijke ziet is dat de trainers weinig open staan voor nieuwe methoden.
Lia schreef:Mijn grootste plezier had ik die dag aan Kira
Het oude velletje liep de biathlon met een collega wiens hond geblesseerd was en had de dag van haar gepensioneerde leven![]()
Ik zie een pakwerker, ik zie een pakwerker.....
Die is voor mij![]()
Yiihaa
Ze was echt heel fanatiek, zo fanatiek dat ze niet niet terug kwam met terug roepen maar vol stelde en ook met de schijn (pakwerker draait om vlak voor dat hond bij hem is en staat dan onbewegelijk stil, hond mag niet bijten maar moet gaan bewaken) ging ze er vol in :evil:
Ze waren dus laatste maar Kira heeft iig veel lol gehad, en wij trouwens ook want het was fantastisch om haar aan het werk te zien.
Ze had zo ontzettend veel plezier
HBVisser schreef:Ik ga als eerste naar buiten, ik eet eerst, hond niet op de bank of bed e.d en heel veel negeren.
HBVisser schreef:Tja Lia als jij het zegt zal het wel zo zijn.
Ik begrijp alleen niet dat een hond die gebruikt wordt voor politiewerk niet dusdanig onder appel staat dat ze na willen pikken.
tantjeuh schreef:HBVisser schreef:Tja Lia als jij het zegt zal het wel zo zijn.
Ik begrijp alleen niet dat een hond die gebruikt wordt voor politiewerk niet dusdanig onder appel staat dat ze na willen pikken.
Ik heb al héél wat honden naar politiewerk zien gaan.. Welke honden zijn dat? Juist, degene die te 'bijterig' waren voor het echte IPO-werk, degene die niet wachten op de bevelen bij IPO-werk..
Persoonlijk vind ik dat onverantwoord, vermits je dan met serieuze moordwapens op pad bent. Stel nu maar eventjes dat de teletac het laat afweten en de begeleider zijn hond niet in bedwang kan houden... Hond die alleen nog maar denkt 'bijten, bijten, bijten'.
Wilawander schreef:tantjeuh schreef:Ik heb al héél wat honden naar politiewerk zien gaan.. Welke honden zijn dat? Juist, degene die te 'bijterig' waren voor het echte IPO-werk, degene die niet wachten op de bevelen bij IPO-werk..
Persoonlijk vind ik dat onverantwoord, vermits je dan met serieuze moordwapens op pad bent. Stel nu maar eventjes dat de teletac het laat afweten en de begeleider zijn hond niet in bedwang kan houden... Hond die alleen nog maar denkt 'bijten, bijten, bijten'.
Daarom gebruik je af en toe dus die prikker of Teletac.
Tobila schreef:eetjuhhhh schreef:Deze halsbanden werder vroeger gebruikt voor de jacht, toen zaten de stekels/pennen aan de buitenkant en beschermden de honden tegen aanvallen/beten in de nek van hun prooidier (vossen, wolven etc.) Totdat iemand erachter kwam dat je ze ook andersom kon gebruiken..
Klopt helemaal, ja! Ze werden o.a. gebruikt bij de berenjacht met de pinnen aan de buitenkant. De pinnen aan de binnenkant is heel de bedoeling niet van deze halsbanden.
Ik vraag me dan ook af waarom honden met deze halsbanden uberhaupt getraind worden. Het enige wat ik denk als ik iemand met een hond aan zo'n halsband voorbij zie komen is: "Hiero, heb je er weer zoeen die beter niet aan een hond had moeten beginnen!!" (met een hele diepe zucht erachteraan). Maargoed, dat is mijn mening....