Politie schiet hond neer - update pag. 14

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lesilla

Re: De politie, uw vriend? Ik dacht het niet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 19:19

Snoevie schreef:
een hond denkt niet zo logisch als een mens(laat ik eens weglopen omdat ik anders als gevaarlijk bestempeld word)

Het gaat daar niet om, het gaat om een open terrein. Waar mogelijk voorbijgangers komen Lachen

Plus een gewonde hond die naar de bron toegaat, gaat wel degelijk de confrontatie aan

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 19:20

ik zou er melding van maken uthrick.

maar het zou dus ook kunnen dat er gewoon geschoten is terwijl het eigenlijk niet nodig was.

laat die agenten dan gewoon een verklaring afleggen,dan is er misschien een hoop onduidelijkheid de wereld uit.

neemt niet weg dat het een vreselijk voorval blijft!

en katia,we weten niet hoe het gegaan is..........

arian_wolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 19:23

Wat ontzettend belachelijk!! Ik zit met een brok in me keel te lezen..
Had dan eerst een verdovingspul er in gespoten.

Pff.. echt triest die foto's

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 19:24

dat zullen ze niet bij zich gehad hebben denk ik,dat behoort geloof ik niet tot de uitrusting van een agent........

al had het best een goed idee geweest om voorbereid te zijn als je naar een melding van een hond gaat kijken

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 19:26

Op de zetel is er geen bloed te zien, of ik mis het toch. Lijkt voor mij onwaarschijnlijk dat het dier daar geschoten is Lachen

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 19:26

stel dat het wel allemaal zo is gegaan als dat de politie zegt.. waarom doen ze dan zo moeilijk over PV??
als het echt zo is gegaan dan hebben ze toch niks te verbergen lijkt me?

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 19:27

ja dat is wel raar..........maar volgens mij zit er wel een kogelgat?
misschien stond hij er een eindje voor en dat er daarom een gat in de stoel zit

al met al,ik ben nog steeds benieuwd naar de verklaring.
als ze een schoon geweten hebben kunnen ze toch gewoon hun verhaal doen

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-08 19:35

Afbeelding

Volgens mij is dit wél bloed. Wat is dat verkleurde dan rond dat gat? Dat rode ding laten we nu in het midden wat dit is, maar bloed verkleurt naar bruin/zwart na een tijd. En dan is er nog die rare vlek, rechtsonder.
En de hond moet daar dus wel daadwerkelijk gelegen hebben, want anders gaan ze niet in die richting schieten Rolleyes

@ Uthrick: ik hoop dat je dergelijke pm's niet krijgt sinds dit topic? Zoja, dan spijt me dat, want ik heb dat topic opgestart.
Ik vind niet dat anderen recht hebben om dergelijke pm's te schrijven. Daarom vind ik dan ook dat je daar aangifte aan de mods van moet doen. Ik vind dit niet kunnen Rolleyes

se7entje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 19:38

Ik hoop echt dat het niet waar is want als dat wel zo is heb ik toch niet meer zo'n veilig gevoel met een aantal politieagenten die we nu hebben.
Stel dat ie agressief was, wat ik betwijfel, dan zaten ze toch veilig in hun auto.
Geloof niet dat het midden in de nacht heel druk is op straat dus als ze daar dan een minuutje of 10 zo zitten is toch niet zo erg.
Kunnen ze in de tussentijd een telefoonnr achterhalen of gewoon heel simpel toeteren, geloof dat de bewoners daar wel wakker van worden.
En hebben ze niet iets van een megafoon ofzo...
Heel triest, sterkte voor de eigenaren.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 19:39

In die positie gaan bloedspetters naar boven, en niet onder de hond

Probeer volgende keer Rolleyes als je daadwerkelijk enige voorkennis hebt

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 19:40

katiavl schreef:

nou nou.. schijnbaar weet jij wel hoe de hond op de bank lag.. en heb je het CSI onderzoek al gedaan.. Rolleyes

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 19:41

Gewoon logische kennis, sommige mensen hebben daadwerkelijk een opleiding.

Geloof liever in mijn kennis, dan een vreemd verhaal Lachen

Kijk naar de wond dan moet de hond naar rechts geslapen hebben, dus ligt hij onder de zogenaamde plek

Plus dat ik die plek wel hoog vind zitten voor een slapende hond

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 19:46

Uthrick schreef:
Blue_Eyes schreef:
Belachelijk!

Ik lees nu net in een PM dat ik een smurf ben die niet heeft leren discuseren op de politieacademie. Clown

Aha, dies dan wel weer origineel Clown
*Zucht*... er moest een optie komen om te temmen op pm's!

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 19:47

de hond is opgestaan he nadat hij in zijn kop geschoten was.. dus wie weet heeft hij daarna wel tegen de bank aan geschuurd.. je zal het nooit weten want je was er niet bij dus je weet het spoor van de hond ook niet..

maar dat de politie hier zo moeilijk om doet vind ik echt een stinkend zaakje

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 19:47

Verschikkelijk gezicht de foto, IK hoop dat de waarheid van het verhaal boven komt en de juiste mensen dan gestraft.

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-08 19:50

katiavl schreef:

Excuseer dat ik even mn gedacht zei, hoor Rolleyes

De hond is uit de zetel gekropen, dus mss heeft met zn hoofd daartegen gebotst ofzo?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 20:21

Blue_Eyes schreef:
Uthrick schreef:

Ik lees nu net in een PM dat ik een smurf ben die niet heeft leren discuseren op de politieacademie. Clown

Aha, dies dan wel weer origineel Clown
*Zucht*... er moest een optie komen om te temmen op pm's!

Inderdaad!
Wat onbeschoft Uthrick!

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 20:32

Ooit aan gedacht dat de eigenaren woest zijn binnen komen stormen op het bureau en al schreeuwend een verklaring eisten? Lijkt me niet dat ze dan die mensen rustig een kopje koffie aan bieden en het gaan uitleggen aan mensen die niet voor rede vatbaar zijn op dat moment. (plus dat we de voorgeschiedenis niet kennen, zoals al eerder gezegd, wie zegt dat de eigenaren het verhaal niet aandikken en de voor hun ongunstige feiten achterhouden)

Klara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 20:38

Dat denk ik ook, laura!

Dit verhaal wordt ik het artikel zo ontzettend eenzijdig gebracht. Ik ben er zo goed als zeker van dat er nog een hele kant aan het verhaal zit waar wij niks over gelezen hebben

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 20:39

En ik snap het nog steeds niet. Ze werden wakkeer van de schoten, maar beweren wel dat de hond rustig lag te slapen op de zetel in de tuin. (Wie heeft er overigens nou een dergelijke zetel in de tuin? Haha! )

Wesseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 20:39

Ik sta echt versteld dat er zoveel mensen met verklaringen komen om de politie een handje boven het hoofd te houden..
We weten niet wat er exact is gebeurt, maar het moet toch wel zoooooo ontzettend barbaars zijn geweest om een hond in koele bloede! neer te schieten.. die foto's zijn om te kotsen!
Ik kan mij niet voorstellen wat er gebeurt moet zijn om voor 4 man sterk een pistool te trekken tegen een hond!
Ziekelijk is het, wat er ook is voorgevallen.
Een stafford is geen mensagressieve hond.

En stelllll, die mensen komen woest een politiebureau in stormen, vind je het gek? je maatje is gewoon wreed afgemaakt! als ik alleen woest bleef denk ik dat ze blij mochten zijn!
Maar verder speculeren heeft geen zin, we zullen het nooit exact weten, wat voor mij genoeg zegt is dat de mensen geen pv kunnen laten opmaken. de politie heeft een steek laten vallen.

En uiteraard is niet iedere agent zo, lijkt me erg kortzichtig.

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-08 20:44

Idd, Wesseltje, gelijk wat er ook is gebeurd, dan is er nog steeds geen reden om een wapen te trekken naar een hond.

Ze zijn tot op het grasveld van de eigenaars gereden. Waarom rijden ze tot op het grasveld en niet op de oprit?
Ze zaten veilig in de auot (waar de hond hen niet raken kan), dan konden ze gerust naar de centrale seinen om een telefoonnr op te vragen. Gsm of niet, als het nodig is, kunnen ze wel een telefoonnr vinden, hoor, om de eigenaren te contacteren.
Je moet natuurlijk wel niet met het gedacht zitten van : "oei, hond, mss gevaarlijk. Gaan we vlug ons wapen klaarhouden"

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 20:45

Het verbaast mij dat mensen zo blind vertrouwen op een verhaal waarvan maar één kant van bekend is. Zoals ik al eerder heb gezegd: de hond neerschieten is misschien wat drastisch, maar er zal vast wel een goede reden voor zijn waarom de agenten vonden dat de hond onschadelijk gemaakt moest worden. Ik vind niet dat je hier een mening over kan vormen voordat je beide kanten van het verhaal weet. Dat is erg kortzichtig en bevooroordeeld.

@ Wesseltje:
Ik zeg niet dat de agenten de eigenaars geen verklaring schuldig zijn, maar alleen dat dat waarschijnlijk niet het goede moment was om het te vertellen.

Klara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 20:49

Wesseltje en amigootje: plaats jezelf eens in de positie van die agenten?

Je werkt elke nacht onder gevaarlijke omstandigheden, loopt dagelijks het risico om gewond te raken of nog erger.

Als er dan een telefoontje komt over een loslopende hond van een als gevaarlijk bekend staand ras, en die hond stelt zich bedreigend tov jou op (want dat-ie lag te slapen, daar geloof ik niks van) dan aarzel je denk ik niet. Dan knal je dat beest neer voordat hij aan je kuiten hangt.

Ik blijf erbij dat het verhaal dat we hier te lezen kregen niet de feiten, maar een sterk gekleurden versie van een kant zijn.

Wesseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 20:51

@LauraMc:
Ik denk dat er nooit een goed moment is om iemand te vertellen waarom je hond is afgeschoten door 4 man sterk Knipoog
Buiten dat om, hebben JUIST de eigenaren als eerst recht op te weten wat daar gebeurt is.
En dat de agenten dat weigeren, zegt voor mij genoeg.
Als ze zo met mensen omgaan die hun maatje verloren zijn, heb ik niet eens meer behoefte om me in de andere kant van het verhaal te verdiepen.
En dat is mijn mening.

@Klara15:
Mijn ex vriend waar ik bijna 2 jaar mee samen heb geleefd werkt als politie agent in Rotterdam, geen ongevaarlijke stad, en nee die zou (als ook nog eens een groot honden en vooral staffordliefhebber) niet zijn pistool trekken om een hond af te knallen, hij zou ontzettend veel in werk stellen om dat als laatste optie te gebruiken.
Laatst bijgewerkt door Wesseltje op 25-05-08 20:54, in het totaal 2 keer bewerkt