tamary schreef:crossmonster schreef:Mensen, wees blij dat er iemand is die zo graag een aangelopen kat wil houden, genoeg mensen die juist andersom zijn

Als ik een aanloper wil houden zou ik toch echt eerst willen weten of die een eigenaar heeft. Dus naar de DA om een chip te zoeken en misschien herkent die de kat wel.
Deze mevrouw heeft geen/nauwelijks moeite gedaan om de eigenaar te traceren. Had ze dat wel gedaan chip lezen, politie, DA had ze de eigenaar gevonden. Het niet willen? vinden van de eigenaar maakt dat ik niet erg vriendelijk denk over de motivatie van deze mevrouw.
daar ben ik het heel erg mee eens..
het zou maar bij jezelf gebeuren.. dan wil je je lieve 4 voetertje ook graag terug
Roxx schreef:Ik kan me voorstellen dat beide partijen de kat graag willen hebben. Daar kun je een hele strijd om gaan maken. Wat ik me wel afvraag is in hoeverre het zin heeft om de kat met veel trammelant terug te eisen. Stel dat je gelijk krijgt en je krijgt de kat mee, dan is de kans heel groot dat de kat direct weer terug gaat naar die mevrouw zodra je hem buiten laat. Ik denk namelijk dat hij haar huis als zijn huis ziet na zoveel maanden. De enige manier om haar bij jou te houden is haar op te sluiten in jouw huis. Maar dan doe je hetzelfde als die mevrouw. Een paard kun je in een geval als deze in een wei of een stal zetten, die zal niet teruggaan naar zijn vorige baas. Een kat kiest echter zijn eigen huis.....
@TS: ik wens je veel wijsheid, ik zou echt niet weten wat ik in jouw situatie zou doen.
de ts kan altijd dan tijdelijk even in huis houden zodat ze kat weer weet dat dat toch echt zijn huisje is..