Laat jij je kat naar buiten?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Binckydenice

Re: Laat jij je kat naar buiten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 14:55

PienZ schreef:
Nee ik heb eigen grond waar ze op lopen maar als ik een rijtjeshuis zou hebben zou ik ook rekening met me buren houden mijn buurman hoeft niet van mijn katten te houden.

Rekening houden is wat anders dan ze niet naar buiten laten daardoor. Zou je jou katten binnen houden omdat de buren er anders misschien last van zouden kunnen hebben?

PienZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 14:56

Mijn buurman die ik dan heb is gek op mijn katten als ik niet oppas zit de kleinste bij hem binnen maar heb hem wel eerst gevraagd of hij last van ze heeft. Omdat andere het anders doen hoef ik het niet zo te doen;)

PienZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 14:57

Ik zou dan op mijn eigen erf een grote ren voor ze maken dat ze er toch uitkunnen en de buren er geen last van hebben

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 14:58

Binckydenice schreef:
PienZ schreef:
Nee ik heb eigen grond waar ze op lopen maar als ik een rijtjeshuis zou hebben zou ik ook rekening met me buren houden mijn buurman hoeft niet van mijn katten te houden.

Rekening houden is wat anders dan ze niet naar buiten laten daardoor. Zou je jou katten binnen houden omdat de buren er anders misschien last van zouden kunnen hebben?

Nee, maar ik zou wel de tuin afzetten zodat de buren er geen last van hebben. Sterker nog: dat is precies wat ik voor de volgende zomer ga doen. Zij willen niet dat minipoes in hun tuin komt. Dat kan ik idioot vinden, maar feit is gewoon dat ik het hoor op te lossen.

Binckydenice

PienZ schreef:
Mijn buurman die ik dan heb is gek op mijn katten als ik niet oppas zit de kleinste bij hem binnen maar heb hem wel eerst gevraagd of hij last van ze heeft. Omdat andere het anders doen hoef ik het niet zo te doen;)

Nee, maar als de buurman aangeeft dat hij er geen last van heeft is er toch niets aan de hand?

Chubby

Jeetje Binckydenise, mag ik vragen hoe jong jij bent? Zou dat iets te maken kunnen hebben met de oogkleppen die je op hebt naar de maatschappij en naar de gevoelens van mensen als je ze veroordeelt?

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 14:59

Binckydenice schreef:
Doet iedereen die om je heen woont dat dan ook?

Als iedereen de plomp inloopt loop ik er ook niet achteraan... Zoals overal heb je sociale mensen en horken. Gelukkig waar ik woon niet zo heel veel. En gelukkig hebben ze mijn vissen nog niets aangedaan. Anders ging ik wel even met ze praten.

Binckydenice

Maanling schreef:
PienZ schreef:

Nee, maar ik zou wel de tuin afzetten zodat de buren er geen last van hebben. Sterker nog: dat is precies wat ik voor de volgende zomer ga doen. Zij willen niet dat minipoes in hun tuin komt. Dat kan ik idioot vinden, maar feit is gewoon dat ik het hoor op te lossen.

Ja, als ze dat aangeven is het een ander verhaal. Je kunt het nog anders oplossen ook denk ik, dan een ren maken....

PienZ

Nee maar als de buurman er wel mee zou ztten zou ik ren maken voor ze.
Goed voorbeeld mijn stiefvader heeft vijver vol met kooikarpers van gemiddeld 2 a 300 euro per stuk. Buurman ze kat viste de karpers eruit was me stiefvader echt doodziek van. Nu heeft buurman ze eigen tuin afgezet voor de kat. Moet mijn stiefvader dan onder de kat van de buren lijden nee vind ik niet
Laatst bijgewerkt door PienZ op 14-11-07 15:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 15:00

Chubby schreef:
Jeetje Binckydenise, mag ik vragen hoe jong jij bent? Zou dat iets te maken kunnen hebben met de oogkleppen die je op hebt naar de maatschappij en naar de gevoelens van mensen als je ze veroordeelt?

Ik heb al eerder aangegeven dat het bij jou begrijpelijk is doordat je een speciaal soort kat hebt....

Binckydenice

IKbenEllen schreef:
Binckydenice schreef:
Doet iedereen die om je heen woont dat dan ook?

Als iedereen de plomp inloopt loop ik er ook niet achteraan... Zoals overal heb je sociale mensen en horken. Gelukkig waar ik woon niet zo heel veel. En gelukkig hebben ze mijn vissen nog niets aangedaan. Anders ging ik wel even met ze praten.

ROFL ROFL

Amaris

Een ren maken doe ik om een aantal redenen niet; om te beginnen hebben ze dan maar een heel klein stukje, en ik wil dat ze echt buiten kunnen spelen. Verder kost me dat een heel stuk tuin. En als laatste: er staat al een schutting om mijn tuin. Ik hoef alleen maar iets te verzinnen dat minipoes daar niet meer overheen kan springen.

PienZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 15:01

Gaas over je hek heen heef de buurman van me ouders ook gedaan

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 15:01

PienZ schreef:
Nee maar als de buurman er wel mee zou ztten zou ik ren maken voor ze.
Goed voorbeeld mijn stiefvader heeft vijver vol met kooikarpers van gemiddeld 2 a 300 euro per stuk. Buurman ze kat viste de karpers eruit was me stiefvader echt doodziek van. Nu heeft buurman ze eigen tuin afgezet voor de kat. Moet mijn stiefvader dan onder de kat van de buren lijden nee vind ik niet

Nee, dat vindt ik ook niet, zo zijn ze toch netjes samen tot een oplossing gekomen? Dat zou ik ook doen.... Maar niet zonder het eerst te proberen, want vaak gaat het wel goed zonder dat er buren zijn die last van de katten hebben....

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 15:02

Ja, of van die rubberen pinnen erop. Ik moet nog even zien.

vuurneon

De oudste kat komt al 16 jaar buiten, kat nummer 2 ook al zijn hele leven Lachen
Wij hebben geen kattenluikje, maar als ze miauwen doen wij de deur voor ze open. kat nummer 2 sturen wij elke nacht naar buiten en mag de volgende ochtend weer naar binnen (ze durft niet op de kattenbak met als gevolg dat ze, als ze de hele nacht binnen blijft, plast of poept in huis...). Wij wonen in een buitenwijk, waar heel veel katten rondlopen Lachen Ik vind het ideaal dat ze buiten komen want dan vangen ze de muizen die wij hebben rondom het kippenhok.

Als de buren last hebben van mijn kat, dan zou ik er ook wat aan doen. Immers: jij neemt een kat en valt er misschien een ander mee lastig. Als die het niet waarderen, dan is het ook jouw taak om er wat aan te doen. Lachen

Binckydenice

Maanling schreef:
Een ren maken doe ik om een aantal redenen niet; om te beginnen hebben ze dan maar een heel klein stukje, en ik wil dat ze echt buiten kunnen spelen. Verder kost me dat een heel stuk tuin. En als laatste: er staat al een schutting om mijn tuin. Ik hoef alleen maar iets te verzinnen dat minipoes daar niet meer overheen kan springen.

Beetje afbuigend hek en het kan al opgelost zijn toch?

Chubby

Maar het gaat mij niet om mijn persoonlijke situatie.. Het gaat om wat je hier roept over in hoeverre men rekening zou moeten houden met de buren naar jouw mening. Of je insinuatie dat mensen die veel om hun kat geven doen alsof het hun kind is..

Binckydenice schreef:
Chubby schreef:

Ik heb al eerder aangegeven dat het bij jou begrijpelijk is doordat je een speciaal soort kat hebt....

PienZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 15:03

Nou is hele ruzie over geweest waren al 6 vissen uit is toch 1000 euro aan vissen weg en de buurman wilde ze kat gewoon nie tuit onze tuin houden. Nu heeft hij netjes gaas over ze tuin gespannen en kan de kat naar buiten toe zonder dat me ouders hun vissen opgegeten worden. Maar dat heeft ie pas gedaan nadat me stiefvader hem de rekening van de vissen presenteerde

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 15:03

Binckydenice schreef:
Nee, dat vindt ik ook niet, zo zijn ze toch netjes samen tot een oplossing gekomen? Dat zou ik ook doen.... Maar niet zonder het eerst te proberen, want vaak gaat het wel goed zonder dat er buren zijn die last van de katten hebben....

Of die er niks van zeggen, of niet weten van wie de kat is..... Gaaaap

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 15:05

PienZ schreef:
Nou is hele ruzie over geweest waren al 6 vissen uit is toch 1000 euro aan vissen weg en de buurman wilde ze kat gewoon nie tuit onze tuin houden. Nu heeft hij netjes gaas over ze tuin gespannen en kan de kat naar buiten toe zonder dat me ouders hun vissen opgegeten worden. Maar dat heeft ie pas gedaan nadat me stiefvader hem de rekening van de vissen presenteerde

Haha ja hij dacht waarschijnlijk aacchh een paar visjes....

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 15:06

IKbenEllen schreef:
Binckydenice schreef:

Of die er niks van zeggen, of niet weten van wie de kat is..... Gaaaap

Ja, das een makkelijke om er onderuit te komen Slapen

PienZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 15:06

ja die visjes waren en is wel mn stiefvader ze hobby heeft ze gekocht als guppen en uitgegroeid tot joekels mn stiefvader had ook kunnen denken ach dat stomme katje van de buurman

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 15:08

PienZ schreef:
ja die visjes waren en is wel mn stiefvader ze hobby heeft ze gekocht als guppen en uitgegroeid tot joekels mn stiefvader had ook kunnen denken ach dat stomme katje van de buurman

Haha ja inderdaad...
Die vissen zijn goed aan de prijs hoor....
Maar het is wel netjes opgelost zo.

PienZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 15:09

Ik vind het baasje kiest voor de kat daar hoeft de buurman de buurvrouw of weet ik veel wie geen last van te hebben en aangezien ik de baas van mijn katten ben is het mijn taak op ze te letten al gun ik ze het zeker lekker buiten te komen.