mhollander schreef:ik heb ook 2 poezen waarvan een gesteriliseerd en de andere niet en 1 volle kater. Ik ga me Kater niet voor anderen laten helpen. Vind het heel rot voor TS en snap dat ze hier niet blij mee is. ZOu ik ook zijn maar je kunt de natuur van de kat niet tegen houden. Blijkbaar was je tuin niet goed genoeg afgezet. Ik neem aan dat ze de tuin heeft afgezet om haar katten binnen de omheining te houden, die zijn haar verantwoordelijkheid, net als jouw kat jouw verantwoordelijkheid is. Je weet dat de kat zich door de natuur niet tegen laat houden, daarom help je ze een handje, zodat er niet zo enorm veel katten de wereld in worden geholpen, om daarna te verzuipen of in een asiel te doen belanden. Mijn poes zal ook vast dit jaar weer jonkies krijgen. Maar dat is dan ook mijn eigen schuld dan moet ik haar maar laten helpen of de pil gaan geven.Mag ik vragen wat je met al die jonkies doet? Houd je ze, verkoop je ze, geef je ze weg, verdrink je ze, stop je ze in het asiel, dood je ze? Wie zadel je met jouw onverantwoordelijkheid op? Vind niet dat je de eigenaar van de kater tot verantwoording kan roepen. Denk ook niet dat hij mee eens zal zijn om de kat te laten helpen of aan de kosten van de dierenarts. Nee, als men de centen er al niet voor over heeft om een kat te laten castreren, zullen ze ook daarin wel niet hun steentje bijdragen. TS heeft naar kunnen haar tuin afgezet en valt dus eigenlijk niets te verwijten.Vind het echt rot voor je maar denk dat je weinig kans maakt.
oja en ook geholpen katers kunnen gaan sproeien hoor. Kennis van mij heeft er een die doet het en jammerd ook gewoon zodra er een krolse kat in de buurt is. Daarom moet je een kater ook laten castreren voordat hij uberhaupt gaat sproeien, dan doen ze het na hun castratie ook niet.