Welke rattenkooi + bodembedekking heb jij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 00:47

Prima, dan is het oke :)

Denise

Re: Welke rattenkooi + bodembedekking heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 00:54

In een avondje hebben we het aantal pagina's van dit topic verdubbeld :')

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 01:26

Denise schreef:
Ik had dus geprobeerd om ze in het bad te zetten op een verhoging zodat ze droog stonden zodat ze zelf het water in konden gaan als ze wilden. Alelen toen kwam ik erachter hoe ver m'n rat kon springen: enorme klap tegen de badrand, zo graag wilde ze eruit. Dus dat vond ik een slecht idee, heb ze er snel weer uit gehaald. Misschien nog eens proberen odner de douche, zodat ze gewoon op de 'grond' staan en inet gaan springen.

Ratten gedwongen in bad doen werkt inderdaad niet nee ;) Wij hebben in de badkamer een douche met enkel een douchegordijn ervoor. Ze kunnen dus zo naar je toe lopen. Ze willen ook heel graag bij je zitten en genieten dan van al het water wat op ze valt. Ze zijn daarna ook werkelijk ontzettend verzopen haha.

ColorPony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 09:30

Ik heb een merkloze kooi ,
hij was wel duur zeg ! :P ,
Maarjaa , ik heb één ratje .
Nu denken jullie zekers , das zielig , maar mijn rat vermaakt zich prima en heeft hier heel veel
vriendjes , zoals : mijn hond en vogel :D
hahaa ..
ze doen muffin ( mijn rat ) niks ;)

verder heeft mijn rat 2 kooien eentje voor overdag en eentje voor nachts XD
hahaaa

Gr

:Y)

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 09:42

ColorPony schreef:
,
Maarjaa , ik heb één ratje .
Nu denken jullie zekers , das zielig , maar mijn rat vermaakt zich prima en heeft hier heel veel
vriendjes , zoals : mijn hond en vogel :D
:Y)

euhm ja, dat vind ik zielig, zelfs als jij hem heel veel aandacht geeft. En zelfs als hij vrienden is met je hond en je vogel dan nog vind ik het zielig. Mijn rat zit tijdelijk apart(5 a 6 weken) omdat hij gecastreerd is. Ik vind dat al onwijs zielig. Laat staan levenslang.

Sappos

Re: Welke rattenkooi + bodembedekking heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 09:45

Alsof een rat met een vogel hetzelfde communiceert als met een soortgenoot := Ratten horen niet alleen

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 09:50

Sappos schreef:
Alsof een rat met een vogel hetzelfde communiceert als met een soortgenoot := Ratten horen niet alleen

Dat ook :o t beste kan je hem gewoon een maatje (Van het zelfde geslacht) er bij zetten.

Solar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 21:44

Ik had een merkloze kooi van een meter bij een meter bij 80 cm. De bodembedekking was krantensnippers. Dan legde ik een grote prop naast de kooi, en dan gingen ze vanzelf aan de gang met stukjes afscheuren en vervoeren. Wel regelmatig schoonmaken (2x per week minimaal) want 't stinkt wel erger dan een proffessionele bodembedekking. Van die hamster hout-krullen, die aten ze op...
Wij hadden een soort fruitschaal, heel laag, en daar legden we dan een steen in, ze waren allebei dól op zwemmen :D