Mijn hoogzwangere Boa Constrictor ITP

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Laui!

Re: Mijn hoogzwangere Boa Constrictor ITP

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 18:31

Ik vind ze echt supergaaf! Ik vind slangen helemaal niet zo, maar heb van de week koningspythons (van nog geen meter lang) vastgehouden en die waren echt supervriendelijk. Een wurgslangetje zou ik wel aandurven, maar dan moet ik nog wel een cursusje slangen handelen hebben denk ik Haha!
Ze zijn iig supermooi, ook leuk dat je updates geeft!

ReJo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 19:59

wow, ik zie er echt geen verschil tussen Tong uitsteken
haha is er veel vraag naar slangen?

Urko

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 19:20

Oe mooie baby's!! Wij hebben hier in huis echt geen plek voor slangen, anders had hier zo een terrarium gestaan.
Vind ze echt gaaf!
waarom voer je eigenlijk dood voer en geen levende muisjes?

paardje2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 01:00

Wauw wat zijn ze gaaf!!! Die albino op je site is ook super!

Zou ook heel graag een slang willen.

Helaas kan ik als vegetarier het niet over mijn hart verkrijgen om een muizen en kuikens te gaan voeren of opkweken..

Maar ik ga regelmatig naar de insectenwereld en daar hebben ze ook een stoere en zeer handtamme boa(en vele andere slangen) en die is ook heel leuk!....

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 01:14

och deh. Wat een onwijs mooie boa, die ziet er echt heel goed uit! Serieus.
Ik krijg een deze dagen ook eieren!

Helaas niet van zon mooie boa, maar ik weet zeker, dat die er wel inkomt als mijn keline broertje wat groter is. Wij hebben onze tijgerphytons toen der tijd weg moeten doen, zeker met het jachtinstinkt en zon kleintje in huis. Nu hebben wij nog 2 hybrides (witte slangen met blauwe ogen) een lamprepeltis (koningsslang) En de rest verschillende mooie kleuren gutata's. 2 leguanen, zeilagaam, en 9 landschildpadden,

mag ik op kraam visite komen als ze er zijn? Zou ze graag in het echt bewonderen, en waarschijnlijk is het zo dat er ook twee met me mee naar huis gaan Knipoog Als jij dat goed vind natuurlijk.

Ga je ook wel eens naar beurzen? Mischien is het handig om de kleintje op de beurs te verkopen?

Sterkte met de bevalling Haha!

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 01:32

Urko schreef:
Oe mooie baby's!! Wij hebben hier in huis echt geen plek voor slangen, anders had hier zo een terrarium gestaan.
Vind ze echt gaaf!
waarom voer je eigenlijk dood voer en geen levende muisjes?

ik denk dat het met het jachtinstinckt te maken heeft. Althans daarom voeren wij wel dood. En dode muizen zijn wat makkelijker te houden..

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-08 09:52

Navidad : Ze zijn al geboren hoor, lees maar verder in het topic. En ja hoor, je bent welkom hoor!!

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 12:52

Ik zag het! Sorry maar er waren zoveel reacties Haha!

DolceGabbana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 14:37

Wat een prachtig beest!

Maar dit dier hoort toch vrij in de natuur te leven?
Ben er altijd nog op tegen Exotische dieren hier in NL te houden

Edit: Hoe kunnen in hemelsnaam zoveel slangen uit 1 zo'n slang komen??
Dat zijn er wel heel veel Duivel

Laui!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 19:49

Tsja Sanne: paarden horen ook vrij in de natuur. Aan je avatar te zien zit jij er ook op met een zadel en hoofdstel...

Kortom: als we zó gaan beginnen lust ik er nog wel een paar!

DolceGabbana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 20:42

Laui! schreef:
Tsja Sanne: paarden horen ook vrij in de natuur. Aan je avatar te zien zit jij er ook op met een zadel en hoofdstel...

Kortom: als we zó gaan beginnen lust ik er nog wel een paar!

Maar een paard is geen exotisch dier
Paarden die hier in Nederland rondlopen zijn hier speciaal voor gefokt.
Er zijn nog steeds veel exoten die in het wild zijn gevangen en ingevoerd.
Die dieren horen hier niet,
De meeste paarden hebben bovendien ook nog een grote uitloopruimte, deze slang zit in een glazen hok.
De "Rijpaarden" zijn speciaal gefokt en zijn hier opgegroeid.

Maarjaa, iedereen zijn eigen mening!

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 21:22

super mooie slangetjes heb je!!
mn vriendin vindt ze super, roept bij iedere fott: oohhh, aaahhh, ooohh kijk! Vork Cool Haha!

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 21:27

SanneKyla schreef:
De meeste paarden hebben bovendien ook nog een grote uitloopruimte, deze slang zit in een glazen hok.

De meeste reptielen zijn niet in het wild gevangen hoor. Knipoog Aangezien je zoals hier een fikse nakweek hebt. En een wildvang kan ook erg moeilijk overleven in een terrarium Knipoog

Tevens krijg je een reptiel niet zomaar mee de grens over.

DolceGabbana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 10:37

Navidad schreef:
SanneKyla schreef:

De meeste reptielen zijn niet in het wild gevangen hoor. Knipoog Aangezien je zoals hier een fikse nakweek hebt. En een wildvang kan ook erg moeilijk overleven in een terrarium Knipoog

Tevens krijg je een reptiel niet zomaar mee de grens over.

Je wilt niet weten hoeveel exoten er nog ingevoerd worden!

xchanel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 14:17

ik vind het een beetje overdreven reactie, ze mag haar meining hebben, ik ben er ook tegen, dit dier is eraan gewend en weet niet beter hoor daar niet avn maar ieder mag zo z'n eigen mening hebben en paarden zijn er voor gefokt daar leven er ook nog genoeg van in de natuur, wel minder maar ook nog, en er worden nog steeds veel exoten ingevoerd dat wel, t is wel ee mooi dier en we kunnen zo ook een andere kant avn de slang leren dat het geen gevaarlijke beesten zijn allenmaal, maar dit is allenmaal ieder zn eigen mening!

Rafarta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 10:16

Ach, zo kan je dat voor elk dier zien hoor. Een cavia hoort eigenlijk ook vrolijk over de heuvels te rennen en holen te graven.

Ik vind de slangen best gaaf! Haha!

DolceGabbana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 15:36

Rafarta schreef:
Ach, zo kan je dat voor elk dier zien hoor. Een cavia hoort eigenlijk ook vrolijk over de heuvels te rennen en holen te graven.

Ik vind de slangen best gaaf! Haha!

Ik heb ook geen cavia, konijn of hamster omdat ik geen dieren in kooitjes wil

sherwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 16:21

zal gelijk even iemand uit de droom helpen.... een slang heeft niet zo veel ruimte nodig. Er zijn zelfs slangen waarbij je op moet passen dat je ze niet te groot huisvest, want dan eten ze niet meer. Deze leven in het wild in termieten heuvels. Lekker krap dus... en wij zetten ze snel in een te groot terrarium.
Daarbij kun je aan slangen goed zien of ze stress hebben, en dat hebebn onze slangen doorgaans niet. We laten ze lekker met rust, een slang is om naar te kijken namelijk. Het terra waar ze in zitten is helemaal per slang op hun eigen wensen aangepast. In het wild hebben slangen vaak ook niet een groot gebied waar ze gebruik van maken. Per dag liggen ze toch echt veel op de zelfde plek.
In het terra worden ze ook gewoon oud, en kweken ze ook prima, dus kun je daaruit concluderen dat ze het allemaal wel best vinden.
Spinnen hebben een nog veel kleiner terrariumpje, en dat komt omdat ze ook in het wild maar op een piepklein stukje leven.

Exoten worden idd nog steeds ingevoerd, en ik heb zelf ook wat wildvang zitten. Het is het behoud van sommige soorten.

En de wildvang die hier zit heeft het ook prima naar de zin, ze eten goed, ze groeien goed en liggen lekker in het zonnetje vaak.

xchanel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 18:55

daar kan je gelijk in hebben, er zijn ook slangen (ook niet alle!) die wel naar verschillende plekken gaan en door hot en der "reizen" , Deze slang is eraan gewend en ik geloof al te graag dat er goed voor dr gezorgd word, daar niet van maar ik ben er niet voor, maar zo ben ik ik ben er idd ook niet voor diere in kleine hokjes te houden, ik ben het wel met je eens dat het geen reuze hok hoeft maar ik DENK dat een slang het wel lekker vind om buiten te zijn (ik weet niet of dat wel eens gebeurd ofzo) En om zich eens lekker te kunnen strekken.

sherwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 19:06

slangen moeten zich kunnen strekken in een terra, anders is het te klein. Ze mogen ook klimmen, gezien de meeste mensen een aantal takken in het terra hebben. Ik heb zelfs hogere ligplaatsen voor de dieren, michten ze het eens hogerop willen zoeken Haha!
Mijn slangen komen er wel eens uit hoor, en dan hangen ze even op de bank, of liggen ze op mijn buik als ik aan het zonnen ben. En er zijn er ook (ken ze persoonlijk) die de slangen in de zomer in de pergola in de tuin hangen een paar uurtjes per dag. Dier gaat dan lekker liggen zonnen en "loopt" ook niet weg.
Verder is het een reptiel, en nu ben ik wel van mening dat ze allemaal hun eigen karakter hebben, en zo dus ook kunnen nadenken, maar ze zijn niet zo intelligent als een hond oid. Een goudvis is dommer, dat zeker. Maar dat ze niet al te bijster slim zijn maakt ook dat ze het snel naar hun zin hebben.

Trammelanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 19:58

Zozo, jij hebt hele aparte kleintjes gekregen hoor! Jammer dat ik nu net alle slangen en baard-wateragamen het huis uit heb gedaan.

Succes met de verkoop!

DolceGabbana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 20:01

xchanel01 schreef:
daar kan je gelijk in hebben, er zijn ook slangen (ook niet alle!) die wel naar verschillende plekken gaan en door hot en der "reizen" , Deze slang is eraan gewend en ik geloof al te graag dat er goed voor dr gezorgd word, daar niet van maar ik ben er niet voor, maar zo ben ik ik ben er idd ook niet voor diere in kleine hokjes te houden, ik ben het wel met je eens dat het geen reuze hok hoeft maar ik DENK dat een slang het wel lekker vind om buiten te zijn (ik weet niet of dat wel eens gebeurd ofzo) En om zich eens lekker te kunnen strekken.

Maar er aan wennen is iets anders als "je thuis voelen"..
Als je een kind vanaf de geboorte nooit naar buiten laat gaan, en alle gordijnen potdicht houd zou deze er ook aan wennen.
Toch zal ze er wel naar uit kijken ooit de buitenwereld in te gaan!

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 23:26

och geweldig Haha! Zo zou ik er ook doodgraag eentje hebben! Alleen zijn ze in de dierenwinkels niet te betalen...