Kat teruggevonden - wat zouden jullie doen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

tamary

Re: Kat teruggevonden - wat zouden jullie doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 18:19

crossmonster schreef:
Mensen, wees blij dat er iemand is die zo graag een aangelopen kat wil houden, genoeg mensen die juist andersom zijn Knipoog

Als ik een aanloper wil houden zou ik toch echt eerst willen weten of die een eigenaar heeft. Dus naar de DA om een chip te zoeken en misschien herkent die de kat wel.
Deze mevrouw heeft geen/nauwelijks moeite gedaan om de eigenaar te traceren. Had ze dat wel gedaan chip lezen, politie, DA had ze de eigenaar gevonden. Het niet willen? vinden van de eigenaar maakt dat ik niet erg vriendelijk denk over de motivatie van deze mevrouw.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 18:22

Als je het hele topic leest zie je dat de vrouw gezegd heeft dat ze de chip wel heeft laten lezen. Alleen hebben we hier 3 verschillende soorten chiplezers die niet alle chips pakken, dus het zou best kunnen dat hij niet herkend is.

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 18:29

Ik volg dit even, ben erg benieuwd hoe het af gaat lopen. Ik ben vorig jaar twee katten kwijt geraakt. Als ik weet wie ze in huis heeft krijgt diegene nog een groot probleem!!!!!

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 18:36

Ik kan me voorstellen dat beide partijen de kat graag willen hebben. Daar kun je een hele strijd om gaan maken. Wat ik me wel afvraag is in hoeverre het zin heeft om de kat met veel trammelant terug te eisen. Stel dat je gelijk krijgt en je krijgt de kat mee, dan is de kans heel groot dat de kat direct weer terug gaat naar die mevrouw zodra je hem buiten laat. Ik denk namelijk dat hij haar huis als zijn huis ziet na zoveel maanden. De enige manier om haar bij jou te houden is haar op te sluiten in jouw huis. Maar dan doe je hetzelfde als die mevrouw. Een paard kun je in een geval als deze in een wei of een stal zetten, die zal niet teruggaan naar zijn vorige baas. Een kat kiest echter zijn eigen huis.....
@TS: ik wens je veel wijsheid, ik zou echt niet weten wat ik in jouw situatie zou doen.

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 19:43

tamary schreef:
crossmonster schreef:
Mensen, wees blij dat er iemand is die zo graag een aangelopen kat wil houden, genoeg mensen die juist andersom zijn Knipoog

Als ik een aanloper wil houden zou ik toch echt eerst willen weten of die een eigenaar heeft. Dus naar de DA om een chip te zoeken en misschien herkent die de kat wel.
Deze mevrouw heeft geen/nauwelijks moeite gedaan om de eigenaar te traceren. Had ze dat wel gedaan chip lezen, politie, DA had ze de eigenaar gevonden. Het niet willen? vinden van de eigenaar maakt dat ik niet erg vriendelijk denk over de motivatie van deze mevrouw.

daar ben ik het heel erg mee eens..
het zou maar bij jezelf gebeuren.. dan wil je je lieve 4 voetertje ook graag terug

Roxx schreef:
Ik kan me voorstellen dat beide partijen de kat graag willen hebben. Daar kun je een hele strijd om gaan maken. Wat ik me wel afvraag is in hoeverre het zin heeft om de kat met veel trammelant terug te eisen. Stel dat je gelijk krijgt en je krijgt de kat mee, dan is de kans heel groot dat de kat direct weer terug gaat naar die mevrouw zodra je hem buiten laat. Ik denk namelijk dat hij haar huis als zijn huis ziet na zoveel maanden. De enige manier om haar bij jou te houden is haar op te sluiten in jouw huis. Maar dan doe je hetzelfde als die mevrouw. Een paard kun je in een geval als deze in een wei of een stal zetten, die zal niet teruggaan naar zijn vorige baas. Een kat kiest echter zijn eigen huis.....
@TS: ik wens je veel wijsheid, ik zou echt niet weten wat ik in jouw situatie zou doen.

de ts kan altijd dan tijdelijk even in huis houden zodat ze kat weer weet dat dat toch echt zijn huisje is..

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 20:16

Als er hier een kat komt aangelopen, hij mag nog zo mager zijn dat je zijn ribben kan tellen, en ik zie dat hij gecastreerd is, weet ik al meteen dat deze kat een eigenaar heeft die er om geeft.
Deze kat is gecastreerd, en daar kan je niet naast kijken. Iemand die zijn kat doelbewust laat uithongeren en verwaarlozen, zal nooit de moeite gedaan hebben om het beest te castreren. Dan weet je toch dat de kat een eigenaar heeft die er om geeft? Dus als zo'n beest komt aanlopen, licht ik daar ook alle nodige instanties over in. Al heeft de rechtmatige eigenaar een jaar nodig om zijn kat terug te vinden, dan geef ik dat dier zonder problemen mee.
Ik weet wat het is om een kat te hebben die vermist wordt. Dat is een hel om door te gaan en wens ik niemand toe. Je ziet ze liever dood op straat liggen, dan dat ze verdwenen zijn en je niet weet wat er gebeurd is. Als ze dood zijn kun je het afsluiten, anders niet. Ik toch niet.

Ik kan er gewoon met mijn kop niet bij. Beest van straat plukken, binnen opsluiten en nog nooit de moeite doen om uit te zoeken wie het baasje is. "oh, maar ik heb 15km verderop wel eens de zoekertjes in de supermarkt gelezen hoor"
Als ze het beest nu nog gewoon eten had gegeven, ok... maar binnen opsluiten?

De volgende keer dat hier een paard uitbreekt, stal ik die ook wel even gezellig op de manege en licht ik niemand in. tjah, t beest kwam gewoon aanlopen Koe dus nu is die van mij, de eigenaar gaf er duidelijk niet om.

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 20:21

Ik kan me toch niet voorstellen dat er mensen bestaan die zo lomp kunnen reageren Scheve mond TS ik hoop dat je snel je kat terug hebt Ach gut

raylaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 20:38

ik snap jullie allebij, MAAR een gelukkige binnenkat zou niet naar buiten glippen.
ts: ik hoop dat je snel je kat terug hebt.

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 20:56

wat een ***** dat mens zeg Boos!
Als ze gewoon leuk en vriendelijk gereageerd had, eens had getoond aan de TS dat de kat het daar naar zijn zin had, en voorgesteld om af en toe op de koffie te komen, had het vast geen probleem geweest toch? Of aangezien ze niet ver van elkaar wonen beide voor de kat te zorgen? zodat hij 2 adresjes heeft? Het is toch een kat die veel buiten wil!
Dan had de TS er zich misschien bij neergelegd.
Ik denk dat ik op deze manier ook zeker mijn kat terug zou willen Bloos
Als je een kat/zwerver in huis neemt weet je gewoon dat de kans bestaat dat er een eigenaar is, daar houd je rekening mee.
Een kat in huis opsluiten zonder iets te ondernemen vind ik inderdaad cat-napping.
Ik heb ook al zwervertjes aan huis gehad, die af en toe binnenkwamen enzo, uiteindelijk zijn er geen enkele gebleven, voor mij dus een teken dat ze toch een thuis hadden of nog adresjes hadden.

Sjapaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 21:13

weet je al meer ondertussen ts? ben je naar de DA geweest?

Orange_peach

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 21:29

Sjapaz schreef:
weet je al meer ondertussen ts? ben je naar de DA geweest?

TS heeft al laten weten dat ze de kat niet meekrijgt van de dame ... ook wil ze niet mee naar de DA.
TS zal morgen contact opnemen om te horen wat er verder ondernomen kan worden.
Daarna is er niets meer gedaan omdat TS op kraambezoek is ...
lezen is moeilijk

ik hoop dat de politie iets kan doen voor jouw want wat deze dame doet vind ik echt niet normaal
ik ben zelf op deze manier mijn kat kwijtgeraakt ... toen ik ging babysitten bij een jongetje liet deze mij heel fier zijn kat zien ... ik zag meteen dat het mijn kat was (lapjeskat met zeldzame aftekening dus makkelijk te herkennen). Het was een hele klap, maar ik durfde de kat niet opeisen ... deze jongen was er onmogelijk gelukkig met en de kat mocht buiten lopen. (toen iig, nu loopt er ook een hond maar na die keer ben ik er nooit meer geweest dus weet niet hoe of wat nu). en ze leek mij er toen dus ook een vrij goed leven te hebben gekregen.
Het heeft veel pijn gedaan, maar ik heb me erbij neergelegd.

bij jouw TS vind ik het anders, jij hebt duidelijk gehoord hoe de situatie daar is ... en die is niet zoals jouw kat die het liefste heeft. Ik vind zeker dat jij wel recht hebt om je kat terug te krijgen!!
ik hoop zo dat er morgen een grote vooruitgang komt! (zoals terugkrijgen bijvoorbeeld)

x

Angie_ke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 21:32

Heb even de update gelezen, grrr moest iemand dit mij flikken!!! Ik zou ze iets aandoen vrees ik!
Ik zou gelijk naar de politie stappen, als de chip op jouw naam staat, kan die teef jou niets maken, dan moet ze de kat teruggeven!!!

VeraW

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 21:39

ik lees ook even mee en ben nieuwd hoe dit afloopt.
Ik hoop iig dat je je kat terug krijgt

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 21:47

erg benieuwd hoe dit afloopt..
ik heb niet alles gelezen, maar hoe lang is de kat nu 'vermist' geweest?

ik zou woedend zijn als iemand mijn kat zomaar ineens in huis zou nemen.. zit je al die tijd in onzekerheid en met verdriet...
maar ja onze katten kwamen altijd elke dag gewoon thuis en kwamen altijd als je ze floot (ja ze waren afgericht haha).
(naja waarschijnlijk is een oude kat kat van ons ook door iemand in huis genomen.. maar dat was nogal een apart beest)

Ik wens je iig heel veel sterkte en wijsheid!

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 22:51

Ook ik heb even bijgelezen.
Het is toch van de zotten als een wildvreemde mijn kat in huis neemt - met alle goede bedoelingen - het vervolgens niet uitzoekt bij desbetreffende instanties, en het dier zich toe-eigent? Dat lijkt mij niet de gebruikelijke gang van zaken, al heb je nog zulke goede bedoelingen.
Het zegt genoeg over de vrouw, dat zij willens en wetens niet mee wil werken met TS.
Zeker nadat ook nog eens toegezegd wordt gemaakte kosten te vergoeden en bewijs voor te leggen!!!!!!!
Hoe haal je het in je blote grijze hersencellen om dan nog niet mee te werken.
Daarom toon ik dan ook geen enkele empathie voor mevrouw.

Ts, ik zou aangifte doen van diefstal. Die vrouw houdt nu de kat terwijl zij beter weet.
Hoewel zij idd misschien wel de beste bedoelingen had, is het niet teruggeven van een andermanseigendom toch echt strafbaar lijkt me.

Eventueel zou ik zelfs rechtbijstand inschakelen, nadat aangifte o.i.d. is gedaan.
Laat hun anders maar keurige brief opstellen, dat jij de kat per direct terugeist.
Ik wens je heel veel succes en sterkte, en hoop hier snel weer bij te lezen.
Ps. Ranke katten, dat ken ik Knipoog Mijn dame is dat ook zo erg.
Laatst bijgewerkt door Meloen op 05-08-08 22:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 22:51

miss_lizje schreef:
Als ik jou dier meeneem en hem helemaal volprop met vanalles en nog wat mag ik hem dan ook houden omdat hij gelukkiger is. Clown

Ja, als mijn dier gelukkiger is bij een ander, dan mag die ander hem hebben.
Zo is het ook bij onze kat gegaan.
Als je van een dier houdt, dan wil je toch het beste voor hem? Anders is het maar een bar egoistisch houden van...

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 22:55

Hoeveel keus heeft de kat als hij louter binnen moet blijven, dit hem opgelegd wordt?
Is de kat dan wel gelukkig?
Laat je de kat dan in zijn ware aard?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 17:48

Ha bokt is weer online! Ben meteen dit topic gaan zoeken.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 17:50

ik ook, ik ben heel benieuwd!!! Hyper!

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 18:43

Wat kunnen mensen toch vreemd reageren. Tuurlijk mag ze het vervelend vinden dat "haar" kat weer weg moet na 4 maanden en mag ze daarover verdrietig zijn. Maar dat geeft haar niet het recht om de kat te houden nu de echte eigenaar zich meldt. Het minste is dat ze kan mee werken aan het onderzoek van de da. Jammer dat ze zo reageert.
Ik hoop voor je dat de politie iets voor je kan betekenen. Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 18:48

Als het een echte buitenkat is, vind ik niet dat de kat bij deze mevrouw die hem altijd binnenhoudt een goed huisje heeft getroffen. Dikke kans dat ze de posters en oproepen heeft gezien en de kat gewoon heeft willen houden, naja, dan moet ze nu op de blaren zitten want de kat gaat terug naar de rechtmatige eigenaresse.

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 21:56

En? Hoe staat het er inmiddels voor?
Ik ben zéér benieuwd.....

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 22:03

Ik ben ook benieuwd!

inge81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-08 07:55

Nieuwe update; beetje verlaat (ik kreeg gisteren op een gegeven moment bokt te pakken, maar toen vloog alles er weer uit Boos! )

Heb ondertussen de wijkagent over de vloer gehad. Met deze heb ik een heel goed gesprek gehad, heb foto's overlegd en het dossier van de DA aan hem meegegeven. Hij is hiermee aan het einde van de werkdag langs die mensen gegaan, waar hij vriendelijk zou verzoeken om mee te werken aan een DA onderzoek.

Hij is daar dus ook inderdaad geweest, heeft de desbetreffende kat bekeken en is er ook van overtuigd dat het om één en dezelfde kat gaat. Echter hebben deze mensen Spike dus al een paar maanden in huis en willen hem eigenlijk niet meer kwijt. Er is dus afgesproken dat er een gesprek zal komen tussen die mensen (man + vrouw), ons en dan de wijkagent als bemiddelaar.

Ik heb er wel begrip voor dat die mensen ondertussen liefde voor de kat hebben. En juist daardoor is het natuurlijk een moeilijk verhaal. De wijkagent wist me te vertellen, dat hij hun er wel op heeft gewezen dat je in principe als vinder van een voorwerp ook een bepaalde zoekplicht hebt naar de rechtmatige eigenaars. Aangezien hierin eigenlijk geen moeite is gedaan, terwijl er wel op allerlei manieren is gezocht, heeft hij ook het advies gegeven om de kat aan de rechtmatige eigenaar (wij dus) terug te geven.

Nu zal het gesprek vanmiddag plaatsvinden en wel hier thuis. Dan kunnen deze mensen zien hoe wij met de andere katten omgaan en gelijk kennis maken met zijn broertje.
Mijn man en ik hebben natuurlijk al het één en ander overlegd. Wij willen dan ook het volgende voorstellen (waarvan wij denken dat het een zeer schappelijk voorstel is).
dat wij Spike weer terug in huis nemen, wel willen wij hem dan 2 of 3 dagen ook even binnen houden. Dit omdat hij zijn geurtjes e.d. kwijt is in huis en ik wil dat hij weer zijn eigen plekjes moet kunnen ontwikkelen. Daarna laten wij hem gewoon weer lekker naar buiten.
Als hij er dan voor kiest om ook daar af en toe een bezoekje te brengen, dan kan ik me daar goed in vinden, zolang ze hem maar niet meer opsluiten. Mocht hij er helemaal voor kiezen om die kant op te gaan, dan heb ik me er bij neer te leggen (dan kiest Spike zijn eigen thuis). Dan zou ik hem alleen wel graag af en toe op kunnen zoeken.
Voor het geval hij er voor kiest niet meer die kant op te gaan, wil ik voorstellen dat ik eens in de 14 dagen een belletje doe als hij in huis is, zodat hun hem kunnen bezoeken.

Al met al denken wij dat het een redelijk voorstel is, zeker omdat er 2 families zijn die de kat als eigen beschouwen. Maar ik ben dus benieuwd hoe ze erop zullen reageren.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 08:07

Jeetje wat een verhaal zeg.... Ach gut
Ik vind het ook een schappelijk voorstel Ja
Veel succes voor vanmiddag OK dan!