Wat voor soort spin is dit?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MissJ

Re: Wat voor soort spin is dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 13:48

Chiqa schreef:
Haha jou avatar is wel toepasselijk!! Haha! Die spin van dat kantoor, dat is ook een grote zeg wat een griezel!!!

Mijn ava is ook gekomen na het nachtelijke akefietje met buurman en monster Haha!

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 13:56

Jouw avatar is inderdaad erg leuk Haha!

Ben nu zo paranoïde voor uit het plafond vallende spinnen dat ik zojuist vanwege een langszoemende bromvlieg van schrik van mijn bureaustoel ben gepleurd Zij zijn groot en ik is klein! Kleermakerszit op een bureaustoel zonder leuningen is niet handig Huilen van het lachen

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 14:01

Vientje schreef:
Jouw avatar is inderdaad erg leuk Haha!

Ben nu zo paranoïde voor uit het plafond vallende spinnen dat ik zojuist vanwege een langszoemende bromvlieg van schrik van mijn bureaustoel ben gepleurd Zij zijn groot en ik is klein! Kleermakerszit op een bureaustoel zonder leuningen is niet handig Huilen van het lachen

*proest*
Ach gut Arm ding Haha!

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 14:05

Mijn buurman heeft het ook met mij te doen hoor...
toen ik er net in ons nieuwe huis woonde was mijn vriend even weg en er zat een spin in de gang boven de deur (ik kon er niet bij )
Ik helemaal in paniek, vriend gebeld (die ook niets van spinnen moet hebben) die zei ga maar naar de buurman..
Maarja had die man nog nooit gezien???
Ik aanbeld, man doet open "hoi ik ben patricia je nieuwe buurvrouw en ik heb een spin in mijn gang"
die man heeft echt helemaal in een deuk gelegen, maar wel de spin verwijdert voor mij gelukkig..

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 14:07

deschels schreef:
Mijn buurman heeft het ook met mij te doen hoor...
toen ik er net in ons nieuwe huis woonde was mijn vriend even weg en er zat een spin in de gang boven de deur (ik kon er niet bij )
Ik helemaal in paniek, vriend gebeld (die ook niets van spinnen moet hebben) die zei ga maar naar de buurman..
Maarja had die man nog nooit gezien???
Ik aanbeld, man doet open "hoi ik ben patricia je nieuwe buurvrouw en ik heb een spin in mijn gang"
die man heeft echt helemaal in een deuk gelegen, maar wel de spin verwijdert voor mij gelukkig..

*LOL* De buurman vergeet je naam dan vast nooit meer Haha! Haha! Haha! Wel lief van hem dat hij je geholpen heeft Lachen

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 14:09

Hij is ook altijd vriendelijk tegen mij...
En ach wat denk je als s'avonds laat een hulpeloze buurvrouw aan je deur staat haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 14:09

Leuke welkom zeg *LOL*.
Hahaha prachtig, zo had ik het ook gedaan hoor Huilen van het lachen.

Patsab

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 14:30

Hier nog zo 1 die als de dood is voor spinnen, werkte vroeger in een groentezaak en moest voor een klant een kilo uien pakken, collega staat naast me aardappels in een schaal te doen, op het moment dat ik een graai wil doen, zie ik dus een vette spin tussen de uien, ik geef me daar een brul maar zo hard dat alle klanten zich te pletter schrokken en mijn collega de aardappels alle kanten opgooide Bloos

Klanten lagen uiteraard helemaal in een deuk, ik met een giga rood hoofd de klant verder geholpen Gestoord

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 14:31

Patsab schreef:
Hier nog zo 1 die als de dood is voor spinnen, werkte vroeger in een groentezaak en moest voor een klant een kilo uien pakken, collega staat naast me aardappels in een schaal te doen, op het moment dat ik een graai wil doen, zie ik dus een vette spin tussen de uien, ik geef me daar een brul maar zo hard dat alle klanten zich te pletter schrokken en mijn collega de aardappels alle kanten opgooide Bloos

Klanten lagen uiteraard helemaal in een deuk, ik met een giga rood hoofd de klant verder geholpen Gestoord

Huilen van het lachen ROFL ROFL ROFL Ach gut Haha!

_Unexpected_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 14:37

Ik ben echt als de dood voor spinnen, maar toch lees ik alle berichten en bekijk ik alle foto's. Heb nu al spijt maar blijf het kijken Clown
Brr..

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 14:39

Wahahaha ROFL

Het is zo ver: er scheurde net een echte spin door mijn badkamer (naast mijn computer). Als je erop let zijn die beesten overal...had er hier nog nooit een gezien! En nu durf ik niet meer van mijn bureaustoel af Scheve mond

Heb met meneer spin afgesproken dat ie als ie niet snel wiebert kennis gaat maken met mijn SPSSboek. Als ik de badkamer in durf heet dat No Cheer

Priscilllla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 14:47

Ik heb gelukkig een hele leuke kat die ze opeet Vingers aflikken . Bij die grote duurt het wel even voordat hij ze op heeft, hij gaat er eerst nog even mee spelen Duivel

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 14:49

Dat dikke luie kreng van mij loopt alleen maar achter de spin aan en gaat er verwonderd naar kijken als hij weer stopt. Zij zijn groot en ik is klein!

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 14:49

Achter onze flat waar wij wonen, staan struiken en bomen, en daar achter is er weiland. Wij hebben vooral in de herfstvan zo'n hele dikke vieze harige mormels hier lopen. brr krijg er de kriebels van.

En als ik dan jullie foto's zie. ow ja er zitten ook nog veel dikke kruis spinnen, zal wel foto maken als het lukt.

Die ene pak helpt btw bij mij nog niet. ben bang dat ik dan nog niet bij ze in de buurt durf te komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 14:51

Weet je wat ook zo leuk is Huilen van het lachen

Als je lekker aan het autorijden bent, en er zakt een spin voor je langs.

Dat is écht levensgevaarlijk. Koe

Demone

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 14:52

Wij hebben zo'n soort spin in de schuur leven onder de vriezer, die is nog een stuk groter, echt een griezel, gelukkig houd hij zich altijd koest onder de vriezer..

Helaas wordt die vriezer niet meer gebruikt en zal hij binnenkort uit de schuur moeten........ Hou m'n hart vast!

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 14:53

Chiqa schreef:

Dat is me godzijdank nog nooit overkomen, want ik zweer dat ik tegen een boom aan rij. Nagelbijten / Gniffelen

Rampshellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 14:54

Dat je een foto hebt durven maken?!?!

Met de naam kan ik je niet verder helpen.. Tong uitsteken

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 14:54

Chiqa schreef:

klopt dat is echt levensgevaarlijk, heb ik ook een keer gehad, moest toen gelukkig stoppen voor het stoplicht maar die mensen achter mij hebben denk ik wel gelachen...
ik in paniek aan het wapperen met mijn handen, raam helemaal open en met een sponsje (die in mijn auto lag) de spin naar buiten geholpen....
pfff dan krijg je het warm hoor in je bolide...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 14:55

RCHLLKE schreef:
Dat je een foto hebt durven maken?!?!

Met de naam kan ik je niet verder helpen.. Tong uitsteken

Ja was wel erg bang hoor....ik durfte er geen pakje naast te leggen
ter vergelijking hoe groot hij was.....

Ik heb namelijk nog nooit zo'n grote spin gezien.

sjanien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 15:02

Ik kom regelmatig spinnen tegen ben er ook niet echt bang voor. Tenzij ze heel groot zijn maar ik heb nog maar 1 keer een zo'n grootte gezien van poot tot poot zo'n 8 cm. Een zwarte maar dan pak ik even iets en dan is het gebeurd met de spin. Vroeger was ik er ook als de dood voor toen zat er 1 voor de deur van mijn slaapkamer. Nou vergeet maar dat ik eruit kwam. Heb net zolang geroepen tot mijn vader de spin weg haalde. Wat ik nu alleen irritant vind is als ik met de honden in het bos wandel er van die webben zitten. En die krijg je dan aan je gezicht dat is niet echt leuk. Maar gelukkig ben ik niet zo bang als jullie (wel voor kikkers hihi)

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 15:20

Dit voorval is best al een tijdje geleden, werkte toen nog bij een dierenarts.
Ik stond best bekend als een dappere dodo, op het gebied van spinnen. Na even uitgebreid te hebben gerild en gegriezeld, was ik meestal de meest dappere (of de minst bange) die de spin moest verwijderen.
We hadden net die week gerild en gegriezeld bij een verhaal van mijn vriendin/baas, over een enorme spin die over de muur kwam aankruipen, en die ze ook hóórde (ja... ik heb haar uitgelachen en beschuldigde haar van stemmingmakerij! Bloos ) Ze was haar baby aan het voeden, en het was 'snachts. Ze heeft toen syphotrol (weet niet meer precies hoe dat heette, maar antivlooienspray) gepakt, en dat ding ingespoten, want dat spul, 'bevriest' spinnen.

Weer wat geleerd!

Ik zat dus een paar dagen later, film te kijken op de bank, de kinderen lagen al op bed en vriendlief was de deur uit. Lekker een avondje alleen.
Op het moment dat ik de tv uitzette omdat ik naar boven wilde, hoorde ik een soort gescratch en zie tegelijkertijd een enorme spin, met een noodvaart dwars door de kamer rennen en onder de bank verdwijnen!!'
Echt ik schrok me echt wild!
Mijn hart klopte in mijn keel!
No way dat ik nu naar bed ging! straks kwam ie naar boven!

Dus ik het grote licht aan! Met trillende handen en knikkende knieën de bank opzij geschoven...
Niets te vinden uiteraard!
Ik zaklamp gehaald en een grote schoen van mijn vriend (handig die grote maten Haha! )
Toen moest ik aan dat verhaal van mijn vriendin/baas denken, dus ik haar gebeld, wat ze ookal weer gebruikt had.
En na mijn nederige excusses uiteingelijk te hebben aanvaard, dat ik haar niet geloofde dat ze de spin had hóren lopen, vertelde ze mij wat ze had gebruikt.

Ik de voorraadkast binnenste buiten gekeerd, en gelukkig ik had nog zo'n fles staan.

Bewapend, met zaklamp, schoen en spray ging ik met kloppend hart op jacht.
Terwijl ik omslachtig de omgeving waar ik de spin had zien verdwijnen aan het uitpluizen was, zag ik in mijn fantasie hele scenario's voorbij komen, van goedkope horrorfilms, waar de spin, of zijn/haar angry big mamma, vanaf een hele andere kant plotseling tevoorschijn komt..

De spanning in mij bereikte een toppunt, toen dat monster in ene, idd van een heeele andere kant tevoorschijn kwam spurten en ik als een hyperventilerende hysterisch vrouwmens, gillend en met die spuitbus verwoed aan het sprayen was, en als een dolgedraaide mattenklopper met die enorme schoen in die mist, op de spin aan het beuken was.

De mist trok op, en daar midden in die ravage stond die schoen.

Ik moest vreselijk lachen om mezelf en dacht, straks was het helemaal geen grote spin...
Wilde het eigenlijk best checken, gewoon.. om mijn hysterische gedrag voor mezelf te rechtvaardigen.
Na een paar keer diep te hebben ademgehaald durfde ik het aan om te kijken...

En ja, ik had het recht om hysterisch doen

hij was echt HUGE!

Ben alleen nog heel lang huiverig geweest, voor die partner van die spin.. want de wraak zou natuurlijk gruwelijk zijn Nagelbijten / Gniffelen

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 15:27

Sall ROFL Huilen van het lachen Heldin! Afgod

November

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 15:29

haha, wat een vrhalen hier..
maar ik ben er ook als de dood voor..
wij hebben geen spinnen etende kat..
maar een lief klein schattig pluisig fluffy hondje die ze opeet!!
goddank

Demone

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 15:30

Patsab schreef:

Zie het al voor me ROFL Huilen van het lachen