Ouders overhalen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ojajoh

Re: Ouders overhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 02:56

Rianne_ schreef:
@ naadje24: Zo zo, hele leeftijd dus Lachen Ja dacht al dat ze erg verharen.. Dan zal 't wel niks voor ons zijn Heb ook even foto's gezien van je Bullmastiff, leuk! Ja

Dank je wel Haha!
is al 7 jaar mijn liefde nu (kwa hondenrassen)
maar ik kan je zeggen...erg groot hoor Ja
niet bepaald wat je zoekt Clown

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-08 11:51

@ naadje24: Haha, nee dat had ik ook door Nagelbijten / Gniffelen Maar daarom is ie bij een ander nog wel leuk Knipoog

Ing

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 18:17

Citaat:
tenzij -TENZIJ - je van plan bent hem daarna te dumpen in een asiel
...

Beste Rianne, het was een STELLING. ik zeg niet dat jij van plan ben, of je ouders of wie dan ook, om het diertje naar een asiel te brengen - ik geef hiermee aan dat het veel voorkomt. ik suggereer NIET dat jij je hondje zou dumpen, ik schets alleen mogelijke problemen betreft de opvang.

@ fairyail
Citaat:
Maar de factororen die ING noemt zijn wel degelijk belangrijk om over na te denken. Al is de opmerking om te veronderstellen dat de TS hem in een asiel zou proppen ook niet helemaal op zijn plaats

wellicht heb je gelijk, dit kan (obedoeld) suggestief opgevat worden. Eechter, de asiels zitten niet voor niets bomvol, dat zijn beestjes van mensen (of half-beesten) die niet goed nagedacht hebben over de aanschaf van zon "of-zo-lief-puppybeestje". hetzelfde als ik zei tegen Rianne, Ik zeg niet dat het je plan is, of dat je het ooit zou doen, maar het komt vaak genoeg voor om de regel te plaatsen in mijn reactie.

@ oudehinken
Citaat:
En jij hebt nu dus geen hond? Pech voor je.

Nee, ik heb geen hond gekregen. Maar inmiddels (+- 5 jaar later) woon ik samen met mijn vriend. Hij werkt ongeveer 60 uur pw en ik ben zga klaar met mijn studie, waarna ik ook een 40-urige werkweek ambieer. Dan had ik nu dus mooi een probleem gehad, nietwaar?

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-08 19:44

@ Ing: Oké ik snap je wel.. Maar vond 't er wel wat raar staan Ja Maar goed, weet ook dat veel mensen dat doen.. Maar goed , zulke mensen hebben geen liefde voor dieren..

Haha, een keeshondje vind ik ook zo leuk Lovers maar goed, m'n ouders vinden zo'n hondje niet leuk Nagelbijten / Gniffelen

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 23:30

Én natuurlijk neem je dan je hondje mee naar Marian en dan kan die lekker met Ozzy ravotten in het weiland Haha!

Mijn hond heeft overdag aandacht van mijn moeder en een omheinde paddock waar hij kan graven en rennen wat hij wil. 's Middags dan pik ik hem altijd op bij mijn ouders en dan ga ik naar mijn huis waar hij lekker los rond kan lopen. Helaas heb ik niet meer tijd, zou ik wel willen, maar je moet ook werken om te kunnen leven. Gelukkig ben ik juf en neem ik alle vakantie's mee. (nog 3 en een halve week en dan voorjaarsvakantie)

Op vakantie ga ik niet, ik heb te veel dieren om dat over te laten aan een ander. Dat is een keuze, als ik zo graag op vakantie wilde dan was ik er nooit aan begonnen.

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-08 14:19

Haha, natuurlijk neem ik 'm dan mee Cool Haha, ja zal ozzy vast wel leuk vinden Tong uitsteken

Nee inderdaad, naja en dit is ook 't laatste jaar dat ik met m'n ouders mee ga op vakantie dus Lachen

oudehinken

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 16:32

Ing schreef:
Nee, ik heb geen hond gekregen. Maar inmiddels (+- 5 jaar later) woon ik samen met mijn vriend. Hij werkt ongeveer 60 uur pw en ik ben zga klaar met mijn studie, waarna ik ook een 40-urige werkweek ambieer. Dan had ik nu dus mooi een probleem gehad, nietwaar?

In dat geval wel ja. Maar wie zegt dat het de hond van de TS ook zo vergaat? Een vriendin van mij wilde ook een hond, ook op zichzelf gaan wonen toen de hond een jaar of 8 was. Haar moeder wilde overigens niet dat ze de hond meenam. MAar ze nam hem wel mee en bracht de hond als ze moest werken naar haar moeder. Kijk, zo kan het ook he.

Elan_GV schreef:
Op vakantie ga ik niet, ik heb te veel dieren om dat over te laten aan een ander. Dat is een keuze, als ik zo graag op vakantie wilde dan was ik er nooit aan begonnen.

Een vakantie duurt ook maar efkes. Een hond heb je het hele jaar door lekker. Maar ik vind jou de juiste mentaliteit hebben. Prioriteiten stellen. En niet de verkeerde prioriteiten stellen waardoor iets of iemand anders de dupe wordt. Sommige mensen willen alles. Ten koste van. MAar niet ten koste van zichzelf, maar van de ander.

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-08 17:38

@ oudehinken: Dat de hond dan naar de moeder gaat, heb je inderdaad ook gelijk in .. kan heel mooi! Knipoog

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 21:08

Wij hebben 2 zwitserse herders die overdag als wij werken lekker samen op het erf lopen en ook gewoon binnen in de schuur kunnen als het slecht weer is. Het gaat prima met de honden, 's avonds lekker bij ons in huis en regelmatig even uitwaaien op het strand of in het bos (of bij de paarden op het land Haha! ). Een hond alleen kan nooit, maar twee honden zijn niet alleen. Maar je moet inderdaad wel weten waar je aan begint; het is wel een verantwoordelijkheid. Ik geef zelf ook de voorkeur om een asiel of herplaatser te nemen. De eerste twee jaar zijn moeilijk en intensief als je een pup neemt (maar dat kan een getraumatiseerde asielhond ook hebben btw).