Hond los laten lopen!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Teelee

Re: Hond los laten lopen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 18:18

doom schreef:
Honden die veel loslopen en dus leren hoe sommige honden dominante honden/teven etc etc zich op stellen.. zullen weten dat ze niet bij een zeer aggresieve en blaffende hond in de buurt moeten komen die zo te keer gaat Vork
wat betreft honden die aangelijnd zijn en (door bijv een gebroken riem)losraken en naar die hond toe rennen zullen hier veel meer moeite mee hebben.

Mijn hond is vroeger altijd gesocialiceerd met andere honden, en mensen. Met mijn andere hond kan hij 'goed' mee overweg. Tot er ook maar iets is om jaloers om te worden, en dan vliegen ze elkaar naar de strot. Gelukkig zit er 1 nu bij mijn ouders, want mijn hon is gewoon niet gelukkig met andere honden. Hij is nu een stuk vrolijker en liever geworden nu hij alleen is. Helaas voor de honden die niet aan de lijn zitten en op hem afrennen, maar die van mij moet gewoon niks van andere honden weten. Al begrijpt hij de hondentaal dondersgoed. Een pup geeft zich over, en die van mij heeft gewoon schijt aan wat een pup doet. Een hond is een hond, en hij moet er niks van weten.

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 18:21

Mijn hond doet zijn behoefte altijd op het voetpad, het liefst nog recht voor iemand's deur of oprit ofzo Clown Op dat vlak heeft hij dus geen manieren Haha!
Uiteraard ruim ik het altijd op, want als er iets is waar ik een hekel aan heb is het wel hondenpoep op straat!

over het aanlijnen, loopt altijd los, maar wanneer ik honden of mensen tegenkom neem ik hem altijd bij mij.
Je mag niet vergeten dat er ook nog altijd mensen zijn die doodsbang zijn van honden, zo heb ik er 2 in mijn familie.
Die mensen worden soms vergeten...

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 18:54

chantalvdv schreef:
doom schreef:
Honden die veel loslopen en dus leren hoe sommige honden dominante honden/teven etc etc zich op stellen.. zullen weten dat ze niet bij een zeer aggresieve en blaffende hond in de buurt moeten komen die zo te keer gaat Vork
wat betreft honden die aangelijnd zijn en (door bijv een gebroken riem)losraken en naar die hond toe rennen zullen hier veel meer moeite mee hebben.

Mijn hond is vroeger altijd gesocialiceerd met andere honden, en mensen. Met mijn andere hond kan hij 'goed' mee overweg. Tot er ook maar iets is om jaloers om te worden, en dan vliegen ze elkaar naar de strot. Gelukkig zit er 1 nu bij mijn ouders, want mijn hon is gewoon niet gelukkig met andere honden. Hij is nu een stuk vrolijker en liever geworden nu hij alleen is. Helaas voor de honden die niet aan de lijn zitten en op hem afrennen, maar die van mij moet gewoon niks van andere honden weten. Al begrijpt hij de hondentaal dondersgoed. Een pup geeft zich over, en die van mij heeft gewoon schijt aan wat een pup doet. Een hond is een hond, en hij moet er niks van weten.

Tja tuurlijk heb je er ook honden bij zitten die dit niet willen..
zo heb je dit toch ook bij mensen paarden etc etc Haha!
Om heel eerlijk te zijn hoort het gewoon niet en is er toch van binnen iets fout gegaan (kwa hersens de zo genoemde kronkel in de kop!!) maakt het er niet van dat jou hond meteen de kwade is .. het kan voor jou en andere mensen een tophondje zijn, alleen dan voor andere honden niet.
Maar ik moet eerlijk bekennen dat ik ( ik weet niet of je een muilkorf om heb??) jou iid geval niet zou willen zien zonder muilkorf... want JIJ neemt het grootste risico met je mee zie op de vorige blz mijn vb naar diablo toe.

Dat zie je ook aan vb van fietsers, als de fietser een fout bemaakt en de bestuurder van de auto rijd er tegen op is altijd de bestuurder nog fout.
Zo ook honden die andere honden dood bijten of zulke verwondingen maken dat de andere hond ingeslapen moeten worden.
Je kan er zo tegen in gaan omdat jij niet fout was omdat jou hond aangelijnd was en de andere niet...
Als je een rechtzaak aan je broek heb hangen is jou hond de dupe en zal hij een spuitje krijgen
Dus waarschuwing als je het weet van je hond dat hij *toch een gevaar op straat is* doe dan aub voor jezelf , je hond maar ook andere honden aub een muilkorf om Haha!

Teelee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 18:59

Als ik mijn hond een muilkorf om doe (en ja die heb ik) durf hij geen pas voor of achter uit te zetten. Sleep ik hem mee, en zodra ik thuis ben doet hij binnen z'n behoefte. Is dat een leven? Nee. Mijn hond zit an de riem. Als andere mensen geen controle hebben over hun hond of gewoon te stront eigenwijs zijn om te luisteren als ik zeg dat de hond vast of bij hun moet blijven, of dat ze niet aan hem moeten zitten, is het toch echt hun eigen verantwoordelijkheid. Mijn hond heeft het goed zo.
En idd heeft hij een kronkel in z'n kop (2 weken en ogen nog dicht gromde hij al) maar dat wil niet zeggen dat een hond met een 'kronkel' geen goeie hond kn zijn, met de JUISTE baas die rekening houd met wat zijn/haar hond doet. Vaak loopt het met dat soort honden verkeerd af omdat of de baas nonchalant is of de baas van een andere hond.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 19:05

miekelover schreef:
ik vind het ook niet normaal als aangelijnde honden tegen je aan springen en heel je jas kapot scheuren. niet opgevoed dus. iedereen in de buurt en op school kennen mij hond en vind haar zo lief en rustig. geef mij maar zo'n hond i.p.v altijd je hond aan te moeten lijnen omdat hij dominant is. nee dank je

er zijn natuurlijk uitzonderingen van kleine hondje die wel los lopen en lekker aan het spelen zijn met mijn hond

en jij studeerd voor dierenarts assistente?

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 19:05

chantalvdv schreef:
Als ik mijn hond een muilkorf om doe (en ja die heb ik) durf hij geen pas voor of achter uit te zetten. Sleep ik hem mee, en zodra ik thuis ben doet hij binnen z'n behoefte. Is dat een leven? Nee. Mijn hond zit an de riem. Als andere mensen geen controle hebben over hun hond of gewoon te stront eigenwijs zijn om te luisteren als ik zeg dat de hond vast of bij hun moet blijven, of dat ze niet aan hem moeten zitten, is het toch echt hun eigen verantwoordelijkheid. Mijn hond heeft het goed zo.
En idd heeft hij een kronkel in z'n kop (2 weken en ogen nog dicht gromde hij al) maar dat wil niet zeggen dat een hond met een 'kronkel' geen goeie hond kn zijn, met de JUISTE baas die rekening houd met wat zijn/haar hond doet. Vaak loopt het met dat soort honden verkeerd af omdat of de baas nonchalant is of de baas van een andere hond.

Er staat idd ook nergens dat dat geen goede hond kan zijn.. voor het geval dat je het misschien een beetje zou zien als een gemene aanval heb ik dit er ook meteen bij geschreven!!!! Haha!
Foutjes van de natuur bestaan nou eenmaal zo ook bij ons mensen en met goede leef omstandigheden komt dat altijd wel goed !!!
Idd is het goed dat je zo denkt----> mits je natuurlijk zoals je zelf al aangeeft eerst waarschuwt!!!! met pas op hij....
Maar het eigen verantwoordelijkheid, meisie pas der mee op .. als je hond echt een keer iets dood bijt je bent er de dupe van hoor ondanks jij op dat moment in je recht staat/stond!!! ( dit gewoon even zien als een tip) blijft jou hond en jij mag bepalen wat er mee gebeurt...
En over dat muilkorven.... even doorzetten en beginnen met oefenen in huis voordat je er mee naar buiten gaat !!! eerst in de vertrouwde omgeving doen .. en dan wennen ze er uiteindelijk ALLEMAAL aan !!!

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 20:06

meggiemeg schreef:
Supersurf schreef:

Dat is niet altijd een gebrek aan opvoeding. De Golden R van mijn ouders luistert ook niet, maar is wel degelijk op puppy en vervolg cursussen geweest. WOrdt ook echt wel getraind, maar die is gewoon meer van lang leve de vrijheid. Die komt dus niet als je haar roept. Heeft echter niets met opvoeiding te maken, maar alles met karakte.r

Een te sterk karakter voor de hond en een te slap karakter van het baasje misschien??
Een hond mag best hond zijn en lekker spelen en dollen maar als het tijd is om te luisteren moeten ze luisteren, ook als het voor hun eigen best wil is om bijvoorbeeld beetwonden enzovoorts te voorkomen!
En als je van te voren weet dat je hond niet zal luisteren moet je m gewoon NIET los laten. Denk dat je dan een hoop onnodig gezeur kan voorkomen daarmee!
Wij hebben zelf honden, ze luisteren goed. Springen niet tegen anderen aan. Zodra ik merk dat iemand zijn hond aan de riem doet als hij/zij benaderd wordt door andere honden gaan die van mij ook standaard aan de riem als ze loslopen in een losloopgebied. Iemand doet zijn hond niet voor niets aan de riem.......
Een bezoekje aan de dierenarts stel ik liever uit voor alleen de entingen en een onnodige vervelende ervaring ook!

Vind je niet dat je nu een beetje te snel oordeelt over iets waar je niets vanaf weet? En misschien zou je er bij na kunnen denken dat dit een hele persoonlijke aanval is die je plaatst en dat ik mij daar dus wel op aangevallen voel. Jij insinueert nu nl dat mijn moeder een slap karakter heeft. Vind ik niet zo erg netjes van je. Zeker omdat het absoluut niet waar is.
Ik zeg helemaal niet dat onze hond tegen mensen aan springt of mensen aanvalt. Onze hond komt alleen niet altijd als je haar roept. En ik kan je verzekeren dat dat niets te maken heeft met het karakter van mijn moeder. En ik kan je ook zeker verzekeren dat mijn moeder geen slap karakter heeft.
Ik kan je overigens ook vertellen dat deze hond al bijna nooit los loopt omdat ze dus niet luistert.
Ik hoop dan ook dat je in het vervolg iets langer nadenkt voordat je dit soort opmerkingen plaatst. Zeker als je er totaal niet over kunt oordelen..

Teelee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 20:32

doom schreef:
chantalvdv schreef:

Er staat idd ook nergens dat dat geen goede hond kan zijn.. voor het geval dat je het misschien een beetje zou zien als een gemene aanval heb ik dit er ook meteen bij geschreven!!!! Haha!
Foutjes van de natuur bestaan nou eenmaal zo ook bij ons mensen en met goede leef omstandigheden komt dat altijd wel goed !!!
Idd is het goed dat je zo denkt----> mits je natuurlijk zoals je zelf al aangeeft eerst waarschuwt!!!! met pas op hij....
Maar het eigen verantwoordelijkheid, meisie pas der mee op .. als je hond echt een keer iets dood bijt je bent er de dupe van hoor ondanks jij op dat moment in je recht staat/stond!!! ( dit gewoon even zien als een tip) blijft jou hond en jij mag bepalen wat er mee gebeurt...
En over dat muilkorven.... even doorzetten en beginnen met oefenen in huis voordat je er mee naar buiten gaat !!! eerst in de vertrouwde omgeving doen .. en dan wennen ze er uiteindelijk ALLEMAAL aan !!!

Ik dacht dat idd ook Knipoog Sorry..

Ik waarschuw mensen altijd. Zoek geen gevaarlijke situatie's uit ed. Heb het in huis ook geprobeerd. Hij durft geen stap te zetten. En doet echt geen stap meer. Hij went er dus echt niet aan. Helaas, maar opzich is het meer leven als hij aan riem lekker mee kan rennen. Ik begrijp wel dat als hij er 1 echt doodbijt er narigheid van kan komen, maar dat is ook de reden dat ik hem altijd in de gaten hou. Knipoog

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 20:38

Over muilkorf: daar kan ik het wel mee eens zijn. Maar dat neemt niet weg dat ik vreemde honden op mij af wil zien komen. Weet je hoe gefrustreerd een hond kan raken als hij benaderd wordt door andere honden, dit om welke reden dan ook niet leuk vindt, en hij kan niets doen?
Eigenlijk moet iedereen zijn verantwoordelijkheid nemen. Mensen met 'agressieve' honden moeten zorgen dat hun hond niet kan bijten en mensen met te enthousiaste honden moeten zorgen dat ze hun hond bij zich houden.

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 17:14

LimaGentle schreef:
miekelover schreef:
ik vind het ook niet normaal als aangelijnde honden tegen je aan springen en heel je jas kapot scheuren. niet opgevoed dus. iedereen in de buurt en op school kennen mij hond en vind haar zo lief en rustig. geef mij maar zo'n hond i.p.v altijd je hond aan te moeten lijnen omdat hij dominant is. nee dank je

er zijn natuurlijk uitzonderingen van kleine hondje die wel los lopen en lekker aan het spelen zijn met mijn hond

en jij studeerd voor dierenarts assistente?

ja dat studeer ik ja. is daar iets mis mee?

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 18:20

Judith_M schreef:
Maar als iemand tegen jou zegt dat zijn/haar hond niet met andere honden kan. ( Of dat vanuit de verte al roept) Dan is het geen kwestie van onwetendheid.. Ik noem het maar gemakzucht..

Ik heb dus 2 honden. 1 is altijd aangelijnd (behalve tijdens een speelkwartiertje op een veld ofzo) en de ander loopt altijd los. De loslopende houd ik zowiezo altijd bij me. Ze hoort gewoon bij mij te lopen en niet zomaar op iemand afstuiven.
Misschien is het van sommige mensen idd gemakzucht, maar ik denk dat er ook flink wat mensen zijn die hun hond dan toch niet bij zich kunnen houden.

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 18:23

Diablo schreef:
Girlgamer schreef:
Egoistisch wil ik het niet noemen. Ze denken er gewoon niet aan dat de andere hond vals kan zijn naar andere honden.

En ook dit is vaak niet waar. Mensen weten het vaak donders goed. Onze hond heeft eens een hondje gegrepen dat áltijd losliep. En altijd uitdagen naar onze hond toe, altijd tegen hem lopen blaffen, vanaf een afstandje. En als we dan dichterbij kwamen er snel vandoor rennen om hem vanaf een afstandje weer op te naaien.
Totdat het hondje toch eens niet goed uitkeek en te dicht in de buurt kwam. Onze hond heeft toen zijn frustraties behoorlijk afgereageerd op dat hondje. Hij greep hem vast en begon te schudden. Ik was echt doodsbang dat het diertje het niet zou overleven. Na een vuistslag op de kop van onze hond, liet hij los.
Hondje ging naar de da (was uiteindelijk niets aan de hand gelukkig), maar mevrouw wilde wel dat wij de rekening betaalden. Hebben we natuurlijk niet gedaan.
Maar het ergste was, dat ze een paar dagen later gewoon weer met dat hondje daar liep, en wéér gewoon los....!Terwijl ze ons zag...

Het hondje is trouwens wel daarna altijd op gepaste afstand gebleven.....

Tja, in dit geval heeft dit hondje gewoon een achterlijk baasje helaas.

Noemy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 19:03

doom schreef:
Maanling schreef:
Sterker nog: ik heb (nog) geen hond. En de hond die ik misschien ga krijgen loopt aan de riem met een slaphangend riempje en reageert niet op vreemde honden. Hij is namelijk opgevoed, en ja, het is een jack russel.Wat een andere hond doet heb jij niet de hand. Jij hoort te zorgen dat die andere aangelijnde hond jouw hond niet KAN bijten. Jij hoort je hond gewoon uit de buurt van andere honden te houden.

Wat is dit voor een flauwekul Blond ( en ik bedoel dan het dik gedrukte)
Dus alle honden die reageren op andere honden zijn niet goed opgevoed Blond
Ik denk dat jij eerst nog even een aantal boeken moet gaan lezen voordat je een hond aanschaft wat een vreemde redenatie (zo schrijf je dat toch Bloos )
En sinds wanneer mogen honden niet meer naar andere honden toe ? (volgens jou reactie)

Jongens het zijn honden !!!!! net als dat wij mensen ook naar andere mensen kijken of die begroeten.
doen hun dat op hun manier!!! mag dat allemaal niet meer Verdrietig en moeten ze dan allemaal maar aan de riem? of aan de riem ook ff niet meer neuzen of samen spelen??
Wist je dat een hond door weinig aantastings contact van andere honden een heel ander manier van leven en denken gaat krijgen en hierdoor dus honden niet als vrienden gaat beschouwen maar meer als een vijand voor de baas Knipoog Laat hond aub hond blijven Vork

Hier ben ik het helemaal mee eens, ik laat mijn hond dus ook zoveel mogelijk loslopen en met andere honden spelen. Mijn hond is ook mishandeld geweest en ze is nog steeds erg bang, van lekker los lopen en met andere honden spelen leeft ze helemaal op. Ze luistert goed naar me, moet ik haar dan altijd aan de riem houden? Alleen omdat het niet mag? Tsjah, er mag zoveel niet. Op straat houd ik haar wel vast, maar wanneer het kan loopt ze lekker los, en nee, ik ben echt niet asociaal, wanneer iemand erom vraagt lijn ik haar gewoon aan, prima, geen problemen mee.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 19:22

Jeannine schreef:
Hoi,

Zijn er meer bokkers die hun hond eigenlijk altijd los hebben lopen?

Ik had net weer een aanvaring met iemand een flat verder op. (voor de 2de keer) Ik ging net om acht uur een rondje doen en dat doe ik eignelijk altijd op de fiets. Rij ik langs die flat en komt net dat grietje naar beneden met haar hond (american bull terrier of zo) Zij heeft hem altijd aan de lijn en mijn hond loopt zowat naast mij op 20 meter afstand van haar en haar hond.
Die hond begint te trekken en te bleren alsof zijn leven ervan afhangt. Zegt ze tegen mij " lijn je hond nou eens aan, ik bel echt de volgende keer de politie"
Zij heeft dat beest totaal niet onder controle en hij trekt haar zowat omver, Lucas die kijkt niet eens naar die hond. Waar maak je je dan druk om vraag ik mij af. Als ik hem aan een lijntje had gehad, dan zou hij ook zo hysterisch hebben gedaan volgens mij.

Ik heb geen hond om hem de hele dag aan een lijntje te hebben hoor. Dat kan ik hem niet aandoen gewoon.

Bij ons in de flat zijn er ook een aantal mensen die het niet leuk vinden dat hij los loopt en ze beschuldigen ons ervan dat hij in de flat poept en plast. Terwijl de keutels die er liggen veels te klein zijn voor onze hond Vork Maar wel de maat vande chiwawa die verop woont.

De hangjongeren pissen hier tegen de flat en laten troep slingeren en daar wordt niets van gezegd.

Vorige week kwam een vader naar ons toe met de vraag "hebben jullie zelf kinderen? " Ik antwoord "hoezo? "
Ja want er heerst momenteel een wormeninfectie onder de kinderen en dat komt omdat onze hond in het zand bij het speeltuintje plast enzo. (hij zei het niet zo, maar dat bedoelde hij wel)
Wat moet je daar dan van zeggen. Volgens mij krijgt ieder kind wel een keer wormen. Dat komt echt niet alleen daardoor, er zijn zoveel onhygiënische dingen die kinderen aanraken en vastpakken.

Hij zou bovendien nooit op het voetpad poepen maar altijd in de bosjes, dit in tegenstelling tot veel honden die het gewoon midden op de weg doen. Dat is pas smerig!

Volgens mij is Lucas gewoon een zwart schaapje aan het worden.
En het grappige is dat de kinderen hem komen ophalen om met hem buiten te spelen. Ieder kind hier in de buurt kent zijn naam.

Goh, ik moest even mijn frustraties van mij afschrijven hoor! Vork

Groetjes Jeannine

Goh dit klinkt helemaal als mijn buurvrouw Sigaar
en niet persoonlijk bedoeld naar jou toe maar wat heb ik een schurft aan dat mens

Ik woon dus ook in zo een "aso" flat waar gepist word en weet ik veel wat meer
Ik heb mijn honden altijd aangelijnd behalve midden in de nacht achter op het speelveld (voor honden) want dan is er toch geen kip (doordeweeks)
maar op de gallerij lopen ze altijd aangelijnd!

en dan heb ik dus zo een schurfterig buurvrouwtje met een thzithzu of hoe zo een hond ook heet....en hij loopt altijd los!!
Nou doet hij niet snel iets hoor....hij is bang voor die grote van mij maargoed heb al meer dan eens gehad dat dat diertje net de lift uit komt lopen ....en dus niet 1 2 3 terug gehaald kan worden en daar sta ik dan met man en macht 2 honden in bedwang te houden

omdat de kleine rakker van de buurvrouw 1 x uitgehaald heeft naar [***] toen hij nog kleiner was, wil [***] hem nu als lekkernijtje verpeuzelen Sigaar
(en met genoeg andere uit de flat dus geen problemen)

en dat ik het dan beu ben en er eens wat van zeg is ze nog beledigd ook!!
uh ja dus.....

je hoort het dier aangelijnd te hebben in een woonwijk

alleen in dit soort gebieden mag je je gang gaan Knipoog
Afbeelding

[qoute]Ik heb geen hond om hem de hele dag aan een lijntje te hebben hoor. Dat kan ik hem niet aandoen gewoon.[/quote]

en ik neem aan dat je hondje thuis niet aangelijnd zit en ik neem aan dat je niet de hele dag wandeld dus ik denk dat dit best meevalt Vork
het is ook maar net wat je ze aanleert!

_June

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 21:15

Ik heb mijn hond altijd aangelijnd tot aan de honden uitlaat route. Daar heeft iedereen zijn/haar hond loslopen. Ik heb dan wel het geluk dat ik daar maar 100 meter vanaf woon Knipoog

In het bos heb ik haar ook gewoon los. Als ik mensen of een andere hond aan zie komen die is aangelijnd, lijn ik haar ook aan.

Heb er op deze manier nooit problemen mee gehad! Weet eigenlijk niet of je je hond los mag hebben op die honden uitlaatroute, maar iedereen doet dat...

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 10:35

Een muilkorf zou ik dus noooit gebruiken,
De hond kan zichzelf niet eens meer verdedigen als hij gegrepen zou worden.

Verder heeft die van mij echt geen kronkel in de kop maar is die zo gemaakt door honden van andere, dus zou ik hem moeten straffen door een muilkorf nee dank je.

Simba heeft wel eens gevochten, beide honden trouwens los, maar nog nooit een hond verwond.
meer een machtstrijd die ik dus altijd kan breken door hem weg te trekken ( doormiddel van de achterpoten)
Wel moet de andere eigenaar natuurlijk zijn hond pakken anders werkt het niet.

Simba loopt hier ook gewoon los op plekken waar mag, maar let altijd heel goed op, de ene hond mag die de ander niet, maar hij doet nooit zomaar wat zeker niet als die los loopt, ik kan aan zijn houding al zien wat die wil, en roep hem gelijk als die een andere niet betrouwbare houding aanneemt en dan komt die ook direkt, en zodra er honden aankomen met de hond vast, gaat hij ook vast.

Het enige wat ik erg vervelend vind is dat mensen hun hond los hebben lopen en dan op nog geen 5/10 meter van Simba af oppeens de riem eraan gooien, zodat ik dus met een spurt Simba moet roepen/ophalen, dat is dus een domme fout wat dat fokt hem op.

Of mensen die hun hond gewoon los laten lopen terwijl hij aan de riem zit, en die hond maar achter zijn kont aan heeft, de eigenaren doen er niks aan, en Simba word kwaaier en kwaaier.

heb het eens met een andere rottie reu gehad, die liep gewoon een half uur lang achter zijn reet aan terwijl simba super naast me liep, de eigenaren deden niks, tja en toen deed Simba wat, verder niks verwond maar wel met moeite uit elkaar moeten halen.
En waarschijnlijk werd Simba weer met het boze oog aangekeken.

zoals ik al zei op plaatsen waar mag hond los mits die goed kan luisteren, verder moeten honden gewoon aan de lijn...