Geld mag geen reden zijn om een dier in te laten slapen

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

khirshanta

Re: Geld mag geen reden zijn om een dier in te laten slapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 15:28

ben ik ook met je eens hoor, maar echt, puur om tot de kern te komen: je had dat geld nooit meer bij elkaar gekregen. (waarschijnlijk zou dat ieder mens met vrienden en familie wel lukken, maar we zitten in 'extreme fiction' Knipoog )

Als ik het zo lees zeg jij dus (ik zeg het nu heel bot hoor, zo is het helemaal niet bedoeld)
'ik zou mijn paard in laten slapen, als ik er niet op mag rijden'

shadowprince

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 15:30

nee ik zou hem niet zomaar aan iemand die ik niet ken weggeven, alleen aan mensen die ik vertrouw

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 15:44

okee, ik had toch gekozen hem te schenken aan die mensen.

Ik denk dat een paard meer recht heeft geluk te krijgen dan 'voor alle zekerheid' ingeslapen te worden. Het zou naar mijn mening niet eerlijk zijn een paard dat na een operatie volledig gezond zal zijn, in te laten slapen.

shadowprince

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 15:51

nee idd maar dan zou ik toch echt naar mensen zoeken die mij aantrekken en niet degene waar andere mensen van zeggen, die zoekt nog een paard vraag die even....

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 15:54

Shadowprince, ja, als het zover zou moeten komen, zie ik het net zoals jij. Gelukkig is het niet aan de orde. Knipoog

Misschien ligt het ook aan de DA. Ik heb meer met wat mijn holistische DA zegt dan wat mijn reguliere DA zegt. Clown

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 15:56

gezond verstand speelt ook een rol net als de realitische waarde van het beest

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 17:05

Als de operatie onbetaalbaar zou zijn en er komt een 'engel uit de hemel', die zegt dit paard wel te willen hebben en dus ook de kosten op zich te nemen, zou ik wel overwegen om het paard aan hun weg te doen.
Dan is in mijn ogen dit de enige reeele kans voor dit paard om verder te kunnen leven, maar dit gebeurt in het echt natuurlijk nooit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 17:11

Ik vind het juist andersom in veel gevallen: dat de mogelijkheden en het geld er zijn mag geen reden zijn om het dier níet in te laten slapen.

Dieren snappen het nut van behandelingen niet zoals mensen en dan vraag ik me af hoelang je ze moet laten lijden (in het geval van penisamputatie uit het begin van het topic of het behandelen van paarden tegen kanker) alleen omdat je zelf geen afscheid wilt nemen. Dan ben je soms een betere baas als je een spuitje laat geven. Daar ben je zelf bij en dan weet je dat je dier een waardig afscheid heeft. Wat er bij een 'engel uit de hemel' gebeurt weet je nooit en ik zou mijn dier dus nooit aan iemand anders geven maar in laten slapen!

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 17:19

Dat ben ik helemaal met je eens [***], dat zou mij er ook van weerhouden om dit te doen, tenzij het een goede bekende betreft....maar goed dan nog...weet je het nooit zeker als er eurotekens bij mensen meegaan spelen dacht je ze soms goed te kennen!

shadowprince

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 18:03

ben ik het ook wel mee eens, heb zelf ook zo'n beslissing moeten nemen na 3 maand.

maar soms wordt een dier ook veel te snel ingeslapen, en is het geld er wel maar geen zin om de tijd te investeren of een risico te lopen dat het niet zo goed wordt als voor de blessure...

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-08 01:55

shadowprince schreef:
maar soms wordt een dier ook veel te snel ingeslapen, en is het geld er wel maar geen zin om de tijd te investeren of een risico te lopen dat het niet zo goed wordt als voor de blessure...

Erger nog: er worden gezonde dieren naar de slacht gedaan, puur omdat de eigenaar de rompslomp niet hebben wil die een eventuele verkoop met zich meebrengt, of omdat ze de tijd er gewoon niet voor willen nemen.

shadowprince

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 21:29

ik weet het, maar ben blij dat ik ze niet ken....

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-08 23:03

tita schreef:
gezond verstand speelt ook een rol net als de realitische waarde van het beest

Dat is natuurlijk onzin. Bij de meeste dieren gaat het om emotionele waarde, om de band die je hebt met je dier. Mijn -zieke- kat heeft me 7,50 gekost, is inmiddels misschien meer waard omdat hij 6kg RC in 2 maanden eet, maar emotioneel is hij me veel meer waard dan die 7.50, 18 zakken voer en 75 zakken kattenbakgrit.

[***] schreef:
Dieren snappen het nut van behandelingen niet zoals mensen en dan vraag ik me af hoelang je ze moet laten lijden (in het geval van penisamputatie uit het begin van het topic of het behandelen van paarden tegen kanker) alleen omdat je zelf geen afscheid wilt nemen.

Penisamputatie heeft niets te maken met dat je geen afscheid wilt nemen. Je dier geneest 100% zeker en zal ook 100% zeker nooit meer last hebben van de bewuste kwaal.