Thirza(puppy) 1e nacht alleen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bluem

Re: Thirza(puppy) 1e nacht alleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 11:56

Bindi schreef:
Er is nou eenmaal geen enkele reden om goed te praten dat je je hond wegstopt. Omdat het zo makkelijk is??
Honden die maar door en door gaan, hoe komen die aan die energie??

Paarden hebben toch ook stallen.. Clown (om nog maar te zwijgen over paarden die daar godganse dagen in staan zonder/weinig weidegang, ben je dan toch ook tegen?)

edit: Onze hond heeft ook geen bench, de nieuwe teckel van mijn tante wel voor 's nachts, waarom? Hond vernield anders ALLES wat hij maar kan vernielen en gaat toch echt met plezier elke avond in z'n bench liggen. Lachen

Bindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 12:00

24 uur per dag op stal staan is iedereen toch tegen?

Vernielzucht verdring je niet met een bench, je zult hem toch echt moeten corrigeren. Maar nu is het dus alweer makkelijk om je hond weg te stoppen, ipv het probleem op te lossen.

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 12:01

Mijn pup gaat ook maar door en door, hij krijgt een time out in de tuin, soms wel 5x op een dag. Zielig?

Edit: 10x is wel erg overdreven *LOL*
Laatst bijgewerkt door Splash_ op 18-06-07 12:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 12:01

x_Marr schreef:
Maar waarom ben je tegen een bench?

Je kan het precies vergelijken met je bed, het is de plek waar de hond een dutje doet, een eigen plek.

Ik snap ook niet dat mensen hier nog steeds bezig zijn met een discussie, terwijl ik dit topic heb geopend toen ik half lag te slapen en naar ervaringen vroeg.

Kan ik een dga niet op internet, staan er opeens 4 pagina's vol discussie's, ook met mensen die denken dta we haar direct de eerste dag dat ze bij ons was al in de bench beneden zonder ons hebben gedaan, wat dus NIET het geval was.

Ik heb al gevraagd of dit topic op slot mocht, maar het is dus niet gesloten, en ik wordt er nu eigenlijk wel zat van dat mijn topic telkens op de hoofdpagina staat en als mensen er een stukje uit lezen dat ik straks als dierenbeul ofzo wordt beschreven.

Klaar.

Voel je niet aangevallen meissie, er is niemand die jou zo benoemt. Het is een heftige discussie geworden, met allerlei verschillende meningen. Iedereen is vrij om zn dier op te voeden op de manier zoals die dat wilt, mits het verantwoord is..hoewel, de wetten nemen het niet zo nauw, maar je begrijpt wel wat ik bedoel Lachen
Ik ben er tegen, omdat ik ten eerste niet ben opgevoed op die manier, onze dieren hadden nooit een bench, dus als je daar al niet mee bent opgegroeid neem je vaak hetgeen over van hoe je het wel kent, omdat het op onze manier goed voelde en nooit fout is gegaan.
Ten tweede ben ik er tegen, omdat ik er vervelende ervaringen mee heb die ik bij andere mensen heb gezien. Dat ging om mensen die geen ervaring hadden, het graag goed wilden doen en de raad van sites opvolgden..laten e eerlijk wezen, de bench is jaren terug in het leven geroepen om het voor mensen makkelijker te maken, geen risico op kapotte meubels, geen plasjes in huis en ga zo maar door. Er werd destijds overal uitgelegd, doe je hond in de bench, dan wordt ie sneller zindelijk, dan weet hij zn plaats en kan je hem ook makkelijker alleen thuislaten, omdat hij niet uit frustratie de boel kan gaan slopen. Dat zijn negatieve dingen om een bench te nemen. Zo is dat erin geslopen jarenterug, met die bedoelingen. Die bedoelingen staan mij erg tegen, begin dan niet aan een hond als je het jezef makkelijk wilt maken. Veel mensen weten dit niet, maar zo heb ik het geleerd van andere mensen járen terug en dat is mijn reden dat ik ertegen ben..ertegen ben als men met DIE INSTEEK een bench neemt..kan nl geen andere reden vinden?

Het is dus een algemene discussie geworden met meningen en heeft niets met een aanval op jou te maken..althans niet van mij uit Lachen

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 12:03

Ik vind het ook ergens wel een veilig idee als ik lig te slapen dat puppy-lief geen zelfmoord pleegt door het opvreten van een kabeltje omdat ik toevallig eens een keer niet waker word..... Knipoog . Ik realiseer me dat hij dat ook onder bench kan leren. Als ik hem echter op een hond vriendelijke manier kan leren 's nachts in een gesloten bench te slapen dan is dit voor mijzelf een extra zekerheidje. Kan hij er niet aan wennen op een vriendelijke manier dan ga ik hem daar zeker niet toe dwingen....

Bindi: Even hypothetisch, hoe denk jij over een hond met een ren en binnenhok? Er van uit gaande dat de hond in kwestie voldoende aandacht krijgt en er dus overdag vrijwel niet in zit? Da's ook opsluiten.... Een paard in de wei is ook opgesloten trouwens, alleen in een hele grote ren....

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 12:05

Als we zo gaan beginnen, dan is opsluiten in de huiskamer ook opsluiten. Dus wat kunnen we het beste doen? Onze honden lekker vrij laten op het strand, en later maar weer eens ophalen ofzo?

Bluem

Bindi schreef:

Vernielzucht verdring je niet met een bench, je zult hem toch echt moeten corrigeren. Maar nu is het dus alweer makkelijk om je hond weg te stoppen, ipv het probleem op te lossen.

De vernielzucht wordt echt wel "aangepakt" maar 't is een hondje dat van bij andere mensen komt en daar vermoedelijk veel slaag gehad heeft. In het begin kon ook niemand er aan komen en stak hij zich overal weg, dat is ondertussen al een heel stuk gebeterd en alleen bij vreemde gaat hij nog achter de zetel zitten (ipv buiten onder een hoop struiken..). Mensen kunnen moeilijk ganse nachten opblijven om hem dan te corrigeren en 't beesje heeft vooral z'n tijd nodig nu. Knipoog

Bindi

Prima hoor. Zo ligt de hond iig niet met zijn voorpoten krom in zijn nek, en heeft hij iets bewegingsruimte.

Wat denk jij dat er precies niet dwingends is aan een hond opsluiten??

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 12:06

Splash_ schreef:
Mijn pup gaat ook maar door en door, hij krijgt een time out in de tuin, soms wel 5x op een dag. Zielig?

Edit: 10x is wel erg overdreven *LOL*

Ik vind van niet. Als mijn hond druk is als er visite komt, dan moet hij ook naar zijn mandje. Niet iedereen vind het fijn als hij luid blaffend je verwelkomt en net zolang doorgaat totdat ie aandacht krijgt. Die mensen weten dat ze hem even hallo moeten zeggen op het moment dat ze zelf hun jas hebben uitgedaan en echt binnen zijn. Ze geven hem een aai en dan huppa, time out op de plaats, anders blijven ze doorgaan uit vrolijkheid.
Ik gebruik er niet de tuin voor, maar zijn mandje.

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 12:11

vallie schreef:
Ik deed mijn pup in een grote doos naast bed, en als hij dan piepte hoefde ik alleen maar mijn hand uit te steken en dan was hij weer rustig. Overdag geleerd om wel alleen te zijn stukje bij beetje en zo is het zonder stress van het hele gezin goedgekomen!

Dat hebben wij ook gedaan, maar dan met de pup in de bench.

Bij mijn moeder naast het bed. 's Nachts een keertje plassen.

En iedere keer een stukje verder:
- naast het bed
- deuropening
- boven de trap
- onder de trap in de gang
- gewoon in de huiskamer, zonder problemen!

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 12:12

Ik krijg het er bij hem niet in dat hij zijn mand als Time out moet gebruiken. Als ik het vraag gaat ie zonder problemen in zijn mand, maar op zulke momenten dan is hij zo ontzettend blij dat ie zelf niet weet hoe ie moet stoppen, en dan is de tuin voor hem een prima plek Lachen

Bindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 12:16

x_Marr schreef:
Je neemt dan dus zeker ook geen wiegje later voor je kind, of een box?

Stop jij je kind ook in een box als je gaat werken?

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 12:19

Lysette schreef:
Bindi schreef:
Er is nou eenmaal geen enkele reden om goed te praten dat je je hond wegstopt. Omdat het zo makkelijk is??

Ik heb een border gehad, en die ging gewoon door. Ook al was hij al moe of had hij al onwijs pijn aan zijn heupen, hij ging gewoon door. Dan zag hij bijvoorbeeld iets waar hij misschien wel mee kon spelen en dan ging ie daar ook op af. Ik kreeg hem toen hij al ouder was en hij kende geen bench maar ik denk dat het voor hem heel fijn was geweest als hij daar soms gewoon verplichte rust had moeten nemen. Nu nam ik hem dan vaak mee naar mijn kamer waar het volledig rustig was, ging ook goed maar het beperkt je wel weer.

't is ook voor één van onze borders dan we onze bench hebben Ja. In het begin (als pup zijnde) ook wel af en toe gewoon nodig gehad voor hem 'verplichte' rust te geven... Hij liep echt veel te veel dan goed was voor zijn leeftijd (we hadden er een volwassen border bijzitten waar hij nogal mee meedeed), en dan werd hij gewoon af en toe met een speelgoedje een uurtje in zijn bench gezet zodat hij wat rust had. Daar vind ik nu eens absoluut niets mis mee.
Nu wordt hij eigelijk alleen nog maar toegedaan als die border echt binnen moet (omdat we eventjes naar winkel moeten of iets dergelijks) en hij net gezellig buiten in de regen en de modder aan het spelen is geweest Vork. Niet zo prettig om een vieze vuile slijkhond door je huis te laten lopen. Dus hier is het wel gewoon "gemakkelijk" voor ons. Maar is daar nu iets mis mee? Ik zie het probleem niet om op die manier je hond voor een uurtje in zijn bench te zetten, zolang die bench maar van pup-zijnde af een plaats is geweest waar hij zich veilig en rustig kon terugtrekken. En nooit geen strafhok is geweest..

Er zijn zoveel 'hondendingen' die er zijn voor het 'gemakkelijk' van de mensen, maar zolang de hond er niet onder lijdt zie ik het probleem ervan echt niet in. Ik zie echt niet waar jij je druk om maakt Bindi?

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 12:23

Bindi schreef:
x_Marr schreef:

Als je er zoveel van weet, dan weet je ook dat de vergelijking kind-hond absoluut niet opgaat. Een hond is geen mens.

Daarnaast gaat het niet bij iedereen over periodes van 8uur of meer dat ze in hun bench zitten (dat vind ik trouwens ook absoluut NOT done).
Als de dan toch per sé de vergelijking wilt maken: Een kind laat je wel eens af en toe een half uurtje/uurtje in zijn box zitten, waarom ook niet? Kind kan zichzelf prima vermaken. Een kind moet ook niet uit zijn wiegje zijn als het slaapt, het kind kan er zelfs in de meeste gevallen niet uit.. Maar waar is het probleem, het kind slaapt.

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 12:46

Bindi schreef:
Wat denk jij dat er precies niet dwingends is aan een hond opsluiten??

Ik hoop dat ik je zin goed vertaald heb naar het Nederlands, maar als ik het goed begrijp wil je weten wat ik bedoel met "ik ga hem niet dwingen"? Daarmee bedoel ik dat ik niet zoals sommige mensen mijn pupje in een bench stop, het deurtje dicht doe en hem maar laat janken. Dat ik bij hem in de buurt blijf en dat ik het deurtje alleen wil kunnen sluiten voor het geval ik 's ochtends op een of andere manier te laat wakker word. Nu dus. Maw, als hij groter wordt en verder opgevoed is dan zal de bench waarschijnlijk gewoon open blijven.

Splash: Zo bedoelde ik het ook niet, ik reageerde alleen op Bindi's "24 uur per dag op stal daar is toch iedereen op tegen?"

Ik heb verdorie de mogelijkheid om een pup op te laten groeien op een boerderij met ontzettend veel ruimte, vrijwel altijd iemand thuis en de beste wil van de wereld om het helemaal goed te gaan doen. En ik krijg het gevoel dat ik het in de ogen van Bindi zowiezo niet goed kan doen.....

Lysette

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 13:18

Bindi schreef:

Punt is dat je je hond niet kunt corrigeren als je er niet bij bent. Ze hebben snel genoeg door dat ze ongestoord hun gang kunnen gaan als jij er niet bent. En als pup zijn ze nou eenmaal wat kauweriger. Lijkt het me beter om het probleem te voorkomen.

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 13:20

Lysette schreef:
Punt is dat je je hond niet kunt corrigeren als je er niet bij bent. Ze hebben snel genoeg door dat ze ongestoord hun gang kunnen gaan als jij er niet bent. En als pup zijn ze nou eenmaal wat kauweriger. Lijkt het me beter om het probleem te voorkomen.

En dat is ook een beetje wat ik wilde zeggen met mijn vorige post... Ja

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 14:42

Bluem schreef:
Bindi schreef:

Paarden hebben toch ook stallen.. Clown (om nog maar te zwijgen over paarden die daar godganse dagen in staan zonder/weinig weidegang, ben je dan toch ook tegen?)

edit: Onze hond heeft ook geen bench, de nieuwe teckel van mijn tante wel voor 's nachts, waarom? Hond vernield anders ALLES wat hij maar kan vernielen en gaat toch echt met plezier elke avond in z'n bench liggen. Lachen

Ik ben ook faliekant tegen het de hele dag op stal hebben van paarden. Doodzielig vind ik dat. Hou geen paarden als je ze niet kunt plaatsen.

Die teckel van je tante, die gaat met plezier in de bench. Heeft hij dat gezegd?

Echt, ik ben niet persé tegen een bench, maar die smoesjes vind ik zoooooo......je weet helemaal niet of je hond met plezier de bench in gaat, dat is gewoonte, daarom gaat hij er in. Geen enkele hond vindt het leuk om opgesloten te worden in een kooitje waar hij niets kan. Zou jij graag in de wc zitten, een paar uur lang?
Ik heb een Dobermann, die echt megadruk is. Het zijn al drukke honden, maar deze is echt een gevalletje hyper. En toch, ligt ze in huis rustig in haar mand. Gewoon, omdat ze het commando 'plaats' krijgt. Ze kan daar uren liggen slapen. En als ze eens even haar poten wil strekken, kan dat. Want ze zit niet opgesloten in een veredelde vogelkooi.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 14:48

Bindi schreef:
x_Marr schreef:

Ik had wel een wiegje voor mijn kinderen, een box ook, maar weinig tot niet gebruik van gemaakt. Om de redenen die ik eerder al genoemd heb. Ik vind het ook van de gekke dat een pasgeboren babietje, na 9 maanden in mama's buik gezeten te hebben, afgezonderd wordt in een apart kamertje, in een bedje alleen. Zonder mama, die zo'n kleintje zo nodig heeft die eerste tijd.

Dus mijn meiden hebben bij mij geslapen. En de box wilden ze niet in en dus is dat ook heel weinig gebeurd.
Maar ik vind best dat een kindje soms even in de box kan. Ten eerste kan een baby nog niets, dus die zal zich niet opgesloten voelen (een pup daarentegen is natuurlijk heel anders) en ten tweede moet je soms even je handen vrij hebben en kan het niet anders. En dat is ook de reden dat ik niet tegen een bench ben. Soms moet het even, maar dan wel heel even.....

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 15:06

SGWOllie schreef:
Lysette schreef:

En dat is ook een beetje wat ik wilde zeggen met mijn vorige post... Ja

Ik denk juist dat je het heel keurig doet hoor SGWOllie...je doet het met beleid en diervriendelijk. Kijk, dat ikzelf tegen een bench ben, wil niet zeggen dat dat de juiste manier is, maar ik denk dat hoe jij het doet wel erg vriendelijke manier is, waar het hondje geen trauma aan over hoeft te houden hoor.
Ik zei wel eerder dat k met Bindi mee ga, maar de laatste posten vind ik erg agressief overkomen en dat was niet mijn intentie van mijn mening iig Lachen

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 15:07

SGWOllie, ook ik vind dat je het goed doet hoor.

Dat het niet mijn manier is, wil niet zeggen dat jij het op de foute manier doet.

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 15:19

Dank jullie wel..... Ben normaal niet zo'n onzeker typje, maar ik wil het zo graag goed doen met dat kleine hummeltje.... Lovers

Air

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-07 15:30

Ik snap nu echt niet waar iedereen het vandaan haalt dat een hond zijn bench NIET leuk vindt(geef daar dan maar eens een reden voor) en waarom iedereen die tegen een bench is direct denkt dat het deurtje altijd dicht gaat.

Hoe je weet dat ie de bench leuk vindt?
Omdat ze er zelf in gaan.
Kwispelend zelfs nog wel.
En als het deurtje open staat kunnen ze er ook uit als ze willen, maar als ze het een lekker plekkie vinden gaan ze er niet uit.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 15:41

Dat klopt Marr, maar deurtje open en deurtje dicht is het grootste verschil. Van een veilig plekje naar een onveilig plekje. Dara gata het om. Een bench kunnen ze zich veilig in voelen, maar op het moment dat ze erachter komen dat het deurtje niet meer open kan slaat de veiligheid om in paniek en onbegrip, leg zo'n dier maar uit dat ie dara gevangen zit voor zn eigen bestwil, en uuh baasjes eigen bestwil? Dat kost vaak een paar dagen eer ze ophouden met janken, dan geven ze zch over aan het feit dat er toch niemand is die hem komt 'redden' uit de gesloten ruimte..vind dat nou niet bepaald diervriendelijk.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-07 16:21

Nou Thirza had er geen problemen mee dat het deurtje dicht ging, als je ze er maar langzaam aan laat wennen.