Hondje kwijt, even van me afschrijven..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LadyElmira

Re: Hondje kwijt, even van me afschrijven..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-07 16:14

jiehaaa schreef:
Heel vervelend dat je vader op deze manier druk op jou en je moeder uitoefent. Kan je moeder je hondje niet ophalen en zolang bij zich houden?

Helaas niet, ze heeft al een eigen hondje en die valt andere honden aan.

Edit: iemand vroeg iets over een afstandsverklaring..

Ik deed eerst alles via amivedi, deze heeft de dierenbescherming erbij gehaald zodat hun deze verklaring bij mij kunnen halen, dat doen hun denk ik niet zelf.

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 16:16

Dan is het misschien het beste zo. Zo te horen is je vader ook niet van plan je het hondje te laten houden.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 16:18

LadyElmira schreef:
Ik deed eerst alles via amivedi, deze heeft de dierenbescherming erbij gehaald zodat hun deze verklaring bij mij kunnen halen, dat doen hun denk ik niet zelf.

Je vader doet afstand en jij moet de afstandverklaring tekenen???

mariekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 16:24

LadyElmira schreef:
Pa belde net en hij heeft het nu uitgelegd, normaal wil ik eigenlijk niet veel blootleggen omdat daar op bokt zo snel verkeerd op wordt gereageerd, maar zelf moet ik het nu ook even kwijt.

Mijn ouders zijn gescheiden omdat zij is weggegaan, nu gingen ze een tijdje weer als goede vrienden met elkaar om zodat mijn broertje en ik ons wat fijner voelde als we kozen om naar de andere ouder te gaan voor een dagje. Nu hebben ze twee dagen geleden ruzie gehad, en omdat ik dit hondje via mijn moeder heb gehad, samen met haar ben uit gaan kiezen, mag ik haar niet meer terug nemen. Mijn moeder 'moet zelf maar voor mij zorgen als ze dieren wilt'. Dus, het is het hondje van mij en mijn moeder, woonde verder iedere dag van mij en zij zou enkel oppassen met vakanties, en vader kan dat blijkbaar niet hebben. Daarom heeft hij nu in het belletje naar de dierenbescherming, gezegt dat ze hem mogen houden. Ik zei hem dat mijn moeder dat zelf niet erg zal vinden, en dat hij haar niet klein krijgt. Of ik dan misschien toch mijn hondje mocht op gaan halen maar nee, dat mocht niet. Heb net mijn moeder maar weer even gebelt, want voordat hij mijn parkietje (gekregen van haar) ook wegdoe kan die in ieder geval bij haar terrecht dan. Bah, hoever kan hij nu toch gaan! Verdrietig

Ik moet trouwens nog gaan kijken hoor, zoals hun het zeggen is het inderdaad mijn hondje maar je weet het inderdaad nooit zeker. Vandaag kon ik alleen niet komen omdat de desbetreffende vrouw naar het ziekenhuis moest voor haarzelf. Ik heb haar dan ook nog niet gesproken en ze zou me vanavond bellen voor een afspraak. Ik weet even niet hoe ik me moet gedragen tegenover m'n vader, ben instaat om bij mijn moeder te gaan wonen maar daar is geen plek voor..beetje jammer dit. Verdrietig

Lekkere pa heb jij als ook je parkietje nog weg moet... Slapen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 16:26

Ga dan bij je moeder wonen! Of doe die dieren naar je moeder!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 16:35

Dus ik had wel gelijk en het is dus waarschijnlijk inderdaad jouw hondje Scheve mond
Nou wat een lekkere vader zeg! Het is geen voetbal die hij de deur uit doet, kom op zeg!
Kan me nog herinneren dat je ooit een topic had over een pony die je in de schuur bij je vader wou stallen. Ik zou dat idee nu laten varen als ik jou was.
En inderdaad zeker gaan kijken!

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 16:44

ShannaY schreef:
Ga dan bij je moeder wonen! Of doe die dieren naar je moeder!

Zoiets is veeeel makkelijker gezegd dan gedaan.
Ik heb tot mijn 23ste thuis gewoond en wat daar werd gezegd, dat werd gedaan. Punt. Kan me voorstellen dat ze het totaal niet eens is met de gang van zaken, maar dat ze wel nog gewoon naar d'r ouders/vader te luisteren heeft.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 16:50

Ik vind het erg unfair van je vader om een stukje wraak te nemen over de rug van een onschuldig hondje. Ik vind dat unfair tegenover de hond en tegenover jou. Ik hoop dat met je nieuwe paard een en ander wel beter geregeld is voor je!

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-07 16:58

Dat van die stal heb ik ook na de reacties van bokt wel uit m'n hoofd gehaald, ik ga om 7 uur naar sansje, zij verhuurd ook stallen. Maargoed, mijn vader kan dus echt in staat zijn om dat parkietje ook weg te doen, ik weet dan wel dat hij dat niet doet want hij heeft totaal geen last van dat beestje. Wat ik wel wist is dat hij dit hondje na een dag of drie al niet leuk meer vond, hij is totaal geen dierenliefhebber. Hij heeft zelf ook een hond hier, daar zorg ik ook voor omdat het anders niet gebeurd. Eerlijk gezegt vind ik dat niet erg omdat ik haar toch wel leuk vind, dan heeft mijn broertje een kat en ik heb nog een parkietje ..

Ik kan niet bij mijn moeder wonen, zij woont in een 1 persoonshuisje met haar vriend en ze zijn nog opzoek naar een groter huis. Ze kunnen zelf hun kont haast niet keren, laat staan met de beestenboel erbij. Mijn vader is nu niet meer boos, hij is thuis en er is verder niks aan de hand aan zijn reactie te zien, ik denk dat hij moppie gewoon niet meer wilt hebben. Voel me enorm schuldig tegenover het hondje, maar ik mag ook van geluk spreken dat ze bij goede mensen terecht is gekomen. Helaas is het voor mij nu dus gewoon luisteren naar mijn vader, totdat ik naar mijn moeder kan. Hopelijk is hij zodra dat gebeurd al weer bijgedraaid want ik ben zelf ook veel liever hier, in barendrecht.

Slimmerik ik moet inderdaad tekenen voor zijn beslissing. Daar heb ik moeilijk wat op te zeggen want het is zijn huis met zijn regels. Vroeger ging ik enorm tegen hem in na de scheiding, maar ik weet nu wel dat dit totaal geen nut heeft en als ik nu niet rustig aan doe, ben ik bang dat de rest ook weg moet.

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-07 16:59

Nikka schreef:
Ik vind het erg unfair van je vader om een stukje wraak te nemen over de rug van een onschuldig hondje. Ik vind dat unfair tegenover de hond en tegenover jou. Ik hoop dat met je nieuwe paard een en ander wel beter geregeld is voor je!

Ja mijn paard is zowiezo op mijn naam, van mijn geld. Dus daar mag hij niet aankomen. Maar mijn hondje stond op mijn achternaam algemeen, bedenk me nu dus net dat hij zelf ook kan tekenen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 17:02

Als je nog minderjarig bent, is alles van jouw van jouw ouders..... Het kan dan wel gegeven zijn,maar het blijft van je ouders tot je meerderjarig bent. Je paard op je eigen naam, zorg dat je kan aantonen dat je hem zelf hebt betaald. Verwacht niet dat je vader zo gemeen zal zijn, maar toch wees voorbereid.

PienZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 17:04

Ik snap ook wel als je thuis woont je aan regels te houden hebt dus ja daar kan ze dan weinig aan doen. Vind het alleen van je vader wel een beetje oerdom eerst wel het hondje te accepteren en daarna dat ie weg moet. Probeer nog is met je vader te praten. Maar allereerst ga bij die mensen kijken of het jou hondje wel is

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-07 17:05

russel schreef:
Als je nog minderjarig bent, is alles van jouw van jouw ouders..... Het kan dan wel gegeven zijn,maar het blijft van je ouders tot je meerderjarig bent. Je paard op je eigen naam, zorg dat je kan aantonen dat je hem zelf hebt betaald. Verwacht niet dat je vader zo gemeen zal zijn, maar toch wees voorbereid.

Daar hebben mijn moeder en ik het ook al over gehad, zij weet hoe hij af en toe kan zijn. Ze helpt me dus zowiezo om alles goed te regelen.

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-07 17:06

Chip2 schreef:
Ik snap ook wel als je thuis woont je aan regels te houden hebt dus ja daar kan ze dan weinig aan doen. Vind het alleen van je vader wel een beetje oerdom eerst wel het hondje te accepteren en daarna dat ie weg moet. Probeer nog is met je vader te praten. Maar allereerst ga bij die mensen kijken of het jou hondje wel is

Ik wacht ook nog op het telefoontje, dan ga ik gelijk kijken. Hij zit zelf ook op de pc hier in de huiskamer dus ik vraag elke keer of ze niet mag blijven, maar aan de andere kant heb ik ook het idee dat als ze nu terug mag en het gebeurd weer, ze alsnog niet terug mag komen. Door praten over haar doe ik zowiezo wel, laat haar ook niet zomaar gaan.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 17:08

Het hondje had je ook samen met je moeder gekocht toch. En je hebt toch nóg een adres? Bij je vriendje??

Dat je vader nu normaal tegen je doet vind ik vreemd. Huil jij je ogen niet uit je kop dan?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 17:09

Ik had mijn vader toch even met een enorm schuldgevoel opgezadelt denk ik Bloos
Ik zou hem hoe dan ook wel duidelijk maken dat hij het niet op het hondje moet afreageren.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 06-09-07 17:10, in het totaal 1 keer bewerkt

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 17:09

Ik snap het écht niet hoor....je hondje wordt je afgenomen en jij zit lekker te bokken en vraagt af en toe aan je vader of ie mag blijven.....Als mijn kind zó zou reageren dan kregen ze ook geen hond.

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-07 17:11

slimmerik schreef:
Het hondje had je ook samen met je moeder gekocht toch. En je hebt toch nóg een adres? Bij je vriendje??

Dat je vader nu normaal tegen je doet vind ik vreemd. Huil jij je ogen niet uit je kop dan?

Mijn vriend woont bij zijn moeder, met een mannetje dat op mijn hondje wilt springen. Dat laat ze nooit toe, hij woont niet op zichzelf. Ik ben ook aan het huilen maar hij wilt haar gewoon niet terug nemen. Nu ben ik meer boos op hoe stom ik ben geweest, en hoe stom het is dat ze niet terug mag komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 17:18

Het hondje zit nu goed en is niet meer zoek. L.E. heel vervelend voor jouw, maar ik geloof dat het niet voor ons belangrijk is te weten hoeveel en hoe hard je huilt. MIsschien wel helemaal niet, de hond zit goed en dat is eigenlijk wel het belangrijkste vind ik.

messica

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 17:39

Ik vind het wel een beetje vreemd dat je geen nummer of adres krijgt van de mensen waar je hondje nu zit!! Dus als hun besluiten dat ze haar willen houden dan heeft de echte baas maar pech?? Beetje een erg rare regel!! Als de vinders dus jou vanavond niet bellen voor een afspraak wat gaat er dan gebeuren? Je chipt je hond toch niet voor niks!

PienZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 17:39

Ik denk niet dat we zo hard over de Ts moeten oordelen want wij kunnen niet vanaf bokt zien hoe of wat. Het belangrijkste is inderdaad dat het hondje goed terecht komt. En ts neem straks als je op jezelf woont pas een hondje dan kan niemand je iets verbieden

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 17:43

Ik vind dit een rotstreek van je vader... en erg akelig voor jou. Boos! Ik kan me indenken dat je erg van streek bent!

Ik zou persoonlijk ook gewoon met hem het gesprek aan zijn gegaan; OF hondje terug, OF ik vertrek... hij kan kiezen. Ik denk echt dat het heel duidelijk moet zijn hoe erg je dit vind.

Wat je pony betreft... hoe oud ben je nu? Pas een beetje extra op... dat hij je die niet OOK nog afpakt! Boos!

romatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 19:23

Ik vind het ook vreemd van Amivedi (heb sowieso niet veel vertrouwen daarin), maar ze hebben jou dus nooit gebeld dat er een hondje was gevonden 6 dagen geleden? Dat is altijd wat ze beloven, ze kijken ook chipnummer na en zouden dan bij jou terecht moeten komen! Vind het een heeel raar verhaal, Amivedi had jou gewoon moeten bellen, al helemaal omdat je hond gechipt is! Wat heeft het chippen anders voor nut??

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 19:49

ik vind het ook een vervelende situatie voor je en ik hoop dat je er toch op een of andere manier uit zal komen met je vader...

@slimmerik..Waarom zijn jou reacties zo vreselijk bot?..vind niet dat je erg aardig reageert, als jij niet eens bent met haar manier van handelen, prima..maar om daar steeds op terug te komen en over door te drammen...erg jammer...

anouksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 10:12

LadyElmira schreef:
anouksel schreef:
onze Labrador heeft er ook een handje van uit de poortdeur te ontsnappen als die openstaat.
Als we dan visite ofzo hebben die dat niet weten, vergeten ze hem nog wel eens goed dicht te doen.
Wij hebben alletwee onze honden op oudere leeftijd gekregen. En we krijgen Max niet aan zijn verstand gepeuterd dat "hier" terugkomen betekend.
Ja, als hij eerst een stukje gezwommen heeft.

Maar het eerst wat ik doe ik hem achterna rennen.
Ik weet inmiddels wel waar hij naar toe gaat.
En tot nu toe hebben we hem altijd weer te pakken gekregen.

Mijne is twee keer weggelopen, dit is de derde keer geweest. Ze was twee keer heel ergens anders gevonden maar toch nog altijd in barendrecht, heb echt de hoop dat ze daar zit.

Ik moet nu snel naar mijn werk, had er eigenlijk al moeten wezen maar mocht wat later komen.

maar meestal gaan honden de weg nemen die ze kennen, dus waar ze veel uigelaten worden. Maar als je hem terug hebt, zou ik zeker overwegen of je hem laar chippen of een penning om doet. Dat is echt veel handiger