x_Marr schreef:Maar waarom ben je tegen een bench?
Je kan het precies vergelijken met je bed, het is de plek waar de hond een dutje doet, een eigen plek.
Ik snap ook niet dat mensen hier nog steeds bezig zijn met een discussie, terwijl ik dit topic heb geopend toen ik half lag te slapen en naar ervaringen vroeg.
Kan ik een dga niet op internet, staan er opeens 4 pagina's vol discussie's, ook met mensen die denken dta we haar direct de eerste dag dat ze bij ons was al in de bench beneden zonder ons hebben gedaan, wat dus NIET het geval was.
Ik heb al gevraagd of dit topic op slot mocht, maar het is dus niet gesloten, en ik wordt er nu eigenlijk wel zat van dat mijn topic telkens op de hoofdpagina staat en als mensen er een stukje uit lezen dat ik straks als dierenbeul ofzo wordt beschreven.
Klaar.
Voel je niet aangevallen meissie, er is niemand die jou zo benoemt. Het is een heftige discussie geworden, met allerlei verschillende meningen. Iedereen is vrij om zn dier op te voeden op de manier zoals die dat wilt, mits het verantwoord is..hoewel, de wetten nemen het niet zo nauw, maar je begrijpt wel wat ik bedoel 
Ik ben er tegen, omdat ik ten eerste niet ben opgevoed op die manier, onze dieren hadden nooit een bench, dus als je daar al niet mee bent opgegroeid neem je vaak hetgeen over van hoe je het wel kent, omdat het op onze manier goed voelde en nooit fout is gegaan.
Ten tweede ben ik er tegen, omdat ik er vervelende ervaringen mee heb die ik bij andere mensen heb gezien. Dat ging om mensen die geen ervaring hadden, het graag goed wilden doen en de raad van sites opvolgden..laten e eerlijk wezen, de bench is jaren terug in het leven geroepen om het voor mensen makkelijker te maken, geen risico op kapotte meubels, geen plasjes in huis en ga zo maar door. Er werd destijds overal uitgelegd, doe je hond in de bench, dan wordt ie sneller zindelijk, dan weet hij zn plaats en kan je hem ook makkelijker alleen thuislaten, omdat hij niet uit frustratie de boel kan gaan slopen. Dat zijn negatieve dingen om een bench te nemen. Zo is dat erin geslopen jarenterug, met die bedoelingen. Die bedoelingen staan mij erg tegen, begin dan niet aan een hond als je het jezef makkelijk wilt maken. Veel mensen weten dit niet, maar zo heb ik het geleerd van andere mensen járen terug en dat is mijn reden dat ik ertegen ben..ertegen ben als men met DIE INSTEEK een bench neemt..kan nl geen andere reden vinden?
Het is dus een algemene discussie geworden met meningen en heeft niets met een aanval op jou te maken..althans niet van mij uit