buurman die mijn kat niet aardig vindt

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Amaris

Re: buurman die mijn kat niet aardig vindt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 17:13

Nou, Kiwiko, zo komt het in de beginpost toch echt niet over hoor. Buurman wil die kat niet in de tuin en dreigt zelfs de honden er achteraan te sturen. Dat getuigt niet echt van bezorgdheid wel?

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 17:15

Midasje schreef:
doe ff normaal je gaat geen katten vangen en wegbrengen naar een opvang huis

waarom niet?? ik ken iemand die had ook steeds last van dezelfde kat. baasje was al meerdere keren gewaarschuwd maar deed er niets aan. kat is toen opgehaald door het asiel. kattenbaasje kon hem daar weer ophalen na de rekening te hebben betaald. kat wordt nu netjes in de eigen tuin gehouden. Knipoog

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 17:16

hihihi dat werkt dus wel...slimme actie,als mensen er geld voor moeten gaan betalen is het dus ineens wel mogelijk je huisdier bij je tehouden...

Midasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 17:17

Tieme schreef:
Midasje schreef:
doe ff normaal je gaat geen katten vangen en wegbrengen naar een opvang huis

waarom niet?? ik ken iemand die had ook steeds last van dezelfde kat. baasje was al meerdere keren gewaarschuwd maar deed er niets aan. kat is toen opgehaald door het asiel. kattenbaasje kon hem daar weer ophalen na de rekening te hebben betaald. kat wordt nu netjes in de eigen tuin gehouden. Knipoog

idd baasje was al MEERDERE malen gewaarschuwd ik had het /heb het over de 1e keer.

Midasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 17:18

Maanling schreef:
Nou, Kiwiko, zo komt het in de beginpost toch echt niet over hoor. Buurman wil die kat niet in de tuin en dreigt zelfs de honden er achteraan te sturen. Dat getuigt niet echt van bezorgdheid wel?

hihi nee niet echt Haha!

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 17:30

Iemand melde dat muizen in de voedselketen zitten van de kat. Dan kan ik mededelen dat de kat ook in de voedselketen zit van de hond.
Als er op mijn terrein en kat komt en mijn hond heeft de kans om die te grijpen, zal hij deze ook met huid en haar opeten.

De reden waarom mijn hond dus nooit los buiten loopt en zelfs op eigen terrein onder toezicht staat.

Ik wil ook geen katten op mijn terrein. Ze doen hun behoefte overal en maken ook spullen kapot. Menig krukje heeft de kattennagels niet overleeft Boos!

Ik ben dus ook op het punt dat kattenstront door de brievenbus van de eigenaar gaat. Zijn ze ook niet van gediendt.
En ook ik breng een kat naar het asiel als de eigenaar al meerdere malen is gewaarschuwd.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 17:58

Bij mij op de zaak heeft iemand die daar achter woont duiven.......... die duiven zitten graag op het dak bij MIJ ........... Juist, dus ik kan elke week een behoorlijke berg duivenstront opruimen......

Ik heb vorige maand een briefje bij de "mogelijke" eigenaren in de bus gedaan dat ik toch wel last heb van die duiven, en dat hun het ook niet prettig zouden vinden als mijn honden voor hun deur scheiten (ik heb een heel klein binnenplaatsje waar ik graag rook Lachen ) en voorgesteld dat de eigenaar van die duiven gewoon eens in de week de berg duivenpoep op komt ruimen... actie twee zou zijn, als de eigenaar niet mee werkt, de gemeente inschakelen, en actie 3 is, als de gemeente niet meewerkt, dat ik mijn luchtbuks mee zou nemen...........

zoooo gruwlijk smerig zo een berg duivensjit.......

maar het is opgelost Lachen Lachen zonder vervelende dingen Lachen

AstraGirlieJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 17:59

ik ken iemand die zijn tuin heeft omheind met een draad en daarboven draaiende pvc rollen erboven wil klimmen, dan rolt ze gewoon terug de tuin in. Hte schijnt echt te werken.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 17:59

uit nieuwsgierigheid kiwiko: hoe dan opgelost? Hoe hou je duiven uit iemands tuin?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 18:00

hij komt het netjes opruimen elke week, en drinkt dan gezellig een bakkie koffie Lachen

ik had hem wel eerst moeten overtuigen van het feit dat ik ze echt uit de lucht schiet als dit zo doorgaat

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 18:03

onze buurman is nog erger

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 19:05

Midasje schreef:
nope het is 1 x voorgevallen dat de kat van TS in de tuin van de buurman was dus vindt ik het een rare opmerking om de kat bij de 1e x al weg te brengen.
Plus dat ik het raar vindt dat je andere mensen met name TS een soort van schuld gevoel geeft over katten die worden doodgereden, kan me voorstellen dat ze er kapot van is was ik ook toen ik een konijntje dood had gereden.
Maar daar ga je geen andere mensen de schuld van geven.

Als die kat keurig thuis was geweest waar die hoort hoeft ie ook niet in stukjes onder iemands auto te hangen, die dat allereerst al niet prettig vindt om op te ruimen en bovendien zich afvraagt of iemand zijn allerliefste kat nu nooit meer terug ziet.

En TS schrijft wel degelijk in haar post dat buurman er vaker last van heeft. Ik zal het even quoten :
maaikedd schreef:
Nu heeft ze bij de buren in de tuin gepoept, oke, doen andere katten ook bij. Hoef je als buur neit kwaad te worden, je kunt er normaal over praten. Nou deze buurman dus niet, begon te schreuwen dat zijn honden niet buiten konden, honden blaffen telkens als er iemand langs loopt. Vind ik ook niet fijn als ik in de tuin een boekje aan het lezen ben. Nu heeft hij mij vandaag bedreigt, zo zie ik het.

Dat betekent dus dat buurman echt (minstens) een keer eerder al te keer is gegaan en nu heeft gedreigd

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 20:53

Hihi Kiwiko, kan jij zo goed schieten dan? Haha!

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 21:00

Victory-Boy schreef:
kjoetie schreef:

@suuzepuus: Dat weet ik ook wel en ik heb er persoonlijk ook geen moeite mee. De kat van m'n ouders loopt ook gewoon buiten, is een echte boerderijkat. Maar wij wonen op het platteland en daar is het gewoon veel gemakkelijker, iedereen heeft katten of honden oid. Maar in een dorp kan ik me voorstellen dat andere mensen problemen hebben met katten die in hun tuin poepen. Het wordt ook niet normaal bevonden als honden in andermans tuin gaan poepen. Dus dan zou je bv een kattenren kunnen maken, of je tuin helemaal met fijn gaas omheinen (ook bovenaan), zodat je kat niet uit de tuin kan. Of -net zoals een hond- uitlaten aan een lijntje. Clown

ik woon buiten de bebouwde kom en heb een tuin van ruim 100 meter lang.... Bloos wordt er niet echt fijner op als je dat moet omheinen ook bovenop Knipoog enne ik heb de hele dag een hond in de tuin lopen en ook kippen en paarden. en ook erg vaak de kat van de buren. erg gezellig hoor! en ja als mn kat verscheurd word door honden (niet op commando van de eigenaar maar per ongeluk) had ze maar niet die tuin in moeten gaan en kan ik er ook niks aan doen ook al zou ik er erg verdrietig om zijn. maar vergiftiging is wel wat anders. een kat eet niet zomaar per ongeluk iets waar ie dood aan gaat . en nee een buurman mag niet zomaar vergif in zn tuin neeerzetten met het doel de kat van de buren te vergiftigen. ook al is het zijn terrein

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 21:34

Beaux schreef:

officieel schutter eerste klas, met diploma en al Lachen

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 21:42

KiWiKo schreef:
Beaux schreef:

officieel schutter eerste klas, met diploma en al Lachen

Word bijna bang Haha!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 21:46

wilde meneer staat mij absoluut leren Lachen Lachen kan er niks aan doen Knipoog

maar het is al weer een paar jaar terug mijn laatste ronde op de baan Lachen zo zuiver zal ik nu niet meer zijn vrees ik Lachen

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 21:47

herinner me eraan dat ik nooit ruzie maak met jou Kim Tong uitsteken

Huilen van het lachen

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 21:50

ik ben heel vredelievend Lachen

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 12:16

KiWiKo schreef:
hij komt het netjes opruimen elke week, en drinkt dan gezellig een bakkie koffie Lachen

ik had hem wel eerst moeten overtuigen van het feit dat ik ze echt uit de lucht schiet als dit zo doorgaat

Haha! Geweldig!

Zie het al helemaal voor me: knarsetandend kopje koffie drinken met een lachje als boer met kiespijn "ik moet hier wel koffie drinken anders schiet dat mens mijn duiven dood"

hahaha!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 12:20

hahaha nee hoor best een leuke vent Lachen en nu dat hij het elke week zelf opruimt ziet hij in dat dit voor mij nou niet echt prettig was Lachen en hij vind het wel gezellig bij ons op kantoor Lachen

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 12:22

Tis een briljante oplossing.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 12:41

wij zijn de katten van de buren ook meer dan zat!
Ze vissen ce vijver leeg (maar vreten de vis niet op, leggen ze alleen gewond op de kant) ze schijten overal en graven tussen de planten.

Sinds dat we schrikdraad over de schutting hebben gaat het beter. In het begin hadden we em heel zacht gezet, maar dat maakte geen indruk. Nu staat die voluit, een paar keer een kat tegen aangesprongen en ze doen het echt geen 2e keer meer!

Misschien ook een tip voor jou om het bijje eigen tuin te doen. Dan gaat ze echt dr eigen tuin niet meer uit.

Ik vind katten echt neit leuk, en onze vogels raken zeeeer gestresd van die klote katten van de buren.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 12:51

mijn poesje gaat regelmatig een paar huizen verder 'tv kijken' bij de voliere. ze doet ze niks en die mensen vinden haar erg gezellig! ze zit op de kliko naast de vogels het liefst in de zon en kan daar uren kijken!

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 12:54

@ suuzepuus: jou kat probeerd ze dus niet te vangen. De katten van onze buurvrouwen springen op de voilere, rennen er om heen, en slaan met hun poten tegen het gaas om ze te proberen te vangen....

1 keer heeft de rooie kat van hun de fout gemaakt om in het schuurtje te lopen.
Toen mn schoonvader het zag heeft die de deur dicht gedaan en dat kreng er na het weekend uitgehaald. (stond trouwens wel een bak water, zo vriendelijk waren we nog wel).

Jij wil graag een kat, maar je buren hebben er niet om gevraagd zeg ik altijd...