Spinnen, doodslaan of niet?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ilzjuh

Re: Spinnen, doodslaan of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-08 19:01

Barco schreef:
Ik snap niet waarom die beesten dood moeten omdat iemand er bang voor is. Ja ik ben ook weleens bang voor de tandarts. Moet ik die dan ook maar doodslaan!?!?!?!
ik vind spinnen niet fijn. Maar bij mij gaan ze weer naar buiten. Ze zullen wel nuttig zijn voor vliegjes of muggen.

Jahoor, de tandarts geef ik ook een enkeltje tandartsenhemel. Bijna hetzelfde als een spin toch? Lachen

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 19:04

Ik heb dit jaar trouwens nog geen enkele grote renner gezien Nagelbijten / Gniffelen
*klopt het snel af*
Hopelijk geen stilte voor de storm.

Rani007

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 19:05

Cayenne schreef:
Ik heb dit jaar trouwens nog geen enkele grote renner gezien Nagelbijten / Gniffelen
*klopt het snel af*

Maak je geen zorgen Bloos ... nog een maandje geduld

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 19:08

Ilzjuh schreef:
Barco schreef:
Ik snap niet waarom die beesten dood moeten omdat iemand er bang voor is. Ja ik ben ook weleens bang voor de tandarts. Moet ik die dan ook maar doodslaan!?!?!?!
ik vind spinnen niet fijn. Maar bij mij gaan ze weer naar buiten. Ze zullen wel nuttig zijn voor vliegjes of muggen.

Jahoor, de tandarts geef ik ook een enkeltje tandartsenhemel. Bijna hetzelfde als een spin toch? Lachen

*LOL*

Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 19:12

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 19:13

Vangen met zo'n ding! Bloos!
Dapper Nagelbijten / Gniffelen
Ik durf er namelijk niet eens bij in de buurt te komen! ROFL

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 19:50

Bij hangt het af van het moment. De ene keer durf ik hem gerust vangen en buitenzetten, de andere keer loop ik gillend weg (en laat iemens anders hem buitenzetten). Doodslaan doe ik zo weinig mogelijk aan, beestjes zoeken ook alleen maar een warme woonplaats denk ik altijd Knipoog .

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 20:41

Haha vangen met zo'n ding is ook niks voor mij!
Ik trap ze ook altijd in 1 keer dood, ga zo'n dier niet onnodig laten lijden.
Bij ons zitten zo ongelofelijk veel spinnen, zat laatst een nest op de gft container en ook nog op mijn auto.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 20:45

Dat hangt er vanaf hoe groot de spin is Clown Van die enge zwarte durf ik niet dichterbij dan 1,5 meter te komen.
De andere laat ik gewoon lopen.... Met uitzonderingen Bloos

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 20:47

ik ben een veel ergere dierenbeul Bloos ik vang ze met een potje en laat ze daar in zitten tot ze dood zijn of totdat mijn moeder ze door de wc heeft heen gespoelt Clown
ik vind het echt vieze beesten. van die spinnen met lange dunne poten en een speldenknoplijfje ben ik trouwens wat aardiger... die pak ik op aan een pootje en gooi ik uit het raam Ach gut

hehe ik hou niet zo van kleine beestjes die kruipen Ach gut

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 20:53

ik vind spinnen ook niet leuk, maar dan bedenk ik dat ze eigenlijk helemaal niks fout doen. En binnen komen zitten omdat het buiten koud is. Nogal logisch.
Ik zet ze altijd buiten, langpoten durf ik wel vast te pakken. Die dikke zwarte heb ik dus 1 x gehad.. en toen zat ik met een date op de bank, die dus op de bank sprong.. Dat was echt een afknapper trouwens. Een man die bang is voor spinnen, dus ik was die spin best dankbaar. Was ook meteen de laatste date.. (was wel meer aan de hand dan alleen een spin) Vind het nuttige beestjes. En pootjes uittrekken vind ik echt complete dierenmishandeling Boos!

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 20:57

Mensen die ze doodtrappen zijn niet echt bang volgens mij, want toen ik er nog bang voor was, durfde ik niet eens samen in 1 kamer te zijn met zo"n beest te zijn.
Todat ik in therapie ging, want mijn angst was echt extreem en ongegrond, en nu zijn het nog steeds mijn vrienden niet, maar een langpootspin laat ik voortaan gewoon zitten en zo'n zwarte vang ik met een glas en een kartonnetje en zet hem weer buiten Haha!

Dus conclusie.......MET Z'N ALLEN IN THERAPIE !!!!!

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 21:00

Gelukkig heb ik nog nooit oog in oog gestaan met een échte, serieuze spin. Wel met kleintjes, maar die mogen wel op de muur leven, daar heb ik geen last van. Maar no way dat ik ze oppak en buitenzet, dat vind ik gewoon griezelig. Maar doodslaan hoeft dan ook weer niet van mij, zo'n beest doet helemaal niets en enkel omdat jij er bang voor bent hoeft hij toch niet dood?

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 21:01

Spinnen mogen hier gewoon blijven wonen, we doen er niks aan als zo nu en dan de spinnenwebben weg halen.

Maar goed, we hebben hier dan ook 3 vogelspinnen als huisdier

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 21:01

Rianneke schreef:
ik ben een veel ergere dierenbeul Bloos ik vang ze met een potje en laat ze daar in zitten tot ze dood zijn of totdat mijn moeder ze door de wc heeft heen gespoelt Clown
ik vind het echt vieze beesten. van die spinnen met lange dunne poten en een speldenknoplijfje ben ik trouwens wat aardiger... die pak ik op aan een pootje en gooi ik uit het raam Ach gut

hehe ik hou niet zo van kleine beestjes die kruipen Ach gut

Aah dat eerste vind ik echt zielig, ik hou ook niet van spinnen, maar om een dier zo te behandelen vind ik erg gemeen, dan kan je m beter doodtrappen in een keer.

Pootjes uittrekken vind ik ook ontzettend zielig.

vicksytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 21:05

ik had vroeger ook angst voor die gluurders Ja
maar sedert een tijdje ben ik eroverheen!
meestal zet ik spinlief ergens buiten
of laat ik ze zitten waar ze zatten.
pootjes uittrekken vind ik ook erg sneu!

Valeriej

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 21:08

Zelf durf ik een grote dikke spin niet dooddoen! Een klein spinnetje wel..
Maar die grote laat ik wel dooddoen door vriendlief of door mijn lieve mama Haha! Van mij mag je ze dus doden en ben je geen dierenbeul Knipoog

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 21:50

Lynn_Nikita schreef:
DOOD!!!!!
met een zo hard mogelijke mep, zodat t beestje heel zeker naar de spinnehemel gaat

Haha!
Idd, heb er vandaag nog eentje met een Nijntje boek doodgemept Whoosh!

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-08 21:53

darwin schreef:
Mensen die ze doodtrappen zijn niet echt bang volgens mij, want toen ik er nog bang voor was, durfde ik niet eens samen in 1 kamer te zijn met zo"n beest te zijn.
Todat ik in therapie ging, want mijn angst was echt extreem en ongegrond, en nu zijn het nog steeds mijn vrienden niet, maar een langpootspin laat ik voortaan gewoon zitten en zo'n zwarte vang ik met een glas en een kartonnetje en zet hem weer buiten Haha!

Ik heb er absoluut een fobie voor. Maar trap of sla ze wel dood. Ík moet in de buurt van de spin komen, niet de spin in mijn buurt. Want als ik in de buurt van de spin kom heb ik er controle over en kan ik zo weer wegrennen, als de spin in mijn buurt komt schrik ik en word ik hysterisch. Clown

Mleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 22:17

Als ze in huis zijn gaan ze dood, met het eerste en beste wat ik tegen kom...

Een tijd hadden we echt mega grote spinnen in de badkuip, die durfde niemand aan te pakken thuis, dus water koken, hoppa over de spin heen. Die verschrompeld wel totdat hij zo klein was dat hij weggespoeld kon worden met de douchekop...

Gedver vieze beesten!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 23:24

Cayenne schreef:
*klopt het snel af*

Wij hebben al twee van die donkerbruine renners in huis gehad....... Halverwege augustus en in september hou ik de achterdeur naar de tuin zelfs dicht (we hebben een hordeur, maar daar kunnen ze onderdoor kruipen). Dan valt het nog wel mee met de kuddes. Haha!

haan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 09:40

darwin schreef:

Oke Duivel maar dan wel stofzuigertherapie !! Vanmorgen is er bij mij weer een in de stofzuiger terechtgekomen, te groot om aan te pakken en de katten liepen al buiten Bloos

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 09:41

Nou, ik zie geen enkele reden om een spin dood te slaan of in de stofzuiger te doen. Desnoods pak je toch een bekertje waar je een papiertje onderschuift, en dat werk je hem dan naar buiten. Ik begrijp mensen die ze wel doodmaken absoluut niet. Vind het idioot eigenlijk Ja

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 09:57

Hartsike morsdood sla ik die beesten Vork
Voor die grote gevaartes ben ik doodsbang Nagelbijten / Gniffelen

Heb een tijd terug gehad dat er 1 een meter voor mij vanaf het plafond naar beneden kwam gezeild, ik wist niet hoesnel ik ik weg moest komen daar Nagelbijten / Gniffelen

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 10:05

Wuis schreef:
Ook een leuke: Je loopt een kamer binnen, drukt met je hand op het lichtknopje... Blijkt er een huuuge spin op de knop te zitten.. Huilen van het lachen

Of dat er een een spinnenweb in de deuropening van jou slaapkamer zit te maken en daar precies midden in zat Clown