Huisdieren in bed

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

AstraGirlie

Re: Huisdieren in bed

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 10:03

aan al diegenen die de hond bij in bed heeft de hele nacht : hebben deze honden soms problemen met alleen thuis zijn ? Dat las ik ergens onlangs, dat het de honden erg aanhankelijk zou maken en te binding te sterk zou maken. Klopt dit bij jullie ? Wow!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 10:47

nee hoor, die van mij blijven overdags gewoon alleen thuis, of 's avonds, of wanneer dan ook als we er niet zijn

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 11:25

Onze hond heeft zijn eigen mand op onze slaapkamer, desondanks komt hij 's nachts wel eens op bed liggen.

Als we de hele dag thuis zijn geweest dan heeft hij die behoefte wat minder, als hij veel alleen is geweest doet hij het vaker. Ook als ik een of meerdere nachten weg ben gebleven komt hij bij me liggen. Hij heeft overigens weinig problemen met alleen thuis zijn, we laten hem zonder problemen overdag alleen thuis als we moeten werken.

En ja hij is wel verwend maar heeft geen behoefte om dominant te zijn, wat dat betreft is het een hele lieve aanhankelijke hond en hij weet zijn plaats wel.

Ratten vind ik sowieso geen prettige dieren, die hoef ik dan ook zeker niet op m'n bed (ze komen hier het huis niet eens in). Haha!

Paard en pony blijven lekker in hun eigen stal/wei. Knipoog

Ik wil nog wel een rooie kater, die zou dan ook op bed mogen, alleen mijn man nog overtuigen..

Strawberry_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 11:27

Ik vind een huisdier in/op bed niet echt hygiënisch. Of het nou een kat is op bed of een ander huisdier. Onze hond heeft gewoon een eigen mandje in de woonkamer waar ze 's nachts in slaapt. Boven komt ze niet, dat vinden we niet zo fris..

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 11:48

AstraGirlie schreef:
aan al diegenen die de hond bij in bed heeft de hele nacht : hebben deze honden soms problemen met alleen thuis zijn ? Dat las ik ergens onlangs, dat het de honden erg aanhankelijk zou maken en te binding te sterk zou maken. Klopt dit bij jullie ? Wow!

Nee, 3 ervan kunnen prima thuis blijven. 1 ervan is een probleem, maar die heeft al 3 x in het asiel gezeten voor zijn 2e jaar. Die heeft extreme verlatingsangst. Hij kan wel alleen met de rest thuis zijn, maar heeft er moeite mee. Er moet dan rust rondom het huis zijn, anders denkt hij dat hij me constant hoort en gaat dan flippen.

xdenisex

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 12:07

Nou ik moet er ook niet aan denken dat mijn cavia's in bed lopen hoor... die poepen en plassen dan toch??!!

Onze twee katten mogen wel op bed, alhoewel, sinds kort niet meer omdat onze kater sproeit en dat hebben we liever niet tegen onze dekbed(hij heeft het nog nooit gedaan maar je weet t nooit hihi) Buiten dat verhaard hij als een gek!

Heb liever niet mijn hele bed onder het haar.... maar tot voor kort mocht hij gewoon bij ons slapen op bed, dan sliep hij naast mijn kussen... echt lief!

inge81

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 12:22

Mijn katten mogen overal komen in huis (dus ook op bed) behalve op plaatsen waar voedsel komt. Zo komen ze niet op t aanrecht, eettafel of salontafel. heb er trouwens 1 die komt altijd ff kroelen als wij naar bed gaan en dan is ie weer weg (slaapt altijd op een handdoek in de badkamer). S'morgens komt hij dan zodra hij de wekker hoort de badkamer uit om weer ff te kroelen en om eten te bedelen. Nummer 2 ligt eigenlijk altijd op de krabpaal te slapen en kom alleen op bed wanneer ze denkt dat t etenstijd is en wij denken uit te slapen.

Honden heb ik niet, maar het zou er bij mij wel aan liggen hoe groot die hond is, kwijlt ie erg of niet en vooral de geur.

Enne ratten of andere knaagdieren, tja, ik heb altijd het idee dat die beesten niet erg schoon zijn, dus liever niet. Maar zoals gezegd met een sprei erover om even los te lopen - tja denk dat dat ook wel zou mogen.

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 12:25

Mijn kleine hond mag ook op bed, maar meestal ligt ie in zijn eigen mand op mijn kamer, hij vind het heerlijk, is eigenlijk een kat ... slaapt de hele dag.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 12:28

Nee vind het niet lekker.
Dieren wil ik absoluut niet in me bed hebben!
Op de bank mag hij ook niet, de rat wel omdat het een leren bank is die we zo kunnen afvegen.
Boven komt de hond sowieso niet, dat willen we niet hebben.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 12:29

Vroeger liet ik mijn konijnen ook in mijn bed en mijn kat sliep ook op mijn benen. Haha!

Tegenwoordig laat ik de katten niet meer in de slaapkamers. Ik vind dat ze teveel verharen en daarbij wordt mijn vriend echt gek van ze (die slaapt echt onrustig met de katten om zich heen). Verder mogen ze overal in huis komen. Ik stofzuig sowieso het hele huis elke dag. Knipoog

En ik vermoed dat onze ene kat, Tijgertje, over een tijdje met onze dochter in 1 bed ligt. Clown
Die twee zijn zo schattig samen. Dan verschoon ik haar bed maar wat vaker of haal met de stofzuiger de haren dagelijks even weg. Haha!
Daar ga ik dan ook niet moeilijk over doen, hoor.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 18:13

ik ben hier snachts ingebouwd in de honden Haha!

1 op mijn voeteneind en 1 tegen mijn rug aan,en soms komt er nog 1 bij slapen,heerlijk.... Lovers

en dominatie probemen,nee hoor,ze weten echt wel wie de baas in huis is,en problemen met weggaan,ach ja,ze gaan wel huilen heel even,dat wel,maar of dat te maken heeft met dat ze bij mij op bed slapen??

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 18:15

kimmie261 schreef:
ik ben hier snachts ingebouwd in de honden Haha!

1 op mijn voeteneind en 1 tegen mijn rug aan,en soms komt er nog 1 bij slapen,heerlijk.... Lovers

en dominatie probemen,nee hoor,ze weten echt wel wie de baas in huis is,en problemen met weggaan,ach ja,ze gaan wel huilen heel even,dat wel,maar of dat te maken heeft met dat ze bij mij op bed slapen??

Whahaha... ja echt hygienisch is het niet en ook zeker niet snugger als je, zoals ik, allergisch bent, maar bij mij is het precies hetzelfde! Haha!

Ook ik ben ingebouwd door mijn 2 honden. Ik wilde het eigenlijk nooit zo, maar tis zo gezellig... Kan het gewoon niet laten.

En wat betreft dominantie... Daar hebben die 2 van mij geen last van. Die weten nog niet eens wat dominantie is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 18:15

Hier niet. 1 van de honden stinkt ook verschrikkelijk naar rotte vis. Bloos Maargoed, die heeft dan ook 5 jaar in z'n eigen stront gezeten. Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 18:19

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 26-06-23 13:28, in het totaal 1 keer bewerkt

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 18:20

mijn honden weten wel wat dominantie is,en daarom weten ze ook dat ik de baas in huis ben Haha!

en hygienisch...ach...ik zoen de honden ook,en ik eet regelmatig met vieze handen een frietje..

wat dat betreft kan mijn lichaam wel wat bacterien aan.. Haha!

en de bedden,daar is een wasmachine voor,wordt elke week helemaal verschoont,dan ruiken de hondjes naar wasmiddel,kan je zo lekker aan ze snuffen Lovers

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 18:31

Heerlijk mijn katjes in bed. Ze komen bij mij niet buiten en slapen ook in mijn schone was. Dus ik heb heerlijk fris ruikende katten. Eentje onder de dekens tegen mijn buik aan. Eentje rond mijn hoofd, want die vind mijn haar zo lekker zacht. En de andere op mijn benen. En dan ook nog mijn vriend in bed. Echt een gezellig gezinnetjes gevoel.

Als ik logeerhondje heb, komt die ook gewoon op bed. Nog gezelliger Knipoog.

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 18:34

Ik ben niet vies van mijn honden en kat, maar in bed hoef ik ze niet. Al die haren, bah.
Ze mogen wel eens mee naar boven, maar dan leg ik een kleedje op de grond voor ze.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 18:55

De kat mag in bed, en de hond wat mij betreft ook, maar helaas zijn mijn ouders nog steeds de baas in hun huis, en mag de hond niet boven komen.

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 19:57

onze hondjes slapen ook bij ons in bed, mijn summer, bij mij, en de andere 2 slapen bij mijn ouders. ze zijn altijd lekker fris, dus vies vind ik het niet Tong uitsteken

juist lekker warm Cool

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 22:04

Onze katten mogen overal komen behalve op het aanrecht en op de tafels.
Eentje ligt overdag vaak op mijn bed maar 's avonds gaat ze lekker op de bank liggen slapen. En van mijn eigen katten vind ik het niet erg dat ze op me bed liggen. Ik weet immers ook dat ik ze goed ontvlooi en ontworm. Heb er wel moeite mee als de kat van de buren op mijn bed ligt die haal ik er altijd meteen vanaf Knipoog

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 23:35

Onze katten en honden slapen ook op de bedden. Ik heb zelf altijd 1 kat bij me. Soms als ik vroeg in bed lig en nog wat tv kijk, heb ik vaak 3 katten en 3 honden op het bed. Lekker gezellig.
Ik vind er niets vies aan, katten komen niet buiten, honden worden pootjes gveegd als ze buiten zijn geweest. Ze stinken ook niet, ze worden elke dag geborsteld (katten ook).

En van de week had ik trouwens nog iets heel aparts in mij bed: 1 van mijn vogelspinnen Tong uitsteken

Cavaliere

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 23:39

ik heb een klein hondje, haart wel maar nauwelijks
die slaapt ook bij mij in bed:)

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 09:37

Ik moet er zelf niet aandenken eigenlijk Nagelbijten / Gniffelen Maar misschien dat het veranderd als ik zelf een hondje zou hebben. M'n paard sleep ik ook gerust in bed haha.

bijoekimmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 09:45

Bij ons mogen ze ook allemaal op bed, ik heb 4 katten en 1 klein hondje.
De hond ligt er altijd, 1 kat ligt altijd op mn kussen en 1 kat komt de ene keer wel en de andere keer niet, de rest heeft een ander plaatsje. Clown

Paar jaar geleden hadden wij een kruising mastino/sint bernard en die mocht ook gewoon op bed Haha! , oke we hadden wat minder ruimte dan, maar het was wel knus Haha!

_Jennifer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 09:49

Mijn kat ligt soms heel de dag op mijn bed te slapen Clown En als ik al in bed lig vind ze het altijd heerlijk om tegen mij aan te liggen.
Maar ik heb er altijd wel een sprei overheen.
Op het aanrecht en als we eten aan tafel mogen ze echter niet.
Behalve 's avonds. Dan gaan ze beneden in een aparte kamer zodat ze de boel niet wakkermaken.